Originally posted by BMW525Xda
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auton "rakentelulaki" uudistuu, Uhka vai mahdollisuus.
Collapse
X
-
Originally posted by BMW525Xda View PostOlen tässä konsultoinut foorumilaista kuppipenkkien katsastusasiassa ja voin vaan todeta edelleen että kyllä jää uudempiin laittamatta kaikki kuppipenkit uusilla säännöillä. Jo vanhoillakin jotkut katsurit heittäytyy näköjään todella vaikeiksi, pyytää ety 14 mukaisia papereita jne. Näitä ei vanhoilla säännöillä tarvinnut kuin jos olet penkkien kiinityspisteitä/paikkoja muuttanut. Jos penkit asennetaan alkuperäisiin kiinnityspisteisiin tehdasvalmisteisella adapterilla ja penkin valmistajan kulmilla ei tarvita mitään erillisiä papereita, ei edes sitä minulta ensimmäisellä konttorilla vaadittua CE merkkiä.
Uusilla säännöillä näyttää kyllä menevän todella vaikeaksi mikään muutos ilman bmw valmistajalta saatuja sertifikaatteja :think
Oletan että maahantuoja osaa hinnoitella A4 hyvin hyvin kohtuullisesti, esim 500-800€ kplE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostItse pidän hyvin ymmärrettävänä linjauksena, että nykyaikaisilla turvalaitteilla vatustettujen autojen penkkien vaihtamista rajoitetaan.
Uuden rakentelulain mukaan kuppipenkkien asennus koskee niitä ajoneuvoja joissa turvavarusteita on kiinnitetty penkkiin, ne joissa turvavyö on auton rungossa ja bägit ovissa jne voit vaihtaa penkin. Aika helpolla suuntautuu kaarien ja kuppipenkkien rakentelu muihin merkkeihin.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostTulisiko vanhojen autojen rakentelu kieltää koska niissä ei ole turvavarusteita :thinkE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Sparco evo2, ei sivuläppiä pään kohdalla.
Jooh.. tälläiseen viitaten pyytelevät kuppipenkkien muutoskatsustukseen penkkeille hyväksyntää:
""Autoon joka on käyttöönotettu 1.1.1998 tai sen jälkeen istuimen tulee täyttää direktiivin 81/577/ETY tai E-säännön nro 17 vaatimukset taikka, jos turvavyö on kiinnitetty istuimeen, E- säännön 14 vaatimukset.""
En oikein keksi mikä leima pitöisi olla, tai mitä leimaa muut ovat näyttäneet. Sparcon oma leima + kiskojen leimaa toki tarjosin näin etänä.
Ps. Eikö kuppipenkkiä sovi käyttää auton alkuperäisten kolmipistevöiden kanssa? Onko se näin yksinkertaista. Näin siis sanoivat. Vertasin jopa kuvin oman ja m3 csl penkin eroja, joka on kolmipistevöin liikkekelpoinen.
Tuntuu olevan haasteellista saada 2005vm penariin kuppipenkit leimaan vaikka kiinnitykset, OEM airbag tunnistinmatot alkuperäisin liittimin johtosarjaan ja kolmipistevyöt +nelipistevyöt löytyy ja kaikki toimii eikä tietenkään mitään vikavaloja.
Olisiko ajatuksia? Ei ole paljoa aikaa nykyisen säädännön kanssa...Current
sigpic
Comment
-
-
Viestisi yläpuolella oleva katsastus vääntö koskee E46 coupe vm 2005.
Originally posted by Bm-w View PostJos ajattelee että lyö 2001 vuoden e46:seen kaaret ja kuppipenkit sisälle, onko toivoakaan saada leimalle? Tai kaaria ylipäätään enään tuon ikäluokan autoon?Current
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Calypsocoupe View PostE46 holset...
Koskee myös pelkästään lastuttamista. Näyttäisi että tuon voi kiertää RE85-kortilla.
Toinen mikä kannattaa huomioida, on melutaso:
"Kuitenkin 1 päivänä tammikuuta 2001 tai sen jälkeen käyttöönotetussa ajoneuvossameluarvo saa ylittääenintään 3 dB(A):llävalmistajan ilmoittaman alkuperäisenmeluarvon."
Melutaso on helppo kuitenkin saavuttaa. Diesel käyrä taakkke ja siihen DB killeri molemmille puolille takapönttöä. Kaasun päästön jälkeenhän se mitataan, eikä kierroksilla.
Tohon kaari asiaan niin kyllähän jos ajatuksen tasolla mietitään niin eiköhän sen oo tarkotus karsia kaikki nää "jokkismiesten" Kaariviritykset noista uudemmista pois.
Tietääkö joku vielä että meneekö merkki tuotteet läpi missä valmistaja antaa sertifikaatin kaarien turvallisuudesta. Esim Heico?E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostTohon kaari asiaan niin kyllähän jos ajatuksen tasolla mietitään niin eiköhän sen oo tarkotus karsia kaikki nää "jokkismiesten" Kaariviritykset noista uudemmista pois.
Comment
-
-
Originally posted by Keme View PostMillasia laitteita ny väki on käynyt katsastamassa uusilla pykälillä? Mä kävin leimaamassa yhden LS moottorisen 740 Volvon.
https://www.instagram.com/p/CL3iEgCB9fl/E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Keme View PostMillasia laitteita ny väki on käynyt katsastamassa uusilla pykälillä? Mä kävin leimaamassa yhden LS moottorisen 740 Volvon.
https://www.instagram.com/p/CL3iEgCB9fl/
E36 Coyotella ois kiva:thinkE36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by Keme View PostMillasia laitteita ny väki on käynyt katsastamassa uusilla pykälillä? Mä kävin leimaamassa yhden LS moottorisen 740 Volvon.
https://www.instagram.com/p/CL3iEgCB9fl/
Comment
-
Comment