Octavia 1.6i nostaa tyhjäkäynnillä lämpöjä. Flekti ei pyöri. Flektiltä lähtee 2 johtoa. Miten testata toimivuus? Sokkona virtaa sisään vai mittaamalla?
Vanha luotettu Transporter jätti aamulla tienvarteen. Yhtäkkiä paha kolina ja ravistus, ei itse sammunut mutta sammutuksen jälkeen ei enää lähde käyntiin, pyörii kyllä. Ei öljyä tai savuja pihalle eikä mitään merkkivaloja. Koodien lukua koitan järjestellä mutta olisiko tässä kohtaa veikkauksia "helpoista vioista" mihin oireet täsmäisi? Voisko olla kampuran asentotunnistin tai vastaava?
Kone on 2,5l TDI 65kW versiona ja 270tkm ajettuna. Hihna ei pitäisi olla vielä poikki ja muutenhan mekaanisesti nuo yleensä kestää puolen miljoonaa kilometriä.
Puskureiden hitsaus: Onko joku onnistuneesti hitsannut noita bemarin muovipuskureita? Mistä ostitte lisäainetta? Materiaali on ilmeisesti ABS, mutta kaipaan varmistusta. Pitäisi E30 tech 1 sarjaa parsia parista kohtaa.
Puskureiden hitsaus: Onko joku onnistuneesti hitsannut noita bemarin muovipuskureita? Mistä ostitte lisäainetta? Materiaali on ilmeisesti ABS, mutta kaipaan varmistusta. Pitäisi E30 tech 1 sarjaa parsia parista kohtaa.
Itse todennut suht. saman ikäsien romupuskurin olevan hyvää lisäainematskua.
ABS minunkin mielestä materiaali.
Isolla kolvilla missä sopivan leveä taltta onnistuu, juutuubi-videoita on missä ohjeita alkuun tekniikasta jos ei ole tuttua.
Aika helppoa hommaa, jos ei reikiä ole/tartte lämmittämällä korvauspaloja muotoilla.
Vanha luotettu Transporter jätti aamulla tienvarteen. Yhtäkkiä paha kolina ja ravistus, ei itse sammunut mutta sammutuksen jälkeen ei enää lähde käyntiin, pyörii kyllä. Ei öljyä tai savuja pihalle eikä mitään merkkivaloja. Koodien lukua koitan järjestellä mutta olisiko tässä kohtaa veikkauksia "helpoista vioista" mihin oireet täsmäisi? Voisko olla kampuran asentotunnistin tai vastaava?
Kone on 2,5l TDI 65kW versiona ja 270tkm ajettuna. Hihna ei pitäisi olla vielä poikki ja muutenhan mekaanisesti nuo yleensä kestää puolen miljoonaa kilometriä.
Kaksoismassa?
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Vanha luotettu Transporter jätti aamulla tienvarteen. Yhtäkkiä paha kolina ja ravistus, ei itse sammunut mutta sammutuksen jälkeen ei enää lähde käyntiin, pyörii kyllä. Ei öljyä tai savuja pihalle eikä mitään merkkivaloja. Koodien lukua koitan järjestellä mutta olisiko tässä kohtaa veikkauksia "helpoista vioista" mihin oireet täsmäisi? Voisko olla kampuran asentotunnistin tai vastaava?
Kone on 2,5l TDI 65kW versiona ja 270tkm ajettuna. Hihna ei pitäisi olla vielä poikki ja muutenhan mekaanisesti nuo yleensä kestää puolen miljoonaa kilometriä.
Eikös tuossa ole jakajapumppu, voisiko olla pumpun ajoitus hypännyt tai jopa hihna mennyt poikki? :think
Vanha luotettu Transporter jätti aamulla tienvarteen. Yhtäkkiä paha kolina ja ravistus, ei itse sammunut mutta sammutuksen jälkeen ei enää lähde käyntiin, pyörii kyllä. Ei öljyä tai savuja pihalle eikä mitään merkkivaloja. Koodien lukua koitan järjestellä mutta olisiko tässä kohtaa veikkauksia "helpoista vioista" mihin oireet täsmäisi? Voisko olla kampuran asentotunnistin tai vastaava?
Kone on 2,5l TDI 65kW versiona ja 270tkm ajettuna. Hihna ei pitäisi olla vielä poikki ja muutenhan mekaanisesti nuo yleensä kestää puolen miljoonaa kilometriä.
Yhdeltä tutulta juurikin vähän aikaa sitten transportterista napsahti hihna useamman 10tkm ennen vaihtoväliä. Joten ihan madollista on sekin skenaario. Eikä vaihtomoottori töineen kustantanutkaan kuin 7t€.
Yhdeltä tutulta juurikin vähän aikaa sitten transportterista napsahti hihna useamman 10tkm ennen vaihtoväliä. Joten ihan madollista on sekin skenaario. Eikä vaihtomoottori töineen kustantanutkaan kuin 7t€.
Joopajoo, no tutkitaan noita kunhan saadaan hinattua kotiin. Kaksoismassapyörän ei kai pitäisi pettää ihan yllättäen ja estää käynnistymistä. Ei varmaan tule 7 tonnin vaihtokonetta tähän. Kyseessä siis 2003 T4.
Comment