Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by S^X View Post
    Oi valaise meitä hieman enemmän aiheesta?
    Nykypäivän 1000cc vehkeissä on yli 200hp ja alle 200kg. Semmonen menee niin paljon ettei mitään järkee. Käy kokeilee. Tuu kertomaan menisitkö radan ympäri nopeemmin jos läpätään ahdin siihen kylkeen.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Originally posted by petrolhead View Post
      Nykypäivän 1000cc vehkeissä on yli 200hp ja alle 200kg. Semmonen menee niin paljon ettei mitään järkee. Käy kokeilee. Tuu kertomaan menisitkö radan ympäri nopeemmin jos läpätään ahdin siihen kylkeen.
      Ei tonninen kierrä useimmilla suomen radoilla nopeammin kuin kusiainen. Mutta joskus kilpi ja nuija aikaan tutulla Hyvinkääläisellä oli ahdettu R1 jossa takarenkaalla 240hv, kyllä se tampereen moottoritiellä M5 vierestä lähti nopeudesta kun nopeudesta aika nätisti

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Jee. Vehje X ampuu suoralla ihan pöllönä.
        Jokatapauksessa, kysymys oli miksi niissä ei oo turboja tehtaalta. Se tois lisää painoa ja heikentäisi kaasun kontrollia. Molemmat nämä on moottoripyörälle myrkkyä, paljon enemmän kuin autossa.
        Last edited by petrolhead; 22-05-2020, 10:38.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          Originally posted by petrolhead View Post
          Jee. Vehje X ampuu suoralla ihan pöllönä.
          Pointti vois olla monenlainen, mihin tarkoitukseen noin 1000hv E30:t on, ei niillä pärjää F1 radalla vaikka nostais ahdot 10bar

          Vmatin xhp2 on remmiahdettu ja remmi antaa tasaista vääntöä joutokäynniltä tappiin, ajomukavuutta lisäämään se siihen on rakennettu tehtaalla.
          Last edited by BMW525Xda; 22-05-2020, 10:39.

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Ei tonninen kierrä useimmilla suomen radoilla nopeammin kuin kusiainen.
            No se vähän riippuu. Uusi Fireblade ja V4 Panigale molemmat painaa vähemmän kuin mun toi 650R ja on melkeinpä sirompia ulkomuodoltaan. Se lisävoima ei yksinään tee härvelissä hitaampaa.
            Joku R6R on paljon nopeampi kuin mun vehje sitte taas.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              Originally posted by petrolhead View Post
              No se vähän riippuu. Uusi Fireblade ja V4 Panigale molemmat painaa vähemmän kuin mun toi 650R ja on melkeinpä sirompia ulkomuodoltaan. Se lisävoima ei yksinään tee härvelissä hitaampaa.
              Joku R6R on paljon nopeampi kuin mun vehje sitte taas.
              En oo perillä noista painoista ja tehoista kun ei tule seurattua enää kehitystä. Aikaa sitten ei pyörällä ollut merkitystä, ukko vaijerin päässä merkkas, onko uusissa edes vaijeria :think. 99% moottoripyöräilijöistä ei uskalla eikä osaa ulosmitata tehoja ahdetusta eikä ahtamattomasta kuin suoralla osuudella. Eikä kaikille ole radalla ajaminen sejuttu, moposta voi nauttia monella tavalla, joku ostaa sohvamallisen yksi muoviluodin toinen enduron jne. Jokaiselle jotain, sellaista kuin maksava asiakas haluaa.

              Comment

              • TON-III
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2018
                • 480
                • Turku

                Originally posted by petrolhead View Post
                Nykypäivän 1000cc vehkeissä on yli 200hp ja alle 200kg. Semmonen menee niin paljon ettei mitään järkee. Käy kokeilee.
                Hyvin sanottu, en tiedä miten paljon taidokkaita prätkä miehiä on mutta arvioisin että alle 1% pystyy käyttämään tuollaisen pyörän ominaisuuksia siten kun siinä on varoja.

                Itse ajelen vähän rauhallisemmalla joskin myös tonnisella laitteella, Rotaxin 990 kuutionen twini omaa oivan vääntökäyrän ja sopivan n. 140 hepan tehon, tuo yhdistettynä hieman keventyneeseen alle 170 kilon kuivapainoon tekee siitä eleettömän etenijän ...... joskaan ei oikein 'kanna' kyytiläistä.
                F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Tossa suoraan ajo-keskustelussa on vain tämä: Jos sen nostaa yli muitten ajamisen aspektien, niin kaiken keskustelun voi lopettaa. Tottakai moottoripyöräkin menee kovempaa jos läppästään parilitranen V6 sinne ja tuplaturbo. Mutta sillä vehkeellä ei tee mitään enää.

                  Jos bemarin kiihtyvyys on tärkein auton ominaisuus, niin ainoa oikea tekniikka on kymppitonnin kiertävä S70/2 remmillä ja turbolla. Kaikkiin, Isettasta alkaen.

                  Jos palataan takas moottoripyöriin. Niissä se mutkavauhdin maksimointi on vielä tärkeämpää nopean etenemisen kannalta kuin autoissa.
                  Last edited by petrolhead; 22-05-2020, 12:32.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    Sitten kun puhutaan katuajosta, niin paras moottoripyörä on se mikä kenellekin antaa parhaat kiksit nopeusrajoitusten puitteissa.

                    Comment

                    • Vmatti
                      BTCF Member
                      • Dec 2012
                      • 329
                      • Espoo

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Pointti vois olla monenlainen, mihin tarkoitukseen noin 1000hv E30:t on, ei niillä pärjää F1 radalla vaikka nostais ahdot 10bar

                      Vmatin xhp2 on remmiahdettu ja remmi antaa tasaista vääntöä joutokäynniltä tappiin, ajomukavuutta lisäämään se siihen on rakennettu tehtaalla.
                      Toi on tosiaan remmiahdettua vastaava rattailla toteutettu supercharger (pyörimisnopeus maksimissaan 100000-130000rpm välillä). Ja sen kuulee
                      Ahtaa alusta alkaen koko alueella mutta sitten kun mennään 6000rpm yläpuolelle niin loppua ei tule.

                      Moni valmistaja on noita mopoihin yrittäny tehdä huonolla menestyksellä - Kawalla on toimiva konsepti tuotantomalleissa ja etumatkaa vuosiksi

                      Ja auttaa paljon näiden nykyisten naurettavien päästömääräyksien kanssa.

                      PS. Totta, eihän tuota ole radalle suunniteltukaan, hurjaksi käyttömopoksi kahviajeluista Euroopan turneeseen. Sporttinen se on kuitenkin

                      Tässä vielä Brockin hienosti kertomana dataa moposta säädön jälkeen.

                      https://youtu.be/R9Q-lTjnn_Y
                      Last edited by Vmatti; 22-05-2020, 18:21.
                      F01 740D xDrive Individual LCI
                      Kawasaki H2SX SE

                      Exät:
                      F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
                      Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

                      "Trust your instincts, be yourself"

                      Comment

                      • S^X
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 933
                        • Muurame

                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Nykypäivän 1000cc vehkeissä on yli 200hp ja alle 200kg. Semmonen menee niin paljon ettei mitään järkee. Käy kokeilee. Tuu kertomaan menisitkö radan ympäri nopeemmin jos läpätään ahdin siihen kylkeen.
                        Mulle moottoripyöräily ei ole kartioiden kiertoa sekuntikelloa vastaan.

                        Kyllä,tiedän kilosen voimavarat enkä varmasti pysty hyödyntämään kaikkia.

                        Osa vaan harrastaa 1/4-mailia tai seisovaa siinä missä muut kiertävät rataa. Vehkeet käyttötarkoituksen mukaan, eikä julisteta omaa absoluuttista totuutta mikä on turhaa ja mikä ei.
                        W208
                        W638
                        E36

                        Comment

                        • Kernwaffe
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 173
                          • Masku

                          Originally posted by Mr.Speed View Post
                          Sitten kun puhutaan katuajosta, niin paras moottoripyörä on se mikä kenellekin antaa parhaat kiksit nopeusrajoitusten puitteissa.
                          Tämä.
                          Mopoilu on vahvasti fiilispohjaista touhua. 40 heppaakin riittää mukavaan päristelemiseen hyvin. Aina on tosin niitä ketkä haluavat sen uusimman ja tehokkaimman vehkeen. Tai sitten ostaa sen 100tkm ajetun Busan 3k€ jolla teoriassa pitäs päästä 300+kmh

                          " Ain't what you do , it's how you do it"

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by S^X View Post
                            Mulle moottoripyöräily ei ole kartioiden kiertoa sekuntikelloa vastaan.

                            Kyllä,tiedän kilosen voimavarat enkä varmasti pysty hyödyntämään kaikkia.

                            Osa vaan harrastaa 1/4-mailia tai seisovaa siinä missä muut kiertävät rataa. Vehkeet käyttötarkoituksen mukaan, eikä julisteta omaa absoluuttista totuutta mikä on turhaa ja mikä ei.
                            Niin edelleen keskustelu lähti siitä että harvassa härvelissä on ahtoja, ja miksi näin. Vastaus on se että ne tehdään sellaiseen käyttötarkoitukseen että hyödyt on pienemmät kuin haitat.
                            Tommosella H2lla on varmasti helvetin kiva painaa menemään. Laukut täynnä ja appari kyydissä on voimaa mennä missä vaan tilanteessa. Kyllä mäkin sellasen päälle tykkään istua kokeeks ja päästellä pärinä-ääniä.
                            Jos vaikka mä jonkun mielestä kierrän keiloja kelloa vastaan ja julistan sitä absoluuttisena totuutena niin fine. Mut se nyt ei liity tähän keskusteluun mitenkään.
                            Tänään olin 30 hevosvoimaisella mopolla mikroautoradalla tientukkona.
                            Last edited by petrolhead; 23-05-2020, 17:23.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Juuzmo
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2007
                              • 339

                              Parin vuoden tauon jälkeen, tuli taas laitettua 2-pyöräinen kesäksi! Tällä kertaa valikoitui jammu MT-01, akran vaimentimet joten jytinää piisaa


                              Comment

                              • harriba
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 420
                                • Espoo

                                Sotanorsu taas takatalvien jälkeen ajossa. Varusteista löytyy täysi laukkusarja, ABS sekä kahvanlämmittimet. Vakiona oli myös kasettimankka jossa Frederikin kasetti. Siitä propsit edelliselle omistajalle. Kaikenlaista pientä säädetty vuosien varrella:

                                - Kasettimankka Frederikeineen lempattu hyllylle ja siten saatu lukittava hanskalokero
                                - Päiväajovalo-ledit vilkkujen alle kotiloiden karkotukseen. Alun perin piti 3D printata mutta yllättäen prototyyppi toteutettiin dremelillä, nippareilla, kuumaliimalla ja kumimaalilla. Istuu ihan ok kuitenkin kun viritykset orkkispeilin alapinnassa.
                                - Satulan etuosan korotus jottei ole kassit tankkia vasten rutussa
                                - USB ja kunnollinen kännyteline
                                - Orkkista huomattavasti parempi pleksi

                                Tälle kaudelle uutta RS:n etuloksu ja Dominatorin mökäpönttö. Aloin olla hiukan kypsä siihen perämoottorin pärinään. Sähköskootteri tähän talouteen varmasti jossain vaiheessa hankitaan mutta se ei ole tämä.

                                Kaivattua bassovoittoista höpinää pöntöllä tuli, ja silti älämölön määrä kruisatessa on aivan ok. Db-killerin on syytä olla paikallaan. Eihän tuollaisesta maamoottorista kovin kummoista sinfoniaa saa millään, mutta koko bokserinorsun idea on mielestäni tietynlainen eloisuus. Pienen kaasun flippauksen paikallaan seistessä kuuluukin heilauttaa koko pyörää

                                Click image for larger version

Name:	IMG_7921.jpg
Views:	2
Size:	150.4 KB
ID:	4838180
                                Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                                X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎