Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kmn
    replied
    No juu, eipä tuo pointti ole pelkästään tuo voima, tai sen puute. Voimaahan näissä ei ole kummassakaan.. Harrastepelissä on sitä paukkua sitten jos pitää mennä kovempaa, mutta kokonaisuus tässä käyttiksessä ratkaisee.. 6-sylinterinen on kaikella tapaa luonteeltaan erilainen (positiivisessa mielessä), käyttöautona kulutuksessa ei ole juurikaan eroa ja ainakin itselläni 6-sylinterisen luotettavuudesta on vähän parempia mielikuvia. Vaikka siis tuo B47 on ilmeisen eri moottori, kuin N47.

    Mun mielestä myös dieselin virittämiset ja softaamiset on kyllä aivan turhaa hommaa.. Edellinen F31 330d oli ohjelmoitu (dpf paikallaan kuitenkin) ja kyllä mun mielestä tuo nykyinen F30 vakiotehoisena käyttäytyy mukavammin - voima tulee tasaisemmin ja ei ole kaupunkiajossa semmonen hiton empijä. Samoin kaikki muut aikaisemmat 6-cyl dieselit on itselläni olleet ohjelmoituja.. Jatkossa ei enää semmosia.
    Last edited by kmn; 27-05-2020, 10:05.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    Äläs nyt. On aivan mahtava moottori käyttöautoon tuo B47 jos nyt muka ahistaa niin lyöt jonkun ujon stage 1 softan kylkeen. Mutta vakionakin oikein pirteä. Saattais se harrasteautokin tuntua nopeammalta kun välillä ajaa kuolevaisten tehoilla
    Samaa mieltä. Ei myöskään tärise ja vapise paikoillaan niinkun vanhemmat nelosdieselit.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by kmn View Post

    320d..
    Äläs nyt. On aivan mahtava moottori käyttöautoon tuo B47 jos nyt muka ahistaa niin lyöt jonkun ujon stage 1 softan kylkeen. Mutta vakionakin oikein pirteä. Saattais se harrasteautokin tuntua nopeammalta kun välillä ajaa kuolevaisten tehoilla

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Jos metrejä ei tule paljoa, kannattaa laskea aika tarkaan, onko isossa (=painavassa) dieselissä järkeä vai olisi bensakoneinen parempi vaihtoehto. Toki X6:n tapauksessa ei kannata katsella kuin kutoskoneisia, kasikoneiset on syystä edullsia. X6:n bensakone on pätevä pakkaus kaikinpuolin, toki omat murheet siinäkin. Bensa-kasi olisi ideaalisin, ei kuluta mahdottomasti, mutta melkoisia vikapesiä valitettavasti. Autosta tulee helposti harraste.

    Ja aika paljon saa olla kyllä jo korjaamassa/huoltamassa noita vajaa 200tkm ajettuja muutenkin, kulumaa on siellä täällä, kokemusta on kolmesta E70/F15, joilla ajoin lähes uudesta 15-20tkm tuonne 200tkm nurkille. 150t jälkeen alkaa osaa/huoltoa vaatimaan niin alusta, kone kuin lisävarusteet (webasto).
    Mjoo, kyllä mä noita bensavehkeitäkin tuossa mietin, mutta tosiaan kuten sanoit.. Noista korkeapainevehkeistä etenkin mulla riittää hyvin vähän sanomista. Kaikki kolme F3x mitä mulla on ollut, on ollut helvetin hyviä ja luotettavia autoja, vaikka metrejäkin on ollut 180-230tkm välissä kaikissa. Kausihuollot tarvinnut tehdä huolto-ohjelman mukaisesti. Ei oikein bensapumppu ja suutinviat houkuttele siinä rinnalla..

    Ja kyllähän noiden bensa X6 hinnat näyttää karkaavaan saman tien..

    Originally posted by pyroz View Post
    :think
    320d..

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    No tämäpä juuri.. Taas tänään autoliikkeen pihassa katselin F11 ja jotenkin se nyt ei vain lähde.. Vieressä seisoi 3 kpl F31:ä ja ne olis lähtenyt senkin edestä.... Joku tuossa korissa vain kiehtoo vielä kahdenkin omistamisen jälkeen.

    X4:stä mulle tulee taas vähän väliinputoajafiilis.. Et jos tuollaiseen lähtee, niin sen on oltava se X6 sitten saman tien. Nämäkin ongelmat olisi helposti korjattavissa rahalla, mut ei satuttu meikäläisen elämää liikaa siunaamaan semmosella.
    :think

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Käyttöpelit tuppaa täällä vaihtumaan suhteellisen tiuhaan ihan johtuen puhtaasti runsaasta ajomäärästä. Nyt näyttäis siltä, että kilsoja ei enää oikein tulekaan (viimesen kk aikana ehkä 500km), joten tuntuu tyhmältä seisottaa autoa tyhjän panttina pihassa. Enemmänkin tulee harrastepelillä ajeltua paremmilla keleillä. Nyt käyttiksenä F30 330d M-Sport.

    Kysymys onkin, että mitä tilalle.. Tilan tarve on nykyistä isompi, se on selvä. Halvempi vaihtoehto kiehtoisi, mutta se kaventaa vaihtoehtoja entisestään.. F31 olen omistanut jo, F11 ei kiinnosta yhtään ja E91 tai E61 korista en aio enää edes katsella.. Myös X6 oon mietiskellyt, koska olisi kiva vedellä kärryä perässä, tai ehkä joskus tulevaisuudessa myös traileria.. Tuossa 30k hintaluokassa tuntuu jokaisessa olevan jotain vikaa: liikaa metrejä, puolinahat tai jotain muuta hämärää, kuten Latvian/Italian tausta.

    X6 on nyt ehkä listan kärjessä, mutta haaviin on tarttunut vain kaks vaihtoehtoa, joista toisessa ei ole niin mitään varusteita...

    https://www.nettiauto.com/bmw/x6/11361806
    https://www.nettiauto.com/bmw/x6/10597158

    Onko tämä nyt sitä ostamisen vaikeutta, kun vertaistua haetaan internetistä? Tällä hetkellä tuntuu, että todennäköisemmin päädyn kuitenkin F31 330d:hen ja sitten heti taas voivottelen kovaa sisämeteliä ja sitä, kuinka juuri tällainenhan mulla jo oli..

    F30:stä pidän todella paljon, mutta välillä pitää saada paljonkin kamaa kyytiin, joten farkku on ihan pakko olla.. Hankinta-ajankohta olis varmaan vasta myöhemmin kesällä, kun tässä kohtaa ei tuolla käyttiksellä ihan aidosti tee yhtään mitään.
    Jos metrejä ei tule paljoa, kannattaa laskea aika tarkaan, onko isossa (=painavassa) dieselissä järkeä vai olisi bensakoneinen parempi vaihtoehto. Toki X6:n tapauksessa ei kannata katsella kuin kutoskoneisia, kasikoneiset on syystä edullsia. X6:n bensakone on pätevä pakkaus kaikinpuolin, toki omat murheet siinäkin. Bensa-kasi olisi ideaalisin, ei kuluta mahdottomasti, mutta melkoisia vikapesiä valitettavasti. Autosta tulee helposti harraste.

    Ja aika paljon saa olla kyllä jo korjaamassa/huoltamassa noita vajaa 200tkm ajettuja muutenkin, kulumaa on siellä täällä, kokemusta on kolmesta E70/F15, joilla ajoin lähes uudesta 15-20tkm tuonne 200tkm nurkille. 150t jälkeen alkaa osaa/huoltoa vaatimaan niin alusta, kone kuin lisävarusteet (webasto).
    Last edited by tiko4tiko; 26-05-2020, 23:18.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by Thmas View Post
    X4:sen näyttää hyvältä M Sportina, mutta ei ne kyllä sen hiljaisempia ole kuin F3x..

    Tässä alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että jos haluaa hiljaisen ja laadukkaan tuntuisen ajokokemuksen ilman ylimääräisiä nitinöitä ja natinoita, niin 5er / A6 kokoluokka on minimi.
    No tämäpä juuri.. Taas tänään autoliikkeen pihassa katselin F11 ja jotenkin se nyt ei vain lähde.. Vieressä seisoi 3 kpl F31:ä ja ne olis lähtenyt senkin edestä.... Joku tuossa korissa vain kiehtoo vielä kahdenkin omistamisen jälkeen.

    X4:stä mulle tulee taas vähän väliinputoajafiilis.. Et jos tuollaiseen lähtee, niin sen on oltava se X6 sitten saman tien. Nämäkin ongelmat olisi helposti korjattavissa rahalla, mut ei satuttu meikäläisen elämää liikaa siunaamaan semmosella.

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Originally posted by van cleef View Post
    X4:sen näyttää hyvältä M Sportina, mutta ei ne kyllä sen hiljaisempia ole kuin F3x..

    Tässä alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että jos haluaa hiljaisen ja laadukkaan tuntuisen ajokokemuksen ilman ylimääräisiä nitinöitä ja natinoita, niin 5er / A6 kokoluokka on minimi.

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    X4 m sport?
    https://m.nettiauto.com/bmw/x4/11297...unt=7&vifNav=Y

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Käyttöpelit tuppaa täällä vaihtumaan suhteellisen tiuhaan ihan johtuen puhtaasti runsaasta ajomäärästä. Nyt näyttäis siltä, että kilsoja ei enää oikein tulekaan (viimesen kk aikana ehkä 500km), joten tuntuu tyhmältä seisottaa autoa tyhjän panttina pihassa. Enemmänkin tulee harrastepelillä ajeltua paremmilla keleillä. Nyt käyttiksenä F30 330d M-Sport.

    Kysymys onkin, että mitä tilalle.. Tilan tarve on nykyistä isompi, se on selvä. Halvempi vaihtoehto kiehtoisi, mutta se kaventaa vaihtoehtoja entisestään.. F31 olen omistanut jo, F11 ei kiinnosta yhtään ja E91 tai E61 korista en aio enää edes katsella.. Myös X6 oon mietiskellyt, koska olisi kiva vedellä kärryä perässä, tai ehkä joskus tulevaisuudessa myös traileria.. Tuossa 30k hintaluokassa tuntuu jokaisessa olevan jotain vikaa: liikaa metrejä, puolinahat tai jotain muuta hämärää, kuten Latvian/Italian tausta.

    X6 on nyt ehkä listan kärjessä, mutta haaviin on tarttunut vain kaks vaihtoehtoa, joista toisessa ei ole niin mitään varusteita...

    https://www.nettiauto.com/bmw/x6/11361806
    https://www.nettiauto.com/bmw/x6/10597158

    Onko tämä nyt sitä ostamisen vaikeutta, kun vertaistua haetaan internetistä? Tällä hetkellä tuntuu, että todennäköisemmin päädyn kuitenkin F31 330d:hen ja sitten heti taas voivottelen kovaa sisämeteliä ja sitä, kuinka juuri tällainenhan mulla jo oli..

    F30:stä pidän todella paljon, mutta välillä pitää saada paljonkin kamaa kyytiin, joten farkku on ihan pakko olla.. Hankinta-ajankohta olis varmaan vasta myöhemmin kesällä, kun tässä kohtaa ei tuolla käyttiksellä ihan aidosti tee yhtään mitään.
    Last edited by kmn; 26-05-2020, 11:15.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by Kaimu View Post
    Tullut pyöriteltyä ajatusta uudemmasta harrastebemarista, muttei tunnu olevan mitään itselle sopivaa.
    Suurimmat kriteerit, manuaali ja voimaakin saisi olla.
    e9x ämmyt olis ihan mielekkäitä, kaikki Motorsportit yleensäkin.
    Kuitenkin lähes kaikki jo vähän nähtyjä... sama pätee 335i, kiintoisa mutta jo vähän mennyt juttu.
    1m ehkä mielenkiintoisin koko bmw malleista, mutta hinta karkaa pahemman kerran.
    Toisaalta, kehtaako tuota omaa harrastetta edes hukata vielä.
    Onko noilla kriteereillä mitään mitä en ole huomannut:think
    Muutamia ehdokkaita...

    Manuaalit





    Automaatti



    Manuaali, neliovinen ja väri

    Leave a comment:


  • Kaimu
    replied
    Tullut pyöriteltyä ajatusta uudemmasta harrastebemarista, muttei tunnu olevan mitään itselle sopivaa.
    Suurimmat kriteerit, manuaali ja voimaakin saisi olla.
    e9x ämmyt olis ihan mielekkäitä, kaikki Motorsportit yleensäkin.
    Kuitenkin lähes kaikki jo vähän nähtyjä... sama pätee 335i, kiintoisa mutta jo vähän mennyt juttu.
    1m ehkä mielenkiintoisin koko bmw malleista, mutta hinta karkaa pahemman kerran.
    Toisaalta, kehtaako tuota omaa harrastetta edes hukata vielä.
    Onko noilla kriteereillä mitään mitä en ole huomannut:think

    Leave a comment:


  • Eemeli
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Minusta tuossa ylemmässä saisi rahallaan vastinetta reilusti.
    Ruostetta muutamassa kohdin ja konepelti vaihtoon jos siistin haluaa, yhdet kolhitut vanteet..

    Leave a comment:


  • asse21
    replied
    Vähän varauksella joutuu suhtautumaan noin vanhoihin peleihin Ruotsissa.
    Ilmoitus ja myyntipuheet ei yleensä vastaa todenmukaista kuntoa.
    Ainakin itse olen monesti saanut kokea pieniä/suurempia pettymyksiä.
    Toki on poikkeuksia.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Minusta tuossa ylemmässä saisi rahallaan vastinetta reilusti.

    Leave a comment:

Working...
X