Originally posted by nappe74
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III
Collapse
X
-
Originally posted by -Markus- View PostEn olis niinkään varmaa kerkeekö ne liukkaan tulla, ennenkun auto teikäläisellä taas vaihtuu...
Sellaista se krooninen autokuume on... tästä autosta kyllä tykkään niin paljon että eiköhän tätä pidetä vähän pidempään kuin edellistä !! Tätä on vielä mukava laitella, jotain pientä on taas ensi vkl tulossa...G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Olen katsellut e61:tä nykyisen e46:n seuraajaksi mutta pirusti rahaa näistä useimmiten pyydetään. 15k€ tai yli pauttiarallaa 200000km ajetuista 2005 mallin autoista normaaleilla varusteilla? Tulee mieleen että ovatkohan kaikki myyjät katsoneet mikä vuosi nyt on. Auto vuodelta 2005 on jo 12 vuotta vanha...2003-2005 315 '83
2005-2011 525ix '94
2011-2017 330xi '00
2017-???? 525i '04
Comment
-
-
Originally posted by ttsalo View PostOlen katsellut e61:tä nykyisen e46:n seuraajaksi mutta pirusti rahaa näistä useimmiten pyydetään. 15k€ tai yli pauttiarallaa 200000km ajetuista 2005 mallin autoista normaaleilla varusteilla? Tulee mieleen että ovatkohan kaikki myyjät katsoneet mikä vuosi nyt on. Auto vuodelta 2005 on jo 12 vuotta vanha...
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostNiin, myisitkö oman 17v vanhan 330xi vaikkapa 3500e jos tuollaisen 12v vanhan e61 saisi vaikkapa 9500e? Tuskinpa vain...Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Se on se kuuluisa kysyntä ja tarjonta. Vaan onpa tuossa ihan perääkin. Uitin vajaa 3v sitten alle 200tkm työnnetyn E61 530d m-sportin ja hintaa kertyi muistaakseni jotain alle 12ke kilvitettynä. Nettiauton valintaa kun ihmettelee, niin tuntuu että olisi melko kilpailukykyinen hinta vielä nykyäänkin.
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostYhtään sen enempää tuota nimenomaista 330xi:tä tuntematta totean, että ei kai tuommonen oikeen paljon yli 3500 euron voi enää maksaakaan?
Olisi silti pitänyt laittaa 2000e
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View Post
Niin tai näin, jokainen pyytäkööt ja maksakoot mitä tykkää.Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Originally posted by protoni View PostOon monesti koittanut maksaa mitä tykkään, mutta myyjät on vaan lähinnä nauranut. Tiedä sitten minkä takia. Helpommin sanottu kun tehty.Coffee isn´t my cup of tea
Comment
-
-
Jarruttaako kenelläkään muulla auton ostamista tällä hetkellä se, että odottaisi ensi helmikuuta ja Bernerin työryhmän loppuraporttia, jossa ehkä ehdotetaan autoveroon uudistuksia, jotka sitten ehkä tai ehkä ei vaikuttavat autoveroon? Kun mikään pakottava tarve auton ostolle ei ole, niin järki sanoisi, että odota nyt vielä nämä 4kk ja osta vasta sitten, kun on varmuus siitä onko tulossa muutoksia ja jos, niin millä aikavälillä. Mutta autokuume puskee pahasti päälle
Vai oletteko sitä mieltä, että turha sitä työryhmän loppuraporttia on jäädä odottelemaan, koska todennäköisesti, jos muutoksia tulee, ne ovat pieniä autoveroon ja tulevat voimaan useamman vuoden siirtymäajan puitteissa, eikä kerta heitolla?Mercedes-AMG C63 T-Modell.
EX:F80 M3 Mineral Weiss
EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3
Comment
-
-
Autoveron ongelma ei ole se, että autoista maksetaan jokin sattumanvarainen summa veroja ns. yhteiseen hyvään.
Ongelma on se, että menettely suojaa suomalaisia autokauppiaita ja autorahoittajia kilpailulta.
Kymmenien vuosien ajan kuluttajalla ei ole ollut mitään mahdollisuutta arvioida kuinka paljon suomiauton hintalisästä on veroja, ja kuinka paljon autokauppiaan lisäkatetta. Autoveron suuruus oli juuri tästä syystä pitkään liikesalaisuus. Jos ajatellaan, että jokaisessa tehdyssä autokaupassa on nykyrahassa esim. €200 ohuiden markkinoiden hintalisää, niin autokauppa on käärinyt autoveron avulla lisäkatteita miljarditolkulla.
Oma lukunsa on Volvo, joka myi tehtaalta omistamalleen Suomen jälleenmyyjälle autoja keksittyyn hintaan. Vero laskettiin tuosta keksitystä hinnasta. Jälleenmyyjä myi autot parhaaksi katsomaansa hintaan. Tämä paljastui vahingossa kun tiettyjen vuosimallien Volvojen hinnasta autoveroa oli tullin tilastojen mukaan 14%. Autoveroa oli siis siirretty valtion taskusta Volvon taskuun. Tuommoisen stuntin jos teet yksityishenkilönä niin häkki heilahtaa törkeästä veropetoksesta saman tien.
Tullimuurin todellinen kustannus on helppo arvioida yksityisliisereiden hinnoista:
1) Lasket jollekin autolle esim. ALD:n tai OP Kulku:n 48kk leasing-kokonaishinnan
2) Lasket saman vaikkapa sixt.de:n hinnoilla
3) Panet merkille että suomilisää jossain Nissan Leafissa on kaudelta yhteensä noin €10.000; tämä autossa jossa itse autoveron suuruus on tonni-pari.
Työsuhdeautoilijoiden firmat kippaavat luonnollisesti liisereiden suomilisät omiin hintoihinsa, joten muutkin pääsevät näitä suomilisiä maksamaan.
EU:n ajama yhtenäinen rekisteröintijärjestelmä tulee lopettamaan rahan mielipuolisen lypsämisen autoveroista, ajoneuvoveroista ja käyttömaksuista. Tästä syystä hallituksella on kiire pistää pystyyn korvaava rahastusautomaatti. Sille ei juuri muita vaihtoehtoja ole kuin maksut teiden käytön mukaan. Luonnollisesti se avaa valtavat mahdollisuudet kaiken maailman siltarumpupoliitikoille ja käärmeöljyjen kauppamiehille.
Sinänsä kilometripohjainen vero voisi olla hemmetin hieno juttu autokulttuurille ja harrasteautoilulle.
Itse en rahoita korruptiota, ts. uusien autojen ostoon palaan sitten kun niitä saa liisattua eurooppalaisella hintatasolla. Näistä muutoksista ei etukäteen tiedotella.Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid
Comment
-
-
Hyvää pohdintaa yllä.
Silti itse en usko, että autoveron poistuminen johtaisi siihen että autot olisivat automaattisesti Suomessa saman hintaisia kuin esim. Saksassa.
Syitä on kaksi:
- Jokaista autoliikkeen myymää autoa kohden tulee sisään 0,7 vaihtoautoa. Eli 70 % ostajista on olemassa oleva auto. Tarjoappa sitä nykyistä kotteroa sinne Saksaan vaihdossa..
- Aika tarkalleen 50 % autoista myydään osamaksurahoituksella. Ostappa se auto osamaksurahoituksella suoraan sieltä Saksasta..
Eli jos autovero poistuisi, laskennallisesti n 15 % ostajista pystyisi saamaan täyden hyödyn mahdollisesta autoveroalennuksesta ja joutuisi silloinkin hakemaan autonsa ulkomailta, koska Suomen hintataso tuskin laskee Saksan tasolle.
Autovero on hyvä bisnes Suomen valtiolle, joskin vähän laskusuhdanteessa valtion näkökulmasta. Näin ollen se korvaava ratkaisu tulisi olemaan valtiolle "parempi" kuin nykyinen autovero, eli autoilijalle "kalliimpi". Vaikea saada läpi. Sitten jos vielä uhkaisi käydä niin, että uusi veromalli suosisi hyväosaisia niin ei tule kuuloonkaan tässä demarisuomessa. Pysytään vaan hyväksi todetussa autoverossa, jonka vaikutus pienenee päästöjen mukana ja kalliimpien autojen ostajat maksavat enemmän veroja.
Varsinaiseen topicin aiheeseen, krooninen autokuume painaa. Mutta ensimmäistä kertaa on vaikea keksiä mitä tilalle. Johan tällä on 3,5 kk ajettu.Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
Comment