Originally posted by Jorma1
View Post
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
N47N moottori. Pitää soitella pajalle että miten tehdään.Originally posted by zakspeed View PostMoottorityyppi kertoisi paljon. Ilmeisesti b sarjan diesel kysessä. Kävisin melkein uudestaan pajalla katsomassa kuinka voisivat asiassa auttaa. Melko varmasti saat sinne uuden venttiilin ag:n piikkiin.
Näihin saa nyt ihka uutta venttiillivariaatiota, vihdoin.
Ei löytynyt netistä puma raporttia tähän hommaan, mutta mitä järkeä tässä koko kampanjassa edes on jos osaa ei vaihdeta uuteen vaikka siinä on se mahdollisuus että se aiheuttaa auton palamisen. Paras korjaus lienee auton ohjelmointi ja koko laitoksen poistaminen käytöstä..Last edited by JHo; 30-09-2019, 21:01.
Leave a comment:
-
Kyllä ja sen jos käyttää irti niin asennettava ehdottomasti sen 20prossaa sisään vedettynä takaisin.Originally posted by fraatti View PostTämä taisi olla se missä egr-venttiilimalli missä venttiili sojotti ilman sitä kehystä? Onko osassa silmiin nähtävää eroa vanhaan vai ainoastaan indeksinumero muuttunut?
En ole fyysisesti hypistellyt käsissä vielä. Uusi numero kokonaisuutena.
Leave a comment:
-
Tämä taisi olla se missä egr-venttiilimalli missä venttiili sojotti ilman sitä kehystä? Onko osassa silmiin nähtävää eroa vanhaan vai ainoastaan indeksinumero muuttunut?Originally posted by zakspeed View PostMoottorityyppi kertoisi paljon. Ilmeisesti b sarjan diesel kysessä. Kävisin melkein uudestaan pajalla katsomassa kuinka voisivat asiassa auttaa. Melko varmasti saat sinne uuden venttiilin ag:n piikkiin.
Näihin saa nyt ihka uutta venttiillivariaatiota, vihdoin.Last edited by fraatti; 30-09-2019, 08:58.
Leave a comment:
-
Moottorityyppi kertoisi paljon. Ilmeisesti b sarjan diesel kysessä. Kävisin melkein uudestaan pajalla katsomassa kuinka voisivat asiassa auttaa. Melko varmasti saat sinne uuden venttiilin ag:n piikkiin.Originally posted by JHo View PostAuto kävi tarkastuksessa pari viikkoa sitten, tarkastus tehtiin mut ei muuta. Nyt kuitenkin egr:stä antaa vikakoodia: 255C00 EGR Valve, position control: Valve open too wide.. Liittyykö tämä tähän kampanja-asiaan vai joudunko vaihdattamaan tuon osan itse.
Näihin saa nyt ihka uutta venttiillivariaatiota, vihdoin.
Leave a comment:
-
Itesasiassa et ole ensimmäinen jolle käy samalla tavalla tai näin ainakin muistelen kuulleeni. Kait tuossa tarkastuksessa on mahdollisuus että venttiili ottaa selkäänsä irroituksessa tms... tai sitten vain huonoa tuuria...Originally posted by JHo View PostAuto kävi tarkastuksessa pari viikkoa sitten, tarkastus tehtiin mut ei muuta. Nyt kuitenkin egr:stä antaa vikakoodia: 255C00 EGR Valve, position control: Valve open too wide.. Liittyykö tämä tähän kampanja-asiaan vai joudunko vaihdattamaan tuon osan itse.
Leave a comment:
-
Auto kävi tarkastuksessa pari viikkoa sitten, tarkastus tehtiin mut ei muuta. Nyt kuitenkin egr:stä antaa vikakoodia: 255C00 EGR Valve, position control: Valve open too wide.. Liittyykö tämä tähän kampanja-asiaan vai joudunko vaihdattamaan tuon osan itse.
Leave a comment:
-
Nojuu. Myös 6.0 W12:ssa on tuollainen. Erona FSI-koneisiin on, että W12:ssa on ruiskut ennen imuventtiilejä. Eli suorasuihkutteisissa koneissa tuo on sitten huono ratkaisu, ellei erikseen ole lisäruiskuja/vesiruiskuja tms. imusarjaa pitämässä puhtaana.Originally posted by Wesku79 View Postesim. VAG:n 2.0 TFSi koneissa tätä on harrastettu. Paska systeemi sekin. Kun bensa ei pese imupuolta, niin noki tahmaa venttiilit ja kannen kanavat ihan tukkoon. Vie tehoja ja pahimmillaan tuloksena ihan käyntihäiriöitäkin.
Edit: eikä tää enää oikein diisselibemaripuheeksi mene
Last edited by Ihmemies; 16-09-2019, 12:18.
Leave a comment:
-
esim. VAG:n 2.0 TFSi koneissa tätä on harrastettu. Paska systeemi sekin. Kun bensa ei pese imupuolta, niin noki tahmaa venttiilit ja kannen kanavat ihan tukkoon. Vie tehoja ja pahimmillaan tuloksena ihan käyntihäiriöitäkin.Originally posted by Ihmemies View PostHarmi kun EGR:n toteutus pitää tehdä noin monimutkaisesti. Esim jossain bensakoneissa (bemarista en tiedä) on EGR toteutettu imu- ja pakoventtiilien ajoituksellaLast edited by Wesku79; 16-09-2019, 12:04.
Leave a comment:
-
Ja tämä uskomus johtuu siitä etteivät uudet EGR-järjestelmät ole teknisesti ongelmattomia? NOx on nimenomaan ongelmallinen lähipäästö, ei mikään vaikeasti ymmärrettävä globaali ilmiö jonka vaikutuksista ei olla yksimielisiä.Originally posted by Bullitt View PostEnkä myöskään usko, että EGR täysin toimiessaankaan olis mikään vastaus ilmaston lämpenemiseen tai ilmanlaatuun muutenkaan.
NOx on yhdistetty mm. lasten astmaan.
Ei ne autot palaa saisi siltikään, mutta eiköhän se kuriin saada...
Leave a comment:
-
En ole samaa mieltä kyllä kaikilta osin ja tausta hänellä on ihan siitä samasta mahtavasta merkkiorganisaatiosta kuin sinullakin.Originally posted by zakspeed View PostKäsittämättömiä kommentteja ymmärtääkseni vielä (ilmeisesti) autoalan ammattilaisen puolelta nämä järjestelmien poistohommat.
Leave a comment:
-
Harmi kun EGR:n toteutus pitää tehdä noin monimutkaisesti. Esim jossain bensakoneissa (bemarista en tiedä) on EGR toteutettu imu- ja pakoventtiilien ajoituksella, jolloin osa pakokaasuista pääsee takaisin sylinteriin. Näin ei tarvita mitään jäähdytin-letku yms. hässäköitä. Mutta vissiin se ei tosiaan ole mahdollista näissä diisseleissä, muuten luulisi niissäkin yksinkertaisempaa EGR:ää käytettävän.
Leave a comment:
-
Käsittämättömiä kommentteja ymmärtääkseni vielä (ilmeisesti) autoalan ammattilaisen puolelta nämä järjestelmien poistohommat.
Leave a comment:
Leave a comment: