Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juhaska
    replied
    Ei omakohtainen, mutta kokemus siitä huolimatta.

    Eli eilen töissä ollessani Venäläinen mieshenkilö tuli ostamaan vasaran ja oli tätä ennen pitkän tovin puhelimessa ja puhelun loputtua kertoi, että hänen autonsa oli päättänyt lukita ovet, kun keylessgo -järestelmällä varustettu 1-2 vuotta vanha porsche cayenne hybrid:in sensorit oli jäässä ja avain auton sisässä ja mies jäi viereisen ruokakaupan parkkipaikalle jumiin.

    Tämä sensorien jäätyminen (-19c keli ulkona) oli hänelle kerrottu syyksi venäläisestä huoltoneuvonnasta ja täytyi kyllä miehelle todeta, että en ole ikinä vastaavaa kuullut tapahtuvan.

    Hän oli yrittänyt soitella eri palveluihin ja lähtiessään näytti vielä ostamaansa vasaraa, että "this is the last option to get into the car", että asiakas on aina oikeassa ja sitä rataa, vai miten se oli.

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    Aerolasi löytyy kyllä. Vaatii vain käytännössä kypärän kanssa ajelua sen kanssa.
    Puoliovia ei ole tulossa, mutta sivupleksit on kiinni kauppareissuilla, auttavat melkoisesti turbulenssin kanssa.

    Oliko tämä r1 koneinen suomessa? Kilvissä?

    Originally posted by samulis View Post
    Tohon vielä lisä ilona et Westfieldiä on tehty tehtaalta mm. V8 Roverilla, Fordin ja Opelin 4 pyttyisillä ja moottoripyörän moottorilla.

    Laita Timppa siihen vielä puoliovet ja tuulilasin tilalle pien lippa. R1 koneista ajaneena toi on kuin krossipyörällä ajais, hidas ajo on nikottelua mut kun pääsee työntää niin kutonen huutaa rajoittimella jatkuvasti.

    Leave a comment:


  • samulis
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    Originally posted by jr66 View Post
    Mitenkäs kg/kw leimalla ?
    4kg/kw saa mennä tässä tapauksessa, eli ihan laillinen peli
    Tohon vielä lisä ilona et Westfieldiä on tehty tehtaalta mm. V8 Roverilla, Fordin ja Opelin 4 pyttyisillä ja moottoripyörän moottorilla.

    Laita Timppa siihen vielä puoliovet ja tuulilasin tilalle pien lippa. R1 koneista ajaneena toi on kuin krossipyörällä ajais, hidas ajo on nikottelua mut kun pääsee työntää niin kutonen huutaa rajoittimella jatkuvasti.
    Last edited by samulis; 25-12-2021, 12:42.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Calibrasta kun oli juttua aiemmin niin pääsin yhden sellaisen 2.0tbo 4wd yksilön kokemaan tossa kesällä, yleiskunnoltaan sitä mitä suurin osa ysäriautoista tänäpäivänä ja nelikon vikavalo loisti taulussa, otettiin päästöt leimalle niin hetken sitä sai grillata ja siinä vaiheessa kun paisarin korkin välistä alkoi nousta höyry niin päästöt olivat joitakin sekunnin murto-osia sallitun puolella, entteriä vaan ja päästölappu talteen

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    4kg/kw saa mennä tässä tapauksessa, eli ihan laillinen peli
    Originally posted by jr66 View Post
    Mitenkäs kg/kw leimalla ?

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Viime kesänä RiverMeetissä (Joensuulainen kaikkien merkkien näyttely) oli ooppeliosastolla harvinaisen siistin oloinen orkkis Calibra näytillä. Tarkemmin katsoessa sehän oli kuin pakasta vedetty. Omistaja tuli siinä jututtamaan ja availi konepeltiä sun muuta, ilmeni että edellinen omistaja papparainen joka uutena ostanut ja hillonnut tallissa. Mittarissa muutama kymmenen tkm Oli hieno.

    Edit: Piti nyt vielä omista kuvista luntata, 34tkm ja 8/91 Ukissa valmistettu 2.0i kasitappi.
    No huhuh, sekin vielä että Suomessa oli valmistettu. Sitä en muistanutkaan, tais olla kaikki Calibrat. Menneitä aikoja, oli työpaikkoja teollisuutta meilläkin. Ei lakkautettu tehdasta ja todettu että vihreää siirtymää kun lähti nigeriaan. Nojoo ohi aiheen, varmasti tosi makee aikakapseli.

    Originally posted by Susiraja View Post
    Pari kesää sitten oltiin rallia nuotittamassa ja reitin varrella yhden maatalon pihassa mätäni parikin calibran koppaa. Selkeesti sellasia joille ei ikinä tulla enää mitään tekemään. Joskus hurmiossa pihaan kuskattu muiden raatojen seuraks. Pahaa teki autojen kohtalo.
    Mökkinaapurilla laitto tänä syksynä ihan pakasta vedetyn 850 Volvon mätänemään pihalleen. En tunne henkilöä kun jossain 5-6 mökin päässä meistä. Kyllä harmitti kattoa kun oli syksyn ja lehdet tippu kaukaloihin. Jonkun tähän käyttöön tarkotetun pressun veti päälle kylläkin joulukuun alussa. Mahtaakohan vaan edistää happanemista että se on ensin märkää lehtiainesta täys ja sit pressu päälle.
    Last edited by Remotion; 23-12-2021, 10:13.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Tuollainen pallosalama sillä isolla padalla kannattais kans poimia talteen jos se osuu yhtään silmään. Noita ei muutaman vuoden päästä löydy edes heinäsuovasta. Oboy saa maidon maistumaan kaakaolta ja Opel muovin ruostumaan. Siitä muuten alkaa olla varmaan kymmenen vuotta kun viimeksi nähnyt Calibran, veetit ei semmoisesta autosta ole kuulleetkaan. Turbo, neliveto ja maailman pienin ilmanvastus siihen mennessä.
    Calibrat oli kyllä hienoja -90 luvulla. En pidä itse henkilökohtaisesti sitä kuitenkaan erityisen ikonisena autona. Ehkä vielä liian uusi. Sen sijaan vanhat Asconat säväyttää. Serkulla on säilössä b-mallinen Ascona ja se on kyllä hieno vaikka ei olekaan mitenkään erityisen hyvässä kunnossa.

    Tai sitten Diplomaatti. Iso moottori ja 3-vaiht automaatti Sellainen Pekka Haavistolle edustusautoksi.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    Laitetaanpa tänne pari kuvaa omasta harrasteesta.
    Westfield 7 SEIW -90
    Ostin auton reilu 2v sitten briteistä. Moottorina tällöin oli Ford Pumasta lähtöisin oleva 1.7 moottori kuivasumpulla ym. Moottori oli tuplakaasuttimilla ja päivitinkin siihen heti läppärungot CBR600 moottoripyörästä. Näillä eväillä mootori antoi 153hv takanavalle, eli 165-170hv moottorilta. Auto painoi 530kg.

    Vaihdelaatikkona oli type e suorahampaisilla rattailla, joka välitti voiman Quaifen lukolle.
    Kaikki tukivarret on uniballeilla ja ohjaus on 1.7kierrosta laidasta laitaan, joten melko muikea ajettava mutkateillä. Renkaina Toyon R888.

    Tälle talvelle päivityksenä on tulossa CBR1000RR moottori. Moottoria hieman piristelty ja moottoritehoa pitäisi olla noin 190hv. Ensikuussa pitäisi ensistartti saada tehtyä.

    Auton omamassa uudella moottorilla toivottavasti jää alle 500kg.
    Tästä näkisi mielellään enemmänkin

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Mitenkäs kg/kw leimalla ?

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    Westfield 7

    Laitetaanpa tänne pari kuvaa omasta harrasteesta.
    Westfield 7 SEIW -90
    Ostin auton reilu 2v sitten briteistä. Moottorina tällöin oli Ford Pumasta lähtöisin oleva 1.7 moottori kuivasumpulla ym. Moottori oli tuplakaasuttimilla ja päivitinkin siihen heti läppärungot CBR600 moottoripyörästä. Näillä eväillä mootori antoi 153hv takanavalle, eli 165-170hv moottorilta. Auto painoi 530kg.

    Vaihdelaatikkona oli type e suorahampaisilla rattailla, joka välitti voiman Quaifen lukolle.
    Kaikki tukivarret on uniballeilla ja ohjaus on 1.7kierrosta laidasta laitaan, joten melko muikea ajettava mutkateillä. Renkaina Toyon R888.

    Tälle talvelle päivityksenä on tulossa CBR1000RR moottori. Moottoria hieman piristelty ja moottoritehoa pitäisi olla noin 190hv. Ensikuussa pitäisi ensistartti saada tehtyä.

    Auton omamassa uudella moottorilla toivottavasti jää alle 500kg.
    Attached Files
    Last edited by timppa811; 27-12-2021, 07:55.

    Leave a comment:


  • Susiraja
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Siitä muuten alkaa olla varmaan kymmenen vuotta kun viimeksi nähnyt Calibran, veetit ei semmoisesta autosta ole kuulleetkaan.
    Pari kesää sitten oltiin rallia nuotittamassa ja reitin varrella yhden maatalon pihassa mätäni parikin calibran koppaa. Selkeesti sellasia joille ei ikinä tulla enää mitään tekemään. Joskus hurmiossa pihaan kuskattu muiden raatojen seuraks. Pahaa teki autojen kohtalo.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Tuollainen pallosalama sillä isolla padalla kannattais kans poimia talteen jos se osuu yhtään silmään. Noita ei muutaman vuoden päästä löydy edes heinäsuovasta. Oboy saa maidon maistumaan kaakaolta ja Opel muovin ruostumaan. Siitä muuten alkaa olla varmaan kymmenen vuotta kun viimeksi nähnyt Calibran, veetit ei semmoisesta autosta ole kuulleetkaan. Turbo, neliveto ja maailman pienin ilmanvastus siihen mennessä.
    Viime kesänä RiverMeetissä (Joensuulainen kaikkien merkkien näyttely) oli ooppeliosastolla harvinaisen siistin oloinen orkkis Calibra näytillä. Tarkemmin katsoessa sehän oli kuin pakasta vedetty. Omistaja tuli siinä jututtamaan ja availi konepeltiä sun muuta, ilmeni että edellinen omistaja papparainen joka uutena ostanut ja hillonnut tallissa. Mittarissa muutama kymmenen tkm Oli hieno.

    Edit: Piti nyt vielä omista kuvista luntata, 34tkm ja 8/91 Ukissa valmistettu 2.0i kasitappi.
    Last edited by asis; 22-12-2021, 16:14.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Mac View Post
    Mummolla Omega - 98 ja ajettu 90tkm ostivat uutena sillon.
    Tuollainen pallosalama sillä isolla padalla kannattais kans poimia talteen jos se osuu yhtään silmään. Noita ei muutaman vuoden päästä löydy edes heinäsuovasta. Oboy saa maidon maistumaan kaakaolta ja Opel muovin ruostumaan. Siitä muuten alkaa olla varmaan kymmenen vuotta kun viimeksi nähnyt Calibran, veetit ei semmoisesta autosta ole kuulleetkaan. Turbo, neliveto ja maailman pienin ilmanvastus siihen mennessä.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    Näin kesällä Ritmon, piti hetki ihan ihailla…
    Nyt on vähän vaikea uskoa ilman kuvia..?

    Nuorena kuolleella enollani oli Ritmo 80-luvulla, se oli jo silloin "maineessa" ja 90-luvulla niitä ei sitten oikein näkynytkään. Huhujen mukaan ruostevaurioituminen ei ollut vain normaalia Fiat-tasoa, vaan siitä tuli herkästi rakenteellisia vaurioita. Ei ole kyllä tullut vastaan tooodella pitkään aikaan, itse olin jo ihan kokonaan unohtanut koko mallin olemassaolon, mikä sinällään on sääli, koska muotoilullisesti se oli ihan OK ja otti jopa vähän näkemystä.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by OVi View Post
    Noinhan se on, että männät ja veivit toisinpäin. Nokka-akseli sitten vaikkapa kuussatasesta. Tuossa 80-/90-lukujen taitteessa ei vain ollut nettiä mistä katsella ohjeita ja 127:n moottorilla ei olisi saanut siihen aikaan katsastettua autoa millään mallilla, vaikka se olikin yleisin moottori mikä kuussataseen laitettin. Vasaramallin moottorikin vaati, että etujarrut laittoi 127:sta ja sen myötä myös vannekoko muuttui.
    No se kone itsessään on ihan samanlainen molemmissa. Mistäs ne venttiilit sen tietää kumpaan suuntaan kampiakseli pyörii. Tai kaasutin tai pakosarja. Nokka vaihdetaan siksi, että siinä on eri rampit aukaisu ja kiinnimenopuolilla. Kyllähän se käy vakionokallakin. Unohtui mainita startti joka laittaa koneen pyörimään oikeaan suuntaan.

    Meikäläiselle haaveilut ajoittuivat 90-luvun puolivälin ja lopun tienoille. Samoille ajoille sijoittuu myös serkkupojan abarth look 600:n huuurrrjasti viritetyllä 127:n moottorilla. Mulla oli vain 850 ja sekin jää/peltoautona.

    600:een sai levyt eteen myös coupe tai sport malleista.

    Leave a comment:

Working...
X