Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SkyMan
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 518
    • Sirius

    Toki voi, eikä sillä merkillä väliä ole tilanteen tuollaiseksi eskaloituessa. Hirveä tapaus. Viittasin vain siihen, kun tässäkin ketjussa joku on joskus aiemmin (ihan aiheesta) huolensa juuri vastaavanlaisesta kaupassakäynti-casesta esittänyt.

    Originally posted by racing02 View Post
    Ei tainnut liittyä. Voi ne muutkin palaa kuin BMW:t.



    https://www.savonsanomat.fi/savo/Kak...2LadOkKi6YlpcA
    Coffee isn´t my cup of tea

    Comment

    • fransesco
      BTCF Member
      • Jul 2014
      • 235
      • Vantaa

      Originally posted by racing02 View Post
      Foordi se on, mutta tuo ei näytä palaneen konehuoneesta.
      Totta, noissa uudemmissa kuvissa näkyy että konepelti ei ole palanut.
      E88 & F56 electric

      Comment

      • jaegarmaisteri
        BTCF Member
        • Jan 2015
        • 384
        • Turku

        Tabletista alkanut tuo foordi palo.
        F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
        --------------------------------------------
        ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
        ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
        ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
        ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
        ex. vRS -11 - 270hp/428N
        ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
        ex. VW Jetta :think
        ex. Opel Ascona :think

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2794
          • Tampere

          Originally posted by Laku View Post
          Mutta eikö auto silloin mene ajokieltoon katsastuksessa?

          Olen käsityksessä, että autostani on vain EGR-venttiili poistettu ja tulpattu.
          Aivan oikein, kyseessä on umpiperä. Mutta eipä se silloin ole merkkihuollon eikä Traficomin murhe, vaan auton omistajan, jos auto räpelletty tieliikennesäädösten vastaiseksi. Traficom voi ainoastaan pyytää muutoskatsastamaan auto tieliikennekelpoisuuden saavuttamiseksi ja silloin hyväksymisvastuu on asianosaisella katsastuksen vastaanottajalla. On ilmeistä, ettei katsastus mene läpi koska rakennemuutokset eivät ole säädösten mukaisia. Näin ollen auton omistajan on korjautettava auto ja käytävä uudelleenkatsastuksessa, mikäli katsastusviranomainen näin edellyttää. Ja sitten matka jatkuu merkkihuoltoon aktion edellyttämään EGR-jäähdytintarkastukseen jne.
          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            Originally posted by HTK12 View Post
            Tulipa vastaan tietoa tuosta kuinka paljon kolareissa syttyneisiin autoihin kuolee Suomessa: https://moottori.fi/liikenne/jutut/a...tutkittu-uhka/
            Eli melko marginaalinen riski muihin verrattuna (28 kuollutta vuosien 2002–2015 aikana).
            Mikä marginaali? Autopalot – kehnosti tutkittu uhka

            Miten minulle tuli mieleen jänis joka työnsi päänsä pensaaseen.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              Originally posted by nullzwei View Post
              Mikä marginaali? Autopalot – kehnosti tutkittu uhka

              Miten minulle tuli mieleen jänis joka työnsi päänsä pensaaseen.
              No olihan siinä selvästi tilastoitu kuinka monta, eli 28 kuollut välillä 2002–2015. Suuruusluokka 1% vuosittain liikenteestä kuolleista, eli aika marginaalista mielestäni. Ei liene kovin hankalaa edes poliisin todeta kuoliko palamalla autoon vai kuoliko kolariin.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • OVi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2016
                • 517
                • Oulu

                Originally posted by HTK12 View Post
                No olihan siinä selvästi tilastoitu kuinka monta, eli 28 kuollut välillä 2002–2015. Suuruusluokka 1% vuosittain liikenteestä kuolleista, eli aika marginaalista mielestäni. Ei liene kovin hankalaa edes poliisin todeta kuoliko palamalla autoon vai kuoliko kolariin.

                Eli, jos joku on marginaalista, niin siihen on turha varautua?
                Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  No olihan siinä selvästi tilastoitu kuinka monta, eli 28 kuollut välillä 2002–2015. Suuruusluokka 1% vuosittain liikenteestä kuolleista, eli aika marginaalista mielestäni. Ei liene kovin hankalaa edes poliisin todeta kuoliko palamalla autoon vai kuoliko kolariin.
                  Aha

                  Kuopio on aika lähellä Joen Suuta, käypä kertomassa kahden autossa pahasti palaneen pikkulapsen isälle että "vain kuolleet lasketaan"...

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2794
                    • Tampere

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Ei liene kovin hankalaa edes poliisin todeta kuoliko palamalla autoon vai kuoliko kolariin.
                    Paitsi että on, ja tätä varten tehdään kuolinsyyn määrittely obduktiolla. Hyvinkin tarpeellinen kun selvitetään onnettomuuteen vaikuttaneita tekijöitä.
                    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      Originally posted by OVi View Post
                      Eli, jos joku on marginaalista, niin siihen on turha varautua?
                      Varaudutko itse aina jokaiseen mahdolliseen onnettumuuteen? Käveleminen talvella on tilastojen valossa vaarallisempaa. Itse en tosin olisi jättänyt tuon ikäisiä yksin autoon.

                      Originally posted by nullzwei View Post

                      Kuopio on aika lähellä Joen Suuta, käypä kertomassa kahden autossa pahasti palaneen pikkulapsen isälle että "vain kuolleet lasketaan"...
                      Missä minä niin olen sanonut? Itse en olisi jättänyt niitä yksin autoon, enkä sen paremmin kotiin. Tuon ikäiset tarvitsee jatkuvaa valvontaa. Sama olisi käynyt kotonakin, jos jätät pienet lapset sinne yksin ja sisällä syttyy tulipalo. Alustavien tietojen mukaan tuon aiheutti tabletti, ei auto. Se kun on sama missä suljetussa tilassa olet, jos siellä syttyy tulipalo etkä pääse ulos.

                      Originally posted by JaniLap View Post
                      Paitsi että on, ja tätä varten tehdään kuolinsyyn määrittely obduktiolla. Hyvinkin tarpeellinen kun selvitetään onnettomuuteen vaikuttaneita tekijöitä.
                      Abduktiossa huomataan, että aha veressä on tappava määrä palotuotteita. Kuoleman syy selvitetään lähtökohtaisesti aina. Tälläisen kuoleman syyn saa poliisi aina selville. Jotain myrkytystä tms. ei, jos oikeata myrkkyä ei osata etsiä. Eli siis helppo selvittää poliisin.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2794
                        • Tampere

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Eli siis helppo selvittää poliisin.
                        Oletkohan nyt varma mistä oikeastaan puhut?
                        IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          Originally posted by OVi View Post
                          Eli, jos joku on marginaalista, niin siihen on turha varautua?
                          Kaikkiin autoihin ehdottomasti myös alkolukko muutaman rattijuopon takia.


                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10946
                            • Joensuu

                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Oletkohan nyt varma mistä oikeastaan puhut?
                            Tämä nyt liittyi ihan siihen, kun tuossa aiemmin vihjattiin, että ei tiedettäisi autopaloissa kuolleitten määrää. Ihan varmasti poliisi selvittää jokaisen onnettomuudessa kuolleen kuolemansyyn. Tuon on rutiinin omaisesti kuolemansyyn tutkintaa. Ei siis mitenkään haastavaa poliisille. Poliisi toki käyttää apuna muita viranomaisia apuna, ihan kuten kaikessa muussakin toiminnassaan päivittäin.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2794
                              • Tampere

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Poliisi toki käyttää apuna muita viranomaisia apuna, ihan kuten kaikessa muussakin toiminnassaan päivittäin.
                              Juuri niin, on tarpeen puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

                              Suomessa on säädetty laki ja asetus kuolemansyyn selvittelystä. Kuolinsyyn määrittää aina lääkäri. Poliisilla tällaista valtuutta eikä myöskään koulutusta ole. Poliisi kirjaa lääkärin toteaman kuoleman ja sen syyn ja tekee oman tutkinnan onnettomuuteen tms. liittyvistä tapahtumista ja hyödyntää lääkärin tekemää kuolinsyyn määritystä. Poliisi huolehtii myös vainajan kuljettamisesta kuolinsyyn määritykseen. Lisäksi kuolinhetken olosuhteet vaikuttavat siihen, suoritetaanko vainajalle lääketieteellinen vai oikeuslääketieteellinen kuolinsyyn selvittely. Liikenneonnettomuuksissa kuolema on ilmaantunut yllättäen, jolloin on suoritettava oikeuslääketieteellinen kuolinsyyn määrittely oikeuslääkärin tai tehtävään valtuutetun lääkärin toimesta.

                              Kuolinsyyn tarkka määrittely on tarpeen myös siksi, että monesti liikenneonnettomuuden taustalla on ollut kuljettajan sairaus, joka on voinut todellisuudessa johtaa onnettomuuteen, vaikka vainajan kuolinhetki on saattanut tapahtua jo ennen yhteentörmäystä toiseen autoon tms. tilannetta. Tämä on tärkeää mm. ajokorttivaatimusten ajantasaistamisessa ja liikenneturvallisuuden kehittämisen kannalta.

                              Edelleen ajoneuvopaloissakin vainajan tai vainajien kuolinhetki on saattanut olla jo ennen auton syttymistä, mutta on usein tarpeen selvittää, aiheutuiko kuolema muusta syystä kuten ruhjevammoista vai varsinaisen tulipalon seurauksena häkämyrkytyksestä tai suoranaisista palovammoista. Tällaista selvittelyä poliisin itsensä on mahdoton toteuttaa.
                              IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                              Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • nullzwei
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 11056
                                • ?

                                ^Aivoistaan kuolleen määrittää vähintään kaksi lääkäriä. Enkä viittaa kehenkään vaikka sellaisia mielleyhtymiä saattaisi ihan vähän päähän putkahtaa...

                                Comment

                                Working...
                                X