memebuy23buy

Isoveli valvoo pian bemuasi... 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miko84
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 151
    • Pelkosenniemi

    Originally posted by jannmann View Post
    Ot. Sit niis samoissa busseissa on se hiukkassuodatin joka maksaa kymmeniä tuhansia. Se kun ilmoittaa että vastapainetta liikaa... Suodatin vain käännetään jolloin kaikki kertynyt paska lentää ulos ja taas jatketaan ajoa.
    👍🏼
    Ei näillä oikeasti mitään maailmaa pelasteta jos mukaan lasketaan myös valmistus ja paljonko siinä vaiheessa tulee päästöjä.. se kiviauto joka malmikuorman tuo montusta ylös ei päästöittä liiku (+näissä ei tietenkään turhia saastelaitteita ole kun tehoa on).

    Ja tuleepahan vielä päivittäin vastaan ihmisiä jotka luulee, että sähköautolla ajamalla loppuu saasteet maailmasta. 😂

    Comment

    • 599gtb
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 490
      • Vantaa

      ex bmw 540ia e34 1993
      ex bmw e32 735i

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19180
        • -

        "Markkaa ei devalvoida" - Iiro Viinanen.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • Phaedrus
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1888
          • Helsinki

          Se oli siinä sitten. Hyvin erikoinen episodi, jossa hankkeen ajajilla ei ollut mitään käsitystä poliittisista realiteeteista. Verokysymys ei katoa minnekään vaan se on varmasti esillä kun seuraavaa hallitusta muodostetaan. Silloinkaan veroa ei varmaankaan kuopata vaan sen tasoa lasketaan asteittain, kuten tälläkin hallituskaudella.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7551
            • Jyväshyvä

            Originally posted by Juhis View Post
            Reilu peli olisi poistaa autovero kokonaan uusista autoista ja samalla ottaa verovapaasti rekisteröidyille autoille käyttöön korkeammat tiemaksut. Siirtymäaikana vanhemmille autoille, joista autovero on jo maksettu, porrastettaisiin 2-3 vuoden siirtymäaikana käyttömaksut samalle tasolle. Auton CO2-päästöt eivät kuitenkaan ole järkevä peruste tiemaksuille, koska ei ne päästöt tietä kuluta.
            Milläs rahalla meinasit paikata budjettivajeen?
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • mrrk
              BTCF Member
              • Sep 2007
              • 515
              • Satakunta.

              Paljonko Berner tienaa nyt?

              Missä on ilmoitettu koska tämän "kohtuullista tuottoa " tuovan osakkeita voi ostaa.

              Comment

              • lj123
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2015
                • 1215
                • Lohja

                Originally posted by Phaedrus View Post
                Se oli siinä sitten. Hyvin erikoinen episodi, jossa hankkeen ajajilla ei ollut mitään käsitystä poliittisista realiteeteista. Verokysymys ei katoa minnekään vaan se on varmasti esillä kun seuraavaa hallitusta muodostetaan. Silloinkaan veroa ei varmaankaan kuopata vaan sen tasoa lasketaan asteittain, kuten tälläkin hallituskaudella.
                Hesarin juttua en pääse lukemaan, mutta esim. IS:ssä on näin:

                Orpo korosti puoluevaltuuston kokouksen yhteydessä, että hallituksella ei ole liikennejärjestelmän uudistamiseen yhteistä kantaa. Liikenneministeri Anne Bernerin (kesk.) malli on vain yksi esitys.

                Täysin yhteistä kantaa ei varmaan olekaan. Mutta aina puolueet sopivat asioita sulle-mulle -periaatteella.

                Ja edelleen, Kokoomuksen edustajat kannattavat autoveron poistoa lähes 100%. Kuten enemmistö persuistakin.

                Eli tämä on vain tätä Sipilän tyyliä, joka on tutumpaa yrityselämästä. Asioita sanotaan joskus jopa suoraan. Ja kaikesta käydään kauppaa avoimesti. Ihan normaalia myyntitaktiikkaa ja siihen liittyvää näytelmää. Esitetään jokin aivan mahdoton tavoite tai hinta, ja sitten tuodaan parempi esitys seuraavaksi. Tai vaaditaan asioita, joita ei haluta tai uskota saavan, ihan vain siksi, että niistä voi jatkoneuvotteluissa luopua oikeasti tärkeiden tavoitteiden hyväksi.

                Voi hyvin olla, että Berner ja Sipilä haluavat ne firmat siihen väliin, mutta oikeasti riittää, että ne saadaan mukaan eri tavalla, ja rahastuksen tekee edelleen suoraan valtio.
                E39 M5 -99
                F11 530d Xdrive -14

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  Originally posted by Phaedrus View Post
                  Se oli siinä sitten. Hyvin erikoinen episodi, jossa hankkeen ajajilla ei ollut mitään käsitystä poliittisista realiteeteista. Verokysymys ei katoa minnekään vaan se on varmasti esillä kun seuraavaa hallitusta muodostetaan. Silloinkaan veroa ei varmaankaan kuopata vaan sen tasoa lasketaan asteittain, kuten tälläkin hallituskaudella.
                  Selvitys on laajalla lausuntokierroksella. 23. päivä alkaa avoin keskustelu.

                  Asia etenee, osana demokraattista päätöksentekoa, sanoi Orpo mitä tahansa, sillä hallitusta johtaa pääministeri Sipilä.

                  Sipilä blogissaan:

                  6. Ehdotusten tuominen pöytään ja julkiseen keskusteluun on oikea tapa viedä asioita eteenpäin. Berner ansaitsee kiitoksen määrätietoisesta valmistelusta. Jos ja kun kuulemiskierroksella ja sen jälkeen mahdollisella lausuntokierroksella ja hallituksen sisäisessä arvioinnissa tulee esille asioita, joiden vuoksi esityksen linjauksia on tarpeen muuttaa, niin niitä muutetaan. Kyseessä on prosessi ja hallitus pyrkii aina mahdollisimman hyvään lopputulokseen. Tällainen valmistelu ja päätöksentekoprosessi ovat myös uudenlaista poliittista kulttuuria.

                  Comment

                  • jani
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 5187
                    • Kuopio

                    Originally posted by jarkko520 View Post
                    Tässähän juuri kierretään siihen mikä on tavallaan perseellään kauppojenkin puolella. Käytettyjen hinta laskee. Liikkeessä 20autoa, arvo vaikka 100k€ ja tämän uuden systeemin jälkeen 60-80k€. Ei ihan istu yksiin taas
                    Oot siis sitä mieltä että pidetään autovero ettei jobbareille tule pahamieli?
                    F33 435d Mineral-grau metallic
                    K40 K1200s sondermodell

                    Comment

                    • tsbmw
                      BTCF Member
                      • Jun 2004
                      • 1495
                      • Ilvola

                      Nii että 2,8l, 2x 3,5l E28 ja MGB 3,5l - tais tulla yli 2000€ lisää/v?

                      Originally posted by Juhis View Post
                      Eiköhän tuon ikäluokan autot kuuluisi jo museoon tai puhtaiksi harrasteautoiksi? Olisiko jo aika siirtyä ajamaan päivittäiset ajot uudemmalla autolla, jonka autoveron poistuminen mahdollistaisi yhtä useammalle.
                      Niiettä oikeesti oot sitä mieltä että on oikein että vanhoilla päästöttömillä biokaasuautoilla ajavalle pitää mätkästä yhteensä 2000€/v lisäveroa. Kuule mä oon vielä vapaa ja muutan pois jos oikeetsi Suomesta tulee viel enempi paskalandia!

                      Minulla on oikeus valita millä autolla ajan ja odotan oikeudenmukaista kohtelua muihin autoilijoihin nähden!

                      (E28 arvo ei muutu uudistuksessa, mutta isokoneinen biokaasuauto ei kuluta yhtään enempää kuin uusin superpäästötön sähköauto - todellisuudessa vähemmän! Eikä resursseja kulu yhtään kun itse huollan! - Mikä peruste on sakkoveroon? - En halua uutta autoa , edelleen 230hv E28 on "Kuin hanska kädessä!")
                      Last edited by tsbmw; 21-01-2017, 18:19.
                      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                      - E28 528i, 528i+, M5

                      Comment

                      • lj123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2015
                        • 1215
                        • Lohja

                        Originally posted by tsbmw View Post
                        Nii että 2,8l, 2x 3,5l E28 ja MGB 3,5l - tais tulla yli 2000€ lisää/v?
                        Onko, tai pitääkö noiden kaikkien olla samaan aikaan ajossa. Kyllähän tuon mun harrasteautonkin maksut nousisi älyttömästi. Mutta käytännössä pieni muutos, kun se on ison osan vuodesta pois liikennekäytöstä.

                        Ei nyt välttämättä koske sinua, mutta noita muuttajia on paljon, puheissa. Ja itse ulkomailla asuneena tiedän, että ei se aina niin herkkua ole, vailla autoilu halpaa olisikin.

                        Vaikka tässä maassa on paljon korjattavaa siinä, mihin ja varsinkin kuinka tehokkaasti verorahoja käytetään, niin kyllä niillä aika paljon vastinetta saa, varsinkin jos on lapsia. Itse en ihan ainakaan auton verotuksen takia muuttaisi.
                        E39 M5 -99
                        F11 530d Xdrive -14

                        Comment

                        • j-a
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2005
                          • 1522
                          • PohojosPohojammaa

                          Originally posted by tsbmw View Post
                          . Kuule mä oon vielä vapaa ja muutan pois jos oikeetsi Suomesta tulee viel enempi paskalandia!
                          Kannattaa käydä kokeilemassa millaisen autuuden sitä missäkin maassa voi saavuttaa. Omasta kokemuksesta voin sanoa että jotkut asiat on muualla paremmin, jotkut huonommin, jotkut vaan eri tavalla. Mutta ei se halvempi autoilu ja kaljoittelu pitkälle vie.
                          Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                          Ylimääräisenä tarjolla:

                          E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                          F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                          Comment

                          • PatarautaE34
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 183

                            Live to tell

                            Originally posted by nullzwei View Post
                            Selvitys on laajalla lausuntokierroksella. 23. päivä alkaa avoin keskustelu.

                            Asia etenee, osana demokraattista päätöksentekoa, sanoi Orpo mitä tahansa, sillä hallitusta johtaa pääministeri Sipilä.

                            Sipilä blogissaan:

                            6. Ehdotusten tuominen pöytään ja julkiseen keskusteluun on oikea tapa viedä asioita eteenpäin. Berner ansaitsee kiitoksen määrätietoisesta valmistelusta. Jos ja kun kuulemiskierroksella ja sen jälkeen mahdollisella lausuntokierroksella ja hallituksen sisäisessä arvioinnissa tulee esille asioita, joiden vuoksi esityksen linjauksia on tarpeen muuttaa, niin niitä muutetaan. Kyseessä on prosessi ja hallitus pyrkii aina mahdollisimman hyvään lopputulokseen. Tällainen valmistelu ja päätöksentekoprosessi ovat myös uudenlaista poliittista kulttuuria.
                            Eihän korppi korpin silmää noki.

                            Live, Liikenneverkkoyhtiö, tulee mieleen käänteinen mielenyhtymä elottomasta, aivokuolleesta ruumiista ja miksi enää viedä tätä laajalle lausuntokierrokselle ja haaskata yhteiskunnan verorahoja. Autovero ja ajoneuvovero ovat VVM:n takana, ja näiden verojen purku tuskin onnistuu ennätysajassa, jos hetimiten ollenkaan. VVM:n lausunto on: Autoveroasioita ei käsitellä tällä hetkellä, eivätkä ne kuulu hallituksen ohjelmaan.
                            Hallitusta johtaa pääministeri, mutta tuskin hänkään voi yksipuolisesti poistaa em. verot. Asioiden hoidossa täytyy edetä protokollan mukaisesti.
                            Mutta uudistuksia toki tarvitaan alati kasvavalle tieverkoston uudistamiseen ja kunnossapidolle ja näiden rahoittamiseksi. Yhtenä esimerkkinä on ehdotettu tietullia. Tulevaisuudessa LVM tulee kyllä asettamaan erilaisia tienkäyttömaksuja ja VVM päättää autoveroasiosta, jääkö, vai tuleeko ne muuttumaan tai asteittain poistumaan.
                            Pahin skenaario olisi ollut uudet tieverkoston käyttömaksut ja nykyiset autoverot. Mut vedetään nyt henkeä ja otetaan rauhallisesti. Malja 100-vuotiaalle Suomella ja autolle.
                            Ein Moment bitte. Ich habe eine Frage
                            Mord komission II

                            Comment

                            • miko84
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2010
                              • 151
                              • Pelkosenniemi

                              Originally posted by tsbmw View Post
                              Nii että 2,8l, 2x 3,5l E28 ja MGB 3,5l - tais tulla yli 2000€ lisää/v?



                              Niiettä oikeesti oot sitä mieltä että on oikein että vanhoilla päästöttömillä biokaasuautoilla ajavalle pitää mätkästä yhteensä 2000€/v lisäveroa. Kuule mä oon vielä vapaa ja muutan pois jos oikeetsi Suomesta tulee viel enempi paskalandia!

                              Minulla on oikeus valita millä autolla ajan ja odotan oikeudenmukaista kohtelua muihin autoilijoihin nähden!

                              (E28 arvo ei muutu uudistuksessa, mutta isokoneinen biokaasuauto ei kuluta yhtään enempää kuin uusin superpäästötön sähköauto - todellisuudessa vähemmän! Eikä resursseja kulu yhtään kun itse huollan! - Mikä peruste on sakkoveroon? - En halua uutta autoa , edelleen 230hv E28 on "Kuin hanska kädessä!")
                              Ite teen saman! Siis muutan Venäjälle, kämpän jo ostin Viipurista. Toki ansaitut etuudet kulutan loppuun ja terveydenhoitoa käytän vielä Suomessa kerta niistä on reilusti maksettu.

                              Comment

                              • lj123
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2015
                                • 1215
                                • Lohja

                                Originally posted by PatarautaE34 View Post
                                Eihän korppi korpin silmää noki.

                                Live, Liikenneverkkoyhtiö, tulee mieleen käänteinen mielenyhtymä elottomasta, aivokuolleesta ruumiista ja miksi enää viedä tätä laajalle lausuntokierrokselle ja haaskata yhteiskunnan verorahoja. Autovero ja ajoneuvovero ovat VVM:n takana, ja näiden verojen purku tuskin onnistuu ennätysajassa, jos hetimiten ollenkaan. VVM:n lausunto on: Autoveroasioita ei käsitellä tällä hetkellä, eivätkä ne kuulu hallituksen ohjelmaan.
                                Hallitusta johtaa pääministeri, mutta tuskin hänkään voi yksipuolisesti poistaa em. verot. Asioiden hoidossa täytyy edetä protokollan mukaisesti.
                                Mutta uudistuksia toki tarvitaan alati kasvavalle tieverkoston uudistamiseen ja kunnossapidolle ja näiden rahoittamiseksi. Yhtenä esimerkkinä on ehdotettu tietullia. Tulevaisuudessa LVM tulee kyllä asettamaan erilaisia tienkäyttömaksuja ja VVM päättää autoveroasiosta, jääkö, vai tuleeko ne muuttumaan tai asteittain poistumaan.
                                Pahin skenaario olisi ollut uudet tieverkoston käyttömaksut ja nykyiset autoverot. Mut vedetään nyt henkeä ja otetaan rauhallisesti. Malja 100-vuotiaalle Suomella ja autolle.
                                Mitenkäs tuo autoveron kanto. Ollut iät ja ajat Tullilla, mutta niin se vain siirtyi sieltä pois Verohallinnolle, kun hallitus niin päätti.

                                Sama tuossa ministeriöiden välillä. Jos päätetään, että joku asia siirtyy ministeriöltä toiselle niin se siirtyy. Ja ei VVMälle ole mitään väliä miten se sama summa kerätään, kunhan kerätään. Ja jos toisella mallilla saadaan enemmän, niin muutos menee vielä vähemmillä mutinoita läpi.

                                Pääministeri ei tosiaan yksin päätä. Mutta hallituspuolueet päättävät yhdessä voimasuhteidensa ja koplaustensa mukaan. Ja ryhmäkuria kautta eduskunta toimii kumileimasimena.

                                Ei Sipilä ja Berner ole tehneet tuota mitenkään salassa. Asiahan on ollut lehdessäkin tiedossa jo ikuisuuden, ainakin yli vuoden. Ei se Sipilä niin tyhmä ole, että halvaannuttaisi hallituksen loppukaudeksi.

                                Tämä on vain ja ainoastaan peliä ja tyhmän kansan vedätystä.
                                E39 M5 -99
                                F11 530d Xdrive -14

                                Comment

                                Working...
                                X