Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2699
    • .fi

    #61
    Originally posted by bemmeri View Post
    Tarviin nimenomaan tuon liittimen "vastakappaleen"(joka on tuossa aiemmassa kuvassa ylempänä)
    Tilasin tuon aikoinaan Kiinasta, tms., mutta en muista enää millä nimikkeellä/koodilla löytyi. Tarttis nyt johtoa jatkaa ja tuo liitin on pikkuisen lohennut kulmasta.

    En usko että bmw tuommoista tarjoaa, kun liitin on kiinteästi kaasuläpässä kiinni. Johtosarjan puoleista varmaan löytynee yleensä ja joissain tapauksissa tulee pätkä johtoa mukana (minun tapauksessa naaraspinneillä oleva liitin on johtosarjan puolella, varmaan kaikissa VDO:n kaasuläpässä, yms., pinnien paikat ja liittimen muoto vaihtuu).

    Edit.
    Eli tämmöinen.
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      #62
      Kiitos.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3019
        • Kuopio

        #63
        Tein viikonloppuna kytkinremontin 307 1,6i pösöön ja mitään isompia ongelmia ei remontin aikana ollut. Koeajon jälkeen huomasin kuitenkin öljyvuodon kytkinkopan sisältä. Remontissa vaihdoin kytkimen lisäksi painelaakerin, kytkinakselin stefan sekä vetoakseleiden stefat. Ilmeisesti tuo uusi kytkinakselin stefa vuotaa. Onko kenellekään muulle käynyt kytkinremontin yhteydessä näin ja mikä tuohon voisi olla syynä? Mitään epänormaalia en stefan asennuksen yhteydessä havainnut. Uusi osa oli Febi Bilstein merkiltään ja yleensä olen pitänyt noita ihan ok osina. Kävin nyt sitten hakemassa merkkiliikkeestä orkkis osan niin saa alottaa homman alusta. Stefan mukana tulee painelaakerin alle tuleva putki ja osa on tämän näköinen https://www.ebay.fr/itm/GUIDE-DE-BUT...edirect=mobile
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10016
          • KVLA

          #64
          Ja kyseessä on varmasti laatikkoöljyä,eikä siis moottoriöljyä? Voi mennä herkästi arvio öljystä pieleen,jos moottorissa on suht tuoreet öljyt.

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3019
            • Kuopio

            #65
            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Ja kyseessä on varmasti laatikkoöljyä,eikä siis moottoriöljyä? Voi mennä herkästi arvio öljystä pieleen,jos moottorissa on suht tuoreet öljyt.
            Kyllä tuo laatikkoöljyä oli ja hajusta ei voinut erehtyä. Nyt on käytetty laatikko uudestaan irti ja stefan jousi oli irtaallaan akselin päällä stefan takana. Ei ole kyllä itselleni koskaan ennen noin käynyt. Ilmeisesti olin voidellut stefan huonosti ennen asennusta. Hain marmoritiskiltä uuden osan jo ennen laatikon purkua ja tuossa stefa on kyllä hieman tukevamman näköinen kuin Febin osassa. Vielä en ole kasannut tätä loppuun niin ei uskalla sanoa joko nyt toimisi.

            Paljonko vaihdelaatikoiden akselissa on normaalisti sivuttais välystä? Tuossa välystä on melko paljon, mutta mitään ongelmia laatikon kanssa ei kuitenkaan ole aikaisemmin ollut.
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16440
              • Asikkala

              #66
              Originally posted by markok View Post
              Paljonko vaihdelaatikoiden akselissa on normaalisti sivuttais välystä? Tuossa välystä on melko paljon, mutta mitään ongelmia laatikon kanssa ei kuitenkaan ole aikaisemmin ollut.
              Jos kampiakselin päässä ei ole silmälaakeria, esim. Citroen C2 johon tein kytkinpokan tammikuussa niin välystä ei ollut juurikaan. Jos kytkinakselin pää menee silmälaakeriin niin joskus saattaa välystä olla huomattavan paljon. Jaa mikä on huomattavan paljon ? Niinpä

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1703
                • vihti

                #67
                Onko järkeä laittaa kelluvaa jarrulevyä vakio satulan kanssa?

                Taas alkoi etulevyt ravistaa ei kylmänä/normiajossa vaan kuumana vasta, mitähän tossa levyn asennuksessa tulee tehtyä väärin ku aina menee etulaikat solmuun? asennettaessa napa/liukuosat putsattu ja kevyt voitelu. Vituttaa kun tommonen perushommakaan ei näytä onnistuvan...
                E39 523i Turbo

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #68
                  Originally posted by naikou View Post
                  Onko järkeä laittaa kelluvaa jarrulevyä vakio satulan kanssa?

                  Taas alkoi etulevyt ravistaa ei kylmänä/normiajossa vaan kuumana vasta, mitähän tossa levyn asennuksessa tulee tehtyä väärin ku aina menee etulaikat solmuun? asennettaessa napa/liukuosat putsattu ja kevyt voitelu. Vituttaa kun tommonen perushommakaan ei näytä onnistuvan...
                  Renkaiden runkovariot, akseliston ja tuennan välykset ja virheelliset kulmat on todella paljon todennäköisempi syy kuin kierot levyt.
                  Se että alustasta ei ole vikaa löytynyt ei tarkoita etteikö sitä mahdollisesti olisi.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5261
                    • Pirkkala

                    #69
                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Renkaiden runkovariot, akseliston ja tuennan välykset ja virheelliset kulmat on todella paljon todennäköisempi syy kuin kierot levyt.
                    Se että alustasta ei ole vikaa löytynyt ei tarkoita etteikö sitä mahdollisesti olisi.
                    Ja nekö pahenee kun levyt jarrutetaan kuumaksi?
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1703
                      • vihti

                      #70
                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Ja nekö pahenee kun levyt jarrutetaan kuumaksi?
                      Tätä itsekin rupesin pohtimaan, tosin nokialaisten talvirenkaiden rungot tunnetaan jo vuosien takaa Tosiaan ihan nohmaalit zimmermannin levyt siellä on ollut 15tkm, jarrujen kanssa samaan aikaan meni hammastangonpäät ja reaktiotankojen puslat vaihtoon mutta voihan siellä olla (taas) vikaa tullut
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #71
                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Ja nekö pahenee kun levyt jarrutetaan kuumaksi?
                        Se on ihan hyvä kysymys ja panin tuon itsekin merkille. En silti jaksa uskoa levyjen kieroutumiseen näissä lämpötiloissa. Joku halvempi vikahan siellä ON kuin kelluvan levyn puute.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • jj5
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1337
                          • pks

                          #72
                          Originally posted by naikou View Post
                          Onko järkeä laittaa kelluvaa jarrulevyä vakio satulan kanssa?

                          Taas alkoi etulevyt ravistaa ei kylmänä/normiajossa vaan kuumana vasta, mitähän tossa levyn asennuksessa tulee tehtyä väärin ku aina menee etulaikat solmuun? asennettaessa napa/liukuosat putsattu ja kevyt voitelu. Vituttaa kun tommonen perushommakaan ei näytä onnistuvan...
                          Mulla meni just neljännet etulevyt nelikutoseen. Joka kerta alkanut ravistaa muutaman tonnin jälkeen hiljalleen enemmän ja enemmän ja näköjään multa on hermot aina loppunut kun levyillä on about kymppitonni tullut täyteen ja sitten on mennyt vaihtoon.

                          Nyt viimeisellä kertaa vaihdoin navat/laakerit kanssa kun löysin jotain erikoisia tarinoita että sellainen voisi auttaa jatkuvasti pilalle menevien levyjen suhteen. Saa nähdä josko nyt levyt kestäisi normaalisti. Ihme juttuja.
                          sigpic

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #73
                            Paljonko kieroissa levyissä on/oli sivuttaisheitto verrattuna alkutilanteeseen?
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1703
                              • vihti

                              #74
                              Tänään kun pyörittelin eturenkaita kylmänä niin sillä puolella missä on vielä orkkis laakeri/napahässäkkä kiinni niin kuullosti siltä että siellä se pieni heitto on mikä luutavasti menee vielä pahemmaksi jarrujen kuumentuessa.

                              Hyvä että tallista löytyy ”taskukokoinen” sorvi pikku näpräämistä varten, vois koittaa elvyttää nuo levyt vielä jos ne siihen mahtuu, koitan muistaa katella samalla paljonko heittoa.
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              • 525iiäxä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1843
                                • Lappeenranta, Finland

                                #75
                                Mikä on tuon "tähtilukkoprikan" oikea suomenkielinen nimi ja mistähän niitä saisi?

                                Motonet - njet
                                Biltema - njet

                                Kliketi klik

                                Volvo V70 2.4T -02
                                E30 323i -84 (taas)

                                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎