Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    M54b30

    Lähdin ajelemaan ja 10km kohdalla huomasin pädinäytöltä veden lämpöjen lähenevän 108 astetta, sitten putosi kuin luoti 80 asteeseen ja lähti taas aste kerrallaan nousemaan, nousi 108 ja taas alas 80. Kerkes pari kertaa tän tehdä annenkuin sain pysäytettyä tien poskeen.

    No letkut (ylä ja ala) aika luttanat ja konehuoneessa vettä lattialla (pohjapanssari). Testeri kiinni ja varmistelemaan että tulos yhtäläinen ipadin kanssa, oli.

    Ajelin takaisin pihaan ja matkalla syttyi jäähdyttimen keltainen valo mittaristoon, sammui aina kun lämmöt nousi 108 ja syttyi kun laski lämmöt 80.

    Vielä ei ehtinyt eikä jaksanut purkaa, onko samoja oireita ollu ja mikä hajonnu, linjassahan ei montaa osaa ole, vesipumppu, termari, letkut ja paisarin korkki + paisari. Ideoita mihin suoraan voisi kohdistaa tarmon huomenna vai pitäiskö vaan suosiolla vaihtaa koko jäähdytyslinjasto ?
    Last edited by BMW525Xda; 09-05-2021, 07:01.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16440
      • Asikkala

      Keltainen valo eli neste vähissä ? Tarpeeksi kun vähän lämpölaajenee ja liian vähän kun jäähtyy ? Onko paisarissa tarpeeksi ?

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Originally posted by jr66 View Post
        Keltainen valo eli neste vähissä ? Tarpeeksi kun vähän lämpölaajenee ja liian vähän kun jäähtyy ? Onko paisarissa tarpeeksi ?
        Kyllä se äsken kylmänä tappi nousi gold asentoon kun korkin otti pois. Mietin että oisko korkki pettänyt niin loikkaa lämmöt nopeesti ylös. Pitää huomenna pudottaa letkut ja osat lattialle.

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          Originally posted by BMW525Xda View Post
          M54b30

          Lähdin ajelemaan ja 10km kohdalla huomasin pädinäytöltä veden lämpöjen lähenevän 108 astetta, sitten putosi kuin luoti 80 asteeseen ja lähti taas aste kerrallaan nousemaan, nousi 108 ja taas alas 80. Kerkes pari kertaa tän tehdä annenkuin sain pysäytettyä tien poskeen.

          No letkut (ylä ja ala) aika luttanat ja konehuoneessa vettä lattialla (pohjapanssari). Testeri kiinni ja varmistelemaan että tulos yhtäläinen ipadin kanssa, oli.

          Ajelin takaisin pihaan ja matkalla syttyi jäähdyttimen keltainen valo mittaristoon, sammui aina kun lämmöt nousi 108 ja syttyi kun laski lämmöt 80.

          Vielä ei ehtinyt eikä jaksanut purkaa, onko samoja oireita ollu ja mikä hajonnu, linjassahan ei montaa osaa ole, vesipumppu, termari, letkut ja paisarin korkki + paisari. Ideoita mihin suoraan voisi kohdistaa tarmon huomenna vai pitäiskö vaan suosiolla vaihtaa koko jäähdytyslinjasto ?

          Vesipumppu, akselin tiivistys vuoti kuin seula. Muuten uuden kunnossa kuten oem 21v pitääkin olla.

          Comment

          • sepi79
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2010
            • 263
            • Nokia

            Putsailin tossa eilen e34 535i ilmamäärämittaria. Jouduin vähän siirtämään piirilevyä että sain viisarin kulkemaan ehjällä osalla hiilikalvoa.


            Mittailin äsken lambdan jännitteitä ja kylmänä tyhjäkäynnillä jännite oli melko tasanen 0.7v mutta lämpösemmällä koneella 0.05v - 0.1v. Voiko pitää paikkansa? Lämpimällä koneella jännite oli samaa 0.05v - 0.1 luokkaa, paitsi kierrosten laskiessa jolloin jännite nousi 0.7v - 0.8v kohdille.


            Pysyykö kone muka käynnissä jos seos on niin laihalla ettei lambdan jännite nouse edes sinne 0.1v tasolle?


            Edit.


            Säädin imm ruuvia kiinni jonkun verran ja sain seokset ainakin sen verran kuntoon että ne näkyy jo lambdan jännitteissä. Varmaan pitää rattaasta säätää sen verran löysemmälle että saan lambdan näyttämään järkeviä lukemia niin että ruuvi on lähempänä perusasentoa eli 3 kierrosta auki?
            Last edited by sepi79; 15-05-2021, 19:03.

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8092
              • Willähde

              Onko kellää kokemusta säilyttääkö Harinen tehtyjen autojen tietoja missää niin että niitä ois myöhemmin mahollista saada?
              Toki soittelen kysyäkseni huomenna mut tuli nyt vaa mielee sosialisoida
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Originally posted by peltone View Post
                Onko kellää kokemusta säilyttääkö Harinen tehtyjen autojen tietoja missää niin että niitä ois myöhemmin mahollista saada?
                Toki soittelen kysyäkseni huomenna mut tuli nyt vaa mielee sosialisoida
                Samaa tietoa kaipaisin, pitäis toi mr2 muutattaa Harisella vakioksi. Jotenkin uskon että säilöö ainakin ohjelmat koneella jatkoa varten jos joku haluaa lisää voimaa on pohjaohjelmalle jo koneella.

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8092
                  • Willähde

                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Samaa tietoa kaipaisin, pitäis toi mr2 muutattaa Harisella vakioksi. Jotenkin uskon että säilöö ainakin ohjelmat koneella jatkoa varten jos joku haluaa lisää voimaa on pohjaohjelmalle jo koneella.
                  Tuon sigun E61:n hommasin eräästä kiihytysautoharrastajaperheestä mutta pojalla pari muuttoo naisten takia takana
                  ja joka ikinen lappu kadoksissa joten kaipaisin kerrotuille mielestäni "melko isoille virityksille" jotain faktaa ni ei tarvi tutuille ja tuntemattomille valehella
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • [Snowboarder]
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 2187
                    • Karstula

                    Näkeekö jostain ooppelin alkuperäisiä varaosa numeroita/kuvia? Vastaavaa kuin esim bmwfans.info .
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                    Comment

                    • |foder|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 7062
                      • Forssa

                      spare parts catalog OPEL, original catalog OPEL, online catalog OPEL, car catalog OPEL
                      Nyt:
                      E82 135i -11

                      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                      Comment

                      • [Snowboarder]
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 2187
                        • Karstula

                        Originally posted by |foder| View Post
                        Iso kiitos
                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16440
                          • Asikkala

                          Originally posted by [Snowboarder] View Post
                          Iso kiitos
                          Samoin, valitettavasti kohta käyttöä tuolle.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Tuota luetteloa on tullut käytettyä kun joutuu välillä noita oopeleita korjaamaan kun niitä nyt löytyy lähipiiristä. On vaan ihan paska käyttää vrt. bmwfans.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16440
                              • Asikkala

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Tuota luetteloa on tullut käytettyä kun joutuu välillä noita oopeleita korjaamaan kun niitä nyt löytyy lähipiiristä. On vaan ihan paska käyttää vrt. bmwfans.
                              Millainen homma puhdistaa egr astra -04 1.6 ? Z16exp, kuulemma twinport.

                              Comment

                              • sepi79
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2010
                                • 263
                                • Nokia

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Millainen homma puhdistaa egr astra -04 1.6 ? Z16exp, kuulemma twinport.
                                Z16xep koneessa ne kanavat on jyrsitty imusarjan laippaan. Imusarja irti ja jollain välineellä kaivamaan kanavia puhtaaksi. Ite kastelin karstan wd-40:llä ja kaivoin pehmenneen töhnän pois katkaistulla hammasharjalla. Viimeistelin dremelin messinkiharjalla.


                                Z16xe1 koneessa kanavat on irtonaisessa laipassa joka kiinnittyy imusarjan laipan alapuolelle kanteen. Prosessi on sama mutta imusarjan sijaan pöydälle voi nostaa pelkän alumiinilaipan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎