Kyllä sitä voi koittaa. Carly näyttää myös milloin viimeksi on ollut poltto. Toki se oikea vikakoodi olisi hyvä saada ulos, eikö se Carly antanut mitään tietoa dpf liittyvästä koodista? Ehdot poltolle on riittävä koneen lämpö, pakolämpö, ei tiettyjä vikakoodeja ja riittävästi dieseliä tankissa..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
Originally posted by alekshiit View PostIdeaa kuka pk seudulla tekisi livedata seurantaa yms?
Ja kannattaisko kokeilla eka vaikka carlyllä sitä pakkopolttoa?
Pakkopolttoa en itse suosittele tehtävän, ennen kuin on tarkemmin selvitetty minkä tyyppinen vika on kyseessä. Laskurin lukemat täynnä, tuhkaa täynnä, anturivikaa, tms. mahdollisesti asiaan liittyvää syytä.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by MeisterW View PostKyllä sitä voi koittaa. Carly näyttää myös milloin viimeksi on ollut poltto. Toki se oikea vikakoodi olisi hyvä saada ulos, eikö se Carly antanut mitään tietoa dpf liittyvästä koodista? Ehdot poltolle on riittävä koneen lämpö, pakolämpö, ei tiettyjä vikakoodeja ja riittävästi dieseliä tankissa..F31 330xD -16
Ex: E92 335d -08
Ex: E91 325i -06
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostTiedustele aluejaostojen omista keskusteluista, josko jotakuta saisi apuun.
Pakkopolttoa en itse suosittele tehtävän, ennen kuin on tarkemmin selvitetty minkä tyyppinen vika on kyseessä. Laskurin lukemat täynnä, tuhkaa täynnä, anturivikaa, tms. mahdollisesti asiaan liittyvää syytä.
EDIT: Livedata luettu, DPF pakkopoltettu ja tehot palasi. Auto ollut 20tkm tekemättä polttoja, tarkkaa syytä ei tiedossa.Last edited by alekshiit; 06-09-2019, 21:28.F31 330xD -16
Ex: E92 335d -08
Ex: E91 325i -06
Comment
-
-
Katselin Carlylla vähän arvoja aamulla kun ajoin töihin.
Soot mass 1,9 g (eilen illalla noin 13 g, pyysin aamulla polttoa testimielessä)
ash mass 49,63 g
n47 kone ja 250 tkm mittarissa
Lisäksi antaa vikakoodin :00452A - Info - particulate filter system (ei häviä vaikka pyyhkinyt koodit)
Mitäs asiantuntijat sanoo tähän?
Comment
-
-
Originally posted by Tream View PostKatselin Carlylla vähän arvoja aamulla kun ajoin töihin.
Soot mass 1,9 g (eilen illalla noin 13 g, pyysin aamulla polttoa testimielessä)
ash mass 49,63 g
n47 kone ja 250 tkm mittarissa
Lisäksi antaa vikakoodin :00452A - Info - particulate filter system (ei häviä vaikka pyyhkinyt koodit)
Mitäs asiantuntijat sanoo tähän?-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostKertoo sen, että hiukkassuodattimen laskennallinen ikä 250tkm on tullut täyteen. Ei haittaa menoa. Saa pois jos autolle kertoo pöntön vaihdetun.
Comment
-
-
Originally posted by Tream View PostOk kiitos tiedosta. Jos autolle kertoo että pönttö vaihdettu, sitten kun se oikeasti on tukossa, syttyykö vikavalot enää tauluun?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostKertoo sen, että hiukkassuodattimen laskennallinen ikä 250tkm on tullut täyteen. Ei haittaa menoa. Saa pois jos autolle kertoo pöntön vaihdetun.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Mikähän ihme oman E92 330DA vm 2007 200tkm poltoissa on häikkänä ? Edellinen omistaja oli pesettänyt suodattimen tukkeutumisen takia muutama tkm sitten , kunnes sytytti jälleen vikavalon ja tukkeutumisen vikakoodit. Pesetin ja pakkopoltatin pöntön sen jälkeen Schmiedmannilla ja päästiin normin mukaisiin vastapainelukemiin tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Sen jälkeen ajettu 3tkm , eikä ole ollut havaittavissa polton merkkejä , pääosin pitkää maantienajoa. Nyt carlyllä paineet hieman noussseet ,tyhjäkäynnillä 30-40 , maantiellä 150-180 ja kuomittaessa n 350 tasolle. Carlyn datan mukaan olisi tehnyt polton kertaalleen pian puhdistuksen jälkeen n 2700km sitten. Yritin nyt laittaa pakkopolton Carlyllä , mutta eipä käynnisty. Vikakoodeja ei tule , jäähdytysveden lämmöt nousee 87-89C ja öljyn 120-130c tasolle. Sen sijaan pakokaasun lämpötila ennen dpf ei Carlyn mukaan nouse yli 130C tasolle , vaikka miten polkisi. Vaikea käsittää , miten voisi pysyä noin viileänä kaasut , liekö anturi viallinen ?
Parin päivän seurannassa sootti pysyy 60 tasolla ja tuhka 16,25g. Autoon on tehty Saksassa Schramm pajalla optimointi.
Mitköhän tässä nyt pitäisi ryhtyä tekemään ? Vaihtaa pakokaasujen lämpötila sensori ?. Toki , jos vastapaineet jää nykyiselle tasolle auto on mielestään kunnossa ja pelaa , mutta kai ne paineet väistämättä ajan oloon nousee , jos regenerointia ei tapahdu.Last edited by melperri; 04-01-2020, 20:32.
Comment
-
-
Originally posted by melperri View PostMikähän ihme oman E92 330DA vm 2007 200tkm poltoissa on häikkänä ? Edellinen omistaja oli pesettänyt suodattimen tukkeutumisen takia muutama tkm sitten , kunnes sytytti jälleen vikavalon ja tukkeutumisen vikakoodit. Pesetin ja pakkopoltatin pöntön sen jälkeen Schmiedmannilla ja päästiin normin mukaisiin vastapainelukemiin tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Sen jälkeen ajettu 3tkm , eikä ole ollut havaittavissa polton merkkejä , pääosin pitkää maantienajoa. Nyt carlyllä paineet hieman noussseet ,tyhjäkäynnillä 30-40 , maantiellä 150-180 ja kuomittaessa n 350 tasolle. Carlyn datan mukaan olisi tehnyt polton kertaalleen pian puhdistuksen jälkeen n 2700km sitten. Yritin nyt laittaa pakkopolton Carlyllä , mutta eipä käynnisty. Vikakoodeja ei tule , jäähdytysveden lämmöt nousee 87-89C ja öljyn 120-130c tasolle. Sen sijaan pakokaasun lämpötila ennen dpf ei Carlyn mukaan nouse yli 130C tasolle , vaikka miten polkisi. Vaikea käsittää , miten voisi pysyä noin viileänä kaasut , liekö anturi viallinen ?
Parin päivän seurannassa sootti pysyy 60 tasolla ja tuhka 16,25g. Autoon on tehty Saksassa Schramm pajalla optimointi.
Mitköhän tässä nyt pitäisi ryhtyä tekemään ? Vaihtaa pakokaasujen lämpötila sensori ?. Toki , jos vastapaineet jää nykyiselle tasolle auto on mielestään kunnossa ja pelaa , mutta kai ne paineet väistämättä ajan oloon nousee , jos regenerointia ei tapahdu.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Kyllä se elää , ei vaan nouse yli 130C. Tulee mieleen , voisiko tuo optimointiohjelma syystä tai toisessta saada auton tulkitsemaan pakokaasujen lämpötilan liian matalaksi ? Carlyssahan on monta pakokaasujen lämpötilaparametria ja tuo näyttää korkeinta lukemaa. Pakokaasun lämpötila ennen katalysaattoria on vielä tästä aution mielestä noin puolet matalampi ja sitten on "yleinen" pakokaasun lämpötila , joka näyttää jatkuvasti tasan 1C.
Toisessa kulkineessa ( 2016 F25 30D) on myös kummalisuutta lämpötiloissa. Sen mielestä jäähdytysvesi on koko ajan 250C , joten kai tuossa Carlyssakin vaan voi olla bugia.
Comment
-
-
Originally posted by melperri View PostKyllä se elää , ei vaan nouse yli 130C. Tulee mieleen , voisiko tuo optimointiohjelma syystä tai toisessta saada auton tulkitsemaan pakokaasujen lämpötilan liian matalaksi ? Carlyssahan on monta pakokaasujen lämpötilaparametria ja tuo näyttää korkeinta lukemaa. Pakokaasun lämpötila ennen katalysaattoria on vielä tästä aution mielestä noin puolet matalampi ja sitten on "yleinen" pakokaasun lämpötila , joka näyttää jatkuvasti tasan 1C.
Toisessa kulkineessa ( 2016 F25 30D) on myös kummalisuutta lämpötiloissa. Sen mielestä jäähdytysvesi on koko ajan 250C , joten kai tuossa Carlyssakin vaan voi olla bugia.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Kuten tuossa edellä todettiin, niin hanki suosiolla ISTA.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment