Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiJuhani
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 2056
    • Kittilä

    Originally posted by GameOver View Post
    Tätä just meinasin. Käytännössä se pohjautuminen Usein tuntuu jäävän siihen että käyttävät samaa pohjalevyä.

    Muranossa 3.5 kone oli sinänsä ihan jeppis mutta se CVT-aski sai kyllä tapettua osan siitä kulkupuolesta.
    En kyllä epäile ollenkaan. En jotenkin voi ajatellakaan germaanimaista hienostunutta automaattilaatikkoa nissanilta tai muulta japsilta tuossa ikäluokassa. Joskus pitäisi kokeilla ihan vaan mielenkiinnosta.

    Comment

    • GameOver
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3026
      • Sjundeå

      Originally posted by AnttiJuhani View Post
      En kyllä epäile ollenkaan. En jotenkin voi ajatellakaan germaanimaista hienostunutta automaattilaatikkoa nissanilta tai muulta japsilta tuossa ikäluokassa. Joskus pitäisi kokeilla ihan vaan mielenkiinnosta.
      Juu maailma oli vähän eri. Ei nuo Viimevuotisten nissanienkaan CVT-laatikot mitään nautintoja olleet. Varsinkaan esimerkiksi qashqain 115-heppasen bensakoneen kanssa. Ääni kuului mutta mitään ei tapahtunut.
      2000-luvun alkupäässä Joku Lexus LS430:n aski oli kyllä hienostunut mutta toisaalta uuden ovh olikin parhaimmillaan päälle 140K€

      Vaan nyky-qashqain DCT-kaksoiskytkinlaatikko 160hv bensakoneen kanssa on kyllä varsin ok. Ei yhtä hieno kuin DSG/S-tronic/PDK mutta kuitenkin.
      Toki ehkä osittain johtuu siitä että on getragin tekele.
      -22 Lexus ES300h
      -08 Subaru Impreza

      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

      Comment

      • Kernwaffe
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 173
        • Masku

        Kellään kokemusta Mb cls shooting brake mallista tai E 220cdi farkusta 2011-16?

        Comment

        • Turder
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2008
          • 460
          • Suomi

          Täälläkin kiinnostaisi Mersu-kokemukset ja kauhutarinat. W212 faceliftinä eli 2013-> ja varsinkin E300 Hybrid jos jollain on käyttökokemuksia?

          Comment

          • van cleef
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1879
            • 01830

            Originally posted by Turder View Post
            Täälläkin kiinnostaisi Mersu-kokemukset ja kauhutarinat. W212 faceliftinä eli 2013-> ja varsinkin E300 Hybrid jos jollain on käyttökokemuksia?
            Parilla frendillä on moinen. Toinen osti vanhan taksin ja toinen tilasi uutena. Ei ole ollut ihmeempää, toiseen vaihdoin taakse ilmajousituksen pussit ja toisenkin frendin autosta meni, tosin takuuaikana. Se kai noissa mersun farmareissa on ollut isoimpana juttuna, ainakin omien aistihavaintojen perusteella. Jossain vaiheessa vähintään viikoittain näin jonkun S211 tai S212 perseen alhaalla. Sedaneissa (W212) kai rautajouset, jos ei ole ruksailtu lisävarusteita.

            Ja sillä vanhalla taksilla menty joku 400tkm ja orkkis akut jne.
            Last edited by van cleef; 17-09-2019, 12:34.
            BMW m340i x-drive -22
            Audi q5 sportback 55tfsie -21
            Transit custom -18
            Lincoln Town car -89
            Porsche 911 GT3 -08

            Comment

            • Kernwaffe
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 173
              • Masku

              Originally posted by van cleef View Post
              Parilla frendillä on moinen. Toinen osti vanhan taksin ja toinen tilasi uutena. Ei ole ollut ihmeempää, toiseen vaihdoin taakse ilmajousituksen pussit ja toisenkin frendin autosta meni, tosin takuuaikana. Se kai noissa mersun farmareissa on ollut isoimpana juttuna, ainakin omien aistihavaintojen perusteella. Jossain vaiheessa vähintään viikoittain näin jonkun S211 tai S212 perseen alhaalla. Sedaneissa (W212) kai rautajouset, jos ei ole ruksailtu lisävarusteita.

              Ja sillä vanhalla taksilla menty joku 400tkm ja orkkis akut jne.
              Olikos mersun koneissa jakoketju ongelmia?

              Comment

              • RikuBMW
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 712
                • Laitila

                Originally posted by Kernwaffe View Post
                Olikos mersun koneissa jakoketju ongelmia?
                Ymmärtääkseni tuo jakoketjuongelma on melko vähäistä vuoden 2011 jälkeen. Sinä vuonna vielä kumpaakin mallia tuosta OM651 dieselistä. Eli 200, 220, 250cdi-koneet ja taitaa tuo 300hybridi olla myös tuolla moottorilla itseasiassa.

                Faceliftissä pitäisi siis olla hyvinkin jo ketjuongelma selätetty. Itse juuri kävin katsomassa tuollaista -11 mallista E300hybridiä ja Mersuista tietävä kaveri käski tuota välttämään, kun ei tiedä onko moottori vanhaa vai uutta moottorisarjaa.
                Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
                Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
                Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

                Comment

                • Juhaska
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 3979
                  • Suomi

                  Itsellä ei tällä hetkellä ole omaa autoa ollenkaan, kun ex-kulkine lähti kuun vaihteessa uudelle omistajalle ja montaa merkkiä ja mallia on tullut etsittyä, kuten myös täällä niistä kokemuksia kyselleenä.

                  Hyvin tuntuu autot vielä menevän kaupaksi, kun kesällä oli tarjontaa reilusti ja nyt ehkä reilu kolmasosa siitä ja sitten, kun autojen historiaa on selvitellyt, niin onpahan noista myynnissä olleista vaihtoehdoista pudonnut varmaan tusina poiskin.


                  No reilu viikko sitten sain automyyjänä toimivan kaverin kautta diilin, että toimittavat minua lähimpään liikkeeseensä, minun nähtäväksi ja koeajettavaksi vm: -13 honda civic 1.8 bensa sedanin, manuaalilootalla ja exclusive varustepaketilla.

                  Autolla on todellakin ajettu, eikä se ole vaan pihan koristeena seisonut, kun kilsoja on mittarissa jo melkein 140t-km ja historia oli ok ja huollot myös, yhden omistajan auto.

                  Mutta auton toimitusta viivytti epäkunnossa oleva parkkitutka, jonka vuoksi auto otettiin huoltoon ja eka aika tälle saatiin 19.9 eli eilen ja tosiaan myyjäliikkeen toimesta ja vikaa ei tällä ensimmäisellä reissulla saatu kuntoon, koska syyksi ilmoitettiin (arveltiin paremminkin) "väylävika", eikä vaan esim: hajonnut anturi jota itse ekana veikkasin.

                  Seuraava huoltoaika meni sitten viikon päähän, eli 27.9, eli auton toimitus viivästyy toista viikkoa sovitusta. :think

                  Täytyy kyllä sanoa, että ensimmäistä kertaa kuulen tämmösessä "kipossa" tuollaisesta viasta, lähinnä tähän asti ollut vanhemmissa premium laitteissa vastaavia ongelmia...

                  Ja nämäkin yleensä reilusti yli 10v vanhoissa autoissa. :think
                  ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9977
                    • KVLA

                    Originally posted by Juhaska View Post
                    Täytyy kyllä sanoa, että ensimmäistä kertaa kuulen tämmösessä "kipossa" tuollaisesta viasta, lähinnä tähän asti ollut vanhemmissa premium laitteissa vastaavia ongelmia..
                    No kolarivehkeissä voi olla vaikka mitä

                    Comment

                    • Juhaska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 3979
                      • Suomi

                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      No kolarivehkeissä voi olla vaikka mitä
                      Hyvä huomio.

                      Lunariin asti kyseistä autoa ei ole vedetty, mutta eihän se sitä tarkoita, etteikö perään pieni pusu olisi joskus tullut...

                      Toki tämänkin saan kyllä tarkistettua, kun on tullut hankittua tuota välineistöä, että ei tarvi vaan renkaita potkimalla ostaa autoa.

                      Useampi auto tullut ostettua näkemättäkin, että nyt voisi tehdä toisin.
                      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                      Comment

                      • nachi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 378

                        Originally posted by Kernwaffe View Post
                        Kellään kokemusta Mb cls shooting brake mallista tai E 220cdi farkusta 2011-16?
                        Näitä W212 facelifteja ollut 200/220cdi:nä kolme kappaletta, kaikki sedaneita rautajousilla. Nykyinen on noin 460tkm ajettu vm 15, koneeseen ei ole uudesta lähtien tehty mitään muuta kuin kerran laturi. Alustanosia ei myöskään ole tarvinut vielä laittaa. Kahteen aikaisempaan ei myöskään yllättävää kyllä tarvinut muuta kuin määräaikaishuollot. 200cdi:stä tuikun ohjelmalla puolen tunnin työllä noin 250hv/550nm, jos kulkupuoli ei vakiona mielytä.

                        Kilometrejä tulee noin 10tkm kuukauteen, niin nämä ovat olleet oikeen mainioita valintoja käyttöpeleiksi, varsinkin ILS LED -älyvaloilla ym rensseleillä. Tekevät myös kauppansa enemmänkin ajettuina käypään hintaan, siitä myös plussaa. Erittäin mukava matkakumppani.
                        Last edited by nachi; 21-09-2019, 21:32.

                        Comment

                        • mige95
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 1170
                          • lahti

                          w212

                          12 vuoden farkku 220cdi:n omistusta seuranneena 220-290tkm välii menny kaikki paitsi letkut perän tasonsäädöstä ja tietysti peräkanaa, railin tai muu vastaava anturi joka oli ilmeisesti erittäin jemma paikassa, vaihdelaatikko joka on tehty 2x auton aikana ekan kerran 50tkm kohalla, akut 2kpl, sitte perus parkkitutkia jne. rengasmelu varmaa ärsyttävin koko autossa.
                          Last edited by mige95; 23-09-2019, 21:39.
                          -g20 330e
                          -e31 840ci sc
                          -e46 316i (m52tub25)

                          EX- f11 530d lci
                          Ex- f01 730d
                          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                          Ex: -06 e61 535d m-sport
                          Ex:-02 e39 530d manual
                          Ex -93 e34 520i

                          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                          M62tu ajoitustyökalut.
                          N47/n57 ajoitustyökalut.

                          Comment

                          • TFV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 3080
                            • Nurmijärvi

                            Sain työautoksi A180d mersun.
                            Kulutus 3.9l/100km
                            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                            Comment

                            • E39Fin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2013
                              • 1761
                              • HKI/Orimattila

                              Vielä W212 farkkuun liittyen.

                              Oli isäpapalla 2012 150tkm-330tkm ja ainut tarvittu itse ostettu osa oli joku muutaman kympin paineanturi. Tämän lisäksi meni takaisinkutsuna suuttimet johtosarjoineen ja tämä hoitui hienosti ja mukisematta noin 300tkm paikkeilla veholla

                              Muuten tehtyä perus huollot sekä pyöränlaakerien kiristys (jep, ei ole kertakäyttökamaa).

                              Kaikenkaikkiaan itselle eniten tökki tuossa E 300 bluetec hybridissä aikoinaan sähkömoottorin alitehoisuus, nykytermihän tuolle olisi varmaankin kevythybridi. Lisäksi 7G-tronic ei ole ihan yhtä sujuva kuin ZF 6/8HP. Lisäksi tosiaan rengasmelua merkittävästi enemmän kuin E60/F10.

                              Näistä huolimatta miettinyt tuollaisen laittamista käyttöautoksi, mikäli kilsoja alkaa kertymään enemmän. Hyviä vehkeitä.
                              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                              E39 523iA Oxfordgreen

                              Comment

                              • GARFFi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 5540
                                • Kankaanpää

                                Itellä ilmeisesti pussi falskaa tai letkussa vuoto, laskee perän parin tunnin päästä ku vetää auton parkkiin. Tarttis pussit väijyä ebaysta.

                                Muuten muutakuin kovaa ajoa ollut. Nyt tarttis uudet suvikumit kattoo alle, ja katsoa sitten onko rengasmelua vai laakeriko siä vollottaa.

                                Sigun w212 -10 220cdi mankelilla siis kyseessä.
                                MB E220 CDI -10
                                Ex.VW T5.1 -11
                                Ex. Ford Transit Custom -14
                                Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                                Ex. VW Golf+ -06
                                Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                                Ex. Honda CBR900RR -96
                                Ex. E36 325i Coupé -94
                                Ex. LADA 2105 1200S -89
                                Ex. LADA 2107 1300S -87
                                Ex. E36 320i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎