Originally posted by turbo touring
View Post
M10 viritys ja rakennus topic
Collapse
X
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostMinkähän M10-koneen ohjeita kattelet? Normaalisti laitetaan venyvät pultit jotka kiristetään asteilla.
Itse tosin vaihdoin koviin kolopultteihin jotka kiristin Volvon ohjeen mukaan. En nyt tähän ohjetta laita koska ei ole "virallinen" ohje joten joku voisi ymmärtää sen väärin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostMinkähän M10-koneen ohjeita kattelet? Normaalisti laitetaan venyvät pultit jotka kiristetään asteilla.
Itse tosin vaihdoin koviin kolopultteihin jotka kiristin Volvon ohjeen mukaan. En nyt tähän ohjetta laita koska ei ole "virallinen" ohje joten joku voisi ymmärtää sen väärin.
Leave a comment:
-
Originally posted by turbo touring View PostMillä arvoilla olette kiristäneet ahdetun moottorin kannen? Tuntuu aika vähältä noi momentit tämän ohjeen mukaan.
Autodatan mukaan 1=35-45nm, 2 =60-65nm, 3=73-77nm.
Itse tosin vaihdoin koviin kolopultteihin jotka kiristin Volvon ohjeen mukaan. En nyt tähän ohjetta laita koska ei ole "virallinen" ohje joten joku voisi ymmärtää sen väärin.
Leave a comment:
-
Kannen kiristys?
Millä arvoilla olette kiristäneet ahdetun moottorin kannen? Tuntuu aika vähältä noi momentit tämän ohjeen mukaan.
Autodatan mukaan 1=35-45nm, 2 =60-65nm, 3=73-77nm.
Leave a comment:
-
Mä pohdin noita neljää EGT:tä ja lambdaa sitten kun kone on tässä iskussa:http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=119827
..tai sitten kun joku F1-tiimi ottaa yhteyttä ettei niillä oo moottoritoimittajaa
Leave a comment:
-
Originally posted by jannmann View PostPakolämpömittari on epätarkka, sen sijoittaminen samaan kohtaan on vaikeaa. Jo muutama milli eri kohdassa, niin lämpötila heittää.
Lambdalla sylinterikohtaisen seoksen tarkkailu on paljon tarkempaa. Toki myös paljon kalliimpaa.
Pakolämpömittauksen tarkkuus saattaa hyvinkin antaa riittävästi uutta säätödataa harrastepeliin ja on hinnaltaan kustannustehokas tapa tasoittaa suurimmat erot.
Leave a comment:
-
Originally posted by jr66 View PostOta milli siitä patista ?
Ja palotapahtumien samankaltaisuuden (= parempi käynti -> enemmän tehoa) varmistamiseksi pakolämpömittari joka pytylle erikseen ? Mitähän sellainen maksaa :think
Lambdalla sylinterikohtaisen seoksen tarkkailu on paljon tarkempaa. Toki myös paljon kalliimpaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by jr66 View Post
Ja palotapahtumien samankaltaisuuden (= parempi käynti -> enemmän tehoa) varmistamiseksi pakolämpömittari joka pytylle erikseen ? Mitähän sellainen maksaa :think
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostEikö Norja kuulu EU:n vapaakauppa liittoon (ETA) tai mikä v*ttu nyt onkaan ja ei tarvi tulleja maksaa?
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostEikö Norja kuulu EU:n vapaakauppa liittoon (ETA) tai mikä v*ttu nyt onkaan ja ei tarvi tulleja maksaa?
Leave a comment:
-
Originally posted by petrolhead View PostOnko toi nyt sarjan hinta? 2999 NOK on googlen mukaan tällä hetkellä ~315€. Melko edulliset jos tosiaan on sarja eikä kpl.
Tullimaksu tulee lisäksi, kun norjasta tilaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by KingOnTheRoad View PostKeinuvivuista, eli puhuttaessa m10 yleisimmästä ongelmasta otettaessa isoja tehoja/kierroksia.
Kmcams laittoi mailia heidän uudesta mallista m10/m30-koneisiin.
Teräksiset, painoa saatu huomattavasti vähemmäksi vrt. aiempaan teräskeinuun(vakioalumiisen mallinen, joka vain valmistettu teräksestä).
Schrickin teräskeinuista muoto.
Itsellä vanhempimalli oli viimekesän käytössä(n.8tkm) ja ei yhtään murheita keinuista
Ei syönyt nokkaa oikeastaan yhtään, vaikka sitä pelkäsin noiden painon vuoksi.
Omassa 304schrick/7700rpm/+2bar ja varmasti oli rajoittimessa paljon.
Toivottavasti jollekin on tästä apua, joka miettii keinuasiaa tälläkin hetkellä
Leave a comment:
Leave a comment: