Eikös tällaisen egr palon syttyminen mene kutakuinkin näin,
- palaneen käryä sisään
- savua alkaa tulla
- auto äkkiä tiensivuun
- kaikki ulos autosta, myös lemmikit
- sitten vasta viimeisenä ajatellaan sammutteluja, siispä sama antaa palaa siinä ja asianosaiset siirtyivätkin jo tällä välin turvalliselle vyöhykkeelle.
- kirotaan bemarit
- ostetaan kia pitkällä takuulla.
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kuinka monen Bemarin ostajan sä luulet ajattelevan tällaisia ollenkaan? Eiköhän se tule lähes jokaiselle omistajalle ja kuljettajalle täysin yllätyksenä, jos omalle kohdalle osuu. Jos Bemarin ostaja kelais tollasia juttua ennen ostoa, niin eiköhän se Bemari jäis kokonaan ostamatta.
Leave a comment:
-
Originally posted by Bullitt View PostOnhan se hyvä, että vedettään joka nurkan takaa kaikki näkökulmat ja otetaan nekin huomioon, mutta eiköhän nämä EGR-vikaiset Bemarit syty ihan omia aikojaan kesken ajon, eikä esim. kolarin seurauksena, jolloin autossa saattaa olla tajuttomia ja muutenkin loukkaantuneita kyydissä.
Leave a comment:
-
Onhan se hyvä, että vedettään joka nurkan takaa kaikki näkökulmat ja otetaan nekin huomioon, mutta eiköhän nämä EGR-vikaiset Bemarit syty ihan omia aikojaan kesken ajon, eikä esim. kolarin seurauksena, jolloin autossa saattaa olla tajuttomia ja muutenkin loukkaantuneita kyydissä.
Sisätiloissakin syttyminen on aika epätodennäköistä, jos nyt ei sitten parkkihallissa polttele kumia. Viallisen akkukaapelin ja oikosulun takia saattaisi auto syttyä vaikka paikallaan seistenkin, mutta se ei liity taas EGR:n mitenkään.
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostMikä järki sinne autoon on sammutinta laittaa?
Parempi antaa vaan palaa, niin ei ole kenenkään murhe tulevaisuudessa.
Silloin kun auto palaa ns. "turvallisesti" ja kaikki vaarassa olevat ihmiset ja eläimet on saatu nopeasti ja hallitusti riittävän kauas paloalueelta, on perusteltua odottaa ammattilaiset paikalle hoitamaan sammutustehtävä. Autopalo on kuitenkin vaativa palotapahtuma, jossa palo voi levitä ja voimistua räjähdysmäisesti.
Suomessa kuitenkin tapahtuu vuosittain vajaa 3000 ajoneuvopaloa, joista osassa kuolee myös ihmisiä ja lemmikkieläimiä. On tilanteita, joissa alkusammutuksen ansiosta on voitu pelastaa autossa olevien henki. Toinen tärkeä merkitys alkusammutuksella on ehkäistä palon leviäminen laajemmalle. Osa ajoneuvopaloista tapahtuu suljetuissa tiloissa, jolloin alkusammutus voi hidastaa palon leviämistä esim. rakennukseen tai vieressä oleviin autoihin.
Leave a comment:
-
ot
Mitä te oikein vaahtoatte
On olemassa muitakin sammutusjärjestelmiä kuin vaahto.
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostMikä järki sinne autoon on sammutinta laittaa? Itse en ainakaan tule yhtään autoa sammuttamaan, ja hätistän kyllä ohikulkijatkin sammuttimen kanssa pois, jos minun autoa olisivat tulossa sammuttamaan. Siitä palaneesta autosta ei ikinä saa enää kunnollista millään järkevällä korjauksella. Vaahto aiheuttaa korroosiota, niin parin vuoden päästä on ruostetta siellä ja täällä. Millään et saa sitä vaahtoa saa kaikkialta rakenteista pois. Samoin lämpöä saaneet johtosarjat pitäisi vaihtaa kokonaisuudessaan, eikä vain osittain jne. Parempi antaa vaan palaa, niin ei ole kenenkään murhe tulevaisuudessa.
Leave a comment:
-
Originally posted by JaniLap View PostKieli poskessa tuli mieleen, josko autonvalmistaja voisi komplimenttieleenä kampanjatarkastukseen saapuneille autoille tarjota jauhesammuttimen sijoitettavaksi tavaratilaan?
Kuitenkin Suomessa monessakaan autossa ei kyseistä värkkiä ole, vaikka tarvetta sammuttimen käytölle kuitenkin toisinaan tulee, automerkistä riippumatta.
Leave a comment:
-
Originally posted by XV70D View PostViimeisellä käynnillä työnjohtajan kanssa oltiin yhdestä asiasta yhtämieltä; että kun syttyy niin antaa palaa vaan, ei kannata sammuttaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by JaniLap View PostKieli poskessa tuli mieleen, josko autonvalmistaja voisi komplimenttieleenä kampanjatarkastukseen saapuneille autoille tarjota jauhesammuttimen sijoitettavaksi tavaratilaan?
Kuitenkin Suomessa monessakaan autossa ei kyseistä värkkiä ole, vaikka tarvetta sammuttimen käytölle kuitenkin toisinaan tulee, automerkistä riippumatta.
Viimeisellä käynnillä työnjohtajan kanssa oltiin yhdestä asiasta yhtämieltä; että kun syttyy niin antaa palaa vaan, ei kannata sammuttaa.
Leave a comment:
-
Kieli poskessa tuli mieleen, josko autonvalmistaja voisi komplimenttieleenä kampanjatarkastukseen saapuneille autoille tarjota jauhesammuttimen sijoitettavaksi tavaratilaan?
Kuitenkin Suomessa monessakaan autossa ei kyseistä värkkiä ole, vaikka tarvetta sammuttimen käytölle kuitenkin toisinaan tulee, automerkistä riippumatta.
Leave a comment:
-
Näkyy olevan taas joku kampanja auki 0064060200 omassa autossa, mikähän tämä taas on? Auto on käynyt merkkarilla jo pari kertaa kesän aikana egr-kampanjassa tarkistuksessa, jonka yhteydessä todettu imusarja tukkeentuneeksi ja läpät jumissa (oma havainto on sulaneet läpät). Mitään osia ei ole vaihdettu, vaikka vikaa on todettu, kun en ole itse suostunut maksamaan osien vaihtoa.Tulipalon vaara on myönnetty ja käsketty vaan ajamaan varovaisesti ja poistumaan äkkiä autosta kun tulipalo syttyy.
Leave a comment:
-
Paikallisella laakkosella palvelu nyt on ainakin ihan ala-arvoista. Ihan sama käytkö audi vai bmw tiskillä. Audin osia hain, niin sai kolme varttia odottaa kun tiskillä ei ollut yhtään varaosamyyjää. Kesti siis kolme varttia saada varaosamyyjä tiskille. Huollon puolella istui porukkaa pyörittämässä peukaloita, mutta kukaan ei voinut niitä osia tulla mulle luovuttamaan. Kävin kysymässäkin, ei kuulemma voi kun varaosamyyjät niitä luovuttaa. BMW tiskillä asioidessa, myyjät ei ikinä tunnu osaavan lukea varaosaluetteloita, vaan itse saa kädestä pitäen opastaa. Vastakohtana oli Hartikainen silloin kun sieltä sai vielä BMW osia. Kettunen kun oli tiskin takana vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä. Ikinä ei tarvinnut opastaa, hyvä kun ehti istua niin sieltä tuli jo toimitusaika ja hinta. Motonetissäkin homma toimii paremmin kuin laakkosella. Premium on kyllä tuosta touhusta kaukana. Joo hienot on lasipalatsit, mutta palvelu surkeaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by sportpug25 View PostEn minä ole mielestäni mitään itkenyt.
Leave a comment:
-
Originally posted by Silmaauki View PostEi tietenkään ole rakettitiedettä. Turhaa sanahelinää.
Minä mainitsin osaavaa. Jos on premiumtason firma, niin joku roti pitää olla siinäkin ketä päästää edustamaan firmaa vaikka vain asiakaspalvelussa puhelimitse.
Kyse ei ole yhtä yksinkertaiseta hommasta mitä tarjotaan vaikka urheiluseuroille - esim. varaston inventaario. Siihen voi ottaa melkein kenet tahansa.
Leave a comment:
Leave a comment: