Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TON-III
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2018
    • 480
    • Turku

    Originally posted by Juppe View Post
    Ducatin superbikeen (996/999) isoin ilmajäähdytteinen kone ja puolikatteet. Siinä olisi se mun haavepyörä ja varmaan jossain kohtaa sellaisen rakennan. Tulee kevyt ja älyttömän laaja vääntöalue sekä tärkeimpänä jäätävän hyvät äänet Huipputehoilla ei mulle oo enää oikeastaan mitään merkitystä. Menee ihan tarpeeksi tuollakin setupilla. Huoltaminen naurettavan helppoa ja vikakohteita aika vähän.
    Kuulostaa myös meikäläisen mopolta, noissa Ducateissa kun tuntuu se itse ajoasento olevan ihan kirsikka ( näin kohtuu lyhyelle perjalkaiselle miehelle).

    Vähän samanlainen skenaario itselläni on siitä varsinaisesta unelmamoposta, alkupään RSV-4: runkoon olisi istutettu heidän 1200 cc (Dorsoduro) twininsä
    F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

    Comment

    • pazq
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 3165
      • 47200

      Kovin paljoa ei tälle kesää tuo Nuda liikkunut. Varmaan 1500km aivan maksimissaan. Vanhemman 600cbr kanssa menee aivan rinta-rinnan 0-200kmh kun kokeiltiin. Mutkabaanalla ja kaupungissahan tuo on aivan omiaan. Talvella pientä huoltoa ketju/ratas osastolle ja siinä ne "pakolliset".

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5151
        • Kuopio

        Originally posted by Juppe View Post
        Ducatin superbikeen (996/999) isoin ilmajäähdytteinen kone ja puolikatteet. Siinä olisi se mun haavepyörä ja varmaan jossain kohtaa sellaisen rakennan. .
        Oma haave olisi 748/996 ja siihen 1098 moottori sekä öhlärin alusta hiilari vanteilla, luonnolisesti keltaisena.
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • culli
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 378
          • Helsinki

          Tuo yllämainittu Ducati-combo olisi kyllä varmaan hauska. Mutta menee tämä ihan tylsänä perusmallinakin.

          Maailma on täynnä tehokkaampia, nopeampia, käyttövarmempia ja halvempia moottoripyöriä, mutta yhtä kaunista mootoripyörää saa jo hetken etsiä.

          Punaisena sopii talliin punaisen Alfan kaveriksi ja aina välillä on ihan kiva ajellakin



          G20 320i M-sport
          Alfa GTV 1750

          Comment

          • jani
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 5151
            • Kuopio

            Originally posted by culli View Post
            Tuo yllämainittu Ducati-combo olisi kyllä varmaan hauska. Mutta menee tämä ihan tylsänä perusmallinakin.

            Maailma on täynnä tehokkaampia, nopeampia, käyttövarmempia ja halvempia moottoripyöriä, mutta yhtä kaunista mootoripyörää saa jo hetken etsiä.

            Punaisena sopii talliin punaisen Alfan kaveriksi ja aina välillä on ihan kiva ajellakin
            Massimo Tamburinin teos (748,916,996,998) on kiistatta maailman kaunein moottoripyörä ja tallissani on varattuna tuollaiselle paikka Aprilia AF1 vierestä.

            Muutamaa yksilöä olen käynyt eurojen kanssa katsomassa mutta kauppojen toteutuminen antaa vielä odottaa.
            F33 435d Mineral-grau metallic
            K40 K1200s sondermodell

            Comment

            • desmodromic
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 256
              • Imatra

              Originally posted by jani View Post
              Massimo Tamburinin teos (748,916,996,998) on kiistatta maailman kaunein moottoripyörä ja tallissani on varattuna tuollaiselle paikka Aprilia AF1 vierestä.

              Muutamaa yksilöä olen käynyt eurojen kanssa katsomassa mutta kauppojen toteutuminen antaa vielä odottaa.
              Veit jalat suusta. Wsbk sarjassa oli vielä suhteellisen ylivoimainen kisalaite. Ja ducatin pitää olla punainen.
              Vikakoodin lukua etelä-karjalassa. privalla tavoittaa parhaiten.

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5252
                • Pirkkala

                Ylläolevan Ducatin osalta kauneus todellakin on katsojan silmässä
                Mutta hieno peli harrastaa aivan varmasti
                Itsellä ollut aina v2 ääni jo aivan totaalinen show stopper, ei vaan iske.

                Tuossa aiemmin joku tuskaili pyörien ahtautta, minä olen 184cm enkä ikinä ole käsittänyt puheita polvikulmista yms. Ei oo missään mun Suzukin gsxr pyörässä häirinny millään tavalla. (2x k1 750 ja 1x k6 1000) tuo k1 onkin ehkä hitusen "isompi" kuin uudemmat mutta aivan järkyttävän hieno pyörä ajella.
                Nykyään ei oo enää pyörää, oli 8 vuotta mutta niin vaan piti myydä.

                Joku iso 1 pyttynen cafe racer prokkis kiinnostais joskus tehdä, niin sais kahvilla käydä
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • Arppa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1046
                  • Lumbriver

                  Nyt risut ja ruusut Suzuki DL1000 V-Strommistä, perjantaina menossa katsomaan. Edellinen oli custom Honda vt1100 ace ja siitä en erikoisemmin tykännyt...

                  Ajo on enimmäkseen pienempiä teitä ja soratien kiertely kiinnostaa. Sopivalla rengastuksella tuon Suzukin pitäisi sielläkin olla ihan kelpo peli :think

                  Gs Bemariin ei valitettavasti kynnet riitä
                  Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                  Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                  Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                  -Raahe Connection-
                  -Team Kärppä- limited edition

                  Comment

                  • Turder
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 460
                    • Suomi

                    Originally posted by desmodromic View Post
                    Veit jalat suusta. Wsbk sarjassa oli vielä suhteellisen ylivoimainen kisalaite.
                    Kunnes 2000-luvun alussa Honda teki oman twinin. Mutta eipä noita kannata paljon vertailla, siis SBK -kisapyörä vs katumalli. Tuohon aikaan ei varmaan yhtään samaa osaa ollut vaikka kisapyörä perustui katupyörään. Löyhästi ulkonäkö, moottorin tyyppi ja koko käytännössä samat. Ne pärjäsivät kenen tehdas laittoi eniten rahaa MM-ohjelmaan.

                    Vaikka itsellä on tuollainen Honda, niin nuo em. Ducatit on kans hyviä pelejä, tai sanotaan hyviä harraste- ja fiilispyöriä. Hondalla voi ajaa koko ajan ongelmitta tuon lisäksi. Tuollainen tonninen twini on muutenkin mukavasti sweetspotissa ajettavuuden, tehon jne suhteen. Ducateissa on hyvät rakentelumahdollisuudet kun osat käy ristiin niin monen mallin kanssa, 1198cc koneitakin saa mahtumaan ja on paljon hienoja kisaosia tarjolla. Ducati vielä kun myi noita kisapalikoita oikeasti eteenpäin, niin niitä on tarjolla. Moni muu valmistaja teki vain hienoja osia tehdastiimille ja niitä ei käytännössä myyty kellekään ulkopuoliselle.

                    Comment

                    • Daa Daa
                      BTCF Member
                      • Aug 2004
                      • 908
                      • Jyväskylä

                      Turderilla on jotain mistä ei Honda enää parane!

                      Itselläni oli joskus vuosia Suzukin TL1000R ja vaikka sen jälkeen on ollut uudempaa, kevyempää ja tehokkaampaa kalustoa, niin kummasti vaan tekisi mieli sellainen jälleen saada koristamaan tallia ja olisihan sillä mukava fiilistellä nahkapuku päällä mutkapätkillä.

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        -----
                        Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:41.

                        Comment

                        • jokes911
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 875
                          • Espoo

                          Originally posted by Daa Daa View Post
                          Turderilla on jotain mistä ei Honda enää parane!

                          Itselläni oli joskus vuosia Suzukin TL1000R ja vaikka sen jälkeen on ollut uudempaa, kevyempää ja tehokkaampaa kalustoa, niin kummasti vaan tekisi mieli sellainen jälleen saada koristamaan tallia ja olisihan sillä mukava fiilistellä nahkapuku päällä mutkapätkillä.
                          Minullakin oli ekana isona pyöränä Tellu mutta S-malli. Konehan oli selkeesti paras twini aikanaan, mutta pilasivat sen pyörän sillä aivopierulla minkä olivat takajousitusta suunnitellessa tehneet. Mutta kun oli sorat Yoshit putkina niin oli kyllä äänet kohdallaan.
                          2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                          2022 X3 Charged Edition Msport
                          1999 Honda CBR 900 SC33
                          2009 Husqvarna SMR 510
                          2017 KTM EXCF 350

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Ku mietitte italialainen vai japsi. Tuleekohan tästä joku hylkimisreaktio

                            Italiaanon satula Kawasakiin. Pientä perusparannusta pitäisi tehdä pojan laitteeseen talven aikana. Pääsylinteri pitää hankkia, letku tietysti. Ja, ja, katsotaan mitä muuta saa aikaan. Kyllähän sitä merikontillisen tilais kamaa ku olis budjettia.
                            Last edited by petrolhead; 01-10-2020, 23:02.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • TON-III
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2018
                              • 480
                              • Turku

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Itsellä ollut aina v2 ääni jo aivan totaalinen show stopper, ei vaan iske.
                              Näitä ääniäkin on monenlaisia, ne 90 asteen kulman omaavat ovat ehkä hieman totisen kuuloisia, näin bemmi- ja suorakutosrakkausfoorumilla kun ollaan niin pitää kehaista tuota Apriliassa olevaa itävaltalaista Rotaxin konetta, siinä meinaa on 60 asteen kulma ja hieman vapaastihengittäväksi käännettynä sen ääntä voi hieman verrastaa bemarin suoraan kutoseen etenkin kun kierroksia päällä vähän enemmän.
                              F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                              Comment

                              • sierra4x4tbo
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 2100
                                • Lappeenranta

                                Omakohtainen kokemus Sukisuki vs. Ducati parin vuoden takaa:

                                Olin jo käytännössä sopinut kaupat K7 kilo-Gigseristä duunikaverin kanssa. Sanoin kuitenkin, että pakkohan tätä on koeajaa ennen ostoa ja otin pyörän vkonlopuksi ajoon.
                                Jo ensimmäisen 10km aikana tuli fiilis, että ei perkele: jos prätkällä ajo on tällaista, niin en halua tehdä koko hommaa. Edelliset kokemukset piikkiajoilta yli 20v takaa.

                                Kaveri sitten vinkkasi, että hänen 1098 Duce on tyhjänpanttina veljen tallissa. Kuulemma sai hakea koeajoon. Jo jalalta pyörää pystyyn nostaessa tuli fiilis, että saatetaan alkaa olemaan alueella. Ne muutama sata kilometriä mitä ajoin Ducatilla jätti sellaisen fiiliksen, ettei muita merkkejä tarvitse edes katsella.

                                Valinnan järkevyyteen en ota kantaa, mutta mielestäni nuo laitteet pitää ostaa fiiliksen pohjalta; Ajaa sitten vaikka vähemmän (ja korjaa enemmän) mieleisellä pyörällä kuin seisottaa järkevää pyörää pihassa, kun ajamisesta puuttuu fiilis..

                                -Timo
                                M535i BiTurbo -85
                                740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                                --=MushroomMotorsport=--
                                --=MaxTuned.com=--

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎