Hintahaitarin yläpäähän
Välimaastoon nelikkoa
Ja alapäähän vajakkia
Vois sanoa muutamalla kaverilla näitä olleina että pitävät hintansa hyvin ja käyttökulut on minimaallisia. Samalta merkiltä löytyy sviftiä jne.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei töissä lataus mahdollisuutta.
Leaffia hieman mietinkin, mutta ovat kuitenkin jo vanhoja ja akkujen vaihto alkaa olla kokoajan lähenpänä.
Myöskin prius kävi mielessä, mutta en oikein ymmärrä kuinka se voi toimia pelkällä energian talteenotolla. Siis käytännössä.
Originally posted by tiko4tiko View PostSaako auton ladattua yöllä/työpaikkalla. Ja monilla työpaikoilla saa edelleen latailla ilmaiseksi verottajan luvallaJos näin olisi niin tuohon budjettiin mahtuisi hyvin vanha Leaf. Se on sen verran iso, että maantieajokin sujuu mukavasti. Sähkö-Golf, Rellu Zoe ja i3 taitaa olla hieman yli budjetin tai ainakin ylä rajoilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by timppa811 View PostHaussa vaimolle työmatka-auto. Ajot 98% tätä samaa matkaa.
18km/suunta, reilu puolet 100kmh aluetta, loput kaupunkia.
Nykyään -10 mondeo bensa, haussa pienempi auto ja näinollen pienempi kulutus.
Vaatimukset:
- ei diesel
- budjetti 8-15ke
Peugeot 208? Focus? Vw golf?
Vinkkejä otetaan vastaanJos näin olisi niin tuohon budjettiin mahtuisi hyvin vanha Leaf. Se on sen verran iso, että maantieajokin sujuu mukavasti. Sähkö-Golf, Rellu Zoe ja i3 taitaa olla hieman yli budjetin tai ainakin ylä rajoilla.
Leave a comment:
-
-
Haussa vaimolle työmatka-auto. Ajot 98% tätä samaa matkaa.
18km/suunta, reilu puolet 100kmh aluetta, loput kaupunkia.
Nykyään -10 mondeo bensa, haussa pienempi auto ja näinollen pienempi kulutus.
Vaatimukset:
- ei diesel
- budjetti 8-15ke
Peugeot 208? Focus? Vw golf?
Vinkkejä otetaan vastaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostTuohon miekin päätyisin varsinkin jos nykyinen auto on myyty. Toki vaatii Saksan tarjonnan jatkuvaa seuraamista, ja kompromissivalmiutta yksityiskohtien osalta. Suomesta autoa ei löydä. Tarjontaa ei ole Saksassakaan paljoa, ja autot menee melkein heti kaupaksi.
Sähköautoissa riittää kyllä takavetokin, jos ei nyt aivan toivottoman mäen juurella asusta. Sähkömoottori antaa voiman tasaisesti ja siihen pystyy/pystyisi rakantamaan toimivan luistoneston (siis ilman näitä jarrupeleillyjä) Miten tuossa on onnistuttu i4 osalta, en tosin tiedä, mutta eipä taida tietää vielä kukaan muukaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostJa tietty BMW i4, vaikka ei olekkaan muun merkkinenTuohon miekin päätyisin varsinkin jos nykyinen auto on myyty. Toki vaatii Saksan tarjonnan jatkuvaa seuraamista, ja kompromissivalmiutta yksityiskohtien osalta. Suomesta autoa ei löydä. Tarjontaa ei ole Saksassakaan paljoa, ja autot menee melkein heti kaupaksi.
Sähköautoissa riittää kyllä takavetokin, jos ei nyt aivan toivottoman mäen juurella asusta. Sähkömoottori antaa voiman tasaisesti ja siihen pystyy/pystyisi rakantamaan toimivan luistoneston (siis ilman näitä jarrupeleillyjä) Miten tuossa on onnistuttu i4 osalta, en tosin tiedä, mutta eipä taida tietää vielä kukaan muukaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostAudi e-tron?Vissiin jos varmistaa ettei ole kattoluukkua eikä kamerapeilejä niin taitaa välttyä jo pahimmilta. Jäljelle jää silti semmoisia että on tarvittu hinuria, sellaista ei mun hermo kestäisi.
Onko täällä kellään omakohtaisia kokemuksia näistä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by isolohko View PostJos suorituskykyä nelari täyssähkössä pitää olla enemmän, kuin korealaisissa tai VAGgilaisissa, ja Tesla tökkii, eikä Polestar 2, niin eipä taida jäädä jäljelle kuin Volvo XC40 tai C40? Vetokoukkuja en nyt ulkoa muista noihin. Jos siis uusista/uudehkoista poimitaan. Ja voipi tulla Volvoissakin range ahdistus talvella, tarpeesta toki riippuen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kräki View PostJos tykkäsit f36:sesta,niin oletko miettinyt pelkästään koneen päivittämistä? Eli 430d/435d? Itse kun vaihdoin sen 430d:hen (xdrive),niin kylläpä se softattuna kelpaa taas istuskella sen ompelukoneen jälkeen.
Kulutus ei juurikaan muuttunut,mutta menohalut lisääntyi ja vakaus.
Leave a comment:
-
-
Jos suorituskykyä nelari täyssähkössä pitää olla enemmän, kuin korealaisissa tai VAGgilaisissa, ja Tesla tökkii, eikä Polestar 2, niin eipä taida jäädä jäljelle kuin Volvo XC40 tai C40? Vetokoukkuja en nyt ulkoa muista noihin. Jos siis uusista/uudehkoista poimitaan. Ja voipi tulla Volvoissakin range ahdistus talvella, tarpeesta toki riippuen.
Leave a comment:
-
-
Jos tykkäsit f36:sesta,niin oletko miettinyt pelkästään koneen päivittämistä? Eli 430d/435d? Itse kun vaihdoin sen 430d:hen (xdrive),niin kylläpä se softattuna kelpaa taas istuskella sen ompelukoneen jälkeen.
Kulutus ei juurikaan muuttunut,mutta menohalut lisääntyi ja vakaus.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostPaljonko koukulla pitäis saada vietyä? Jos kuitenkin täyssähkäri niin oisko Polestar 2 lähellä totuutta?
Yhtä polestaria "kaikilla herkuilla" katselin nettiautosta joskus syksyllä ja silloin oli siinä pyynti 62, nyt kun katsoo hintoja niin on helppo sanoa että se olis pitänyt silloin ostaa pois.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kooma View PostJotain pitäisi keksiä nykyisen 420d tilalle, ei oikein mikään tunnu herättävän ostohaluja. Bemarit nyt on aika hyvin tiedossa mutta mites muut. Sais olla neliveto ja koukku, suorituskykyä, hiljainen sisältä, hyvä äänentoisto, hyvät penkit, luotettava tekniikka ja tavaratilaan pitää mahtua lätkäkassi. Voimalinja preferenssi varmaan järjestyksessä täyssähkö-täysbensa-hybridi-diesel. Hintaluokkaa en ole vielä lyönyt lukkoon, sitten jos keksin mikä auto se olisi niin alan miettimään mitä järjestelyjä se tarkoittaisi talousmielessä
Ei semmoista varmaan olekaan mikä nuo kaikki ehdot täyttäisi mutta ehdottakaa jotain. Omat ideat alkaa loppua. Model 3 menis ehkä muuten mutta ulkomuoto tökkii. Macan bensakoneella kiinnostaisi mutta käytetyn hinnalla saa jo uuden täyssähkön jollaisen hankinta olisi varmaan järkevämpää. Ja kaikkein järkevintä olisi varmaan ostaa joku halvempi esim 30k hintaluokan vähän ajettu laite jossa olisi vielä tehtaan takuut päällä ja ajelisi huolettomasti. Mutku se fiilispuoli.
Leave a comment:
-
Leave a comment: