Mites muuten noi 250 kuramopot nelareina, tullessaan vaikuttivat kovinkin high maintenance vehkeiltä mutta miten on käytäntö? Ajatuksena ollu lähteä ajamaan kuntocrossia ja varmaan tollanen puolikas toimis siihen ihan hyvin. Eihän se sylje samalla tavalla ku 2-tahtiset mutta kai sitä tuollasellakin ittensä rikkoo jos ei ihan koko ajan tartte olla kone levällään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottoripyöristä keskustelua II
Collapse
X
-
Originally posted by Macke View PostMites muuten noi 250 kuramopot nelareina, tullessaan vaikuttivat kovinkin high maintenance vehkeiltä mutta miten on käytäntö? Ajatuksena ollu lähteä ajamaan kuntocrossia ja varmaan tollanen puolikas toimis siihen ihan hyvin. Eihän se sylje samalla tavalla ku 2-tahtiset mutta kai sitä tuollasellakin ittensä rikkoo jos ei ihan koko ajan tartte olla kone levällään.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostKyllä mä varmaan ennemmin japsia kattoisin kuin kotaria. Noh, mitä vanhemman ostaa niin sitä varmemmin sen saa rakentaa uusiks. Tietty jos ostaisi valmiiksi leiponeen niin ehkä semmosella sitten ajelisi hetken.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostKotareita on suomi väärällään niin uusien ja käytettyjen osien saanti ei ole ongelma. Valmiiks leiponut nelari on sen touhutonnin ainakin ennen kun on kunnossa.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostJa jos nyt jotain voi neuvoa niin harrastajalta ei kannata ostaa, vaan ehdottomasti vähintään sm kisoja kiertävältä kuskilta, ne on huollettu ja osia vaihdeltu reilulla kädellä.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostMites muuten noi 250 kuramopot nelareina, tullessaan vaikuttivat kovinkin high maintenance vehkeiltä mutta miten on käytäntö? Ajatuksena ollu lähteä ajamaan kuntocrossia ja varmaan tollanen puolikas toimis siihen ihan hyvin. Eihän se sylje samalla tavalla ku 2-tahtiset mutta kai sitä tuollasellakin ittensä rikkoo jos ei ihan koko ajan tartte olla kone levällään.
Originally posted by BMW525Xda View PostJa jos nyt jotain voi neuvoa niin harrastajalta ei kannata ostaa, vaan ehdottomasti vähintään sm kisoja kiertävältä kuskilta, ne on huollettu ja osia vaihdeltu reilulla kädellä.
Ja muutoin sanotaanko että jos meinaa yhtään harrastaa, ei kannata ostaa mitään järjettömän vanhaa, koska näiden korjaamiseen menee äkkiä rahaa. Tällä hetkellä varmaan aktiiviharrastajalle sopiva crossi on 2014=> vuoden pyörä hinnaltaan 3000-3500euroa. Niin ja kaasarikoneista nelaria ei kannata ostaa.Last edited by jani; 11-03-2021, 08:07.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostItse kyllä sanoisin että kannattaa juurikin välttää noita SM-tason kuskien pyöriä, mikäli ei saa edullisesti. On muuten ajetun oloisia pyöriä yhden kauden ja 50h jälkeen. Jos sellaisen meinaa ostaa, ota mukaan harrastaja joka ymmärtää pyöristä niin osaa kertoa remonttitarpeet ennen ostopäätöstä.
Ja muutoin sanotaanko että jos meinaa yhtään harrastaa, ei kannata ostaa mitään järjettömän vanhaa, koska näiden korjaamiseen menee äkkiä rahaa. Tällä hetkellä varmaan aktiiviharrastajalle sopiva crossi on 2014=> vuoden pyörä hinnaltaan 3000-3500euroa. Niin ja kaasarikoneista nelaria ei kannata ostaa.
Tosin ostin mä omankin pyörän just joka on vanhojen tarrojen mukaan kiertänyt kisoja. Mutta siinä on ihan ok historia ja on kaikin puolin nätissä kunnossa. Mäntä, ketju ja kiristin nyt menossa vaihtoon 146h kohdalla ja iskareiden huolto/shimmaus/jousien vaihto. Noihin saa myös sen touhutonnin menemään mutta mun ajotunneilla ei sit tarvi mitään muuta tehdäkään vuosiin kun vaihtaa öljyt ja putsarit.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostJapsit, varsinkin Yamaha ja Honda ovat todella lujia pyöriä nelareina.
Itse kyllä sanoisin että kannattaa juurikin välttää noita SM-tason kuskien pyöriä, mikäli ei saa edullisesti. On muuten ajetun oloisia pyöriä yhden kauden ja 50h jälkeen. Jos sellaisen meinaa ostaa, ota mukaan harrastaja joka ymmärtää pyöristä niin osaa kertoa remonttitarpeet ennen ostopäätöstä.
Ja muutoin sanotaanko että jos meinaa yhtään harrastaa, ei kannata ostaa mitään järjettömän vanhaa, koska näiden korjaamiseen menee äkkiä rahaa. Tällä hetkellä varmaan aktiiviharrastajalle sopiva crossi on 2014=> vuoden pyörä hinnaltaan 3000-3500euroa. Niin ja kaasarikoneista nelaria ei kannata ostaa.
Ite taas en esteettiselle puolelle laita arvoa mutta yleensä kisakuskien pyörtä kyllä on tarrjoen jne puolesta uudenveroisia, heille kun usein on myös pyörässä tärkeä että sellewilledalla tarrat on suorassa
Jos vielä ajattele niin rungonkin harrasta vaan rikkko veltoksi, ajetaan jokainen patti läpi pohjan kautta ja pöydällä tiputaan tasaiselle, keskelle pöytää. Kun vastaavasti kisakuski liitää patit yli ja laskeutuu pöydän alastulorinteeseen
Siitä olen samaa mieltä että mahdollisimman uusi pyörä kaiken kaikkiaan, ellei jopa uusi. Itte osatanu aina uutena ja ajanu harrastajana loppuun, myyny sit seuraaavalla rempattavaksi.Last edited by BMW525Xda; 11-03-2021, 08:56.
Comment
-
-
Uusien vehkeitten ostaminen on rahamiesten hommaa, ja toki joutuu niitäkin huoltamaan että ei ne ilmasiks siellä montulla pörrää.
Sitten taas joku 3000 euron vehje, niin onko se nyt sitten just se peli joka on keretty huonolla ylläpidolla ajamaan siihen tikiin että pata kajahtaa ja linkun laakerit väljänä ja iskaritkin pääsee huoltamaan per heti? Meinaan että tossa kohdin vaikkapa se konevammanen halvalla + sama rahallinen panostus kokonaisuudessaan toisi aika paljon laajemmin huolletun pelin kätösiin jolla taas ajelisi jonkun aikaa.
Mjoo, kyllä se varmaan Jamppi olis mitä sitten lähtisi katselemaan. Meinasin monta vuotta sitten sellasen ostaakin mistä kone oli leiponut, mutta ei päästy hinnasta sopuun ni jäi projekti hommaamatta. Kotari ei vaan tunnu hyvältä ajatukselta millään tasolla vaikka niitä paljon olisikin. Ei montulla eikä kadulla
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostUusien vehkeitten ostaminen on rahamiesten hommaa, ja toki joutuu niitäkin huoltamaan että ei ne ilmasiks siellä montulla pörrää.
Sitten taas joku 3000 euron vehje, niin onko se nyt sitten just se peli joka on keretty huonolla ylläpidolla ajamaan siihen tikiin että pata kajahtaa ja linkun laakerit väljänä ja iskaritkin pääsee huoltamaan per heti? Meinaan että tossa kohdin vaikkapa se konevammanen halvalla + sama rahallinen panostus kokonaisuudessaan toisi aika paljon laajemmin huolletun pelin kätösiin jolla taas ajelisi jonkun aikaa.
Mjoo, kyllä se varmaan Jamppi olis mitä sitten lähtisi katselemaan. Meinasin monta vuotta sitten sellasen ostaakin mistä kone oli leiponut, mutta ei päästy hinnasta sopuun ni jäi projekti hommaamatta. Kotari ei vaan tunnu hyvältä ajatukselta millään tasolla vaikka niitä paljon olisikin. Ei montulla eikä kadulla
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostMjoo, kyllä se varmaan Jamppi olis mitä sitten lähtisi katselemaan. Meinasin monta vuotta sitten sellasen ostaakin mistä kone oli leiponut, mutta ei päästy hinnasta sopuun ni jäi projekti hommaamatta. Kotari ei vaan tunnu hyvältä ajatukselta millään tasolla vaikka niitä paljon olisikin. Ei montulla eikä kadullaTällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
Comment