Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -kiki-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1160
    • Hämeenkyrö

    Originally posted by MMF View Post
    Kannattaa sitten tarkistaa ettei se ole City tms.versio pienellä kaasutankilla.

    Edit. Tämän toi joku asiakkaalle syksyllä ja tajusi vasta täällä että on pienellä tankilla. Koitti kaupanpurkua Ruottiin mutta ilmeisesti ei onnistunut...



    Subarut ilmeisesti vie vähän bensaa vaikka ajaisikin kaasulla, sama kuin uudemmat Volvot.

    Olen varmaan 50kpl kaasuautoja Suomeen tuonut, mutta en yhtään Subarua, aina kaatunut johonkin joko asiakkaan puolesta tai myyjän. Pari olen koeajanut ja ihan päteviltä vehkeiltä vaikuttaa.
    Kansien tiivisteet noista menee jotain väärää materiaalia muistaakseni, en muista mistä kaikista mut ainakin joku 2012-14. Kannattaa googlailla
    F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

    Comment

    • MMF
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 461
      • Sipoo

      Originally posted by Jka View Post
      Tuo oma X5 kulkee kans kaasulla ja bensankulutuksen saa ohjelmoitua pois tai miten haluaakaan tehdä. Itse säädätin niin että kun moottorilta pyydetään enemmän vääntöä niin lähtee bensanruiskutus kaasun rinnalle ja siten korjaa kaasun heikomman vääntöalueen.. normaalisti ajaessa menee siis vain kaasulla.

      21kg säiliöt ja rauhallisesti ajaen pääsee Noin 230km
      Tässä on järkeä! X5:n saa vielä suht järkevästi ne kaasupullot sinne lattian alle.

      Se kaasun tehohäviö ei tunnu noissa tavan vehkeissä ollenkaan. Meillä oli vasta Chevy Suburban 6.0 V8, siinä tunsi kyllä selkeästi mennäänkö kaasulla vai bensalla. Tasaisessa ajossa ei tietty eroa.
      E70 X5 3.0D -07
      W124 200d
      Hiace 4wd

      EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


      Comment

      • hietase
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 536
        • Espoo

        Originally posted by Jka View Post
        Tuo oma X5 kulkee kans kaasulla ja bensankulutuksen saa ohjelmoitua pois tai miten haluaakaan tehdä. Itse säädätin niin että kun moottorilta pyydetään enemmän vääntöä niin lähtee bensanruiskutus kaasun rinnalle ja siten korjaa kaasun heikomman vääntöalueen.. normaalisti ajaessa menee siis vain kaasulla.

        21kg säiliöt ja rauhallisesti ajaen pääsee Noin 230km
        Mielenkiintoista. Alkaahan niitä kokemuksia tulla, ihmettelinkin, kun oli kovasti hiljaista. Säädättämisen perusteella teetätit kaasujen asennuksen ulkopuolisella? Saako kysyä mitä yritystä käytit?

        Minkä kokoinen mitoiltaan tuollainen 21 l säiliö on? Montako niitä autoosi laitettiin, ja minne?

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17500
          • Turku

          Originally posted by MMF View Post
          Tässä on järkeä! X5:n saa vielä suht järkevästi ne kaasupullot sinne lattian alle.

          Se kaasun tehohäviö ei tunnu noissa tavan vehkeissä ollenkaan. Meillä oli vasta Chevy Suburban 6.0 V8, siinä tunsi kyllä selkeästi mennäänkö kaasulla vai bensalla. Tasaisessa ajossa ei tietty eroa.
          OT: Olitko MOT:ssa eilen?
          Näillä mennään:
          - BMW E81 118i since 2017
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Arppa
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1046
            • Lumbriver

            Onko täällä kellään kokemuksia Chevyn Trailblazerista? Eihän sitä varmaankaan voi verrata X5:seen, onkai se enempi maasturi kuitenkin hyvässä ja pahassa. Ihan kaverin puolesta kyselen... :think
            Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
            Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
            Kauppakassina: Hyundai i30 -21
            -Raahe Connection-
            -Team Kärppä- limited edition

            Comment

            • MMF
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2007
              • 461
              • Sipoo

              Originally posted by Laku View Post
              OT: Olitko MOT:ssa eilen?
              Joo, olinhan mä. Soittivat ja kysyivät pääseekö mukaan, otettiin sitten päiväksi jousille.
              E70 X5 3.0D -07
              W124 200d
              Hiace 4wd

              EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


              Comment

              • Macke
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1134
                • Porvoo

                Originally posted by Arppa View Post
                Onko täällä kellään kokemuksia Chevyn Trailblazerista? Eihän sitä varmaankaan voi verrata X5:seen, onkai se enempi maasturi kuitenkin hyvässä ja pahassa. Ihan kaverin puolesta kyselen... :think
                Tuollaista tuumasin itselleni X5 korvikkeeksi -> jäi ostamatta koska niissä on heikko aski internetin sekä ihan tutunkin mukaan kenellä tuollainen oli. Se suora kutonen oli GM mittapuussa edistynyt mylly, mutta jäi siitäkin sellainen käsitys että aika herkästi on yhtä jos toista anturivikaa, ja jakopäitäkin niihin oli kai laiteltu. En nyt tota jakopäätä ihan varmaksi sano, ja muutenkin enimmäkseen netistä poimittua tietoa. Tuttu kirosi myös kyseisen kamppeen 4-vetojärjestelmän että ei ollut kauhean luotettava.

                Itse päädyin ottamaan Grand Cherokeen V8 koneella vaikka on niissäkin netin mukaan omat oikkunsa. Suurin jännitys tulle koneen ylilämpenemisen johdosta putoavista seetirenkaista, voimalinjasssa ei taas noin muuten ole ongelmia. Nämä siis 99-04 mallisia koskevia kommentteja.

                Comment

                • Arppa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1046
                  • Lumbriver

                  Originally posted by Macke View Post
                  Tuollaista tuumasin itselleni X5 korvikkeeksi -> jäi ostamatta koska niissä on heikko aski internetin sekä ihan tutunkin mukaan kenellä tuollainen oli. Se suora kutonen oli GM mittapuussa edistynyt mylly, mutta jäi siitäkin sellainen käsitys että aika herkästi on yhtä jos toista anturivikaa, ja jakopäitäkin niihin oli kai laiteltu. En nyt tota jakopäätä ihan varmaksi sano, ja muutenkin enimmäkseen netistä poimittua tietoa. Tuttu kirosi myös kyseisen kamppeen 4-vetojärjestelmän että ei ollut kauhean luotettava.

                  Itse päädyin ottamaan Grand Cherokeen V8 koneella vaikka on niissäkin netin mukaan omat oikkunsa. Suurin jännitys tulle koneen ylilämpenemisen johdosta putoavista seetirenkaista, voimalinjasssa ei taas noin muuten ole ongelmia. Nämä siis 99-04 mallisia koskevia kommentteja.
                  Yksi iso puute mikä tuli ilmi nettiä selaillessa että 4wd malleissa ei ole luistonestoa. Taidampa unohtaa kun pitäisi antaa naisväenkin sillä ajaa ja tietäähän sen miten siinä käy...
                  Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                  Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                  Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                  -Raahe Connection-
                  -Team Kärppä- limited edition

                  Comment

                  • Macke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1134
                    • Porvoo

                    Kai se naisväki oppii tollaisella luistonestottomalla nelarilla ajamaan siinä kuin muutkin? Hyvin loogisesti menee ainakin tuo Jeeppi lumessa ja liukkaalla vaikka mulla on jotkut ämeriikan talvirenkaat tossa alla. Onhan noissa nyt kuitennii ABS jarrut jotka sitten äkkijarrutuksissa jeesaa, että ei nyt kannata jättää pois laskuista.

                    Jos sellasta Jeeppiä satut kattomaan, niin QuadraDrive mallit on jatkuvalla nelikolla, niissä on lukot edessä ja takana ja jakolaatikko siirtää viskolukolla etusille vetoa jos takaset rupee lyömään joutavaa. Oikasee heiton omasta mielestä sulavasti jos auton haluaa luisuun laittaa. Menee toki yllätyksettömästi sellaisessakin. Hitaalla alueella onkin sitten veto lukittuna päälle etu- ja taka-akselille, mutta sitähän nyt ei käytetä kuin mettässä tai jos sattuu itsensä leipomaan kiinni johonkin. Muissa 4-veto vermeissä ei ole lukkoja akseleissa vakiona.

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17500
                      • Turku

                      Originally posted by Macke View Post
                      Jos sellasta Jeeppiä satut kattomaan, niin QuadraDrive mallit on jatkuvalla nelikolla, niissä on lukot edessä ja takana ja jakolaatikko siirtää viskolukolla etusille vetoa jos takaset rupee lyömään joutavaa. Oikasee heiton omasta mielestä sulavasti jos auton haluaa luisuun laittaa. Menee toki yllätyksettömästi sellaisessakin. Hitaalla alueella onkin sitten veto lukittuna päälle etu- ja taka-akselille, mutta sitähän nyt ei käytetä kuin mettässä tai jos sattuu itsensä leipomaan kiinni johonkin. Muissa 4-veto vermeissä ei ole lukkoja akseleissa vakiona.
                      Kuulostaapa mielenkiintoiselta laitteelta. Onko noita dieseleinä?
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Macke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1134
                        • Porvoo

                        Onhan noita dieseleinäkin. Vanhemmissa olikos nyt 3.1 litraisissa Italialainen VM dieselkirnu, ja sitten niissä tuoreammissa CRD vermeissä on Mersun tekniikkaa moottorin ja askin osalta. Jakolaatikkoa ja akselistoa niistä sit löytyy erilaista.

                        Ja selvennyksenä niin ei noissa QuadraDriven akseleissa 100% päälle kytkettävää lukkoa ole, vaan nekin ovat viskotyyppiset lukot. Menee nuo vermeet maastossakin ilmeiseti ihan vakionakin pidemmälle kuin mitä normijorman kuskintaidot piisaa.

                        Tosta löytyy infoa noista eri 4-vetojärjestelimistä mitä WJ/WG Jeeppiin löytyy CLICK

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          Originally posted by Arppa View Post
                          Yksi iso puute mikä tuli ilmi nettiä selaillessa että 4wd malleissa ei ole luistonestoa. Taidampa unohtaa kun pitäisi antaa naisväenkin sillä ajaa ja tietäähän sen miten siinä käy...
                          En pitäisi tuota luistoneston puutetta nelikossa juuri minään ongelmana. Kysäisin eilen vaimolta, että onko meidän F11 useinkin poltellut luistonestovaloa liikennevaloissa, risteyksessä tms. Ei ole.

                          Ja itsekin, kun maasturilla ajelen, niin nilkkaa pitää kyllä tahallaan ojentaa aika reilusti, että luistonesto puuttuisi peliin.
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17500
                            • Turku

                            Originally posted by touring39 View Post
                            En pitäisi tuota luistoneston puutetta nelikossa juuri minään ongelmana. Kysäisin eilen vaimolta, että onko meidän F11 useinkin poltellut luistonestovaloa liikennevaloissa, risteyksessä tms. Ei ole.
                            Huomaisiko vaimo sen, jos vilkkuisi ?
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • touring39
                              BTCF Member
                              • May 2005
                              • 3901
                              • Kaarina

                              Originally posted by Laku View Post
                              Huomaisiko vaimo sen, jos vilkkuisi ?
                              Niinno, tuskin.
                              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                              Ex:
                              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                              Comment

                              • Arppa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1046
                                • Lumbriver

                                Originally posted by touring39 View Post
                                En pitäisi tuota luistoneston puutetta nelikossa juuri minään ongelmana. Kysäisin eilen vaimolta, että onko meidän F11 useinkin poltellut luistonestovaloa liikennevaloissa, risteyksessä tms. Ei ole.

                                Ja itsekin, kun maasturilla ajelen, niin nilkkaa pitää kyllä tahallaan ojentaa aika reilusti, että luistonesto puuttuisi peliin.
                                Kyllä siinä saisi olla jonkinlainen ajonvakautus kuitenkin. Ihan vaan vaikka oman mielenrauhan takia kun toinen osapuoli sillä ajaisi taikka hänen kupeiden hedelmä. 😀

                                Noh katseet on siirretty muihin merkkeihin jo...
                                Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                                Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                                Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                                -Raahe Connection-
                                -Team Kärppä- limited edition

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎