Originally posted by Freak
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
Originally posted by Laku View PostUskoisin, että siinä on kyse siitä muun romun määrästä, joka kulkee mukana autosta. Riittää kyllä 2 aikuista 2 turvaistuinta ja pieni koira-käyttöön.
Eli riippuu tosiaan käyttäjästä ja muusta tarpeesta. Itselle tuo oma henkilökohtainen pituus tekee tilanteesta haastavan.
Ei tämä mikään perheauto ole rehellisesti.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostÄitillä oli tälläne t-jet bravo useemman vuoden, ahtoviive aika tuntuva ennen ahtoja ei tapahu mitää, talvella pelottaa motarilla perä liirailee aivan sairaan helposti. Pari kertaa vetäs huohottimen tukkoo ja räkäs öljyt tikun putkesta sillee et työnti tikun jonkumatkaa ulos <-- tämä talvella. Ainii ja ajotietokone flippas jo 70tkm ajettuna, puhaltimen nopeusäädöstä katos yks nopeus ~80tkm ajettuna, etujouset meni, takaäänenvainennin ruostu puhki. Vaihtui e91:see viimekesänä silloin mittarissa oli aikaliki 100tkm.
Huohotin näissä herkästi talvella jäätää, kaverillakin oli vastaavassa 1.4 alfassa huohottimen kerääjä näin syksyllä täynnä vettä, niin ei mikään ihme että kovassa pakkasessa ollaan ongelmissa. Ja mitä tulee alustan osiin niin ei ne tosiaan ole ns. premiumien tasolla, tosin eivät ole sen hintaisiakaan saati hankalia vaihtaa.
Toki pakkasongelmia ollut myös T5-volvon kanssa kun nollan paikkeilla välijäähyn kosteudenpoistoreikä jäätyi umpeen, isompi reikä poraamalla ongelmat poistuiJaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
E91 320d tuli myytyä. Olihan se hieman pieni auto omaan makuun ja lisäksi kyseinen yksilö oli pintapuolisesti sellaisessa kunnossa että olisi melkeinpä vaatinut ylimaalauksen että sitä olisi jaksanut katsella pidempään.
Toisaalta nelivetoa oli tullut harkittua taas jo pitempään ja yhden Quattro Audin A4 -05 2,0TFSi olin jo vuosi takaperin hankkinut joka siirtyi sitten vaimon omistukseen niin tuumailin että vielä voisin jotain Audia kokeilla.
Aikani autoja katseltuani löytyi omalta kylältä kyseinen yksilö joka on kyllä ollu mainio peli tähän asti. Aika tavalla erilainen kuin bemarit omasta mielestä. Ei nyt mitenkään negatiivisesti kuitenkaan. Auto siis 2009 vuosimallia Quattro A6 2,7Tdi koneella ja vaihteistona automaatti. On kyllä ollut loistava peli asuntovaunun vetoon verrattuna pikkubemariin. Jos jokin on ihmetyttänyt autossa niin sen dieselveron alhainen määrä. Katselin vastaavia vanhempia sekä uudempia (samaa koria kuitenkin) ja niissä veron määrä vaihteli 770€-> +800€. Tässä yksilössä tuo summa on kuitenkin ~670€. Joka vain muutaman kympin enemmän kuin aiemmassa -05 E91 320d.
Autossa on kyllä todella runsaat tilat takaluukussa ja muutenkin. Sisusta mustaa nahkaa sportti etupenkeillä.
Mittarissa oli ostaessa 271tkm ja nyt vajaat 275tkm noin parin kuukauden jälkeen.
Kaikin puolin positiiviset kokemukset tähän asti.Last edited by Haju69; 22-10-2021, 18:34.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by PP440 View Post
Comment
-
-
Originally posted by PP440 View PostLast edited by N54; 23-10-2021, 19:07.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKuinka pystyy edes noita kahta vertaamaan, minusta 330d vastaa audilta A3 max A4.+ takaveto 330d yks luotettavimmista "nykytekniikoista"?
Comment
-
-
Originally posted by PP440 View PostNo lähinnä tekniikan osalta. A6 polttelis kovasti tilojen puolesta jne mutta toi s tronic hieman jännittää. Bemareistakin f11 lukenu aika paljon kaikkea negatiivista. Kyllä tuo f31 menee vielä tilojen puolesta vrt nykyiseen st fiestaan..+ takaveto 330d yks luotettavimmista "nykytekniikoista"?
Vertailuun tämmöiset
Minä valitsisin sen mikä tuntuu omaan lapaseen sopivimmalta, miettisin kovin vähän internetistä löytyviä ajatuksia tekniikoiden tyyppivioista, koska jokaisessa ne on vakio.Last edited by BMW525Xda; 23-10-2021, 19:28.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostA6 3.0da Q vastaava verrokki olisi 530xda. On minusta todella erilaiset autot ajoltaan, A6 on kuin tankki 5series keveyteen verrattuna ajettavuudelta, nelivedotkin on hyvin hyvin toisistaan poikkeavat ajoltaan. Vertailuun tämmöiset https://www.nettiauto.com/bmw/530/12431995
Minä valitsisin sen mikä tuntuu omaan lapaseen sopivimmalta, miettisin kovin vähän internetistä löytyviä ajatuksia tekniikoiden tyyppivioista, koska jokaisessa ne on vakio.
Comment
-
-
Originally posted by PP440 View PostItseasiassa tuosta 530xd bemusta Soittelinki jo päivällä. Sain ihan hyvän tarjouksen omasta. Maanantaina lupasi selvitellä huolto historian tosta (jakolaatikon öljynvaihto on Varmaa kohdallaan jo Noilla km?). Internetin kauhukertomukset tosiaan laittaa miettimään..
Molempia pitää kehua, Audia ja Bmw, ovat hyviä, eikä mb kauheasti jää pisteissä.
Eniten ratkaisisi omat mieltymykset valinnoissa.
Comment
-
-
Eipä näissä loppupään 530xd:ssä suurempia ongelmia. Jakolaatikko on jo valmiiksi viimeisintä revsiota. Ja siitäkin nykyään touhu tonnilla selviää. Audissa ketjun kiristin ongelmia, niistäkin samalla summalla selvitty, ellei koko jakopäätä tarvitse tehdä.
Kandee ajaa molempia. Kummatkin hyviä, joskin erilaisia.Last edited by VilleP; 23-10-2021, 19:54.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by protoni View PostEikös nuo pitkittäiskoneiden jatkeena olevat s-tronicit ole ihan ok. Hieno audi joka tapauksessa. Hae pois vaan.
Mutta yksi asia pitkittäisessä s-tronicissa on karmivaa.
Se ei välttämättä oireile oikeastaan mitenkään, ja kun ensimmäisen kerran matka katkeaa, saattaa tilanne olla se, että laatikkoöljyn mukana tulee tyyliin desi jauhaantunutta metallia. Eli laatikon sisällä ei ole yhtään käyttökelpoista osaa.
Uusi laatikko merkkarilta vajaan kymppitonnin.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment