Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auton "rakentelulaki" uudistuu, Uhka vai mahdollisuus.
Collapse
X
-
Eikös tuo tuollaisenaan tee 98 eteenpäin olevien autojen rakentamisesta huomattavasti hankalampaa??
"Tässä luvussa luetellut muutokset 1 päivänä tammikuuta 1998 tai sen jälkeen käyttöön
otettuun autoon ja kevytautoon on esitettävä muutoskatsastuksessa autojen ja
niiden perävaunujen teknisistä vaatimuksista annetun määräyksen, jäljempänä
automääräys, mukaisilla osoittamistavoilla. Kohtien 3.1, 3.2.2, 3.2.3, 3.2.4, 3.2.5,
3.3, 3.4, 3.5, 3.9, 3.10.1, 3.11 muutoksia ei tällaiseen autoon eikä kevytautoon voi
hyväksyä muutoskatsastuksessa ilman poikkeuslupaa."
3.9 on alusta ja 3.11 on jarrut. Eli eikös tuossa lue että ilman poikkeuslupaa uudempiin ei saa vaihtaa alustan eikä jarrujen osia. Toisin sanoen jos pitää vaihtaa tehokkaamman mallin alustan osia että saadaan uusi moottori muutoskatsastettua ei se onnistu ilman poikkeuslupaa?
Toinen on maasturit. Esim 3.2.5 kohta on puskurit niin eikö uudempiin maastureihin voi vaihtaa esim. Vinssi puskuria ilman poikkeuslupaa.
Comment
-
-
Originally posted by Hcet View PostEikös tuo tuollaisenaan tee 98 eteenpäin olevien autojen rakentamisesta huomattavasti hankalampaa??
"Tässä luvussa luetellut muutokset 1 päivänä tammikuuta 1998 tai sen jälkeen käyttöön
otettuun autoon ja kevytautoon on esitettävä muutoskatsastuksessa autojen ja
niiden perävaunujen teknisistä vaatimuksista annetun määräyksen, jäljempänä
automääräys, mukaisilla osoittamistavoilla. Kohtien 3.1, 3.2.2, 3.2.3, 3.2.4, 3.2.5,
3.3, 3.4, 3.5, 3.9, 3.10.1, 3.11 muutoksia ei tällaiseen autoon eikä kevytautoon voi
hyväksyä muutoskatsastuksessa ilman poikkeuslupaa."
3.9 on alusta ja 3.11 on jarrut. Eli eikös tuossa lue että ilman poikkeuslupaa uudempiin ei saa vaihtaa alustan eikä jarrujen osia. Toisin sanoen jos pitää vaihtaa tehokkaamman mallin alustan osia että saadaan uusi moottori muutoskatsastettua ei se onnistu ilman poikkeuslupaa?
Toinen on maasturit. Esim 3.2.5 kohta on puskurit niin eikö uudempiin maastureihin voi vaihtaa esim. Vinssi puskuria ilman poikkeuslupaa.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKatsastin 2018 oman E46 remmiahtimelle, samalla 2-paikkaiseksi ja kaaret. Näistä yhteisprosentti 3%. Samalla katsastaja kertoi että 2020 ahtamisen muutoskatsastus väljenee ja helpottuu, esim. AnttiO:n 2005 E46 pitäisi nyt onnistua muutoskatsastamaan ahtimelle kun aikaisemmin valmistusajankohta on estänyt eli 1.1.2001 ennen valmistetut on pystynyt muutoskatsastamaan ahtimelle, jälkeen ei.
Minulla on kanssa tuollainen G Power remmiahdettu E46 rekisterissä, tosin se oli asenettu jo saksassa ja siksi meni kilpiin ehkä sitten helpommin, kuin jos jälkiasentaisi suomessa?F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
Originally posted by kimmon View PostJep ja täysalumiininen LS7 ei ole kehno valinta mihinkään kinneriinLaatikosta suoraan 505 heppaa ja jos oikein haluaa kiusata niin uudet männät, nokka, imusarja ja suuttimet niin ollaankin jo +600 lukemissa ja vieläpä melkoisen luotettavasti
Olen tälläistä moottoria päässyt käpistelemään sisuskalujen osalta ja se on suoraan tehtaalta jo kuin kilpamoottori. On vakiona jo titaaniveiviä yms. Ihan voi rauhassa unohtaa ne työntötankovinoilut, tuo pata kyykkää melko monta yläpuolisilla nokilla olevaa 6-0.
Olisi tosi jees mosa jonkun kompaktin BMW:n nokalle ja eihän sitä inssille tartte kertoa, että se on seitsemän litrainen... Samaa sarjaa kuin 4.8:kin.
https://www.chevrolet.com/performance/crate-engines/ls7
Ei kait se LS7 ole sen luotettavampi kun mikään muukaan. Muistelisin että venttillit tipahtelee ainakin ja jotain muutakin ongelmaa kansissa taisi olla.
Edelleen helpointa/halvinta taitaa olla M50 turbo useinpiin laitteisiin. Toki niitä löytyy jo joka kulmalta.
Henkilökohtasesti siltikin pitäisin mielenkiintosempana vaihtoehtona tukun muita koneita mitä se LS7 mutta kukanenki omalla tyylillään.Last edited by Negatroni; 24-09-2019, 18:34.E30 4D schwarz M60
E30 2D zinnoberrot
E24 resedagrün M90
Comment
-
-
Originally posted by Negatroni View PostEi kait se LS7 ole sen luotettavampi kun mikään muukaan. Muistelisin että venttillit tipahtelee ainakin ja jotain muutakin ongelmaa kansissa taisi olla.
Edelleen helpointa/halvinta taitaa olla M50 turbo useinpiin laitteisiin. Toki niitä löytyy jo joka kulmalta.
Henkilökohtasesti siltikin pitäisin mielenkiintosempana vaihtoehtona tukun muita koneita mitä se LS7 mutta kukanenki omalla tyylillään.
BMW moottorit on hienoja toimiessaan, ne vaan alkaa olla turhan monimutkaisia omasta mielestäni. Varsinkin kun testaaminen nyky tyylii jätetään kuluttajalle ja valmistaja pesee kätensä ongelmista. M50/M52 on mukavan yksinkertaista tekniikkaa ja vakiona kestääkin ajaa. Sitten kun niistä aletaan puristamaan saman verran kun isosta viritetystä V8:sta, niin alkaa monesti luotettavuus kärsimään.
Ei se M50 turbollakaan mikään autoaaksi tekevä ole, tuntuu aika monilta nuokin laukeavan kun vähän pääsee radalle happea antamaan. Tiedän yhdenkin omistajan kolme kertaa nostaneen kannen tämän kesän aikana M50 turbosta. Hän kuitenkin päivätöikseen korjaa BMW:tä, joten ei ole mikään ihan tumpelo.
Kuten sanoit, niin M50 turboja on vähän kaikkialla, pienestä avosta ei kovin monelta tässä maassa löydy LS7. Makuasioita, jokainen valitsee juuri sen moottorin mistä itse tykkää.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by ErikFinn View PostOnko kellään mitään aavistustakaan että milloinka nämä uudet pykälät olisi tulossa sitten ihan voimaan? Ei kait nyt sentään ihan vuodenvaihteesta?? 🙄
Nimimerkillä "tuore e36 325 omistaja joka haikailee turbotusta"
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Juu kiitos Pazi, olisi vaan kiva vähän tietää että mitä tarvis alkaa miettimään että onko pakko olla, esim m3 jarrut, alusta tms, ettei tulis aivan turhia ostoksia kun budjetti on kuitenkin rajallinen. Toki oon esimerkiksi sun loistavia videoita kattonu ja tuhannet kiitokset niistä, aivan loistava info lähde! 😊 Auto on enempikin terapian tuoja ja korjaus/rakentelu se tärkein juttu mulle, ei niinkään ajaminen.
Mutta nyt ainakin subbi tälle threadille että infoa sais mahollisimman aikasin kun sitä tulee. Pitää nyt ensin saada pulkka katastettua kun viimenen umpeutu about 10v sitten.. 😁
Originally posted by Pazi88 View PostEiköhän tuo turbotus onnistu ihan samaan malliin kuin nyttenkin ellei jopa helpommin. Tehorajat muuttunee ilmeisesti parempaan suuntaan, mutta joka tapauksessa ne rajat on niin matalalla että turbokoneessa joutuu kikkaileenE36 325i Sedan
Alpina B3 3.0 Coupé Edition 30
Comment
-
-
Tuskin sinne ainakaan M3 jarruja tarvitsee alkaa päivittämään, Trafi ei katso M3:sta ja ns. kansanmallia samoiksi korimalleiksi, joten niitä ei tarvitse verrata toisiinsa.
Enkä usko että tuo tulee muuttumaan uusissa säädöksissäkään, joten 328i lienee edelleen se tehokkain vaihtoehto.Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
Käyttis:Transporter T5 2.5tdi
Comment
-
-
Uudes GTI-lehdessä oli jonkunlainen tiivistys tuosta uudesta laista, siihen ei luultavasti oo kerennyt mitään muutoksia tulla. Siinäkin luki että vuoden vaihteessa, ainakin kuulostaa paremmalta vanhojen autojen kohdalla....Mut katotaanEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Comment