Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • melperri
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2011
    • 250
    • espoo

    Olisiko tuommoinen setti esim hyvä ? :



    Tänään mökiltä palatessa sytytti sitten filtterin vikavalon ja molemmat koodit tietysti. Sotti noussut 76 tasolle ja tyhjäkäynnin vastapaine 50. Polttoa ei Carlyllä saa käyntiin , vaikka nollailee koko ajan vikakoodeja. Ei tietenkään mikään ihme , kun ei lähtenyt aiemminkaan käyntiin. Jääneekö tapahtuman laukaisu sitten kiinni noista Carlyn mielestä matalista pakokaasujen lämpötiloista , mene ja tiedä.

    Kokeillaan nyt vielä sitten tuolla ISTA:lla pakkopolttoa. Se tosin ei ratkaise sitä ongelmaa , miksei auto itse käynnistä regenerointia. Näyttäisi RS optimointi niminen firma mainostavan tuota dpf poistoa tässä pks seudulla , pitää vakavasti harkita tuotakin vaihtoehtoa.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Minulta saat etänä asennettuna jo tuohon rahaan kaapeleineen. Tuossa ebay linkin setissä joudut vielä itse asentamaan ohjelmat.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • melperri
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2011
        • 250
        • espoo

        Ehdin jo tilata tuon , joten joutuu nyt itse asennushommiin , katsotaan kuinka käy.

        Melkein se on niin , että jos tuolla välineistöllä ei nyt löydy selvyyttä hommaan , teetetään seuraavksi ns lopullinen ratkaisu. Ei oikein aika riittä tällaiseen jumppaan. Samantien sitten myös EGR pois.

        Comment

        • macman_lahti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2017
          • 290
          • Lahti

          En ole pitkään aikaan itse ihmetellyt DPF:n arvoja, mutta nyt ajattelin mielenkiinnosta katsoa Istalla.

          Viimeisin poltto on tehty 2296km sitten.
          Nollasin yhdestä hehkusta tulevan vikakoodin ja polton pakotus päälle.
          Ajelin moottoritiellä sen pyydetyn 20 min, mutta nyt se poltto menee ainakin Istan mukaan kokoajan päälle vaikka sammuttaa auton välillä.
          Vastapaineet on tyhjäkäynnillä 20mbar ja täydessä kiihdytyksessä 110-140 välissä eli kohtuullisen ok 340t ajetuksi autoksi.
          Edelleen vaivaa se sama ongelma että jossain kohtaa lämmöt oli siellä 70-75 asteen paikkeilla, mutta nyt ainostaan 56 astetta vaikka väittää että hiukkauspoltto on päällä. Kesällä oli ihan sama juttu vaikka oli 30 astetta lämmintä. En tiedä pitäisikö vielä ottaa kerran termostaatti auki, onko voinut jäädä huonosti vai miksi noin alhainen lämpötila.
          Toisaalta sen jälkeen kun olen koskenut termostaattiin on ajettu ainakin 15tkm niin kyllähän niitä polttoja on ollut sen jälkeen vaikka kuinka.

          Hiukan on nyt hukassa pitäisikö tehdä jotain vai antaa mennä vaan.. :think ?
          -08 E60 LCI
          -13 F10 3.0 xDrive

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5270
            • Pirkkala

            Originally posted by macman_lahti View Post
            En ole pitkään aikaan itse ihmetellyt DPF:n arvoja, mutta nyt ajattelin mielenkiinnosta katsoa Istalla.

            Viimeisin poltto on tehty 2296km sitten.
            Nollasin yhdestä hehkusta tulevan vikakoodin ja polton pakotus päälle.
            Ajelin moottoritiellä sen pyydetyn 20 min, mutta nyt se poltto menee ainakin Istan mukaan kokoajan päälle vaikka sammuttaa auton välillä.
            Vastapaineet on tyhjäkäynnillä 20mbar ja täydessä kiihdytyksessä 110-140 välissä eli kohtuullisen ok 340t ajetuksi autoksi.
            Edelleen vaivaa se sama ongelma että jossain kohtaa lämmöt oli siellä 70-75 asteen paikkeilla, mutta nyt ainostaan 56 astetta vaikka väittää että hiukkauspoltto on päällä. Kesällä oli ihan sama juttu vaikka oli 30 astetta lämmintä. En tiedä pitäisikö vielä ottaa kerran termostaatti auki, onko voinut jäädä huonosti vai miksi noin alhainen lämpötila.
            Toisaalta sen jälkeen kun olen koskenut termostaattiin on ajettu ainakin 15tkm niin kyllähän niitä polttoja on ollut sen jälkeen vaikka kuinka.

            Hiukan on nyt hukassa pitäisikö tehdä jotain vai antaa mennä vaan.. :think ?
            Milläs sä tutkit tätä asiaa? Saiko se tehtyä sen huoltopolton onnistuneesti loppuun asti? Paineet ainakin todella pienet
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • macman_lahti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2017
              • 290
              • Lahti

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Milläs sä tutkit tätä asiaa? Saiko se tehtyä sen huoltopolton onnistuneesti loppuun asti? Paineet ainakin todella pienet
              ISTAlla ihmettelin.
              En jaksanut ajaa niin kauan, että se olisi loppunut. Mutta ajelin mä 20-25 minuuttia. Lämpötilat on mun mielestä vähän alhaiset polton aikana, 90 vauhdissa vähän reilu 400 astetta. Vai onko se ihan normaalia ?
              Fordissa nousee sinne 600 asteeseen kun se tekee polton. Tosin voihan se anturi olla vähän eri kohdassa putkea niin ei näytä niin kovia lämpöjä.

              Edelleen ihmetyttää vaan tosi paljon toi lämpötilahomma. Jos tohon Istaan on luottamista niin lähtee tekemään polttoa vaikka lämpötila on vain 55 astetta.
              Mulla on kyllä sellainen infrapunalämpömittari niin voisihan sitä kokeilla mitata suoraan säiliöstä minkä lämpöistä se siellä on. Tuskin se niin paljon siinä matkalla jäähtyy..?
              -08 E60 LCI
              -13 F10 3.0 xDrive

              Comment

              • MeisterW
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2017
                • 306
                • Uusimaa

                Jäähdytinneste pitäisi olla yli 75c, että poltto käynnistyy. Pakokaasujen lämpö menee 600 polton aikana. Näin ainakin omassa M57
                E39 M5 2002
                E70 X5 3.0sd 2008
                E83 X3 3.0i 2005
                G21 330e

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5270
                  • Pirkkala

                  Kyllä siihen mitä ista näyttää, voi luottaa. Olettaen että anturit kunnossa
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • macman_lahti
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2017
                    • 290
                    • Lahti

                    Mittasin äsken ylemmän vesiputken lämpötilan kun tulin kotiin Helsingistä. N. 74 astetta, oli hetken seissyt jo pihassa. Alempi putki oli n. 35 astetta.
                    Täytynee ostaa uusi lämpötila-anturi ja kokeilla auttaako asiaan. Mutta erikoista silti, että polttoja on tapahtunut vaikka mittarit näyttää alle 60 asteen lämpötiloja. Mittaako se jostain muualtakin sitten tota lämpötilaa..?
                    -08 E60 LCI
                    -13 F10 3.0 xDrive

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5425
                      • S:t Karins

                      Originally posted by MeisterW View Post
                      Jäähdytinneste pitäisi olla yli 75c, että poltto käynnistyy. Pakokaasujen lämpö menee 600 polton aikana. Näin ainakin omassa M57
                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Kyllä siihen mitä ista näyttää, voi luottaa. Olettaen että anturit kunnossa
                      Tulkitaanko nyt jotain väärin? Ei se poltto lähde päälle ilman että siihen vaadittavat reunaehdot täyttyy. Mutta lähteekö pakkopoltto päälle jos ehdot ei täyty?
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • macman_lahti
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2017
                        • 290
                        • Lahti

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Tulkitaanko nyt jotain väärin? Ei se poltto lähde päälle ilman että siihen vaadittavat reunaehdot täyttyy. Mutta lähteekö pakkopoltto päälle jos ehdot ei täyty?
                        ISTAn mukaan lähtee, mutta näinköhän sitten kumminkaan käytännössä lähtee.
                        Ei ollut tänäänkään tehnyt polttoa vaikka ajoin Lahti-Espoo-Lahti reitin tai ainakin luvut viimeisen polton jälkeen olivat vaan kasvaneet. Tosin se pakkopoltto jäi ISTAn mukaan kesken kun en jaksanut ajella pidempään kuin 20 min.
                        Onkohan tolle tavalliselle poltolle jotain painearvoa millä se lähtee sen tekemään ? Tuntuu silti hurjalta että ei normaalisti tekisi sitä kun on 2500km ajettu vaikkakin paineet oli vielä aika matalat ( 20 - 150 ). Tosin ajo on melkein poikkeuksetta matka-ajoa, mutta siltikin.

                        Katselin, että ISTAssa oli lämpötila-anturin vastuksen arvot annettu joten täytyy ottaa viikonloppuna irti ja mitata saako siitä mitään selkoa. Itsellä ei tule muuta mieleen kuin anturi viallinen koska todellisuudessa neste on selkeästi kuumempaa kuin mitä mittarit näyttää.

                        Tässä vielä mihin sensori vaikuttaa ( ei tosin ole sanottu DPF:stä mitään ) ja vastusarvot.

                        -08 E60 LCI
                        -13 F10 3.0 xDrive

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          Originally posted by macman_lahti View Post
                          ISTAn mukaan lähtee, mutta näinköhän sitten kumminkaan käytännössä lähtee.
                          Ei ollut tänäänkään tehnyt polttoa vaikka ajoin Lahti-Espoo-Lahti reitin tai ainakin luvut viimeisen polton jälkeen olivat vaan kasvaneet. Tosin se pakkopoltto jäi ISTAn mukaan kesken kun en jaksanut ajella pidempään kuin 20 min.
                          Onkohan tolle tavalliselle poltolle jotain painearvoa millä se lähtee sen tekemään ? Tuntuu silti hurjalta että ei normaalisti tekisi sitä kun on 2500km ajettu vaikkakin paineet oli vielä aika matalat ( 20 - 150 ). Tosin ajo on melkein poikkeuksetta matka-ajoa, mutta siltikin.

                          Katselin, että ISTAssa oli lämpötila-anturin vastuksen arvot annettu joten täytyy ottaa viikonloppuna irti ja mitata saako siitä mitään selkoa. Itsellä ei tule muuta mieleen kuin anturi viallinen koska todellisuudessa neste on selkeästi kuumempaa kuin mitä mittarit näyttää.

                          Tässä vielä mihin sensori vaikuttaa ( ei tosin ole sanottu DPF:stä mitään ) ja vastusarvot.
                          Mikä on ”istan mukaan lähtee”? Mitä regenerointiin liittyvät tekstiarvot sanovat?
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • macman_lahti
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2017
                            • 290
                            • Lahti

                            Originally posted by Supra^ View Post
                            Mikä on ”istan mukaan lähtee”? Mitä regenerointiin liittyvät tekstiarvot sanovat?
                            Tässä on just auto sammutettu, mutta status regeneration oli kokoajan active.

                            -08 E60 LCI
                            -13 F10 3.0 xDrive

                            Comment

                            • MeisterW
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2017
                              • 306
                              • Uusimaa

                              [QUOTE=macman_lahti;4171822]Tässä on just auto sammutettu, mutta status regeneration oli kokoajan active.

                              Eikö kilometrit viime poltosta näyttäisi siltä, et ei ole mennyt ainakaan läpi asti? Jos pakokaasun lämmöt ei nouse polton aikana sinne 600c tienoille, niin uskoisin, että ei polta kunnolla.
                              E39 M5 2002
                              E70 X5 3.0sd 2008
                              E83 X3 3.0i 2005
                              G21 330e

                              Comment

                              • macman_lahti
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2017
                                • 290
                                • Lahti

                                Otin lämpötila-anturin irti ja 20 asteen lämpötilassa on 13 kOhm ja 50 asteessa n. 5 kOhm. Täytynee hakea uusi anturi jostain ja katsoa auttaako asiaan, ei noi ihan arvoissa ole.
                                -08 E60 LCI
                                -13 F10 3.0 xDrive

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎