Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton "rakentelulaki" uudistuu, Uhka vai mahdollisuus.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1852
    • Lappeenranta, Finland

    Teho-painosuhde- ja penkkikeskustelun väliin toisenlainen kysymys. Saako, rungollisen auton korin paikalle heittää minkä tahansa korin, vaikka itsekantavan?

    Jossain vaiheessa olin tulkitsevinani, että näin ei saa tehdä. Aikanaan sai, näilläkin kulmilla liikkui joku Wagoneer tms, jossa oli Camaron kori.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

    Comment

    • Iemel
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1654
      • Muhos

      Originally posted by Matuh View Post
      Alkaa nousemaan kohta Junkyard koneiden hinnat

      E36 Coyotella ois kiva:think
      Tuosta vollesta tuli mieleen että kunnon pappa740 varustettuna barralla ois melko pervo laite
      Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
      Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
      Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
      Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
      Käyttis:Transporter T5 2.5tdi

      Comment

      • Keme
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 230
        • Rannikko

        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Ei olis huono jos vaikka laittaisit tästä muutosprosessista juttua tähän topicciin, helpottaisi samaan ryhtyviä. :think
        Prosessihan on täysin samanlainen kuin aiemminkin. Pitää osoittaa uuden moottorin teho ja sen jälkeen soveltuvuus kyseiseen autoon. Melko vähän tossa on siinä mielessä mitään sanottavaa.

        Originally posted by Matuh View Post
        E36 Coyotella ois kiva:think
        Kierroskoneet on kyl jeeeees ja tommonen Coyote olis sitä myöten kans tosi maukas aihio.
        JEEE JEE!

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1852
          • Lappeenranta, Finland

          Originally posted by 525iiäxä View Post
          Teho-painosuhde- ja penkkikeskustelun väliin toisenlainen kysymys. Saako, rungollisen auton korin paikalle heittää minkä tahansa korin, vaikka itsekantavan?

          Jossain vaiheessa olin tulkitsevinani, että näin ei saa tehdä. Aikanaan sai, näilläkin kulmilla liikkui joku Wagoneer tms, jossa oli Camaron kori.

          Erillisrungollisen auton korin saa vaihtaa alkuperäisestä poikkeavaan tehdasvalmistei-seen teräksestä valmistettuun korikehikkoon ja korikehikkoon kuuluviin osiin ehdolla, että vaihdettava kori osineen on alun perin tarkoitettu mallivuodeltaan muutoksen kohteena olevaan autoon tai sitä uudempaan. Kiinnityksen on lujuuden vastattava vähintään alkuperäisen korin kiinnityksen lujuutta.

          Tulkitsen, että esim Wagoneerin rungolle saa laittaa Wagoneerin korin tai uudemman sellaisen. Tai Chevyn rungolle Chevyn kori jne. Mutta, ristisiitoksia ei saisi tehdä.

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          • janne[l
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 861
            • Ylöjärvi

            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Kaarien asennuksessa ei ole edelleen mitään ongelmaa, ne voi asentaa tietyin edellytyksin vaikka 2021 mallin autoon ja valmistaa itse alusta loppuun. Kunhan tayttävät trafin ohjeen speksit, materiaali, halkaisija, esteetön kulku ja turvalaitteiden esteetön toiminta.
            kuinka tuo "esteetön kulku" määräytyy oviputkien osalta ? jokanen inssi itse päättää haittaako ne kulkua vai ei ?
            e46 330i cabriolet
            e91 320d
            e36 328 törpö

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              Originally posted by janne[l View Post
              kuinka tuo "esteetön kulku" määräytyy oviputkien osalta ? jokanen inssi itse päättää haittaako ne kulkua vai ei ?
              Faktaa minulla ei ole mutta luulo on, siitä penkistä pitää päästä ylös samalla tavalla kuin normi penkistä ja sinne pitää päästä laskeutumaan kuten normi penkkiin. Näin itse ajattelisin asiaa.

              Eli aukko josta ”sukelletaan” ohjaamoon, noissa rallikaarissahan sinne mennään telinevoimistelijan tyylillä ja tullaan ulos kuin käärme. Itse en esim enää taipuisi sisään kilpa-autoon siitä pienestä aukosta.

              Comment

              • RiZ3*
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 353
                • Helsinki

                Auton jälki ahtaminen. Mites se nyt meneekään tänä vuonna ?
                Auto olisi e39 m5 vm01.
                +30% automaattisesti ja 5kg/kw eli 382.2kw ja 1911kg ? Päästöt ja penkkilappu konttrille ja muutoskatsastamaan ?
                The will to do - the soul to dare

                E93 M3

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5272
                  • Pirkkala

                  Originally posted by RiZ3* View Post
                  Auton jälki ahtaminen. Mites se nyt meneekään tänä vuonna ?
                  Auto olisi e39 m5 vm01.
                  +30% automaattisesti ja 5kg/kw eli 382.2kw ja 1911kg ? Päästöt ja penkkilappu konttrille ja muutoskatsastamaan ?

                  m5 on oma mallisarjansa joten 5kg/kw pätee ilman muutoksia

                  En tiedä mistä tuon 30% otit
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • RiZ3*
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 353
                    • Helsinki

                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    m5 on oma mallisarjansa joten 5kg/kw pätee ilman muutoksia

                    En tiedä mistä tuon 30% otit
                    Muistin väärin mutta onkin vähintään +20% nykyään, ellei ahdinsarjan valmistaja muuta ilmoita.

                    Eli 294kw +20% = 352.8kw
                    1800kg/352.8 = 5.1kg/kw

                    Eikö ?
                    The will to do - the soul to dare

                    E93 M3

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by RiZ3* View Post
                      Muistin väärin mutta onkin vähintään +20% nykyään, ellei ahdinsarjan valmistaja muuta ilmoita.

                      Eli 294kw +20% = 352.8kw
                      1800kg/352.8 = 5.1kg/kw

                      Eikö ?
                      Netistä nopeasti vilkaisemalla 1800kg ja 300kW vakiolukemat, eli 6kg/kW. Saa nostaa tehoa kunnes ollaan 5kg/kW, eli 1800kg painolla 360kW suurin sallittu. Tuolla sinun 1911kg saa olla 382kW.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • RiZ3*
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 353
                        • Helsinki

                        Originally posted by Supra^ View Post
                        Netistä nopeasti vilkaisemalla 1800kg ja 300kW vakiolukemat, eli 6kg/kW. Saa nostaa tehoa kunnes ollaan 5kg/kW, eli 1800kg painolla 360kW suurin sallittu. Tuolla sinun 1911kg saa olla 382kW.
                        Selvä, soitan vielä konttorille ja katson mitä he haluavat. Mutta eipä pitäs olla ongelma siis.
                        The will to do - the soul to dare

                        E93 M3

                        Comment

                        • peltju36
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2018
                          • 69
                          • Laihia

                          Pitäis muutoskatsastaa 05/91 Bmw e36 325 turbolle.
                          Katsurille jo aiemmin soittelin ja sanoivat et vertailuajoneuvo todistus mallisarjan tehokkaimpaan eli 328 tarvitaan. Mut mitens asia menee kun 91 ei tietääkseni edes 328 ollut vielä tuotannossa? Oonko käsittänyt väärin sen, että samana valmistusvuotena tehokkaampaan verrataan?
                          Last edited by peltju36; 15-04-2021, 15:51.

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1762
                            • vihti

                            Nykyäänhän tuo pitäisi saada katsastettua tehopainosuhteen muutoksen rajoissa vakiojarruilla?
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • estervainaa
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 665
                              • Kuopio

                              Katselin tuota trafin ohjeistusta, mutten löytänyt vastausta.

                              Eli peltisen kattoluukun vaihto lasikuituiseen -93 e36:ssa. Ei liene kantava rakenne, joten ei pitäisi olla ongelmaa?
                              -89 "m5" rataprojekti
                              -02 transporter syncro
                              -01 e53 3.0i
                              -93 318is rataprojekti nro II

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3167
                                • 47200

                                Huonosti kantaa kun lumet katolla on painanu luukun sisään joskus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎