Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mikae34
    replied
    Eikös tällaisen egr palon syttyminen mene kutakuinkin näin,

    - palaneen käryä sisään
    - savua alkaa tulla
    - auto äkkiä tiensivuun
    - kaikki ulos autosta, myös lemmikit
    - sitten vasta viimeisenä ajatellaan sammutteluja, siispä sama antaa palaa siinä ja asianosaiset siirtyivätkin jo tällä välin turvalliselle vyöhykkeelle.

    - kirotaan bemarit
    - ostetaan kia pitkällä takuulla.

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Kuinka monen Bemarin ostajan sä luulet ajattelevan tällaisia ollenkaan? Eiköhän se tule lähes jokaiselle omistajalle ja kuljettajalle täysin yllätyksenä, jos omalle kohdalle osuu. Jos Bemarin ostaja kelais tollasia juttua ennen ostoa, niin eiköhän se Bemari jäis kokonaan ostamatta.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Bullitt View Post
    Onhan se hyvä, että vedettään joka nurkan takaa kaikki näkökulmat ja otetaan nekin huomioon, mutta eiköhän nämä EGR-vikaiset Bemarit syty ihan omia aikojaan kesken ajon, eikä esim. kolarin seurauksena, jolloin autossa saattaa olla tajuttomia ja muutenkin loukkaantuneita kyydissä.
    Kyllä, juurikin näitä maantieajon yhteydessä syttymisiä tässä ketjussa on pääsääntöisesti hämmästeltykin. Kuitenkaan se EGR-bemarinkaan hankkiva ei voi hänkään tuudittautua siihen, että nyt kun alla on tämä EGR-bemari, niin sen kuuluu syttyä vain ja ainoastaan maantiellä, ja niin ettei liekit lennä ohjaamoon. Ja kun se odotettu tilanne tulee viimein vastaan, niin EGR-bemarin omistaja saa edelleen ohjattua autonsa tien sivuun ja poistuu autostaan ihailemaan palon etenemistä ja hätistelee niitä sammuttimiensa kanssa paikalle änkeäviä kauemmas.

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Onhan se hyvä, että vedettään joka nurkan takaa kaikki näkökulmat ja otetaan nekin huomioon, mutta eiköhän nämä EGR-vikaiset Bemarit syty ihan omia aikojaan kesken ajon, eikä esim. kolarin seurauksena, jolloin autossa saattaa olla tajuttomia ja muutenkin loukkaantuneita kyydissä.

    Sisätiloissakin syttyminen on aika epätodennäköistä, jos nyt ei sitten parkkihallissa polttele kumia. Viallisen akkukaapelin ja oikosulun takia saattaisi auto syttyä vaikka paikallaan seistenkin, mutta se ei liity taas EGR:n mitenkään.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mikä järki sinne autoon on sammutinta laittaa?

    Parempi antaa vaan palaa, niin ei ole kenenkään murhe tulevaisuudessa.
    Ymmärrän hyvin, että useimmat ajattelevat tässäkin lähinnä omaa napaansa.

    Silloin kun auto palaa ns. "turvallisesti" ja kaikki vaarassa olevat ihmiset ja eläimet on saatu nopeasti ja hallitusti riittävän kauas paloalueelta, on perusteltua odottaa ammattilaiset paikalle hoitamaan sammutustehtävä. Autopalo on kuitenkin vaativa palotapahtuma, jossa palo voi levitä ja voimistua räjähdysmäisesti.

    Suomessa kuitenkin tapahtuu vuosittain vajaa 3000 ajoneuvopaloa, joista osassa kuolee myös ihmisiä ja lemmikkieläimiä. On tilanteita, joissa alkusammutuksen ansiosta on voitu pelastaa autossa olevien henki. Toinen tärkeä merkitys alkusammutuksella on ehkäistä palon leviäminen laajemmalle. Osa ajoneuvopaloista tapahtuu suljetuissa tiloissa, jolloin alkusammutus voi hidastaa palon leviämistä esim. rakennukseen tai vieressä oleviin autoihin.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    ot

    Mitä te oikein vaahtoatte

    On olemassa muitakin sammutusjärjestelmiä kuin vaahto.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mikä järki sinne autoon on sammutinta laittaa? Itse en ainakaan tule yhtään autoa sammuttamaan, ja hätistän kyllä ohikulkijatkin sammuttimen kanssa pois, jos minun autoa olisivat tulossa sammuttamaan. Siitä palaneesta autosta ei ikinä saa enää kunnollista millään järkevällä korjauksella. Vaahto aiheuttaa korroosiota, niin parin vuoden päästä on ruostetta siellä ja täällä. Millään et saa sitä vaahtoa saa kaikkialta rakenteista pois. Samoin lämpöä saaneet johtosarjat pitäisi vaihtaa kokonaisuudessaan, eikä vain osittain jne. Parempi antaa vaan palaa, niin ei ole kenenkään murhe tulevaisuudessa.
    Juurikin näin. Ilman muuta annetaan palaa, toki sillä edellytyksellä ettei siitä ole vaaraa muulle omaisuudelle.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Kieli poskessa tuli mieleen, josko autonvalmistaja voisi komplimenttieleenä kampanjatarkastukseen saapuneille autoille tarjota jauhesammuttimen sijoitettavaksi tavaratilaan?

    Kuitenkin Suomessa monessakaan autossa ei kyseistä värkkiä ole, vaikka tarvetta sammuttimen käytölle kuitenkin toisinaan tulee, automerkistä riippumatta.
    Mikä järki sinne autoon on sammutinta laittaa? Itse en ainakaan tule yhtään autoa sammuttamaan, ja hätistän kyllä ohikulkijatkin sammuttimen kanssa pois, jos minun autoa olisivat tulossa sammuttamaan. Siitä palaneesta autosta ei ikinä saa enää kunnollista millään järkevällä korjauksella. Vaahto aiheuttaa korroosiota, niin parin vuoden päästä on ruostetta siellä ja täällä. Millään et saa sitä vaahtoa saa kaikkialta rakenteista pois. Samoin lämpöä saaneet johtosarjat pitäisi vaihtaa kokonaisuudessaan, eikä vain osittain jne. Parempi antaa vaan palaa, niin ei ole kenenkään murhe tulevaisuudessa.

    Leave a comment:


  • Kernwaffe
    replied
    Originally posted by XV70D View Post
    Viimeisellä käynnillä työnjohtajan kanssa oltiin yhdestä asiasta yhtämieltä; että kun syttyy niin antaa palaa vaan, ei kannata sammuttaa.
    Oisko tälle perusteluja? Menee lunastukseen helpommin? Kauhiasti myrkkyjä pääsee ilmakehään tuolla tyylillä

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Kieli poskessa tuli mieleen, josko autonvalmistaja voisi komplimenttieleenä kampanjatarkastukseen saapuneille autoille tarjota jauhesammuttimen sijoitettavaksi tavaratilaan?

    Kuitenkin Suomessa monessakaan autossa ei kyseistä värkkiä ole, vaikka tarvetta sammuttimen käytölle kuitenkin toisinaan tulee, automerkistä riippumatta.

    Viimeisellä käynnillä työnjohtajan kanssa oltiin yhdestä asiasta yhtämieltä; että kun syttyy niin antaa palaa vaan, ei kannata sammuttaa.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Kieli poskessa tuli mieleen, josko autonvalmistaja voisi komplimenttieleenä kampanjatarkastukseen saapuneille autoille tarjota jauhesammuttimen sijoitettavaksi tavaratilaan?

    Kuitenkin Suomessa monessakaan autossa ei kyseistä värkkiä ole, vaikka tarvetta sammuttimen käytölle kuitenkin toisinaan tulee, automerkistä riippumatta.

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Näkyy olevan taas joku kampanja auki 0064060200 omassa autossa, mikähän tämä taas on? Auto on käynyt merkkarilla jo pari kertaa kesän aikana egr-kampanjassa tarkistuksessa, jonka yhteydessä todettu imusarja tukkeentuneeksi ja läpät jumissa (oma havainto on sulaneet läpät). Mitään osia ei ole vaihdettu, vaikka vikaa on todettu, kun en ole itse suostunut maksamaan osien vaihtoa.Tulipalon vaara on myönnetty ja käsketty vaan ajamaan varovaisesti ja poistumaan äkkiä autosta kun tulipalo syttyy.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Paikallisella laakkosella palvelu nyt on ainakin ihan ala-arvoista. Ihan sama käytkö audi vai bmw tiskillä. Audin osia hain, niin sai kolme varttia odottaa kun tiskillä ei ollut yhtään varaosamyyjää. Kesti siis kolme varttia saada varaosamyyjä tiskille. Huollon puolella istui porukkaa pyörittämässä peukaloita, mutta kukaan ei voinut niitä osia tulla mulle luovuttamaan. Kävin kysymässäkin, ei kuulemma voi kun varaosamyyjät niitä luovuttaa. BMW tiskillä asioidessa, myyjät ei ikinä tunnu osaavan lukea varaosaluetteloita, vaan itse saa kädestä pitäen opastaa. Vastakohtana oli Hartikainen silloin kun sieltä sai vielä BMW osia. Kettunen kun oli tiskin takana vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä. Ikinä ei tarvinnut opastaa, hyvä kun ehti istua niin sieltä tuli jo toimitusaika ja hinta. Motonetissäkin homma toimii paremmin kuin laakkosella. Premium on kyllä tuosta touhusta kaukana. Joo hienot on lasipalatsit, mutta palvelu surkeaa.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by sportpug25 View Post
    En minä ole mielestäni mitään itkenyt.
    Osaltani minäkään en kohdistanut kommenttia yksittäiseen henkilöön, vaan tarkoitus on kannustaa kohdentamaan palautteen ja kuluttajakokemuksen suoraan asianosaisten toimijoiden suuntaan, jotka voivat aggregoida ja osaltaan kehittää toimintaansa haluttuja tarpeita vastaavaksi.

    Leave a comment:


  • sportpug25
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Ei tietenkään ole rakettitiedettä. Turhaa sanahelinää.

    Minä mainitsin osaavaa. Jos on premiumtason firma, niin joku roti pitää olla siinäkin ketä päästää edustamaan firmaa vaikka vain asiakaspalvelussa puhelimitse.

    Kyse ei ole yhtä yksinkertaiseta hommasta mitä tarjotaan vaikka urheiluseuroille - esim. varaston inventaario. Siihen voi ottaa melkein kenet tahansa.
    Menee nyt ihan offtopicin puolelle, mutta kyllä sitä osaavaa henkilökuntaa nimenomaan saa henkilöstön välitykseen erikoistuneiden firmojen kautta ja nimenomaan myös vaativiin tehtäviin.

    Leave a comment:

Working...
X