Originally posted by Sisäänajettu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
-
Originally posted by JaniLap View PostKiitos näistä tiedoista - itse asiassa vähän sellainen lista jota odotinkin näkeväni, eli käyttävät mektroniikan kunnostuksessa Sonnaxin ylikoko -venttiilikittejä, ZF:n omia varaosia, kunnostavat turbiinin ja öljynä on ZF:n omiin öljyihin verrattuna huomattavasti edullisempaa Addinolin ATF XN Plus -öljyä.
Netistä löytyi ohjeet adaptaatioon, pitää vielä katsoa jaksaako tuota tehdä, sopeutusajoa siis. En oikein saanut selvää, että vaihdettiinko kaikki mekatroniikan tiivisteet ja kumiosat uusiin, vai onko se tuo ensimmäisenä mainittu asia ?Last edited by Sisäänajettu; 10-07-2019, 23:01.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View Post...hieman ihmettelin, että osa noista tuotteista oli 6hp19 laatikolle eikä toisen sukupolven laatikoille, ainakin sonaxin sivuilla näin oli ja mainintana, että ei toisen sukupolven laatikoihin.
Mitä nuo ylikokoventtiilit meinaa ja onko tuo öljy ihan kuraa ?
En oikein saanut selvää, että vaihdettiinko kaikki mekatroniikan tiivisteet ja kumiosat uusiin, vai onko se tuo ensimmäisenä mainittu asia ?
Mekatroniikan kunnostuksessa käytetään tavallisesti alkuperäistä hieman suurempihalkaisijaisia nk. "ylikoko" -venttiilejä yms. huolto-osia, koska kunnostettavan laatikon mekatroniikka-aihiossa on sen verran kulumaa, että vakiokokoisilla venttiileillä ja tiivisteillä nestepaineet karkaavat muuten läpi liikkuvissa osissa. Kokonaisen mekatroniikkayksikön hankkimisen sijasta vanhan kunnostaminen Sonnaxilta ja ZF:ltä saatavien varaosien avulla on järkevää ja kustannuksia säästävää toimintaa, ellei mekatroniikkayksikkö ole perusteellisesti vaurioitunut.
Laatikon kunnostuksessa näkyy vaihdetun kaikki mekatroniikkayksikköön kiinnitettävät solenoidit uusiin, jolloin niiden mukana tulee uudet kumiset o-renkaat ja samaten noissa ylikokoventtiileissä on omat o-renkaansa. Sen sijaan joitakin mekatroniikan pienosia ei ole tarvinnut vaihtaa uusiin.
Jostain syystä tuossa erittelyssä ei kuitenkaan näytä olevan mukana seuraavia tavallisesti uusittavia kumiosia:
6HP19.TU02 (6HP19/19X VALVE BODY TO CASE TUBE) x2
6HP19.TU03 (6HP19/19X VALVE BODY TO CASE TUBE) x1
6HP19.TU04 (6HP19/19X VALVE BODY TO CASE TUBE) x1
6HP19.TU05 (6HP19/19X VB-CASE ADAPTOR) x1
6HP26.ELE01 (6HP19/26 MECHATRONIC-CASE CONNECTOR PLUG) x1
Laatikon kunnostuksessa käytetty Recrolle varta vasten tuotettu Addinol XN Plus Recro näyttää käytännössä väriaine-erostaan huolimatta identtiseltä tuotteelta kuin Addinolin hyllytuote XN Plus ATF-öljy eli lienee ihan käypäistä 6HP-laatikoihin, ja öljyn saksalaisvalmistaja on itse listannut sille varsin laajalti yhteensopivuutta monien autonvalmistajien luokituksiin. Itselläni ei ole kyseisestä öljystä omia kokemuksia, mutta olettaisin ajavan asiansa kuten muutkin tuohon laatikkoon sopivat öljyt. Ja ylipäätään monet laatikkoöljyt ovat varsin samanlaisia kemiallis-fysikaalisilta ominaisuuksiltaan, jolloin valinnanvaraa on, kuten vaikkapa moottoriöljyjenkin kohdalla. Käytetyn öljymerkin sijaan olennaisempaa on, että öljyjä ja suodatinta ylipäätään vaihdetaan laatikkoonkin sopivin välein.Last edited by JaniLap; 11-07-2019, 02:06.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostMahdanko olla ainut, jolle trafin autojen julkiset tiedot eivät ole vieläkään auennut, vaikka muistaakseni jossain vaiheessa traficomin sivuilla oli puhetta palvelun avaamisesta toukokuun aikana.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostMahdanko olla ainut, jolle trafin autojen julkiset tiedot eivät ole vieläkään auennut, vaikka muistaakseni jossain vaiheessa traficomin sivuilla oli puhetta palvelun avaamisesta toukokuun aikana.
i4 M50
Comment
-
-
Originally posted by AC* View PostToimii tunnistautumalla palveluun. Muistaakseni 4 hakua/10min ja 12/vrk max.
https://www.traficom.fi/fi/asioi-kan...ja-veron-maksu
Eli ei toimi ainakaan mulla.
Typerä tuo että pitää kirjautua...
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Tuosta kannattaa antaa palautetta trafille että julkiset tiedot oltava helposti katsottavissa, ei minkään kirjautumisen takana.
Siksi että helpompi ja kätevämpi katsoa. Nyt on palvelu mennyt tuon osalta selvästi huonompaan suuntaan, ihan siitä syystä kun trafilla ei ole käytetty järkeä.
Ne nimi - ja omistustiedot on eri asia.
Comment
-
-
Jatketaan keskustelua siitä mihin viimeksi jäin. Eli E87 123da:ssa oli vaihdelaatikon kanssa pientä ongelmaa, vaihdot oli nykiviä ja välillä tuli vikavaloa tauluun. Laatikko lähti recrolle ”uudelleenrakennukseen”, joka tällähetkellä 6HP21 laatikolle oli 2195€ ilman asennustöitä.
Laatikko takaisin recrolta ja autoon kiinni, adaptaatiot ja kaikki tarvittavat tehtiin, mutta edelleen laatikko vaihtaa hieman nykivästi tietyillä vaihteilla (1-2 ja 3). En kovinkaan tyytyväinen ole ollut, oletin, että laatikko pelaa kuin uusi ilman nykimisiä. Tutkin laatikon live dataa hieman ja seuraavanlaista löytyi.
Eli e- ja b-kytkimien paine ja täyttöajat ovat todella korkeita verraten muihin. Laitoin recrolle juuri reklamaatiota, katsotaan miten käy.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by _Bäri_ View PostMitä mahtaa 2din soittimen takana oleva johto fccd tarkoittaa?
Comment
-
Comment