Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    Originally posted by JaniLap View Post
    Juuri niin, on tarpeen puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

    Suomessa on säädetty laki ja asetus kuolemansyyn selvittelystä. Kuolinsyyn määrittää aina lääkäri. Poliisilla tällaista valtuutta eikä myöskään koulutusta ole. Poliisi kirjaa lääkärin toteaman kuoleman ja sen syyn ja tekee oman tutkinnan onnettomuuteen tms. liittyvistä tapahtumista ja hyödyntää lääkärin tekemää kuolinsyyn määritystä. Poliisi huolehtii myös vainajan kuljettamisesta kuolinsyyn määritykseen. Lisäksi kuolinhetken olosuhteet vaikuttavat siihen, suoritetaanko vainajalle lääketieteellinen vai oikeuslääketieteellinen kuolinsyyn selvittely. Liikenneonnettomuuksissa kuolema on ilmaantunut yllättäen, jolloin on suoritettava oikeuslääketieteellinen kuolinsyyn määrittely oikeuslääkärin tai tehtävään valtuutetun lääkärin toimesta.

    Kuolinsyyn tarkka määrittely on tarpeen myös siksi, että monesti liikenneonnettomuuden taustalla on ollut kuljettajan sairaus, joka on voinut todellisuudessa johtaa onnettomuuteen, vaikka vainajan kuolinhetki on saattanut tapahtua jo ennen yhteentörmäystä toiseen autoon tms. tilannetta. Tämä on tärkeää mm. ajokorttivaatimusten ajantasaistamisessa ja liikenneturvallisuuden kehittämisen kannalta.

    Edelleen ajoneuvopaloissakin vainajan tai vainajien kuolinhetki on saattanut olla jo ennen auton syttymistä, mutta on usein tarpeen selvittää, aiheutuiko kuolema muusta syystä kuten ruhjevammoista vai varsinaisen tulipalon seurauksena häkämyrkytyksestä tai suoranaisista palovammoista. Tällaista selvittelyä poliisin itsensä on mahdoton toteuttaa.
    Eikö nämä nyt ole ihan itsestäänselviä asioita? Siksi en nyt alkanut tätä näin laveasti avaamaan. Poliisi joka tapauksessa tämän tutkinnan aloittaa aina kun ihminen kuolee laitoksen ulkopuolella. Tämän takia ei ole epäselvää paljonko ihmisiä kuolee kolareissa ajoneuvopalojen seurauksena (tämä oli sen mun alkuperäinen pointti).
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      Originally posted by HTK12 View Post
      Eikö nämä nyt ole ihan itsestäänselviä asioita? Siksi en nyt alkanut tätä näin laveasti avaamaan. Poliisi joka tapauksessa tämän tutkinnan aloittaa aina kun ihminen kuolee laitoksen ulkopuolella. Tämän takia ei ole epäselvää paljonko ihmisiä kuolee kolareissa ajoneuvopalojen seurauksena (tämä oli sen mun alkuperäinen pointti).
      Surkuhupaisa esimerkki argumentaatiovirheestä. Ei jatkoon.

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4644
        • Tampere

        Esimerkillinen suoritus ensisammutuksesta naiselta joka ei pelännyt että kynnet katkeavat tai sormenpäät palavat. Vaihtoehtoinen tapa olisi ollut vain ottaa video vierestä. Tälläkertaa vakuutusmaksujen korotuspaineet hellittävät kanssaautoilijoilta.

        Last edited by fraatti; 09-10-2019, 23:36.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          Originally posted by nullzwei View Post
          ^Aivoistaan kuolleen määrittää vähintään kaksi lääkäriä. Enkä viittaa kehenkään vaikka sellaisia mielleyhtymiä saattaisi ihan vähän päähän putkahtaa...
          Kyllä siihen viralliseen päätökseen ihan yksikin laillistettu lääkäri riittää, mutta pääsääntöisesti neurologiset vasteet tutkii neurologi tai neurokirurgi ja spontaanin hengitysvasteen testaa anestesiologi tai muu tehohoitolääkäri.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            Originally posted by Clavurion View Post
            Kyllä siihen viralliseen päätökseen ihan yksikin laillistettu lääkäri riittää, mutta pääsääntöisesti neurologiset vasteet tutkii neurologi tai neurokirurgi ja spontaanin hengitysvasteen testaa anestesiologi tai muu tehohoitolääkäri.
            Yleensä...

            Aivokuoleman toteamiseen osallistuu aina vähintään kaksi lääkäriä.


            Aivokuoleman toteaa kaksi laillistettua lääkäriä.


            Jne.

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2793
              • Tampere

              Originally posted by nullzwei View Post
              Yleensä...

              Aivokuoleman toteamiseen osallistuu aina vähintään kaksi lääkäriä.


              Aivokuoleman toteaa kaksi laillistettua lääkäriä.


              Jne.
              Kyllä siihen Suomen lainsäädännön mukaisesti riittää yksikin laillistettu lääkäri. Usko jo.
              IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
              Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                Originally posted by nullzwei View Post
                Yleensä...

                Aivokuoleman toteamiseen osallistuu aina vähintään kaksi lääkäriä.


                Aivokuoleman toteaa kaksi laillistettua lääkäriä.


                Jne.
                Edelleen ollaan aika kaukana topikin aiheesta ja edelleen laki ja STM:n asetus sanovat, että yksi laillistettu lääkäri riittää kuoleman tai aivokuoleman toteamiseen.

                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Kyllä siihen Suomen lainsäädännön mukaisesti riittää yksikin laillistettu lääkäri. Usko jo.
                  Aivokuollut? Lue tarkemmin ymmärrät paremmin.

                  Jos on vaikkapa torso ilman päätä niin ei tarvita lääkäriäkään.

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2793
                    • Tampere

                    Originally posted by nullzwei View Post
                    Aivokuollut? Lue tarkemmin ymmärrät paremmin.
                    Mikäli nyt tarkoitat ICD-10 -luokituksen diagnoosia G93.90 (aivokuolema), niin silloin puhutaan samasta asiasta ja aivokuoleman toteamiseen riittää yksi laillistettu lääkäri, jolla on tehtävään vaadittava kokemus ja perehdytys. Useimmiten kuoleman toteaa kuitenkin kaksi lääkäriä, koska vaadittavaa kokemusta omaavia (neurologinen tutkimus ja respiratorisen vasteen selvittäminen) on vähemmän saatavilla.
                    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      Originally posted by JaniLap View Post
                      Mikäli nyt tarkoitat ICD-10 -luokituksen diagnoosia G93.90 (aivokuolema), niin silloin puhutaan samasta asiasta ja aivokuoleman toteamiseen riittää yksi laillistettu lääkäri, jolla on tehtävään vaadittava kokemus ja perehdytys. Useimmiten kuoleman toteaa kuitenkin kaksi lääkäriä, koska vaadittavaa kokemusta omaavia (neurologinen tutkimus ja respiratorisen vasteen selvittäminen) on vähemmän saatavilla.
                      Toit julki neppistelyyn piilotetun pääsäännön, respect.

                      Mitä taas tulee varsinaiseen asiaan eli ajoneuvopaloihin niin RCA kiinnostaa kovin. Ilmeisesti ne BMW-mallit joita yllättävät palamiset koskevat on jo aika hyvin haarukoitu. Itse en ole ostamassa mutta jos tällainen ajoneuvo olisi omistuksessani niin hankkisin siihen automaattisen sammutusjärjestelmän erityisesti niitä tilanteita varten kun ajoneuvo on käyttämättä esimerkiksi autotallissa.

                      Comment

                      • sportpug25
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2013
                        • 377
                        • Helsinki

                        Oma auto kävi aamulla tarkistuksessa. Tunnin kesti suoritus ja ei löytynyt mitään korjattavaa, joten matka jatkuu, kuten ennenkin.

                        N47-D20C, vm. 2013

                        Comment

                        • Furior
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2012
                          • 177
                          • Laukaa

                          106tkm ajettu sigun GT kävi tänään tarkastuksessa ja jäähdytin menee vaihtoon. Ilmeisesti ei ollut kuitenkaan hirveän vakava, kun ei tullut kehotusta olla ajamatta. Ajan sain Jyväskylän Laakkoselle 3vk päähän.
                          -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
                          ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
                          ex: -05 E87 120d

                          Comment

                          • hjenkka
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 577
                            • JKL

                            edellinen omistaja käyttänyt 03/19 sigun auton egr tarkistuksessa, en tiedä mitä on tehty mutta ulospäin näyttäisi vuotavan..

                            syytä huolestua? eikö kuulu kamppikseen? :think

                            edit.

                            taitaakin vain vuotaa tuo egr venttiilin O-rengas..

                            Attached Files
                            Last edited by hjenkka; 16-10-2019, 16:45.
                            "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                            Vs1400 Intruder

                            Ex:
                            F11 530dA xDrive
                            E60 523iA
                            E39 520i Sedan
                            E39 530dA Touring
                            E39 528iA Sedan
                            E46 318i Sedan
                            E39 523i Sedan
                            E36 316i Sedan x2

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 2003
                              • Tampere

                              Venttiili vaurioitunut selvästi sitä irrottaessa. Vuotaa nyt jäähdytysnestettä tuolta kanavasta minkä päässä kuula.

                              Comment

                              • hjenkka
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2010
                                • 577
                                • JKL

                                täytyypä käydä näyttää laakkosella, tosin melko varmasti pesevät kätensä koko jutusta..?
                                "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                                Vs1400 Intruder

                                Ex:
                                F11 530dA xDrive
                                E60 523iA
                                E39 520i Sedan
                                E39 530dA Touring
                                E39 528iA Sedan
                                E46 318i Sedan
                                E39 523i Sedan
                                E36 316i Sedan x2

                                Comment

                                Working...
                                X