GM:n öljystä on mahtanut poistua ll04 luokitus jo pari vuotta sitten. Tuota kyllä tulee kaadettua molempiin Sitsoihin, vaikka niissä onkin C2 vaatimus, kun taas GM öljyssä on C3. Noin päin tuota voi soveltaa, mutta C2 öljy C3 moottorin vaatimuksilla on hieman arveluttavampaa.
Tämä nykyinen öljyhelvetti on jokseenkin hanurista, kun tallissa pitää olla kahdeksaa eri moottoriöljyä, jotta luokitukset, viskositeetit ja muut vaatimukset täyttyvät kaikkiin moottoreihin.
Ainakin autodocin sivuilla on tälleen.
OPEL GM DEXOS2™, SUPER SYNTHETIC Moottoriöljy
5W-30, 5l, Synteettinen öljy
Siinä GM öljyssä on bmw ll04 luokitus.. Kaveri oli ostanu sitä juuri 530dhen.
Ite ajanu vaa castrollin 0w-30llä benaril ja V8 on gulfin 20w50set..
GM:n öljystä on mahtanut poistua ll04 luokitus jo pari vuotta sitten. Tuota kyllä tulee kaadettua molempiin Sitsoihin, vaikka niissä onkin C2 vaatimus, kun taas GM öljyssä on C3. Noin päin tuota voi soveltaa, mutta C2 öljy C3 moottorin vaatimuksilla on hieman arveluttavampaa.
Tämä nykyinen öljyhelvetti on jokseenkin hanurista, kun tallissa pitää olla kahdeksaa eri moottoriöljyä, jotta luokitukset, viskositeetit ja muut vaatimukset täyttyvät kaikkiin moottoreihin.
Ei varmaan kiinni leikkaa, mutta tuosta Fordin öljyssä on heikommat luokitukset, kuin mitä BMW vaatii koneilleen. Uupuu ACEA C3 ja API SN. Pidemmässä juoksussa voi tehdä hallaa katalysaattorille. Että liekkö parin kympin säästön arvoista.
Siinä GM öljyssä on bmw ll04 luokitus.. Kaveri oli ostanu sitä juuri 530dhen.
Ite ajanu vaa castrollin 0w-30llä benaril ja V8 on gulfin 20w50set..
Laitoin eilen 116i:n koneeseen Fordin Formula F 5W-30 originaaliöljyä. 5 litran kannu 26€. En oikein ymmärrä miksi nykyään nämä OEM merkkiöljyt (ainakin Ford ja GM mitä puuilossa näkyi) on halvempia kuin vastaavat teboilit, mobilit ja castrolit.
Varmaan kone leikkaa kiinni viimeistään tänään iltapäivällä.
Ei varmaan kiinni leikkaa, mutta tuosta Fordin öljyssä on heikommat luokitukset, kuin mitä BMW vaatii koneilleen. Uupuu ACEA C3 ja API SN. Pidemmässä juoksussa voi tehdä hallaa katalysaattorille. Että liekkö parin kympin säästön arvoista.
Laitoin eilen 116i:n koneeseen Fordin Formula F 5W-30 originaaliöljyä. 5 litran kannu 26€. En oikein ymmärrä miksi nykyään nämä OEM merkkiöljyt (ainakin Ford ja GM mitä puuilossa näkyi) on halvempia kuin vastaavat teboilit, mobilit ja castrolit.
Varmaan kone leikkaa kiinni viimeistään tänään iltapäivällä.
Joo öljystähän ne koneet aina rikki menee, itsekin kaadan fordin duratecciin tota fordin öljyä koska se on järkevää jo hinnankin puolesta, ei oo ainakaan vielä alkanu kuluttaa öljyä(kopkop)
Turbo penarissa ajattelin kokeilla seuraavaks comma 5w50, tähän asti menty Teboil silver 10w40 ja ei mitään valittamista muuten mutta kuuman pään viskositeetti on ehkä vähän liian luiru(nostimet raplattaa pitemmän räääkin jälkeen)
Laitoin eilen 116i:n koneeseen Fordin Formula F 5W-30 originaaliöljyä. 5 litran kannu 26€. En oikein ymmärrä miksi nykyään nämä OEM merkkiöljyt (ainakin Ford ja GM mitä puuilossa näkyi) on halvempia kuin vastaavat teboilit, mobilit ja castrolit.
Varmaan kone leikkaa kiinni viimeistään tänään iltapäivällä.
Minulla on n57b30 koneessa uudesta lähtien Shell Helix ultra öljyt. Ei huonoa sanottavaa. Aika luirulta se vaikuuttaa koneeseen kaataessa, mutta ajanut asiansa. Öljynvaihtovälinä pitänyt 15tkm max.
Koko ketjun läpi lukeneena kysyisin vielä tähän F11 535d -moottoriin liittyen, että onko foorumilaisten suosikki edelleen paljon esillä ollut Teboil Diamond Diesel? Itsellä 2017 mallin autossa kaiketi aina ollut siis Shellin öljyt. Oletan sen siis olevan Shell Helix HX8 ECT 5W30 (= OEM öljyt, jos lapussa konehuoneessa lukee ”BMW TWINPOWER TURBO” ja ruksi kohdassa LL04 5W30). Onko tuosta Shellin öljystä kokemuksia? Kovin vähän on ainakaan tässä ketjussa käytössä ollut?
Ja tekeekö moni siiis siten, että talveksi aina nollaa (esim 0W30) ja kesäksi paksumpaa?
Leave a comment:
Guest replied
Delvac on hyvää öljyä vanhempiin, ei-vähäpäästöisiin laahurinokallisiin bensamoottoreihin. Paljon käytetty myös vanhemmissa moottoripyörissä mm. 1200 Vmax. Korkea sinkkipitoisuus on myrkkyä katalysaattorille, nimittäin yhden jalometallikatin olen pilannut käyttämällä VR1 20w-50.
Delvacii on kans 8litraa pitää kattoo jos käyttiksessä kesällä ajais pari vaihtoväliä[/QUOTE]
Tää delvac on varmasti kovaa kamaa ainaki dieseleissä, mutta katti ja dpf ei taida tykätä tosta sinkkimäärästä :think oon nimittäin miettinyt n57:skassa tän käyttöä.
Onko toi GM Dexos2 5W-30 motulin tekelettä ? Etin datasheatteja ja sitten tuli vastaa motul leimalla olevat specsi laput ?
No translate hommat ei ainakaan chromen käyttäjällä ole iso kynnys, käsittääkseni en ole mitään lisäosaa asentanut ja jos menee ulkomaiselle sivulle niin ehdottaa heti että käännetäänkö sivun kieli.
tota mulla on vielä jokunen kymmentä litraa jäljellä, käyttikseen meni neljä purkkia ja 15k nurkilla vaihtovälit, kahdessa autossa ajanut ~70k tuolla.
Nyt laitoin kesäautoon johon menee 9purkkia.
hyvät sivut, näytti omaa käyttämääni redlineäkin kehuttavan. itsellä nyt motulit testissä kun 10tkm jälkeen redlineä alkaa katoamaan kiivaaseen tahtiin.
Redline öljyistä oli sielä mainintaa että öljyjen pesuominaisuudet lienevät suuret joten liottelee herkästi piet koneen sisuksista. Tarkemmin en tutustunut kun vaatii Google translaattorin käyttöä.
Leave a comment: