Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reeperbahn
    BTCF Member
    • May 2012
    • 602
    • EFOU

    Originally posted by timppa811 View Post
    996turbojen hinnat ovat kyllä hyvin pysyneet. Tuossa 55-60k€ haarukassa ovat halvimmat olleet jo ~7vuotta.
    Joo ne on varmaan nyt pohjissa, tuskin tuosta enää laskevat. Ja ylipäätään nyt on hyvä aika hankkia mikä vain 996-malli, hinnat ovat kohtuullisia ja kyllä niistäkin vielä klassikkomalli muodostuu vaikka vähän ruma ankanpoikanen onkin .
    -BMW M3 -09
    -MB E320 Coupe -94
    -MB E250 CGI -10
    -Husqvarna R320 -14

    Comment

    • tunppi
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 45
      • Helsinki

      Originally posted by timppa811 View Post
      Syksyllä olin jo alustavasti kaupat sopinut liikkeessä -10 cayenne turbosta. Olin ollut siinä ajatuksessa että turbo malleja eivät bore scoring ongelmat koske, samaten kuin 996/997 malleissa.
      Haku päivää edeltävänä iltana vielä hieman googlettelin asiaa ja löysin Kanadalaisen keskustelusivuston, jossa mainittiin yhteys konerikkoihin pakkasella tehdyistä kylmäkäynnistyksistä.
      En nyt muista tarkkoja prosentteja, mutta luokkaa 50% turbokoneistaKIN oli hajonnut ennen 150-200tkm.
      Jäi kaupat tekemättä.

      996turbojen hinnat ovat kyllä hyvin pysyneet. Tuossa 55-60k€ haarukassa ovat halvimmat olleet jo ~7vuotta.
      Ainaki eka generationin cayenne turbossa on alusil sylinterit ja 996 turbossa:ssa nikasil, selittänee kestävyys eroja. Tietysti toisessa V8 ja toisessa bokseri.

      Comment

      • tunppi
        Bimmer Rookie
        • Sep 2006
        • 45
        • Helsinki

        Originally posted by Reeperbahn View Post
        Joo ne on varmaan nyt pohjissa, tuskin tuosta enää laskevat. Ja ylipäätään nyt on hyvä aika hankkia mikä vain 996-malli, hinnat ovat kohtuullisia ja kyllä niistäkin vielä klassikkomalli muodostuu vaikka vähän ruma ankanpoikanen onkin .
        Voihan se olla. Hauskaa kuitenkin että 996 hinnat on edes nykyistä tasoa ottaen huomioon laadun ja tuotantonumerot, ei mikään harvinainen edes. Lisänä huolto ja korjauskuluja joilla paikata halvalla valmistetun auton tyyppivikoja tuhansilla egeillä. Mitäpä ei fanit tekisi sen eteen

        Comment

        • AnttiJuhani
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 2056
          • Kittilä

          Originally posted by van cleef View Post
          Mä en Hiacea hauku. Overall varmin auto mitä mulla on ollut pihassa ja Lapissakin tullut käytyä useaan otteeseen sillä. Hiacen nopeudesta sen verran, että kerran Kittilän kaivokselta n. 20 tunnin työpäivän jälkeen lähdin vielä yötä vasten ajamaan, kun piti johonkin hv-palaveriin tulla Stadiin, niin otin 4 kuvaa itsestäni nelostiellä.
          Jaa olet meillä heittänyt keikkaa? Selkä, perse, pallit ja hermot on terästä jos papana-rasialla ajaa vielä Suomen päästä päähän duunin jälkeen.

          Comment

          • van cleef
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1894
            • 01830

            Originally posted by AnttiJuhani View Post
            Jaa olet meillä heittänyt keikkaa? Selkä, perse, pallit ja hermot on terästä jos papana-rasialla ajaa vielä Suomen päästä päähän duunin jälkeen.
            Joo, olin siinä Shaft-projectissa maanpinnan päällisissä osissa enimmikseen. Jotain kyselya kiinnostuksesta seuraavaan laajennukseen tuli tuossa taannoin, täytyy katsoa sitten kun on ajankohtaista.

            Topikkiin: Hiace taas leimattu puhtain paperein kehujen kera. Ikää valttiässällä nyt aika liki 20 vuotta ja 350tkm.
            ...

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16501
              • Asikkala

              -03 mondeo 1.8 duratec eli bensakone savuttaa, ideoita ? Ajettu n. 250 tkm. Tyyppivikoja ? Huonolla huollolla, öljyjä vaihdettu ehkä 2 kertaa/3 vuotta.

              Comment

              • ooopeee
                BTCF Member
                • Dec 2011
                • 2114
                • Kouvola

                Kuratecci vaan tiensä päässä
                VW passat 1.9tdi 4motion
                E36 "328" cabrio

                Comment

                • E39Fin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2013
                  • 1761
                  • HKI/Orimattila

                  Eikös noissa 1.8 durateceissä ole ollut sylinterien kulumista/ mäntien öljyrenkaiden jumiamista? On ainakin itsellä pysynyt pois ostoslistoilta. Voihan sitä kokeilla liottaa männänrenkaita vaikkapa vanhan liiton naftaa sylinteriin kaatamalla. Tuskin pelastaa, mutta eipä mitään maksakaan.
                  Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                  E39 523iA Oxfordgreen

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16501
                    • Asikkala

                    Puristukset 14-16 bar, ei huohota enempää kuin mikään muukaan kone, kolmosen tulppa lievästi öljyinen :think Käy nätisti. Konepelti kiinni ja ajoa.

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10080
                      • KVLA

                      Mites noi hieman vanhemmat (2002->) Audin 2.4 bensakoneet,olikos noissa jotain (tyyppi)vikoja?

                      Comment

                      • Taski
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2009
                        • 384
                        • Tampere

                        Ei muuta, mutta sadoista ajamistani eri autoista mieleen on jäänyt että kyseessä on tilavuuteensa nähden ehdottomasti hengettömin ja suorituskykyynsä nähden suurikulutuksisin kone mitä muistan koskaan ajaneeni
                        Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

                        Comment

                        • icecold
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 2337
                          • 🌍

                          Originally posted by Taski View Post
                          Ei muuta, mutta sadoista (ellei jo tuhansista) ajamistani eri autoista mieleen on jäänyt että kyseessä on tilavuuteensa nähden ehdottomasti hengettömin ja suorituskykyynsä nähden suurikulutuksisin kone mitä muistan koskaan ajaneeni
                          Oot jättänyt Volvot ajamatta kokonaan?

                          Comment

                          • timppa811
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 855
                            • Pohojammaa

                            Itseasiassa saattaa hyvinkin pelastaa.
                            Ostin huutokaupasta 2.0 duratecin koneella olevan auton, jossa ilmoitettiin öljynkulutuksen olevan luokkaa 2litraa/1000km.
                            Tulpat pois, diisseliä pariksi tunniksi likoamaan männän päälle. Öljynvaihto, sekä fortet koneeseen.
                            Autolla on nyt ajettu 5000km/6kuukautta eikä ole tippaakaan syönyt öljyä.

                            Originally posted by E39Fin View Post
                            Eikös noissa 1.8 durateceissä ole ollut sylinterien kulumista/ mäntien öljyrenkaiden jumiamista? On ainakin itsellä pysynyt pois ostoslistoilta. Voihan sitä kokeilla liottaa männänrenkaita vaikkapa vanhan liiton naftaa sylinteriin kaatamalla. Tuskin pelastaa, mutta eipä mitään maksakaan.

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5273
                              • Pirkkala

                              Originally posted by timppa811 View Post
                              Itseasiassa saattaa hyvinkin pelastaa.
                              Ostin huutokaupasta 2.0 duratecin koneella olevan auton, jossa ilmoitettiin öljynkulutuksen olevan luokkaa 2litraa/1000km.
                              Tulpat pois, diisseliä pariksi tunniksi likoamaan männän päälle. Öljynvaihto, sekä fortet koneeseen.
                              Autolla on nyt ajettu 5000km/6kuukautta eikä ole tippaakaan syönyt öljyä.

                              No ei oo kyllä ihmeellistä karstaa renkaissa ollu jos parissa tunnissa auennu
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • GameOver
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3029
                                • Sjundeå

                                Originally posted by Taski View Post
                                Ei muuta, mutta sadoista ajamistani eri autoista mieleen on jäänyt että kyseessä on tilavuuteensa nähden ehdottomasti hengettömin ja suorituskykyynsä nähden suurikulutuksisin kone mitä muistan koskaan ajaneeni
                                Täysin samaa mieltä. Tuommoinen 2004 A6 2.4 automaatti nelikkona oli kyllä kulutukseen nähden todella vaisu suoritus.

                                Ihan volvoihinkin verrattuna (jos verrataan 170hv vs 170hv keskenään). Löytyihän Volvolta se 140hv mallikin siitä 2.4:sta toki. Vaan ei sekään muistaakseni ollut niin janoinen.
                                -25 Toyota Proace City Verso
                                -23 Nissan Leaf

                                ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎