Originally posted by isolohko
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottoripyöristä keskustelua II
Collapse
X
-
Originally posted by petrolhead View PostJos ei samaan syssyyn kerro millä laitteella ja kumeilla ajaa, ei paljoa paljasta käyttääkö mitä jarruja.
Mulla syntyy CBR:llä, Dunlopin D212 medium etukumilla 100% painonsiirtoa eteen jarruttaessa. Jollain muulla härvelillä tilanne on eri. Kun jarrutuksen jatkaa siihen asti kun kallistus alkaa ni takarengas lähtis alta jos takajarrua käyttäs.
Homma toimii aivan samalla tavalla kun autoissa. Kuorman muutos riippuu akselivälistä, painopisteen korkeudesta ja hidastuvuudesta. Antipitch geometriat vaikuttaa käytännössä vain siihen kuinka paljon pystykuormasta kantaa tuenta ja paljonko jouset.
Omalla kohdalla kyseessä oli Honda 1100XX, jolla tuli ajeltua enemmänkin, kunnes myin pois. Nykyään pyöräilyt on ihan satunnaista lainailua joko BMW F800R:llä tai K1600GTL:llä.
Jossain kohtaa pitää laittaa omakin pyörä taas, kun opiskelut on ohi ja työkuviot taas jiirissä. Sellasta Bond-Bemaria tekis mieli jostain syystä. Oliko se nyt K1200C?-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Kun tottuu Bemarin Telelever/Paralever jousituksiin, jollaiset R1200C:ssä on, niin tavalliset jarrutuksessa nyökkivät pyörät tuntuvat oudolta. Eihän tuo tietystikään ole täydellinen toteutus kaikkiin pyöriin, koska tunto eturenkaaseen huonontuu verrattuna tavalliseen haarukkaan ja ainakin RT pyrkii lisäksi ohjautumaan sisäkurviin päin hiljaisessa vauhdissa. Eli liikenneympyröissä pyörää pitää kammeta pystyyn sarvista ohjaamalla, tai ajaa ympyrät reilummalla vauhdilla.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Mulla on talvisäilössä CB600F vm 08. Kaveri meinas että ostais pois joten käytiin tutustumassa pyörään, näyttäis että Honda vaihtaa omistajaa.
Hetken aikaa on ollu kiikarissa GSX1400, onko kenelläkään omakohtaista kokemusta kyseisestä "muskelipyörästä"? Internet tuntuu tykkäävän ja kuuluis olevan kestävä perus pyörä.Last edited by samulis; 06-03-2021, 20:48.ex:e46 328Ci, e36 318Ti
Comment
-
-
Mulla ei ole ole omakohtaista kokemusta 1400:sta, mutta samat etujarrut on ollut useammassakin pyörässä reilun 15vuoden aikana ja jokaisessa pelissä on tuntuma ollut jarrukahvassa todella huono, eli pehmeä, ihan kuin tennispalloa puristaisi. Tähän ei auta satuloiden herkistely, eikä se netin mukaan paras päivitys, eli terästunosletkut. Ne on vaan auttamattomasti huonot ja vanhemmiten aina on joku mäntä jumissa, uudet tiivisteet ja männät on kalliita.
Jos mulla olisi tuollainen tallissa, niin vaihtaisin koko keulan johonkin moderniin missä olisi myös kunnon jarrut. Toisaalta jos tuollaisella kruisaa vaan kylillä niin tuskin tarvitsee parempia, mutta mutkatiellä varmasti harmittaa, varsinkin jos on ajellut nykypyörillä.
Comment
-
-
Originally posted by Daa Daa View PostMulla ei ole ole omakohtaista kokemusta 1400:sta, mutta samat etujarrut on ollut useammassakin pyörässä reilun 15vuoden aikana ja jokaisessa pelissä on tuntuma ollut jarrukahvassa todella huono, eli pehmeä, ihan kuin tennispalloa puristaisi. Tähän ei auta satuloiden herkistely, eikä se netin mukaan paras päivitys, eli terästunosletkut. Ne on vaan auttamattomasti huonot ja vanhemmiten aina on joku mäntä jumissa, uudet tiivisteet ja männät on kalliita.
Jos mulla olisi tuollainen tallissa, niin vaihtaisin koko keulan johonkin moderniin missä olisi myös kunnon jarrut. Toisaalta jos tuollaisella kruisaa vaan kylillä niin tuskin tarvitsee parempia, mutta mutkatiellä varmasti harmittaa, varsinkin jos on ajellut nykypyörillä.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Ihan ookoot ne gsx1400 jarrut on tavalliseen ajoon. Toki parempia on ja saa nuokin päivitettyä mutta eipä sillä silti ratakisoja koiteta voittaa. Semmoiseen on toisenlaisia pyöriä.
Mulla on ollut monia mopoja kuten uudempi R1 ja M1800r ja monta siltä väliltä. Ainoa minkä myynti harmittaa on gsx1400.
Hieno laite. Tykkään sen muotoilusta pyöreine valoineen ja tuplaiskareineen. Hyvä motti, ilma/öljyjäähdytteinen kuin oldschool suizissa mutta kuitenkin ruisku. Ja kuusilovinen laatikko toisin kuin joissain verrokeissa esim xjr.
Paperilla ei ole suuresti heppoja mutta hyvän ala- ja keskikierrosten väännön takia tuntuu voimakkaalta ja helppo ajaa ja kiihdytellä.
Ja oli varmatoiminen, ei kertaakaan mitään vikaa. Keväällä akku kiinni ja ykkösellä käyntiin.
Comment
-
-
Originally posted by sähköputkimies View PostIhan ookoot ne gsx1400 jarrut on tavalliseen ajoon. Toki parempia on ja saa nuokin päivitettyä mutta eipä sillä silti ratakisoja koiteta voittaa. Semmoiseen on toisenlaisia pyöriä.
Mulla on ollut monia mopoja kuten uudempi R1 ja M1800r ja monta siltä väliltä. Ainoa minkä myynti harmittaa on gsx1400.
Hieno laite. Tykkään sen muotoilusta pyöreine valoineen ja tuplaiskareineen. Hyvä motti, ilma/öljyjäähdytteinen kuin oldschool suizissa mutta kuitenkin ruisku. Ja kuusilovinen laatikko toisin kuin joissain verrokeissa esim xjr.
Paperilla ei ole suuresti heppoja mutta hyvän ala- ja keskikierrosten väännön takia tuntuu voimakkaalta ja helppo ajaa ja kiihdytellä.
Ja oli varmatoiminen, ei kertaakaan mitään vikaa. Keväällä akku kiinni ja ykkösellä käyntiin.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Jarrut mallia 1972 ja vasta eturenkaan vaihdoin mallia 1992 pirelli phantom.
Kesällä laskettii kaverin kanssa sillä vmax tunattu malli ni mutkapätkää 120-140. Se on aika kova vauhti ei niin parhaalla asvaltilla pyörällä lähes olemattomilla jarruilla eikä ole ohjaustehostintakaan.
Näillä mennään
Comment
-
-
Originally posted by -challenger- View PostJarrut mallia 1972 ja vasta eturenkaan vaihdoin mallia 1992 pirelli phantom.
Kesällä laskettii kaverin kanssa sillä vmax tunattu malli ni mutkapätkää 120-140. Se on aika kova vauhti ei niin parhaalla asvaltilla pyörällä lähes olemattomilla jarruilla eikä ole ohjaustehostintakaan.
Näillä mennäänex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Teräspunosletkut.. Kerran kattelin oman mopon letkuihin merkittyä standardia. Ko. standardin mukaisen letkun paisuminen on samaa luokkaa mitä teräspunosten valmistajat lupaa. Food for thought.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostTeräspunosletkut.. Kerran kattelin oman mopon letkuihin merkittyä standardia. Ko. standardin mukaisen letkun paisuminen on samaa luokkaa mitä teräspunosten valmistajat lupaa. Food for thought.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKyllä punosletkuilla kuitenkin on suuri merkitys kahvatuntumaan, jokaiseen olen laittanut jos ei ole ollut tehdasasenteisena eikä ole kaduttanut. Abs jarrullisesta en sano mitään, onko punosletkuista mitään hyötyä.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
Comment