Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mäkki
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2010
    • 2190
    • Orimattila

    Fun fact: Kannessa oleva öljynpaluu on juuri oikean kokoinen että sinne mahtuu musta muovinen venttiilihattu

    Olis nokalle tunnistusta kaivattavissa: Dr. Shrick SB-4 2 629. Tai millä tavalla on asteet mitattavissa näin talli olosuhteissa?
    #Ilmastoahdistus

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by Mäkki View Post
        Fun fact: Kannessa oleva öljynpaluu on juuri oikean kokoinen että sinne mahtuu musta muovinen venttiilihattu

        Olis nokalle tunnistusta kaivattavissa: Dr. Shrick SB-4 2 629. Tai millä tavalla on asteet mitattavissa näin talli olosuhteissa?
        Kokoat kannen, säädät venttiilivälyksen, pistät mittakellon venttiiliä vasten ja lähet astelevyn kanssa pyörittelemään. Kerro kaikki saamasi asteluvut kahdella jos astelevy on nokka-akselissa kiinni.
        Jos tosi karkeet arvot riittää niin nokkarattaassa on 36 hammasta
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Mäkki
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2010
          • 2190
          • Orimattila

          Näitä on yritetty, 292 tai 304 se on. Jompsinkumpsin, epäilen ekaa. Varmuutta ei ole.

          Originally posted by petrolhead View Post
          Kokoat kannen, säädät venttiilivälyksen, pistät mittakellon venttiiliä vasten ja lähet astelevyn kanssa pyörittelemään. Kerro kaikki saamasi asteluvut kahdella jos astelevy on nokka-akselissa kiinni.
          Jos tosi karkeet arvot riittää niin nokkarattaassa on 36 hammasta
          Kansi tuli kasattua nyt vakiohilppeillä ihan leimaa ajatellen, joten tätä ei voida kokeilla vielä. Täytyy yrittää noista hampaista laskea jos saisi toleranssin tarpeeksi pieneksi että voi varmistua kumpi nokka se nyt on
          #Ilmastoahdistus

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2048
            • Riihimäki

            Schrickin katalogista nostolukemat 292; 7,6mm ja 304; 8,2mm.
            Noi pitäisi olla ihan tönärillä akselista mitattavissa koska venttiilin nostot ilmoitetaan erikseen.

            Comment

            • vexu524tdic
              BTCF Member
              • Jan 2004
              • 779
              • Gallia = Kinnula

              304 ei mene kanteen ilman keskimmäisen laakeripukin veistelyä, 292 menee.
              e70 X5 3.0sd -08
              f30 320i xdrive -16
              e30 325i Cabriolet -88 M52b28
              e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
              e30 316 -88 2,2TIC M10
              e21 323i -81 ruostekasa...

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3112

                Originally posted by vexu524tdic View Post
                304 ei mene kanteen ilman keskimmäisen laakeripukin veistelyä, 292 menee.
                täh? mun mielestä kyllä menee. ainakin schrickiläinen. 316 vaatii sitten avartelua.
                Kulkineet/projektit:

                M2 F87
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • Neppo
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 721
                  • Laihia

                  Ei ainakaan mulla 304 menny. Piti muistaakseni ohjeen mukaan tehä edestä päin kello 5:n kohtaan puolen laakeripinnan pituinen, noin 2 mm syvä kolo. Ja siis vakio epäkeskoille tarkoitettu aito 304.

                  Comment

                  • racing02
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2048
                    • Riihimäki

                    Schrick on muuttanut valmistustapojen myötä myös nokkaprofiilejaan joskus tässä viimeisen vuoden aikana. Uusi 304 menee kanteen ilman uran tekoa, vanha ei. 292 on mennyt aina ja 316 vaatii kokonaan isommat poraukset. Noi mitat mitä laitoin on vanhoja, uusien arvoista mulla ei ole tietoa. Ei myöskään siitä onko ne paljon huonompia tms. muuten kuin että uusia on katkennut(!) kuljetuksen aikana.

                    Comment

                    • pazq
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 3175
                      • 47200

                      Juu itse joskus raavin päätäni kans kun ei 304 menny paikalleen ja virtaselle soitin, niin neuvoi tekemään siihen pukin alareunaan toiseen sivuun pienen viisteen. No katoin missä kohtaa se melkein menee paikalleen ja siitä vingulla tavaraa pois ja loppu viilalla. Ei tarvinnu koko matkalle vaan vähän vaan reunasta sipasta..

                      Comment

                      • poke
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 3112

                        Originally posted by racing02 View Post
                        Schrick on muuttanut valmistustapojen myötä myös nokkaprofiilejaan joskus tässä viimeisen vuoden aikana. Uusi 304 menee kanteen ilman uran tekoa, vanha ei. 292 on mennyt aina ja 316 vaatii kokonaan isommat poraukset. Noi mitat mitä laitoin on vanhoja, uusien arvoista mulla ei ole tietoa. Ei myöskään siitä onko ne paljon huonompia tms. muuten kuin että uusia on katkennut(!) kuljetuksen aikana.
                        ok, tässähän se selvisikin tarkemmin.
                        Kulkineet/projektit:

                        M2 F87
                        530iA E39
                        635 CSi E24
                        518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                        Comment

                        • Mäkki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2010
                          • 2190
                          • Orimattila

                          Mitenkäs tuo vedeneroitin, onko hitsattavaa mallia. Peltoselta kävinkin jo hätäpäissäni yhden ehjän noukkimassa. Omani on kolmella anturilla ja tuo "uusi" on nyt vain kahdella. Ylimääräinen anturi onkin vissiin ruiskulle?
                          #Ilmastoahdistus

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Mäkki View Post
                            Mitenkäs tuo vedeneroitin, onko hitsattavaa mallia. Peltoselta kävinkin jo hätäpäissäni yhden ehjän noukkimassa. Omani on kolmella anturilla ja tuo "uusi" on nyt vain kahdella. Ylimääräinen anturi onkin vissiin ruiskulle?
                            Vedenerotin. Puhutko sä siitä kannen vesilähdöstä joka on ikäänkuin F-haara?
                            Kyllä sitä hitsata voi. Omassani se on hitsattu adapterilaippaan kiinni ja anturinpaikat sulateltu umpeen. Vanhemmissa taisi se seostus olla aika haista-P tavaraa. Kaikki alumiittihitsaukset on saatu onnistumaan mutta hitsarini sanoo että bemarin alu-osat on keskivertoa vaikeempia/huonompia sulatella.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • vexu524tdic
                              BTCF Member
                              • Jan 2004
                              • 779
                              • Gallia = Kinnula

                              Originally posted by racing02 View Post
                              Schrick on muuttanut valmistustapojen myötä myös nokkaprofiilejaan joskus tässä viimeisen vuoden aikana. Uusi 304 menee kanteen ilman uran tekoa, vanha ei. 292 on mennyt aina ja 316 vaatii kokonaan isommat poraukset. Noi mitat mitä laitoin on vanhoja, uusien arvoista mulla ei ole tietoa. Ei myöskään siitä onko ne paljon huonompia tms. muuten kuin että uusia on katkennut(!) kuljetuksen aikana.
                              Katoppas vaan, uutta tietoa mulle.

                              Oma 304 on aito ja ostettu pari vuotta sitten > vaatii kolon kanteen. Joskus kauan sitten oli 292 ja se meni kuin vakionokka suoraan paikoilleen.
                              e70 X5 3.0sd -08
                              f30 320i xdrive -16
                              e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                              e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                              e30 316 -88 2,2TIC M10
                              e21 323i -81 ruostekasa...

                              Comment

                              • Dille_
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2010
                                • 226
                                • Järvenpää

                                Hoi! Olis tarkotus vaihtaa isompi m20 moottorin syylari tuon vakio m10 syylarin tilalle, tämähän siis eroaa siten että on erillisellä paisarilla jolle on tuo pikkuletkun lähtö syylarin ylänurkassa.
                                Mihin on järkevin haarottaa tuo paisarin pohjasta lähtevä paksu letku niin että vesi kiertää oikealla tavalla, kaiketi se pitäis mennä suoraa johnkin missä vesi on matkalla takaisin syylariin jäähtymään vai ymmärsinkö väärin?
                                Alavesiletkun ja termarin väliin tulee väkisinkin vähän tökerön näkönen viritys koska paisari tulee pakostikkin kuskin puolelle. pelaako jos laittaa esim lämppärinkennolta tulevaan letkuun T-haaralla / johnkin sinne imusarjan alle, vai pitääkö tuo nimenomaan olla vasta termarin jälkeen?
                                E30 -90 M20 Turbo
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎