Originally posted by -TPI-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
-
-
Originally posted by Juppe View PostSe on diesel-kone, missä on bensan ja dieselin huonot puolet yhdessä paketissa. Ihan olematon alavääntö jopa hyvään bensakoneeseen verrattuna. Alle 1500r se meinaa sammua risteyksiinkin, jonka johdosta jokaisen risteyksen kaupungissa saa aja ykkösellä. Moottoritiellä saa ajaa neloseella, jos ei ole vakkaria, kun vauhti soutaa edes takas koko ajan. Jos turbo herää, kerää jo liikaakin vauhtia ja jos sei ei tee painetta, vauhti alkaa hiipua. Töissä noita 1.6 tdi octavioita oli ja on kyllä yks kamalimmista keksinnöistä, jolla on tulut ajettua.
Comment
-
-
Juu kyllä se kannattaa vaan ottaa 2.0tdi, eikä mitään 1.6tdi/1.4tdi.
On kyllä hengetön tuo sigun 1.9tdikin alle 1300rpm mutta kuuluu vissiin asiaanE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
1.9tdi on todella laaja käsite.
Esim. 100hv ja 115hv ovat luonteeltaan täysin erilaisia.
Lisäksi on ne parikymmentä muuta moottorikoodia.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Ei olekkaan mutta se on täydellinen ikiliikkuja.
Ajoin vuosia -99 vuoden passatilla. Kyllä sillä ohi pääsi ja huiput 180
Kulutus keskimäärin ehkä 5,5l/100
Meinasin jo äsken sanoa että ne ensimmäiset tdi:t eli 90hv oli kaikkein kestävimpiä.
Pumppusuutinkoneesta en pidä henk. Koht. Mutta isäukolla on 550tkm kelattu jossa kiinni alkuperäinen ahdin eikä yhtään suutinta ole tarvinnut vaihtaa eikä kantta nostaa.
10tkm öljynvaihtoväli....E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Njoo, onhan se vähän noinkin. Itsellä ollut noita 100hv:n pumppusuutinkoneita, eikä niissäkään mitään ole tarvinnut moittia. 10tkm välein öljynvaihto ja ne vaan jaksaa raksuttaa. Tiedän useita, joilla on päästetty jo 500-600tkm, jopa yli. Nykyinen Golf IV on ihan viimeisiä neloskoppaisia, kun on -06. Viimeisin pidempi reissu reilun viikon takaa 902km ja 42L. Tankattu siis ennen ja jälkeen reissun ihan putken täydeltä. Kulutus 4,65L/100km. Normaaliajossa tuo 100hv riittää täysin ja hienosti pääsee ohi ilman kauhunhetkiä. Huollon helppous suorastaan naurattaa. Hehkut vaihtaa 5min, eikä öljynvaihtoonkaan saa kulumaan 15min kauempaa. Mutta taas toisaalta ajovalopolttimoiden, tai etuparkkien vaihto on itse saatanasta..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Tällä hetkellä 99vm octavia 1.9tdi 621tkm mittarissa, ostaessa oli 613tkm ja muuta oo tarvinnu kun tankata n. 4kk ollu ja öljynvaihto ja jakopää olis ollu jo ajankohtanen mut ajetaan sen minkä pääsee. Huollot ylittää auton ostohinnan niin ei kiinnosta panostaa äkkiä laskettuna omistus ajalle vero+vakuutus+polttoaine+"huollot" +ostohinta n 13snt/km onko se sit paljon vai vähäntoki autosta ei mitään hyvää löydy edes keksimälläLast edited by [Snowboarder]; 08-12-2018, 00:08.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Kertokaapa kokemuksia jos löytyy tuollasesta audi a4 2.0tfsi manuaali quattrosta. Tuollanen nousi esille yhdeksi vaihtoehdoksi korvaamaan tuo e39. B8 korimallia ja vuosimallia 2008 kyseinen yksilö. Tehty mäntä/kampi päivitys ja jakopää samalla. Minkälaiset kulutukset tuollasessa on? Ajot lähinnä maantie painotteista työmatkaa noin 60km/per päivä. Reilu 12tkm tulee vuoteen niin ei viittis toista dieseliäkään laittaa nuille kilsoille.
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostNjoo, onhan se vähän noinkin. Itsellä ollut noita 100hv:n pumppusuutinkoneita, eikä niissäkään mitään ole tarvinnut moittia. 10tkm välein öljynvaihto ja ne vaan jaksaa raksuttaa. Tiedän useita, joilla on päästetty jo 500-600tkm, jopa yli. Nykyinen Golf IV on ihan viimeisiä neloskoppaisia, kun on -06. Viimeisin pidempi reissu reilun viikon takaa 902km ja 42L. Tankattu siis ennen ja jälkeen reissun ihan putken täydeltä. Kulutus 4,65L/100km. Normaaliajossa tuo 100hv riittää täysin ja hienosti pääsee ohi ilman kauhunhetkiä. Huollon helppous suorastaan naurattaa. Hehkut vaihtaa 5min, eikä öljynvaihtoonkaan saa kulumaan 15min kauempaa. Mutta taas toisaalta ajovalopolttimoiden, tai etuparkkien vaihto on itse saatanasta.
Muutaman kerran meinannut paska halvaus tulla ohittaessaE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by HC-Tuning View PostKertokaapa kokemuksia jos löytyy tuollasesta audi a4 2.0tfsi manuaali quattrosta. Tuollanen nousi esille yhdeksi vaihtoehdoksi korvaamaan tuo e39. B8 korimallia ja vuosimallia 2008 kyseinen yksilö. Tehty mäntä/kampi päivitys ja jakopää samalla. Minkälaiset kulutukset tuollasessa on? Ajot lähinnä maantie painotteista työmatkaa noin 60km/per päivä. Reilu 12tkm tulee vuoteen niin ei viittis toista dieseliäkään laittaa nuille kilsoille.
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostJoo hyvin piisaa normiajossa mutta ei tolla kyllä ohi pääse mitenkään turvallisesti tietty kun tottuu siihen 400hv+ niin ohan toi 100hv jyystöä. Oppi hyvin kyllä ekalla viikolla kattomaan jo että tohon väliin ois kerenny 530d ja 1.9tdi katteli jo vähän pidempää ohitusväliä
Muutaman kerran meinannut paska halvaus tulla ohittaessaF46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by HC-Tuning View PostKertokaapa kokemuksia jos löytyy tuollasesta audi a4 2.0tfsi manuaali quattrosta. Tuollanen nousi esille yhdeksi vaihtoehdoksi korvaamaan tuo e39. B8 korimallia ja vuosimallia 2008 kyseinen yksilö. Tehty mäntä/kampi päivitys ja jakopää samalla. Minkälaiset kulutukset tuollasessa on? Ajot lähinnä maantie painotteista työmatkaa noin 60km/per päivä. Reilu 12tkm tulee vuoteen niin ei viittis toista dieseliäkään laittaa nuille kilsoille.
Itsellä kanssa tehty tuo mäntä/jakopääremppa enkä todellakaan ostaisi mitään 2.0TFSi ilman tätä. Vaikka myyjä kuinka väittäisi, että "ei vie öljyä"
Onko tuota Audia jota katsoit ohjelmoitu? Jos on niin kannattaa testata, ettei kytkin luista tai ravista
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostNo jo on vertailukohdat... tollasen 1.9TDI:n ostaja tuskin kuvittelee sen vehkeen kiihtyvän kuin M3 ja siten sopeuttaa ajonsa siihen. Ne hankintaperusteet on jossain aivan muualla kuin siinä kiihtyvyydessä (pienet käyttökulut). Vai ostitko itse omasi hurjan ohituskiihtyvyysen takia?
Bmw ei tarjonnut kyseistä yhdistelmää millään tasolla :think
Halvin käyttöauto tuo on ollut kyllä. Kaikki pyöränlaakerit+jarrut ja jakopään tehny. Silti halvempi kuin kumpikaan E39 530d. Ja ajaa saman asian. Paikasta A paikkaan B ja takaisin.
Kesällä töihin 33min, talvella 38min. Että ei tolla matkalla kyllä tartte edes ohitella. Ja jos ajaa 80km/h oikee nopeutta kulutus siinä 4.5litraa. Mutta tottunut ajamaan sen 89-92km/h vakkaria vasten niin kulutus jo 5.5litraaLast edited by Matuh; 08-12-2018, 10:56.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
Comment