Originally posted by Petri.Kekkonen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEi kai kovin moni kuitenkaan halua turbolägistä kärsivää moottoria tollaseen aika puhtaasti ajajan autoon. Varmaan myös yksi ajatus on ollut pitää rakenne mahdollisimman yksikertaisena ja edullisena.
Comment
-
-
Originally posted by kimmon View PostMissähän nykyaikaisessa turbomoottorissa on sellainen lägi, että haittaa ajonautintoa? Ei ainakaan minun ajamissani ole ollut juurikaan havaittavaa viivettä 😁häiritsee jonkin verran
E91 325XiA 2007 & 320dA 2009
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEi kai kovin moni kuitenkaan halua turbolägistä kärsivää moottoria tollaseen aika puhtaasti ajajan autoon. Varmaan myös yksi ajatus on ollut pitää rakenne mahdollisimman yksikertaisena ja edullisena.
GR86 ois kyllä kiva päästä joskus sitten testaan kun on Suomessa. GT86 ollu tutulla uudesta, mutta en oo silläkään kai kun kerran ajanut. Eihän se mitenkään tehokkaalta silloin tuntunut, kaasuvaste oli kyllä vähän turhankin terävä omaan makuun.
Iloisesti kiertävä vaparikone alkaa tosiaan olla nopeaan kuolevaa sorttia ja siinä on omat hyvät ja joissain tilanteissa myös huonot puolensa.
Mutta en ihmettelisi yhtään, että tuolla kepitetään monet tehokkaammat ja ahdetut autot radalla, kun autoja alkaa tulemaan liikenteeseen ja tarjolle. :think
Manuaaliaski sen olla pitää, niinhän se kävi Porschellakin, että asiakkaat ja fanit halusi autoja vielä manuaalivaihteilla, vaikka PDK onkin ollut monesti nopeampi radalla ja se olisi myös oma valinta.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostMutta en ihmettelisi yhtään, että tuolla kepitetään monet tehokkaammat ja ahdetut autot radalla, kun autoja alkaa tulemaan liikenteeseen ja tarjolle. :think
Manuaaliaski sen olla pitää, niinhän se kävi Porschellakin, että asiakkaat ja fanit halusi autoja vielä manuaalivaihteilla, vaikka PDK onkin ollut monesti nopeampi radalla ja se olisi myös oma valinta.
Läppävaihteisto tuo gt86 tapauksessa hauskuutta +5, varsinkin märällä voi sladissa latoa isompaa, varsinkin esim loivassa moottoritien yms rampissa pääsee hienoja slowersladeja ihan aloittelijanakin. Manuaali pilaa tämän kyseisen auton täysin tehden siitä kankean. Läppävaihteisto on erinomainen toiminnoiltaan.Last edited by BMW525Xda; 19-08-2021, 19:13.
Comment
-
-
Originally posted by kimmon View PostMissähän nykyaikaisessa turbomoottorissa on sellainen lägi, että haittaa ajonautintoa? Ei ainakaan minun ajamissani ole ollut juurikaan havaittavaa viivettäRiippuu tottakai tosi paljon tilanteesta haittaako se mitään vai ei, mutta kyllä sen aina huomaa kun enimmäkseen vaparilla ajaa.
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Onhan turbossa aina pikku viive mutta sitä pitää viedä myös eri tavalla kun vaparia niin eihän se sitten haittaa..niin paljoa. Jossain perus skodassa 1.8tsi:llä on aika kivasti menoa tarjolla jo 2000rpm alkaen verrattuna vaikka gt86, mutta tää uutuus gt86 isommalla iskutilavuudella on minulta vielä kokematta, sehän voi olla jo paljon parempi ja oli sille jotkut ihan perustellut syyt miksi eivät laittaneet ahdetulla koneella tätä uusintakaan.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostEi ole oikein radalle säädetty gt86, olisi valmis driftinkiin suoraan myymälästä.
Läppävaihteisto tuo gt86 tapauksessa hauskuutta +5, varsinkin märällä voi sladissa latoa isompaa, varsinkin esim loivassa moottoritien yms rampissa pääsee hienoja slowersladeja ihan aloittelijanakin. Manuaali pilaa tämän kyseisen auton täysin tehden siitä kankean. Läppävaihteisto on erinomainen toiminnoiltaan.
Tuossa linkissä näkyy mihin auto pystyy manuaaliaskilla radalla.
Filmi alkaa suoraan aikavertailuista.
BMW/supra alle sekunnin nopeampi, ahdettu civic type-R karvan yli sekunnin vaan nopeampi ja sitten isohko yllätys, eli golf R joka on taas yli kaksi sekunttia GR86:sta hitaampi ja nuo jenkki muskelitkin helisemässä, kun on tehoa mutta ei ajettavuutta.
Jokainenhan saa ajella millä haluaa, mutta itsellä on vielä ehjät polvet ja liikkuvat nilkat, että kytkimen käyttö onnistuu ja ei tule leikittyä liikenteen seassa autoilla, niin itselle manuaaliaski olisi tämän auton kohdalla ainoa vaihtoehto.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View Posthttps://youtu.be/aGe5Yz5V-Xs?t=843
Tuossa linkissä näkyy mihin auto pystyy manuaaliaskilla radalla.
Filmi alkaa suoraan aikavertailuista.
BMW/supra alle sekunnin nopeampi, ahdettu civic type-R karvan yli sekunnin vaan nopeampi ja sitten isohko yllätys, eli golf R joka on taas yli kaksi sekunttia GR86:sta hitaampi ja nuo jenkki muskelitkin helisemässä, kun on tehoa mutta ei ajettavuutta.
Jokainenhan saa ajella millä haluaa, mutta itsellä on vielä ehjät polvet ja liikkuvat nilkat, että kytkimen käyttö onnistuu ja ei tule leikittyä liikenteen seassa autoilla, niin itselle manuaaliaski olisi tämän auton kohdalla ainoa vaihtoehto.
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View Posthttps://youtu.be/aGe5Yz5V-Xs?t=843
Tuossa linkissä näkyy mihin auto pystyy manuaaliaskilla radalla.
Filmi alkaa suoraan aikavertailuista.
BMW/supra alle sekunnin nopeampi, ahdettu civic type-R karvan yli sekunnin vaan nopeampi ja sitten isohko yllätys, eli golf R joka on taas yli kaksi sekunttia GR86:sta hitaampi ja nuo jenkki muskelitkin helisemässä, kun on tehoa mutta ei ajettavuutta.
Jokainenhan saa ajella millä haluaa, mutta itsellä on vielä ehjät polvet ja liikkuvat nilkat, että kytkimen käyttö onnistuu ja ei tule leikittyä liikenteen seassa autoilla, niin itselle manuaaliaski olisi tämän auton kohdalla ainoa vaihtoehto.
114. Honda Civic Type R (FK8) The Stig 1:25.60
185. Toyota GT86 The Stig 1:31.30
193. BMW 535D (E60) The Stig 1:31.80
Verrokkina muutama aika.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostRiippunee radasta ja kuskista. Hidas rata niin varmaan erot pieniä. Top Gearin radalla ei tuo nyt enää häikäisevän nopea ole:
114. Honda Civic Type R (FK8) The Stig 1:25.60
185. Toyota GT86 The Stig 1:31.30
193. BMW 535D (E60) The Stig 1:31.80
Verrokkina muutama aika.
Joo luonnollisesti vaikuttaa myös rata, mutta on tuo hojota kyllä tuossa hintaluokassa pätevän oloinen laite.
Ja olisihan siitä voitu tehdä tehokkaampikin ja nopeampi, mutta sitten se olisi varmaan jo hyppinyt liikaa nenille, konsernin toista kahden merkin aikaansaannosta, eli Supraa kohti. :think
No turhapa noita on jossitella, mielenkiintoinen kampe siitä huolimatta.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostRiippunee radasta ja kuskista. Hidas rata niin varmaan erot pieniä. Top Gearin radalla ei tuo nyt enää häikäisevän nopea ole:
114. Honda Civic Type R (FK8) The Stig 1:25.60
185. Toyota GT86 The Stig 1:31.30
193. BMW 535D (E60) The Stig 1:31.80
Verrokkina muutama aika.
Puhutaanko me nyt GR86 vai GT86 Toyotasta?BMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET
Comment
-
Comment