Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by Jorma1 View Post
    Kampanja näköjään jatkuu...
    Minulle tuli kirje eilen. Sigun F11 2012 myöskin.

    Leave a comment:


  • JHo
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Moottorityyppi kertoisi paljon. Ilmeisesti b sarjan diesel kysessä. Kävisin melkein uudestaan pajalla katsomassa kuinka voisivat asiassa auttaa. Melko varmasti saat sinne uuden venttiilin ag:n piikkiin.

    Näihin saa nyt ihka uutta venttiillivariaatiota, vihdoin.
    N47N moottori. Pitää soitella pajalle että miten tehdään.

    Ei löytynyt netistä puma raporttia tähän hommaan, mutta mitä järkeä tässä koko kampanjassa edes on jos osaa ei vaihdeta uuteen vaikka siinä on se mahdollisuus että se aiheuttaa auton palamisen. Paras korjaus lienee auton ohjelmointi ja koko laitoksen poistaminen käytöstä..
    Last edited by JHo; 30-09-2019, 20:01.

    Leave a comment:


  • Jorma1
    replied
    Kirje tuli tänään F11 520d vm -12

    Kampanja näköjään jatkuu...

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Tämä taisi olla se missä egr-venttiilimalli missä venttiili sojotti ilman sitä kehystä? Onko osassa silmiin nähtävää eroa vanhaan vai ainoastaan indeksinumero muuttunut?
    Kyllä ja sen jos käyttää irti niin asennettava ehdottomasti sen 20prossaa sisään vedettynä takaisin.

    En ole fyysisesti hypistellyt käsissä vielä. Uusi numero kokonaisuutena.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Moottorityyppi kertoisi paljon. Ilmeisesti b sarjan diesel kysessä. Kävisin melkein uudestaan pajalla katsomassa kuinka voisivat asiassa auttaa. Melko varmasti saat sinne uuden venttiilin ag:n piikkiin.

    Näihin saa nyt ihka uutta venttiillivariaatiota, vihdoin.
    Tämä taisi olla se missä egr-venttiilimalli missä venttiili sojotti ilman sitä kehystä? Onko osassa silmiin nähtävää eroa vanhaan vai ainoastaan indeksinumero muuttunut?
    Last edited by fraatti; 30-09-2019, 07:58.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by JHo View Post
    Auto kävi tarkastuksessa pari viikkoa sitten, tarkastus tehtiin mut ei muuta. Nyt kuitenkin egr:stä antaa vikakoodia: 255C00 EGR Valve, position control: Valve open too wide.. Liittyykö tämä tähän kampanja-asiaan vai joudunko vaihdattamaan tuon osan itse.
    Moottorityyppi kertoisi paljon. Ilmeisesti b sarjan diesel kysessä. Kävisin melkein uudestaan pajalla katsomassa kuinka voisivat asiassa auttaa. Melko varmasti saat sinne uuden venttiilin ag:n piikkiin.

    Näihin saa nyt ihka uutta venttiillivariaatiota, vihdoin.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by JHo View Post
    Auto kävi tarkastuksessa pari viikkoa sitten, tarkastus tehtiin mut ei muuta. Nyt kuitenkin egr:stä antaa vikakoodia: 255C00 EGR Valve, position control: Valve open too wide.. Liittyykö tämä tähän kampanja-asiaan vai joudunko vaihdattamaan tuon osan itse.
    Itesasiassa et ole ensimmäinen jolle käy samalla tavalla tai näin ainakin muistelen kuulleeni. Kait tuossa tarkastuksessa on mahdollisuus että venttiili ottaa selkäänsä irroituksessa tms... tai sitten vain huonoa tuuria...

    Leave a comment:


  • JHo
    replied
    Auto kävi tarkastuksessa pari viikkoa sitten, tarkastus tehtiin mut ei muuta. Nyt kuitenkin egr:stä antaa vikakoodia: 255C00 EGR Valve, position control: Valve open too wide.. Liittyykö tämä tähän kampanja-asiaan vai joudunko vaihdattamaan tuon osan itse.

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Taitaa sähköautot tulla ihan kreivin aikaan

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    replied
    Originally posted by Wesku79 View Post
    esim. VAG:n 2.0 TFSi koneissa tätä on harrastettu. Paska systeemi sekin. Kun bensa ei pese imupuolta, niin noki tahmaa venttiilit ja kannen kanavat ihan tukkoon. Vie tehoja ja pahimmillaan tuloksena ihan käyntihäiriöitäkin.
    Nojuu. Myös 6.0 W12:ssa on tuollainen. Erona FSI-koneisiin on, että W12:ssa on ruiskut ennen imuventtiilejä. Eli suorasuihkutteisissa koneissa tuo on sitten huono ratkaisu, ellei erikseen ole lisäruiskuja/vesiruiskuja tms. imusarjaa pitämässä puhtaana.

    Edit: eikä tää enää oikein diisselibemaripuheeksi mene
    Last edited by Ihmemies; 16-09-2019, 11:18.

    Leave a comment:


  • Wesku79
    replied
    Originally posted by Ihmemies View Post
    Harmi kun EGR:n toteutus pitää tehdä noin monimutkaisesti. Esim jossain bensakoneissa (bemarista en tiedä) on EGR toteutettu imu- ja pakoventtiilien ajoituksella
    esim. VAG:n 2.0 TFSi koneissa tätä on harrastettu. Paska systeemi sekin. Kun bensa ei pese imupuolta, niin noki tahmaa venttiilit ja kannen kanavat ihan tukkoon. Vie tehoja ja pahimmillaan tuloksena ihan käyntihäiriöitäkin.
    Last edited by Wesku79; 16-09-2019, 11:04.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Bullitt View Post
    Enkä myöskään usko, että EGR täysin toimiessaankaan olis mikään vastaus ilmaston lämpenemiseen tai ilmanlaatuun muutenkaan.
    Ja tämä uskomus johtuu siitä etteivät uudet EGR-järjestelmät ole teknisesti ongelmattomia? NOx on nimenomaan ongelmallinen lähipäästö, ei mikään vaikeasti ymmärrettävä globaali ilmiö jonka vaikutuksista ei olla yksimielisiä.

    NOx on yhdistetty mm. lasten astmaan.

    Ei ne autot palaa saisi siltikään, mutta eiköhän se kuriin saada...

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Käsittämättömiä kommentteja ymmärtääkseni vielä (ilmeisesti) autoalan ammattilaisen puolelta nämä järjestelmien poistohommat.
    En ole samaa mieltä kyllä kaikilta osin ja tausta hänellä on ihan siitä samasta mahtavasta merkkiorganisaatiosta kuin sinullakin.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    replied
    Harmi kun EGR:n toteutus pitää tehdä noin monimutkaisesti. Esim jossain bensakoneissa (bemarista en tiedä) on EGR toteutettu imu- ja pakoventtiilien ajoituksella, jolloin osa pakokaasuista pääsee takaisin sylinteriin. Näin ei tarvita mitään jäähdytin-letku yms. hässäköitä. Mutta vissiin se ei tosiaan ole mahdollista näissä diisseleissä, muuten luulisi niissäkin yksinkertaisempaa EGR:ää käytettävän.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Käsittämättömiä kommentteja ymmärtääkseni vielä (ilmeisesti) autoalan ammattilaisen puolelta nämä järjestelmien poistohommat.

    Leave a comment:

Working...
X