Originally posted by S^X
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottoripyöristä keskustelua II
Collapse
X
-
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNykypäivän 1000cc vehkeissä on yli 200hp ja alle 200kg. Semmonen menee niin paljon ettei mitään järkee. Käy kokeilee. Tuu kertomaan menisitkö radan ympäri nopeemmin jos läpätään ahdin siihen kylkeen.
Comment
-
-
Jee. Vehje X ampuu suoralla ihan pöllönä.
Jokatapauksessa, kysymys oli miksi niissä ei oo turboja tehtaalta. Se tois lisää painoa ja heikentäisi kaasun kontrollia. Molemmat nämä on moottoripyörälle myrkkyä, paljon enemmän kuin autossa.Last edited by petrolhead; 22-05-2020, 10:38.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostJee. Vehje X ampuu suoralla ihan pöllönä.
Vmatin xhp2 on remmiahdettu ja remmi antaa tasaista vääntöä joutokäynniltä tappiin, ajomukavuutta lisäämään se siihen on rakennettu tehtaalla.Last edited by BMW525Xda; 22-05-2020, 10:39.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostEi tonninen kierrä useimmilla suomen radoilla nopeammin kuin kusiainen.
Joku R6R on paljon nopeampi kuin mun vehje sitte taas.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNo se vähän riippuu. Uusi Fireblade ja V4 Panigale molemmat painaa vähemmän kuin mun toi 650R ja on melkeinpä sirompia ulkomuodoltaan. Se lisävoima ei yksinään tee härvelissä hitaampaa.
Joku R6R on paljon nopeampi kuin mun vehje sitte taas.
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNykypäivän 1000cc vehkeissä on yli 200hp ja alle 200kg. Semmonen menee niin paljon ettei mitään järkee. Käy kokeilee.
Itse ajelen vähän rauhallisemmalla joskin myös tonnisella laitteella, Rotaxin 990 kuutionen twini omaa oivan vääntökäyrän ja sopivan n. 140 hepan tehon, tuo yhdistettynä hieman keventyneeseen alle 170 kilon kuivapainoon tekee siitä eleettömän etenijän ...... joskaan ei oikein 'kanna' kyytiläistä.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Tossa suoraan ajo-keskustelussa on vain tämä: Jos sen nostaa yli muitten ajamisen aspektien, niin kaiken keskustelun voi lopettaa. Tottakai moottoripyöräkin menee kovempaa jos läppästään parilitranen V6 sinne ja tuplaturbo. Mutta sillä vehkeellä ei tee mitään enää.
Jos bemarin kiihtyvyys on tärkein auton ominaisuus, niin ainoa oikea tekniikka on kymppitonnin kiertävä S70/2 remmillä ja turbolla. Kaikkiin, Isettasta alkaen.
Jos palataan takas moottoripyöriin. Niissä se mutkavauhdin maksimointi on vielä tärkeämpää nopean etenemisen kannalta kuin autoissa.Last edited by petrolhead; 22-05-2020, 12:32.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Mr.Speed
Sitten kun puhutaan katuajosta, niin paras moottoripyörä on se mikä kenellekin antaa parhaat kiksit nopeusrajoitusten puitteissa.
Comment
-
Originally posted by BMW525Xda View PostPointti vois olla monenlainen, mihin tarkoitukseen noin 1000hv E30:t on, ei niillä pärjää F1 radalla vaikka nostais ahdot 10bar
Vmatin xhp2 on remmiahdettu ja remmi antaa tasaista vääntöä joutokäynniltä tappiin, ajomukavuutta lisäämään se siihen on rakennettu tehtaalla.
Ahtaa alusta alkaen koko alueella mutta sitten kun mennään 6000rpm yläpuolelle niin loppua ei tule.
Moni valmistaja on noita mopoihin yrittäny tehdä huonolla menestyksellä - Kawalla on toimiva konsepti tuotantomalleissa ja etumatkaa vuosiksi
Ja auttaa paljon näiden nykyisten naurettavien päästömääräyksien kanssa.
PS. Totta, eihän tuota ole radalle suunniteltukaan, hurjaksi käyttömopoksi kahviajeluista Euroopan turneeseen. Sporttinen se on kuitenkin
Tässä vielä Brockin hienosti kertomana dataa moposta säädön jälkeen.
https://youtu.be/R9Q-lTjnn_YLast edited by Vmatti; 22-05-2020, 18:21.F01 740D xDrive Individual LCI
Kawasaki H2SX SE
Exät:
F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12
"Trust your instincts, be yourself"
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNykypäivän 1000cc vehkeissä on yli 200hp ja alle 200kg. Semmonen menee niin paljon ettei mitään järkee. Käy kokeilee. Tuu kertomaan menisitkö radan ympäri nopeemmin jos läpätään ahdin siihen kylkeen.
Kyllä,tiedän kilosen voimavarat enkä varmasti pysty hyödyntämään kaikkia.
Osa vaan harrastaa 1/4-mailia tai seisovaa siinä missä muut kiertävät rataa. Vehkeet käyttötarkoituksen mukaan, eikä julisteta omaa absoluuttista totuutta mikä on turhaa ja mikä ei.W208
W638
E36
Comment
-
-
Originally posted by Mr.Speed View PostSitten kun puhutaan katuajosta, niin paras moottoripyörä on se mikä kenellekin antaa parhaat kiksit nopeusrajoitusten puitteissa.
Mopoilu on vahvasti fiilispohjaista touhua. 40 heppaakin riittää mukavaan päristelemiseen hyvin. Aina on tosin niitä ketkä haluavat sen uusimman ja tehokkaimman vehkeen. Tai sitten ostaa sen 100tkm ajetun Busan 3k€ jolla teoriassa pitäs päästä 300+kmh
" Ain't what you do , it's how you do it"
Comment
-
-
Originally posted by S^X View PostMulle moottoripyöräily ei ole kartioiden kiertoa sekuntikelloa vastaan.
Kyllä,tiedän kilosen voimavarat enkä varmasti pysty hyödyntämään kaikkia.
Osa vaan harrastaa 1/4-mailia tai seisovaa siinä missä muut kiertävät rataa. Vehkeet käyttötarkoituksen mukaan, eikä julisteta omaa absoluuttista totuutta mikä on turhaa ja mikä ei.
Tommosella H2lla on varmasti helvetin kiva painaa menemään. Laukut täynnä ja appari kyydissä on voimaa mennä missä vaan tilanteessa. Kyllä mäkin sellasen päälle tykkään istua kokeeks ja päästellä pärinä-ääniä.
Jos vaikka mä jonkun mielestä kierrän keiloja kelloa vastaan ja julistan sitä absoluuttisena totuutena niin fine. Mut se nyt ei liity tähän keskusteluun mitenkään.
Tänään olin 30 hevosvoimaisella mopolla mikroautoradalla tientukkona.Last edited by petrolhead; 23-05-2020, 17:23.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Sotanorsu taas takatalvien jälkeen ajossa. Varusteista löytyy täysi laukkusarja, ABS sekä kahvanlämmittimet. Vakiona oli myös kasettimankka jossa Frederikin kasetti. Siitä propsit edelliselle omistajalle. Kaikenlaista pientä säädetty vuosien varrella:
- Kasettimankka Frederikeineen lempattu hyllylle ja siten saatu lukittava hanskalokero
- Päiväajovalo-ledit vilkkujen alle kotiloiden karkotukseen. Alun perin piti 3D printata mutta yllättäen prototyyppi toteutettiin dremelillä, nippareilla, kuumaliimalla ja kumimaalilla. Istuu ihan ok kuitenkin kun viritykset orkkispeilin alapinnassa.
- Satulan etuosan korotus jottei ole kassit tankkia vasten rutussa
- USB ja kunnollinen kännyteline
- Orkkista huomattavasti parempi pleksi
Tälle kaudelle uutta RS:n etuloksu ja Dominatorin mökäpönttö. Aloin olla hiukan kypsä siihen perämoottorin pärinään. Sähköskootteri tähän talouteen varmasti jossain vaiheessa hankitaan mutta se ei ole tämä.
Kaivattua bassovoittoista höpinää pöntöllä tuli, ja silti älämölön määrä kruisatessa on aivan ok. Db-killerin on syytä olla paikallaan. Eihän tuollaisesta maamoottorista kovin kummoista sinfoniaa saa millään, mutta koko bokserinorsun idea on mielestäni tietynlainen eloisuus. Pienen kaasun flippauksen paikallaan seistessä kuuluukin heilauttaa koko pyörää
Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid
Comment
-
Comment