Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9990
    • KVLA

    Vm. 2007-> Mersun Vito nelikot. Kuullut huhuja heikoista jakolaatikoista? Onko tietoa? Pakettiauton osto mielessä ja kartoitan eri vaihtoehtojen mahdollisia vikapaikkoja. Entä onko muita (kalliita) tyyppivikoja?

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Vm. 2007-> Mersun Vito nelikot. Kuullut huhuja heikoista jakolaatikoista? Onko tietoa? Pakettiauton osto mielessä ja kartoitan eri vaihtoehtojen mahdollisia vikapaikkoja. Entä onko muita (kalliita) tyyppivikoja?
      Valitettavasti kyllä niissä vikoja on. Toki ajotyylillä pystyy säästämään, paljonkin. Automaatit pamahtaa myös useasti siinä 220tkm-250tkm jos öljynvaihtoja ei ole suoritettu.

      Vm-12 ja uudemmat jos nelosella meinaa..kone on se om651 ja tuona vuona jakopää mulkattiin uusiksi.

      Muuten varsin miellyttäviä, osaa vaivaa toki ruoste, kannattaa katsoa tervepeltinen, kyllä niitä on.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        On se silti sanottava, että tommonen nelikko-automaatti Vito on kyllä hemmetin mukava työkalu. Tuollaisella kun talvikelissä suhailee, ihmettelee jälkeenpäin miksi muunlaisia pakuja edes tehdään. Korkea horokki se kyllä on, mutta se ei liene se eka murhe tuollaista harkitsevalle.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9990
          • KVLA

          Originally posted by Janzki View Post
          Automaatit pamahtaa myös useasti siinä 220tkm-250tkm jos öljynvaihtoja ei ole suoritettu.
          Tämä onkin sitten uutta (ja huolestuttavaa) tietoa. Jotenkin olen antanut itselleni ymmärtää,että jakolaatikko ainoastaan olisi voimalinjan ja koneen heikoin lenkki.

          Originally posted by Juppe View Post
          Korkea horokki se kyllä on, mutta se ei liene se eka murhe tuollaista harkitsevalle.
          Eihän Vito ole korkea,edes nelikkona.
          Last edited by Heguli 31; 20-02-2019, 23:03.

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            No se mikä oli oman perseen alla tais olla sitten korotetulla alustalla. Se ainakin oli korkea.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9990
              • KVLA

              Jatketaan paku-nelikoihin liittyen. Sukulaismies tarjosi vm.2009 2.2d Transit AWD (manuaali laatikolla) autoaan alle "markkinahinnan". Mittarissa vähän alle 200tkm. Huollettu.

              Ei ole mitään kokemusta,enkä ole muiltakaan noista mitään kuullut. Myyjä kuitenkin kehuu hyväksi laitteeksi (tietenkin). Pitäisi vkl. aikana tsekata ja tehdä päätös otanko vai en. Menee muuten maanantaina vaihtoon.

              Mitä asiantuntijat tietää ko.laitteesta? Pysynkö kaukana? Siis itse auton tekniikka ja sen toiminta/kestävyys kiinnostaa. Ajettavuus yms. selviää kokeilemalla.

              Comment

              • -TPI-
                Bimmer Rookie
                • May 2013
                • 195
                • JNS

                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Jatketaan paku-nelikoihin liittyen. Sukulaismies tarjosi vm.2009 2.2d Transit AWD (manuaali laatikolla) autoaan alle "markkinahinnan". Mittarissa vähän alle 200tkm. Huollettu.

                Ei ole mitään kokemusta,enkä ole muiltakaan noista mitään kuullut. Myyjä kuitenkin kehuu hyväksi laitteeksi (tietenkin). Pitäisi vkl. aikana tsekata ja tehdä päätös otanko vai en. Menee muuten maanantaina vaihtoon.

                Mitä asiantuntijat tietää ko.laitteesta? Pysynkö kaukana? Siis itse auton tekniikka ja sen toiminta/kestävyys kiinnostaa. Ajettavuus yms. selviää kokeilemalla.
                Sen verran on omalle kohdalle kokemusta, että appiukon -13 2.2 tdci etuveto transhitista halkes mäntä. Korjaaminen olisi tullut saman hintaiseksi, kuin Tammerdieseliltä vaihtomoottorin hommaaminen, vajaa 4000€. Samalla vaihtu turbo ja 2-massa VP, niin kyllä siinä joutu taskuja kaivelemaan. Ajettu oli tosin 440tkm (invataksi). Tammerdiesel mainosti, että heillä tehään näitä moottoreita uusiks 100 kpl vuodessa, mutta onhan tätä samaa PSA:n DW10 perusmoottoria todella paljon liikenteessä. Nelikosta ei kokemusta.

                vanhemmat 2.0 ja 2.4 dieselit on sitten niitä ns pomminvarmoja, mutta on ne sitten laiskempiakin.

                Comment

                • RikuBMW
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 712
                  • Laitila

                  Meillä firmassa mennyt -13 ja oisko ollut - 10 mallisista kummastakin kone. Uudempi oli joku 150tkm ajettu ja vanhempi ~200tkm. Nyt taidettiin just vaihtaa turbo yhteen, siinäkin reilusti alle 200tkm ja on tätä viimeisintä koria oleva yksilö. Hyviä ja vehkeitä, kun toimivat. Isokoriset todella tilavia sisältä ja tavaratilaltaan.
                  Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
                  Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
                  Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

                  Comment

                  • Miikala
                    BTCF Member
                    • Nov 2018
                    • 135
                    • Rovaniemi

                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Jatketaan paku-nelikoihin liittyen. Sukulaismies tarjosi vm.2009 2.2d Transit AWD (manuaali laatikolla) autoaan alle "markkinahinnan". Mittarissa vähän alle 200tkm. Huollettu.

                    Ei ole mitään kokemusta,enkä ole muiltakaan noista mitään kuullut. Myyjä kuitenkin kehuu hyväksi laitteeksi (tietenkin). Pitäisi vkl. aikana tsekata ja tehdä päätös otanko vai en. Menee muuten maanantaina vaihtoon.

                    Mitä asiantuntijat tietää ko.laitteesta? Pysynkö kaukana? Siis itse auton tekniikka ja sen toiminta/kestävyys kiinnostaa. Ajettavuus yms. selviää kokeilemalla.
                    Noita on paljon kans tutuilla ollut työautoina ja kyllä ne hinurin kyydissä on viihtyneet, millon mitäkin vikaa. Suuttimia, egr, turboa jne. ainakin vaihdettu.

                    Itsekkin tuollaisella nelivedolla ajaneena totesin sen jopa hieman vaaralliseksi, joskus matka-ajossa kytkeytyi yhtäkkiä päälle(luuliko lie että nyt suttaa vai mikä) ja sitten saikin olla kädet kiinni ratissa kun alkoi pyrkiä perä alta. Jatkuvahan tuo neliveto ei ole ja tuo "kytkeytyminen" todella väkivaltaistakin, en ihmettele vaikka sieltäkin jotakin saisi rikki kun sattuukin pitävälle renkaat ennen kuin kytkeytyy käyttöön.

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9990
                      • KVLA

                      Kiitos kommenteista. Kiinnostus "Voortiin" lopahti,ennen kuin ehti edes alkaa. Ei jatkoon.

                      Comment

                      • touring39
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 3901
                        • Kaarina

                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Kiitos kommenteista. Kiinnostus "Voortiin" lopahti,ennen kuin ehti edes alkaa. Ei jatkoon.
                        Muutenkin noita sukulaisten ja kavereiden kesken tehtäviä autokauppoja kantsii vältellä. Vaikka kuinka kauppa taputellaan ja hyväksytään, että vanhoissa pommeissa on vikoja, niin jos se 4000 euron remppa tulee heti ensi viikolla, on siinä vähän väkinäistä hymyä puolin ja toisin...

                        Toki noitakin on tullut tehtyä, mutta vain ehdottomasti loistokuntoisten autojen kanssa.
                        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                        Ex:
                        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                        Comment

                        • Juhaska
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 3983
                          • Suomi

                          Suku on pahin, autokaupoissakin...
                          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 9990
                            • KVLA

                            Originally posted by touring39 View Post
                            Muutenkin noita sukulaisten ja kavereiden kesken tehtäviä autokauppoja kantsii vältellä. Vaikka kuinka kauppa taputellaan ja hyväksytään, että vanhoissa pommeissa on vikoja, niin jos se 4000 euron remppa tulee heti ensi viikolla, on siinä vähän väkinäistä hymyä puolin ja toisin...
                            Olet aivan oikeassa. Tätä mietin ensimmäisenä,kun tuota minulle tarjottiin. Sen takia kyselinkin täällä,että jos pienintäkin mahdollista miinaa on jollain tiedossa,niin passaan välittömästi. Pysyy välit varmaan paljon parempana.

                            Comment

                            • Garash
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 524
                              • Joensuu

                              Samoilla linjoilla edellisten kanssa tuon transitin suhteen.
                              Kyseinen merkki kuuluu meidän autotalon edustukseen ja egr viat sekä turbon paukkumiset on aika peruskauraa.
                              E30 325iA
                              F31 320xd

                              Comment

                              • Macke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2009
                                • 1134
                                • Porvoo

                                Löytyykö sieltä Rellu/Nisaan/Opel linjalta mitään nelikkoa? Noita primastareta, vivaroja vai mitä ne nyt onkaan on kaverin firma ainakin käyttänyt useamman vuoden, ja niillä on ainakin ollut verrattain ongelmattomia ne laitteet.

                                Transamistakin olen kyllä kuulut että saa samat viat halvemmalla kuin mersussa, ja on halvempi huoltaa kuntoon -> silti oli käsitys että olisi luotettavampi kuin märssu vai klonksvageni. Ei sitten ilmeisesti ainakaan nykyään. Vanha T4 transponderi alle johon hitsauttaa pellit kuntoon

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎