Originally posted by Furior
View Post
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jäähdytin vaihdettu, parisen tuntia oli varattu vaihtoaikaa. Onko muille annettu tästä hommasta mitään todistusta? Itse en saanut mitään, en kyllä tajunnut tiskillä edes kysäistäkään. Jäähdytin kuitenkin vaihdettu, joten ei sen puoleen ongelmaa. Vanha oli 7 823 210 05 ja uusi 8 476 993 01. Softiin ei ollut koskettu, mutta ei kai näissä pitänytkään.-14 F34 320d GT xDrive M-Sport
ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
ex: -05 E87 120d
-
Olen kirjoittanut jo aiemmin ja kirjoitan uudestaan. Yhtä paskoja kaikki nuo uudetkin Egr:rät. Ainoa kestävä ratkaisu tällä hetkellä on tulpata tuo mäkeen ja muokata ohjelmaa. Osalla kestää 10tkm osalla 100tkm, järkyttäviä laatuvaihteluita.Originally posted by Bullitt View PostEli ainakin tämän yhden auton kohdalla tulipalon riski oli ilmeinen, ja jos imusarjaan oli jo sulanut reikä, niin varmaan se syttyminen on lähellä ollutkin. Mitenkähän mahtaa olla muiden Bemarien kanssa, joihin EGR on jo vaihdettu/tarkastettu?Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
Millaisillahan laitteilla tuota raskastakalustoa ratsataan?Originally posted by Janzki View PostOlen kirjoittanut jo aiemmin ja kirjoitan uudestaan. Yhtä paskoja kaikki nuo uudetkin Egr:rät. Ainoa kestävä ratkaisu tällä hetkellä on tulpata tuo mäkeen ja muokata ohjelmaa. Osalla kestää 10tkm osalla 100tkm, järkyttäviä laatuvaihteluita.
Poliisin valvontaiskussa jopa joka kymmenes kuorma-auto paljastui laittomaksi – päästömanipulointi kasvattaa NO- ja hiukkaspäästöt moninkertaisiksi
Kiinni jääneistä autoista poistettiin saman tien rekisterikilvet ja ne määrättiin ajokieltoon.
”Päästömanipuloitu auto ei ole tieliikennekelpoinen. Mikäli manipulointia havaitaan, auto määrätään ajokieltoon, kunnes se on palautettu ennalleen ja katsastettu uudelleen tieliikennekelpoiseksi. Myös valmistajan autolle myöntämä takuu katkeaa”, Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio toteaa.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Tätähän ne suunnittelee katsastuksen yhteyteen kevyellekin puolelle. Hyvä.Originally posted by fraatti View PostMillaisillahan laitteilla tuota raskastakalustoa ratsataan?
Poliisin valvontaiskussa jopa joka kymmenes kuorma-auto paljastui laittomaksi – päästömanipulointi kasvattaa NO- ja hiukkaspäästöt moninkertaisiksi
Kiinni jääneistä autoista poistettiin saman tien rekisterikilvet ja ne määrättiin ajokieltoon.
”Päästömanipuloitu auto ei ole tieliikennekelpoinen. Mikäli manipulointia havaitaan, auto määrätään ajokieltoon, kunnes se on palautettu ennalleen ja katsastettu uudelleen tieliikennekelpoiseksi. Myös valmistajan autolle myöntämä takuu katkeaa”, Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio toteaa.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutis...=ampparit:f7fa
Comment
-
Ainakin visuaalisesti. Moottorin johtosarja katsotaan läpi että näkyykö ylimääräisiä laitteita, EGR-putket, pakoputkisto (Euro5 ja varsinkaan Euro6 pakoputkenpää ei saa olla noessa.) yms. Kuuleman mukaan kalliiksi tulee tuolla tienpäällä jäädä kiinni päästöjen manipuloinnista, meillä eräs asiakas puhui jostain ~15k€ 'sakosta'. Ja enemmässä määrin nuita nyt palautellaan toimintaan, kuluneen syksyn aikana olisiko joku kymmenkunta autoa mihin olen korjaillut systeemit kuntoon.Originally posted by fraatti View PostMillaisillahan laitteilla tuota raskastakalustoa ratsataan?VW T5 -08
XC70 -05
Superb -11
Comment
-
No joo kyllähän niiden pitäisi olla käytössä, kun uusilta vaaditaan kokoajan pienempiä päästöjä. Tosin kyllä tässä valmistajankin joku vastuu pitäisi ottaa, eikä pakoilla vastuuta kuten esim. BMW tekee. Autoja palaa siellä ja täällä, valmistaja ei silti oikeasti tee mitään. Tähän liittyvä takaisinkutsu on lähinnä vitsi, vaihdetut osat ei tunnu sen parempia olevan kun alunperäiset. Takaisin kutsulla siirretään vaan ongelmaa vähän eteenpäin. Vakuutusyhtiöiden pitäisi laittaa vastuuta pakoilevat valmistajat korvaamaan täysimääräisesti käyvästä arvosta palaneet autot.Originally posted by zakspeed View PostTätähän ne suunnittelee katsastuksen yhteyteen kevyellekin puolelle. Hyvä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Kerro toki lisää faktoja kokemuksiisi perustuen näihin kahteen seikkaan?Originally posted by HTK12 View PostTosin kyllä tässä valmistajankin joku vastuu pitäisi ottaa, eikä pakoilla vastuuta kuten esim. BMW tekee. Autoja palaa siellä ja täällä, valmistaja ei silti oikeasti tee mitään. Tähän liittyvä takaisinkutsu on lähinnä vitsi, vaihdetut osat ei tunnu sen parempia olevan kun alunperäiset.t.
Comment
-
No eihän BMW ole mitään ratkaisua tähän vieläkään kehittänyt. Vaihtavat vaan uusia osia, jotka eivät ongelmaa ratkaise. Toki ne uudet osat taas jonkun aikaa kestää, mutta sama ongelma on edessä.Originally posted by zakspeed View PostKerro toki lisää faktoja kokemuksiisi perustuen näihin kahteen seikkaan?
Tästäkin keskustelusta löytyy jo tapaus, jossa vaihdettu EGR on pettänyt uudestaan. Mielestäni tämä on BMW:n osalta vastuun pakoilua. Nämä tulevat palamaan jatkossakin, vaikka olisi se takaisinkutsu tehty.
Tovi sitten itselläni kävi F11, johon oli tuo takaisinkutsu tehty pari kk aiemmin. Mitään vikaa ei löytynyt kun auto kävi tarkistuksessa. Pari kk tarkistuksen jälkeen auto tuli mulle koodienlukuun. EGR oli juminut auki (koodi & tiputti tehot) ja kärystä päätellen ei ollut syttyminen kaukana. Onko tämä kampanja sinun mielestäsi onnistunut? Tällä hetkellä ainut pysyvä ratkaisu tähän ongelmaa on tulpata se EGR ja ottaa softasta pois käytöstä. Jos vakuutusyhtiöt alkaisi perimään korvatussummat BMW:ltä näissä tapauksissa, alkaisi BMW:tä kiinnostaa kehittää toimiva ratkaisu. Olisi se sitten EGR:n uudelleen suunnittelu, metallinen imusarja tai x, joka tämän ongelman ratkaisee.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Tietääkseni tässä viestiketjussa ei ole tapausta jossa kampanjan puitteissa vaihdetussa coolerissa olisi vikaa esiintynyt. Egr venttiili vika ei ole syy miksi tämä kampanja on lähtökohtaisesti aloitettu vaan cooleri.Originally posted by HTK12 View PostNo eihän BMW ole mitään ratkaisua tähän vieläkään kehittänyt. Vaihtavat vaan uusia osia, jotka eivät ongelmaa ratkaise. Toki ne uudet osat taas jonkun aikaa kestää, mutta sama ongelma on edessä.
Tästäkin keskustelusta löytyy jo tapaus, jossa vaihdettu EGR on pettänyt uudestaan. Mielestäni tämä on BMW:n osalta vastuun pakoilua. Nämä tulevat palamaan jatkossakin, vaikka olisi se takaisinkutsu tehty.
Ja kyllä, molemmat komponentit kuten itse venttiili b sarjaan joka venttiilityypeistä se ongelma on ollut on suunniteltu uudestaan kuten myöskin cooleri läpi mallisarjojen joita asia on koskenut.
Tietääkseni tätäkään ongelmallisinta venttiilityppiä ei ole jouduttu uusimaan niiden vikojen vuoksi joita alunperin itse venttiileissä esiintyi.
Comment
-
Riippuu miten poistettu..Adblue noissa isoissa vehkeissä temppuilee ja on todella kallis uusia..Hätäsesti poistettuna huomaa se kuuluisa sokea mummokin saaresta että manipuloitu.Originally posted by fraatti View PostMillaisillahan laitteilla tuota raskastakalustoa ratsataan?
Poliisin valvontaiskussa jopa joka kymmenes kuorma-auto paljastui laittomaksi – päästömanipulointi kasvattaa NO- ja hiukkaspäästöt moninkertaisiksi
Kiinni jääneistä autoista poistettiin saman tien rekisterikilvet ja ne määrättiin ajokieltoon.
”Päästömanipuloitu auto ei ole tieliikennekelpoinen. Mikäli manipulointia havaitaan, auto määrätään ajokieltoon, kunnes se on palautettu ennalleen ja katsastettu uudelleen tieliikennekelpoiseksi. Myös valmistajan autolle myöntämä takuu katkeaa”, Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio toteaa.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutis...=ampparit:f7fa
Tarkistavat jo nyt..Visuaalisesti tosin. Jatkossa tulee ilmesesti laitteet jolla seurataan että liikuuko egr massat jne.Originally posted by zakspeed View PostTätähän ne suunnittelee katsastuksen yhteyteen kevyellekin puolelle. Hyvä.
Ei vaikuta pätkääkään mihinkään, kun hommat tehdään kunnolla eikä sinnepäin.
Minunpuolestani nuo EGR voi olla käytössä jos vain toimisivat.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
On..löytyy vanhoista posteista. mm. omalle kohdalle osunut muutama.Originally posted by zakspeed View PostTietääkseni tässä viestiketjussa ei ole tapausta jossa kampanjan puitteissa vaihdetussa coolerissa olisi vikaa esiintynyt. Egr venttiili vika ei ole syy miksi tämä kampanja on lähtökohtaisesti aloitettu vaan cooleri.
Ja kyllä, molemmat komponentit kuten itse venttiili b sarjaan joka venttiilityypeistä se ongelma on ollut on suunniteltu uudestaan kuten myöskin cooleri läpi mallisarjojen joita asia on koskenut.
Tietääkseni tätäkään ongelmallisinta venttiilityppiä ei ole jouduttu uusimaan niiden vikojen vuoksi joita alunperin itse venttiileissä esiintyi.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
No niin! Sain käyttikseni takaisin Espoon Laakkoselta. Kiitokset hyvästä palvelusta! Sijaisautolla ajelin eikä koko savotasta veloitettu pennin hyrrää.
Ja nyt on konepellin alla upouusi imusarja ja oikein uutuuttaan kiiltelevä cooleri.
Auto: 2013 F30 330d xDrive M Sport N57-D30A, WBA3E31010F143855
Cooleri, joka hajosi: 782321005 KORENS Korea
Uusi cooleri: 782321008 KORENS Korea
Coolerin tarraan on myös merkitty päivämäärä 19.8.19, eli melko tuoretta tavaraa näyttäisi olevan. Onkohan tämä nyt sellainen osa, jonka kanssa ei enää tarvitsisi koko ajan jännittää?
Anssi
Comment
-
Muutaman aikaisemman viestin perusteella vanhan coolerin korvaavaksi cooleriksi on tullut osa joka on eri varaosanumerolla. Mistäs tämä johtuu? Toisessa tulee mukana myös EGR?Originally posted by Titansilber View PostNo niin! Sain käyttikseni takaisin Espoon Laakkoselta. Kiitokset hyvästä palvelusta! Sijaisautolla ajelin eikä koko savotasta veloitettu pennin hyrrää.
Ja nyt on konepellin alla upouusi imusarja ja oikein uutuuttaan kiiltelevä cooleri.
Auto: 2013 F30 330d xDrive M Sport N57-D30A, WBA3E31010F143855
Cooleri, joka hajosi: 782321005 KORENS Korea
Uusi cooleri: 782321008 KORENS Korea
Coolerin tarraan on myös merkitty päivämäärä 19.8.19, eli melko tuoretta tavaraa näyttäisi olevan. Onkohan tämä nyt sellainen osa, jonka kanssa ei enää tarvitsisi koko ajan jännittää?
Anssi
7823210 05 -> 8476993 01 (ilman egr?)
7823210 05 -> 7823210 08 (egr kiinni?)F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
210 "vanha normi cooleri" venttiilin kanssa.Originally posted by fraatti View PostMuutaman aikaisemman viestin perusteella vanhan coolerin korvaavaksi cooleriksi on tullut osa joka on eri varaosanumerolla. Mistäs tämä johtuu? Toisessa tulee mukana myös EGR?
7823210 05 -> 8476993 01 (ilman egr?)
7823210 05 -> 7823210 08 (egr kiinni?)
993 kampanja osa jolla korvataan 210 cooleri, ilman venttiiliä.Last edited by zakspeed; 11-11-2019, 11:12.
Comment
Comment