Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kusilaitu
    replied


    Kyllä vielä ainakin Motonetin ja Kärkkäisen verkkosivujen tuotekuvassa näkyy BMW Longlife-04 -luokitus.

    Leave a comment:


  • OVi
    replied
    Originally posted by -challenger- View Post
    Ainakin autodocin sivuilla on tälleen.

    OPEL GM DEXOS2™, SUPER SYNTHETIC Moottoriöljy
    5W-30, 5l, Synteettinen öljy

    VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, BMW Longlife-04, dexos2, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025




    Mut motonetin sivulla sitä luokitusta ei ole ainakaa sinne kirjotettu..

    Aika moni muukin kauppa mainostaa ll04 luokitusta, mutta purkin kyljestä se puuttuu.

    Leave a comment:


  • -challenger-
    replied
    Originally posted by OVi View Post
    GM:n öljystä on mahtanut poistua ll04 luokitus jo pari vuotta sitten. Tuota kyllä tulee kaadettua molempiin Sitsoihin, vaikka niissä onkin C2 vaatimus, kun taas GM öljyssä on C3. Noin päin tuota voi soveltaa, mutta C2 öljy C3 moottorin vaatimuksilla on hieman arveluttavampaa.

    Tämä nykyinen öljyhelvetti on jokseenkin hanurista, kun tallissa pitää olla kahdeksaa eri moottoriöljyä, jotta luokitukset, viskositeetit ja muut vaatimukset täyttyvät kaikkiin moottoreihin.
    Ainakin autodocin sivuilla on tälleen.

    OPEL GM DEXOS2™, SUPER SYNTHETIC Moottoriöljy
    5W-30, 5l, Synteettinen öljy

    VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, BMW Longlife-04, dexos2, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025




    Mut motonetin sivulla sitä luokitusta ei ole ainakaa sinne kirjotettu..

    Leave a comment:


  • OVi
    replied
    Originally posted by -challenger- View Post
    Siinä GM öljyssä on bmw ll04 luokitus.. Kaveri oli ostanu sitä juuri 530dhen.

    Ite ajanu vaa castrollin 0w-30llä benaril ja V8 on gulfin 20w50set..

    GM:n öljystä on mahtanut poistua ll04 luokitus jo pari vuotta sitten. Tuota kyllä tulee kaadettua molempiin Sitsoihin, vaikka niissä onkin C2 vaatimus, kun taas GM öljyssä on C3. Noin päin tuota voi soveltaa, mutta C2 öljy C3 moottorin vaatimuksilla on hieman arveluttavampaa.

    Tämä nykyinen öljyhelvetti on jokseenkin hanurista, kun tallissa pitää olla kahdeksaa eri moottoriöljyä, jotta luokitukset, viskositeetit ja muut vaatimukset täyttyvät kaikkiin moottoreihin.

    Leave a comment:


  • -challenger-
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Ei varmaan kiinni leikkaa, mutta tuosta Fordin öljyssä on heikommat luokitukset, kuin mitä BMW vaatii koneilleen. Uupuu ACEA C3 ja API SN. Pidemmässä juoksussa voi tehdä hallaa katalysaattorille. Että liekkö parin kympin säästön arvoista.
    Siinä GM öljyssä on bmw ll04 luokitus.. Kaveri oli ostanu sitä juuri 530dhen.

    Ite ajanu vaa castrollin 0w-30llä benaril ja V8 on gulfin 20w50set..

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Originally posted by Wesku79 View Post
    Laitoin eilen 116i:n koneeseen Fordin Formula F 5W-30 originaaliöljyä. 5 litran kannu 26€. En oikein ymmärrä miksi nykyään nämä OEM merkkiöljyt (ainakin Ford ja GM mitä puuilossa näkyi) on halvempia kuin vastaavat teboilit, mobilit ja castrolit.

    Varmaan kone leikkaa kiinni viimeistään tänään iltapäivällä.
    Ei varmaan kiinni leikkaa, mutta tuosta Fordin öljyssä on heikommat luokitukset, kuin mitä BMW vaatii koneilleen. Uupuu ACEA C3 ja API SN. Pidemmässä juoksussa voi tehdä hallaa katalysaattorille. Että liekkö parin kympin säästön arvoista.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by Wesku79 View Post
    Laitoin eilen 116i:n koneeseen Fordin Formula F 5W-30 originaaliöljyä. 5 litran kannu 26€. En oikein ymmärrä miksi nykyään nämä OEM merkkiöljyt (ainakin Ford ja GM mitä puuilossa näkyi) on halvempia kuin vastaavat teboilit, mobilit ja castrolit.

    Varmaan kone leikkaa kiinni viimeistään tänään iltapäivällä.
    Joo öljystähän ne koneet aina rikki menee, itsekin kaadan fordin duratecciin tota fordin öljyä koska se on järkevää jo hinnankin puolesta, ei oo ainakaan vielä alkanu kuluttaa öljyä(kopkop)

    Turbo penarissa ajattelin kokeilla seuraavaks comma 5w50, tähän asti menty Teboil silver 10w40 ja ei mitään valittamista muuten mutta kuuman pään viskositeetti on ehkä vähän liian luiru(nostimet raplattaa pitemmän räääkin jälkeen)

    Leave a comment:


  • Wesku79
    replied
    Laitoin eilen 116i:n koneeseen Fordin Formula F 5W-30 originaaliöljyä. 5 litran kannu 26€. En oikein ymmärrä miksi nykyään nämä OEM merkkiöljyt (ainakin Ford ja GM mitä puuilossa näkyi) on halvempia kuin vastaavat teboilit, mobilit ja castrolit.

    Varmaan kone leikkaa kiinni viimeistään tänään iltapäivällä.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Minulla on n57b30 koneessa uudesta lähtien Shell Helix ultra öljyt. Ei huonoa sanottavaa. Aika luirulta se vaikuuttaa koneeseen kaataessa, mutta ajanut asiansa. Öljynvaihtovälinä pitänyt 15tkm max.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Shellin öljyähän se BMW nykyään suosii.

    Leave a comment:


  • JulleW
    replied
    N57d30

    Koko ketjun läpi lukeneena kysyisin vielä tähän F11 535d -moottoriin liittyen, että onko foorumilaisten suosikki edelleen paljon esillä ollut Teboil Diamond Diesel? Itsellä 2017 mallin autossa kaiketi aina ollut siis Shellin öljyt. Oletan sen siis olevan Shell Helix HX8 ECT 5W30 (= OEM öljyt, jos lapussa konehuoneessa lukee ”BMW TWINPOWER TURBO” ja ruksi kohdassa LL04 5W30). Onko tuosta Shellin öljystä kokemuksia? Kovin vähän on ainakaan tässä ketjussa käytössä ollut?

    Ja tekeekö moni siiis siten, että talveksi aina nollaa (esim 0W30) ja kesäksi paksumpaa?

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Delvac on hyvää öljyä vanhempiin, ei-vähäpäästöisiin laahurinokallisiin bensamoottoreihin. Paljon käytetty myös vanhemmissa moottoripyörissä mm. 1200 Vmax. Korkea sinkkipitoisuus on myrkkyä katalysaattorille, nimittäin yhden jalometallikatin olen pilannut käyttämällä VR1 20w-50.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied

    Delvacii on kans 8litraa pitää kattoo jos käyttiksessä kesällä ajais pari vaihtoväliä[/QUOTE]

    Tää delvac on varmasti kovaa kamaa ainaki dieseleissä, mutta katti ja dpf ei taida tykätä tosta sinkkimäärästä :think oon nimittäin miettinyt n57:skassa tän käyttöä.

    Onko toi GM Dexos2 5W-30 motulin tekelettä ? Etin datasheatteja ja sitten tuli vastaa motul leimalla olevat specsi laput ?
    Last edited by mige95; 11-09-2020, 07:14.

    Leave a comment:


  • mikko
    replied
    No translate hommat ei ainakaan chromen käyttäjällä ole iso kynnys, käsittääkseni en ole mitään lisäosaa asentanut ja jos menee ulkomaiselle sivulle niin ehdottaa heti että käännetäänkö sivun kieli.



    tota mulla on vielä jokunen kymmentä litraa jäljellä, käyttikseen meni neljä purkkia ja 15k nurkilla vaihtovälit, kahdessa autossa ajanut ~70k tuolla.
    Nyt laitoin kesäautoon johon menee 9purkkia.


    Delvacii on kans 8litraa pitää kattoo jos käyttiksessä kesällä ajais pari vaihtoväliä

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by mikko View Post
    hyvät sivut, näytti omaa käyttämääni redlineäkin kehuttavan. itsellä nyt motulit testissä kun 10tkm jälkeen redlineä alkaa katoamaan kiivaaseen tahtiin.
    Redline öljyistä oli sielä mainintaa että öljyjen pesuominaisuudet lienevät suuret joten liottelee herkästi piet koneen sisuksista. Tarkemmin en tutustunut kun vaatii Google translaattorin käyttöä.

    Leave a comment:

Working...
X