memebuy23buy

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW525Xda
    replied
    Hintahaitarin yläpäähän


    Välimaastoon nelikkoa


    Ja alapäähän vajakkia


    Vois sanoa muutamalla kaverilla näitä olleina että pitävät hintansa hyvin ja käyttökulut on minimaallisia. Samalta merkiltä löytyy sviftiä jne.

    Last edited by BMW525Xda; 14-01-2022, 22:58.

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    Ei töissä lataus mahdollisuutta.

    Leaffia hieman mietinkin, mutta ovat kuitenkin jo vanhoja ja akkujen vaihto alkaa olla kokoajan lähenpänä.
    Myöskin prius kävi mielessä, mutta en oikein ymmärrä kuinka se voi toimia pelkällä energian talteenotolla. Siis käytännössä.
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Saako auton ladattua yöllä/työpaikkalla. Ja monilla työpaikoilla saa edelleen latailla ilmaiseksi verottajan luvalla Jos näin olisi niin tuohon budjettiin mahtuisi hyvin vanha Leaf. Se on sen verran iso, että maantieajokin sujuu mukavasti. Sähkö-Golf, Rellu Zoe ja i3 taitaa olla hieman yli budjetin tai ainakin ylä rajoilla.

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    Haussa vaimolle työmatka-auto. Ajot 98% tätä samaa matkaa.
    18km/suunta, reilu puolet 100kmh aluetta, loput kaupunkia.
    Nykyään -10 mondeo bensa, haussa pienempi auto ja näinollen pienempi kulutus.
    Vaatimukset:
    - ei diesel
    - budjetti 8-15ke

    Peugeot 208? Focus? Vw golf?
    Vinkkejä otetaan vastaan
    Saako auton ladattua yöllä/työpaikkalla. Ja monilla työpaikoilla saa edelleen latailla ilmaiseksi verottajan luvalla Jos näin olisi niin tuohon budjettiin mahtuisi hyvin vanha Leaf. Se on sen verran iso, että maantieajokin sujuu mukavasti. Sähkö-Golf, Rellu Zoe ja i3 taitaa olla hieman yli budjetin tai ainakin ylä rajoilla.

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    Haussa vaimolle työmatka-auto. Ajot 98% tätä samaa matkaa.
    18km/suunta, reilu puolet 100kmh aluetta, loput kaupunkia.
    Nykyään -10 mondeo bensa, haussa pienempi auto ja näinollen pienempi kulutus.
    Vaatimukset:
    - ei diesel
    - budjetti 8-15ke

    Peugeot 208? Focus? Vw golf?
    Vinkkejä otetaan vastaan

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Tuohon miekin päätyisin varsinkin jos nykyinen auto on myyty. Toki vaatii Saksan tarjonnan jatkuvaa seuraamista, ja kompromissivalmiutta yksityiskohtien osalta. Suomesta autoa ei löydä. Tarjontaa ei ole Saksassakaan paljoa, ja autot menee melkein heti kaupaksi.

    Sähköautoissa riittää kyllä takavetokin, jos ei nyt aivan toivottoman mäen juurella asusta. Sähkömoottori antaa voiman tasaisesti ja siihen pystyy/pystyisi rakantamaan toimivan luistoneston (siis ilman näitä jarrupeleillyjä) Miten tuossa on onnistuttu i4 osalta, en tosin tiedä, mutta eipä taida tietää vielä kukaan muukaan
    Tuosta heti ajoon

    Leave a comment:


  • tiko4tiko
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Ja tietty BMW i4, vaikka ei olekkaan muun merkkinen
    Tuohon miekin päätyisin varsinkin jos nykyinen auto on myyty. Toki vaatii Saksan tarjonnan jatkuvaa seuraamista, ja kompromissivalmiutta yksityiskohtien osalta. Suomesta autoa ei löydä. Tarjontaa ei ole Saksassakaan paljoa, ja autot menee melkein heti kaupaksi.

    Sähköautoissa riittää kyllä takavetokin, jos ei nyt aivan toivottoman mäen juurella asusta. Sähkömoottori antaa voiman tasaisesti ja siihen pystyy/pystyisi rakantamaan toimivan luistoneston (siis ilman näitä jarrupeleillyjä) Miten tuossa on onnistuttu i4 osalta, en tosin tiedä, mutta eipä taida tietää vielä kukaan muukaan

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Ja tietty BMW i4, vaikka ei olekkaan muun merkkinen

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Audi e-tron?
    Käytettyjen hinnat alkaisi olla aika ok, niiden omistajien foorumia lueskellessa alkaa into laantua Vissiin jos varmistaa ettei ole kattoluukkua eikä kamerapeilejä niin taitaa välttyä jo pahimmilta. Jäljelle jää silti semmoisia että on tarvittu hinuria, sellaista ei mun hermo kestäisi.

    Onko täällä kellään omakohtaisia kokemuksia näistä?

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Audi e-tron?

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by isolohko View Post
    Jos suorituskykyä nelari täyssähkössä pitää olla enemmän, kuin korealaisissa tai VAGgilaisissa, ja Tesla tökkii, eikä Polestar 2, niin eipä taida jäädä jäljelle kuin Volvo XC40 tai C40? Vetokoukkuja en nyt ulkoa muista noihin. Jos siis uusista/uudehkoista poimitaan. Ja voipi tulla Volvoissakin range ahdistus talvella, tarpeesta toki riippuen.
    XC40 tökkii se että on korimallina niin yleinen, C40 olisi houkuttelevampi sen takia. Koukut noihin saa ja polttiksen saan alle jos olisi tarve jollekin semmoiselle reissulle jossa lataukset arveluttaa.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by Kräki View Post
    Jos tykkäsit f36:sesta,niin oletko miettinyt pelkästään koneen päivittämistä? Eli 430d/435d? Itse kun vaihdoin sen 430d:hen (xdrive),niin kylläpä se softattuna kelpaa taas istuskella sen ompelukoneen jälkeen.
    Kulutus ei juurikaan muuttunut,mutta menohalut lisääntyi ja vakaus.
    On käynyt tuokin mielessä, mutta on nykyään niin pätkäajoa että dieselin pitäminen on moneltakin kantilta huono vaihtoehto.

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Jos suorituskykyä nelari täyssähkössä pitää olla enemmän, kuin korealaisissa tai VAGgilaisissa, ja Tesla tökkii, eikä Polestar 2, niin eipä taida jäädä jäljelle kuin Volvo XC40 tai C40? Vetokoukkuja en nyt ulkoa muista noihin. Jos siis uusista/uudehkoista poimitaan. Ja voipi tulla Volvoissakin range ahdistus talvella, tarpeesta toki riippuen.
    Last edited by isolohko; 11-01-2022, 16:37. Reason: range kommentti.

    Leave a comment:


  • Kräki
    replied
    Jos tykkäsit f36:sesta,niin oletko miettinyt pelkästään koneen päivittämistä? Eli 430d/435d? Itse kun vaihdoin sen 430d:hen (xdrive),niin kylläpä se softattuna kelpaa taas istuskella sen ompelukoneen jälkeen.
    Kulutus ei juurikaan muuttunut,mutta menohalut lisääntyi ja vakaus.

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Paljonko koukulla pitäis saada vietyä? Jos kuitenkin täyssähkäri niin oisko Polestar 2 lähellä totuutta?
    Jarrutonta vain, eli 750kg. Polestar on ehdottomasti mietinnässä. Sen miinus tavallaan on että sen korimalli on niin samanlainen kuin tuo nykyinen F36, vaikka onkin omaan käyttöön hyvä niin jää vaihtelun viehätys pois

    Yhtä polestaria "kaikilla herkuilla" katselin nettiautosta joskus syksyllä ja silloin oli siinä pyynti 62, nyt kun katsoo hintoja niin on helppo sanoa että se olis pitänyt silloin ostaa pois.

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    Jotain pitäisi keksiä nykyisen 420d tilalle, ei oikein mikään tunnu herättävän ostohaluja. Bemarit nyt on aika hyvin tiedossa mutta mites muut. Sais olla neliveto ja koukku, suorituskykyä, hiljainen sisältä, hyvä äänentoisto, hyvät penkit, luotettava tekniikka ja tavaratilaan pitää mahtua lätkäkassi. Voimalinja preferenssi varmaan järjestyksessä täyssähkö-täysbensa-hybridi-diesel. Hintaluokkaa en ole vielä lyönyt lukkoon, sitten jos keksin mikä auto se olisi niin alan miettimään mitä järjestelyjä se tarkoittaisi talousmielessä

    Ei semmoista varmaan olekaan mikä nuo kaikki ehdot täyttäisi mutta ehdottakaa jotain. Omat ideat alkaa loppua. Model 3 menis ehkä muuten mutta ulkomuoto tökkii. Macan bensakoneella kiinnostaisi mutta käytetyn hinnalla saa jo uuden täyssähkön jollaisen hankinta olisi varmaan järkevämpää. Ja kaikkein järkevintä olisi varmaan ostaa joku halvempi esim 30k hintaluokan vähän ajettu laite jossa olisi vielä tehtaan takuut päällä ja ajelisi huolettomasti. Mutku se fiilispuoli.
    Paljonko koukulla pitäis saada vietyä? Jos kuitenkin täyssähkäri niin oisko Polestar 2 lähellä totuutta?

    Leave a comment:

Working...
X