Nooh, puolestaan piristetty 2.0d liikkuu jo ihan mukavasti. Sellaisen itse laittaisin koska yleensä D5-koneiset on hinnaltaan sitten ihan eri luokkaa eikä sekään automaatin jatkeena niin pirteä vakiona ole.
Jos olisin ostamassa uutta autoa, niin i30 N olisi kyllä todella korkealla listalla.
Tosi vaikea keksiä mitään pahaa sanottavaa, jos ottaa huomioon että tällaisessa autossa alustan on oltava suht kova että se toimii.
Hinta, takuu, suorituskyky, äänet, ulkonäkö, laatuvaikutelma ja ajettavuus... Kaikista tosi korkea arvosana!
V50 2.0D tuli sitten pihaan. On kyllä riski kone, liekö ohjelmoitu. Hyvää kyytiä tarjoaa.
Siskolla oli myös monta vuotta moinen. Oli erittäin toimintavarma kaikinpuolin ja 18" vanteillakin aika hyvä ajaa. Moottorin puhti myös yllätti, veti kyllä todella hienosti, tuli myös ensimmäisenä mieleen että pakko olla ohjelmoitu
Siskolla oli myös monta vuotta moinen. Oli erittäin toimintavarma kaikinpuolin ja 18" vanteillakin aika hyvä ajaa. Moottorin puhti myös yllätti, veti kyllä todella hienosti, tuli myös ensimmäisenä mieleen että pakko olla ohjelmoitu
On kyllä pirteä ja kiva kuulla että on ollut luotettavakin. Meillä oli myös aiempi v50 hyvä auto. Turbon suhinat kuuluu sisälle selkeästi ja kaasun kun päästää niin mukavat jälkiäänet tulee kabiiniin. Siitä myös päättelin että jotain voisi olla tehty. Täytyy katsoa mitä filtterikotelosta löytyy.
Mitä tuollaisesta W219 kannattaa tsekata ostaessa? Autohan perustuu hyvin pitkälti w211:lle ja alkupään malleissa on SBC-jarrut, se on jo tiedossa.
Moottori on om642 eli 320 cdi.
Tuo moottori kulkee nimellä "kurahaara" eli tsekkaa öljyvuodot. Yleensä vuotaa vinkkelin välissä olevasta öljynjäähdyttimestä o-renkaat. Tarkista jakoketjun venymä kurkkaamalla öljykorkista kiristimen pituus, eli paljonko on kiristin tullut ulos rungostaan. Joitakin suuttimia on kuulemma mennyt myös vaihtoon. Lämppärin vesiventtiili tykkää jumittua / lakata toimimasta. Muuten ei pitäisi olla ihmeitä.
Siinähän ne tekniikkamurheet jo tulikin, lootan toimintaa kannattaa myös tunnustella, tosin harvemminpa 7G:ssä mitään isompaa ongelmaa on. Löytyykö Airmatic?
OM642 + 7G on semmonen yhdistelmä että jos ei ole isommin rempattu niin pitää joko pysyä työkalut kädessä tai olla lompakko lyönnissä :think
Päälle vielä airmatic niin 10/10, mukavia autoja kyllä mutta ylläpidon ja korjausten hinta voi yllättää jos vertaa vaikka OM648 + 5G kombinaatioon
Tuokin öljynlauhduttimen ”silmälasi tiiviste” pikku nätti homma vaihtaa
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Jos olisin ostamassa uutta autoa, niin i30 N olisi kyllä todella korkealla listalla.
Tosi vaikea keksiä mitään pahaa sanottavaa, jos ottaa huomioon että tällaisessa autossa alustan on oltava suht kova että se toimii.
Hinta, takuu, suorituskyky, äänet, ulkonäkö, laatuvaikutelma ja ajettavuus... Kaikista tosi korkea arvosana!
Jos olisin ostamassa uutta autoa, niin i30 N olisi kyllä todella korkealla listalla.
Tosi vaikea keksiä mitään pahaa sanottavaa, jos ottaa huomioon että tällaisessa autossa alustan on oltava suht kova että se toimii.
Hinta, takuu, suorituskyky, äänet, ulkonäkö, laatuvaikutelma ja ajettavuus... Kaikista tosi korkea arvosana!
Ennen kun tilaat, ni käy nyt jotain tällästä koittaa kuitenkin kans...
En oo tilaamassa, en keksi itselle mitään järkevää perustetta ostaa uutta autoa
ST kokeiltu kyllä, kuten myös Golf Gti, Cupra 300, Golf R jne.
Kokeilematta tästä luokasta on Type R joka jäisi toki jo ulkonäön takia kaupan hyllylle, sekä uusi RS Megane, jota ei taida vielä Suomesta saada. (Siitäkin kannattaisi vaan odottaa Trophy -mallia...)
i30N vie muutamassa asiassa voiton verrattuna Focukseen, erityisesti sisustassa.
Comment