Originally posted by asse21
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos tuommosta 1.4tsi harkitsee niin ainut järkevä on yhdellä ahtimella oleva malli,johon jakopää tehtynä. Vaikka ei osat loppuunsa kalliita ole jakopäähän, mut suhkot työläs tehä. Noissa turbo+remmiahetuissa onkin muutakin vikaa kuin jakopää. Kalleimpana venttiilit karstoittuu/ohjurit väljät,suuttimia, vesipumppu,ahdin ,tietyissä konetyypeissä männän rengas välit halkeaa jne. 90kw caxa kone ihan ok,jos väkisin ketjulla olevan haluaaJoensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Kokemus muista merkeistä...
- Ooppelissa tunnoton alusta, ainakaan mun perse ei oo tiessä kiinni!
- Mersu - jees, mut tippuu räpätessä soralla ja radalla vanhemmat vakiot!
- Volvo on tunnokas traktori - PV - Amazon - 244... toimii kyllä ja tykkäänki!
- Wolkkarit pieniä tai isommat löysiä - turbotettuna Golffi toimis pikkunen.
- Enkuista MG, Lotus, Morgan, Gatherman jees rakastan - mut ei arkeen.
- Ferrari pieni, Corvette äänekäs, Jaguar tahmea...
Elikkäs Bimmeri "The Ultimate Driving Machine"!Last edited by tsbmw; 29-03-2018, 22:12.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostHyvin ainakin twin spark merkinnällä olleet mielestäni ovat kestäneet, samoin vuosituhannen vaihteen V6-koneiset. Jakopään vaihtovälihän on pohjoismaisessa huolto-ohjelmassa melko lyhyt kyllä. Sitten tuli jts merkinnät joita ei voi oikein hyväksi kehua, etenkään 4-sylinterisinä.
Edit. Freak ehti jo kommentoida, mutta lisäkysymys: Miten V6 JTS poikkeaa 4-pyttyisistä, eli millä tavalla V6 olisi parempi?Last edited by Tojopa; 04-04-2018, 16:03.
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostMitä ongelmia noissa 4-pyttyisissä JTS-koneissa on ollut? Alfan GT on miellyttänyt omaa silmää pitkään, dieselinä moista ei ole järkeä ostaa ja V6 3.2 menee puolestaan liian kalliiksi. Bensakoneista tarjolla onkin enää 2.0 JTS, tai ainakaan en ole Suomen tarjonnasta bongannut 1.8 TS ollenkaan.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostEn noista vanhemmista malleista tiedä, mutta Alfa ja monet spesialistit suositteli ainakin Breraan ja 159:iin (sama auto tekniikan alusta alustan puolesta) Selenian öljyjä, mutta tiedä sitten.
- Peruskone luotettava, ei anturi ym vikoja
- Ketju.. Porsii käytännössä kaikista ja uusittaessa uusitaan sitten kaikki, vaikka huoltoliike sanoisi mitä: tasapainotusketju, laahaimet, kiristimet, itse ketju. Esimerkiksi Muukkonen tekee tuon remontin noin touhutonnilla.
- Oma yksilö (130tkm) ei ainakaan syönyt öljyä, edellinen omistaja oli käyttänyt Seleniaa, niin myös minä
Yhä ostaisin uudelleen, jos osaava huoltoliike olisi edes vähän lähempänä..** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **
Comment
-
-
Nonii unohetaas nyt ne italiaanot taas vähäks aikaa ja mennään takas itään
Kun nyt tässä on pähkinyt ettei ihan uuden auton ostossa ole _mitään_ järkeä, niin onkos kenelläkään kokemusta tosta Sukisukin edellisestä Vitara iteraatiosta eli Grand Vitarasta? Ja bensakoneella, riisselithän on PSA:n myllyjä tai Rellun myllyjä vuosimallista riippuen. Mielenkiinnon kohteena siis -06/07 alkuiset vermeet aina tohon 2015 asti.
Maailmalta luin että 2.4 bensakone tykkää 08/09 malleissa halkoa kantta ja/tai lohkoa jos oikein huono munkki käy (ainakin kuumissa maissa), eli kai se sitten on katottava 2.0 mallia. V6 myllyt pois laskuista kun ovat kaupunkipyörityksessä todella janoisia.
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostNonii unohetaas nyt ne italiaanot taas vähäks aikaa ja mennään takas itään
Kun nyt tässä on pähkinyt ettei ihan uuden auton ostossa ole _mitään_ järkeä, niin onkos kenelläkään kokemusta tosta Sukisukin edellisestä Vitara iteraatiosta eli Grand Vitarasta? Ja bensakoneella, riisselithän on PSA:n myllyjä tai Rellun myllyjä vuosimallista riippuen. Mielenkiinnon kohteena siis -06/07 alkuiset vermeet aina tohon 2015 asti.
Maailmalta luin että 2.4 bensakone tykkää 08/09 malleissa halkoa kantta ja/tai lohkoa jos oikein huono munkki käy (ainakin kuumissa maissa), eli kai se sitten on katottava 2.0 mallia. V6 myllyt pois laskuista kun ovat kaupunkipyörityksessä todella janoisia.
2.0 bensa lienee suht luotettava perus japsi rauta, jostain alakerran ongelmista olen kuullut.
Muuten tuo 2.0 bensa on erittäin ankea moottori tuohon koriin, menohaluja ei ole missään vaiheessa ja bensa maistuu.
Ruoste ei tiettävästi enää ongelma näissä uudemmissa.
Jos tuollainen pitäisi hommata ottaisin 1.9 diesel koneella.
Jos mukavuus / normaali ajaminen on enemmän mielessä ottaisin saman ikäluokan Toyota Rav4, manuaali 2.0vvti bensa niin on pommin varma, eikä lainkaan niin ponneton kuin tuo suzukin kone. Bensa toki maistuu tuollekkin aikalailla.EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Muijalla oli joskus laina-autona tollanen RAVi tojota, ja se kuulemma meinas liukkaalla väkisin ravata ojan puolelle. Samaa sanoi pari kaveria aikoinaan ketkä semmosen meni ostamaan, että sellaista ei kyllä tule hommattua. Nämä toki oli niitä ekan generaation raveja mutta mutta...
Se olikin tiedossa että toi Suitsuki on enemmän maasturin jälkeläinen kuin kitumaasturi. Ei toki oikea maasturi, mutta enemmän kuin moni muu. Menohalutkaan ei ole niin justiinsa kun 10-kilsaa suuntaansa töihin ajaa, ja talviseen aikaan täällä etelässähän just tarttee maasturia kun tienhoito loistaa poissaolollaan. Tarttee nyt sitten varmaan käydä koittamassa että kuinka traktori tollanen oikein on.
Dieselit ei tule kysymykseen noilla kilsoilla ja ihan pelkästään jo monimutkaisen tekniikan takia. Mä olen tässä nyt 10-vuotta temunnu noitten diesel Bemareitten kanssa käyttöautona ja nyt se lysti riittää Otetaan Japanialainen pajavasara, on karu mutta toivottavasti toimiva...
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostMuijalla oli joskus laina-autona tollanen RAVi tojota, ja se kuulemma meinas liukkaalla väkisin ravata ojan puolelle. Samaa sanoi pari kaveria aikoinaan ketkä semmosen meni ostamaan, että sellaista ei kyllä tule hommattua. Nämä toki oli niitä ekan generaation raveja mutta mutta.
Nyt emännällä ollut vuoden verran Nissan juke 1.6 vapari -11
Ulkonäköön kun tottuu tuo on helvetin kiva pikku kippo. Ison tuntuinen ajella vaikka pieni. Mainio moottori ja pieni kulutuksinen, kivoja varusteitakin kun ei ihan karvalakkia ottanut. Eipä tuossakaan mitään vikaa ole ollut, yksi alapallo vaihdettiin leimalle. Tätäkin autoa voi pikkukippojen miettijöille suositella täysinEX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Originally posted by A^A View PostNyt emännällä ollut vuoden verran Nissan juke 1.6 vapari -11
Ulkonäköön kun tottuu tuo on helvetin kiva pikku kippo. Ison tuntuinen ajella vaikka pieni. Mainio moottori ja pieni kulutuksinen, kivoja varusteitakin kun ei ihan karvalakkia ottanut. Eipä tuossakaan mitään vikaa ole ollut, yksi alapallo vaihdettiin leimalle. Tätäkin autoa voi pikkukippojen miettijöille suositella täysin
Noitten Grand Vituroitten tomaatit on kanssa jotain 4-pykäläisiä kuminauhalootia, että yhdistettynä suureen omapainoon päästään varmasti jenkki-tyylisiin kulutuslukemiin kaupunkipyörityksessä ilman minkäänlaista suorituskykyä. Noihin uusiin Vitaroihinhan sitten luvataan tyyliin puolet pienemmät kulutuslukemat jo sillä 1.6 vapaasti hengittävällä, ja se 1.4 turpotin kulkee vielä pienemmällä.
Joutuu nyt sitten funtsia kuitenkin että kattooko tuoreampaa. Se isompi kuukausierä ei sapeta jostain syystä lähestulkoon yhtä paljoa kuin ravata koko ajan gasiksella tankkaamassa
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostTuo onkin universumin ainoa auto joka on jopa rumempi kuin Fiat Multipla Mä olen aina ihmetelly, että kuinka paljon nipponin pojat on vetäneet mömmöjä naamaan kun toi kottero on kynätty. Nämä nyt on kaikki makuasioita ja teknisesti se Datsuni varmaan skulaa kyllä, mutta kun en itse käytä huumeita niin tollasta ei tule ikinä kuuna päivänä pihaan
No, en ehkä nyt aivan multipla tasolle menisi mutta meidän oma valkoinen, mustilla vanteilla näyttää jopa hyvältä. Sanotaanko mielummin että persoonallinen Yllättävän paljon noita tulee kyllä vastaan että ihmeen monia tuo ulkonäkö miellyttääEX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Originally posted by MikkoÄr View PostMitenkäs, löytyykö kokemuksia Mondeo MK4, 2.0 145hv bensiinimoottorilla? Tuskin mikään raketti on, mutta normaaliajossa pärjännee? Lähinnä kiinnostaa onko näissä jotain katastrofaalisia vaanivia tekniikkamurheita? Kori, vieläkö pahoja ruostevikoja?
Jätä kauppaan tuo perusbensa ja dieselit. 1.6 ecoboost on oikeastaan ainut järkevä kone tossa mondeossa.
Vapari bensat kuluttaa maantiellä reilusti yli 7 eikä mitään suorituskykyä.
Dieseleissä aivan järkyttävä moottorinmelu ja kulutus myös hämmästyttävän suuri.
Kori ei ruostu, eikä suurempia vikoja ole. Joku koristekynnyslistan irtoaminen tms vaivaa, mutta siitä selviää liimalla tai heittämällä koko koristeen mäkeen.
Xenonit ja titanium varustetaso ja ecoboost mylly niin melko huolettomia ja mukavia kilometrejä.
Comment
-
Comment