Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jj5
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1337
    • pks

    #46
    Onpas hassu keskustelu. Ihan hyvin pääsee eteenpäin takavedoillakin talvella ja nykyautoissa ei tartte edes pelätä vaarallisia sivuluisuja kun on esp.

    Uudemmissa bemareissa DSC:n kytkeminen DTC /"traction" modeen auttaa mukavasti pehmeällä alustalla etenemiseen kun ei leikkaa tehoa ihan heti ja ajaa aika useassa tilanteessa etenmisen suhteen ihan hyvin lukkoperän asian.
    sigpic

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11099
      • Oulu

      #48
      Tämmönen oli ja hyvin piti about 6kk. Sen jälkeen luisti läpi kuin vakio perä.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11099
        • Oulu

        #49
        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Sain ohjeen omaan e46 lukkoperään (rd muovilukko) ettei kannata käyttää luistonestoa ollenkaan ainakaan kovemmissa repimisissä, rikkoo nopeasti lukkoyksikön. En tiedä pitääkö kutinsa ?

        Olen pihassa siirrellyt e46 kesärenkailla ja sehän etenee siinä ihan sutimatta, ja kyllä e39 pitää sama muovilukko tosiaan laittaa jos sillä meinaa ajella.
        e39 luistonesto on ainakin niin vammanen että se tappaa kaiken vedon ihan moottorilta asti jos lähtee luistamaan. Hankala uskoa että moottorin tehon leikkaaminen rikkoo lukkoyksikön.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #50
          Originally posted by Pazi88 View Post
          Tämmönen oli ja hyvin piti about 6kk. Sen jälkeen luisti läpi kuin vakio perä.
          Mulla on tuo sama e46 ja ajettu pääsääntöisesti radalla, ehkä 20tkm. Edelleen jättää asfalttiin kahta viivaa.

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #51
            Originally posted by Pazi88 View Post
            e39 luistonesto on ainakin niin vammanen että se tappaa kaiken vedon ihan moottorilta asti jos lähtee luistamaan. Hankala uskoa että moottorin tehon leikkaaminen rikkoo lukkoyksikön.
            Onko e46 sama vai hoitaako jarruilla ?
            Ei ole tulllut testailtua sen toimintaperiaatetta.

            Comment

            • ekkoo1
              BTCF Member
              • Jun 2019
              • 1368
              • Pohjanmaa

              #52
              Eikö DSC naputtele jo abseja suht fiksusti facelifti e39:ssä, sitten on erikseen ASC ja ASC+T jotka parhaimmillaan/pahimmillaan ränkyttelee sitä omaa "luistonestokaasuläppää" normi vaijerikaasuläpän edessä esim. preface e39:ssa.
              E39 540i -96 Ajamisen iloa
              E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
              E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
              Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

              Comment

              • jj5
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1337
                • pks

                #53
                Kyllä jo asc+t osaa käyttää jarruja luiston rajoittamiseen ja vedon siirtämiseen pitävälle pyörälle, mutta samalla se tosiaan tappaa myös kaiken moottoritehon hyvin tehokkaasti.

                uudemmissa toimii paremmin tietenkin.

                uudemmissa ( ) nelikutosissa tuo DSC ajovakaudenhallintasysteemi toimii jo aika hyvin etenemisen avustamisessa, kun sen laittaa siihen välimoodiin eli vastaavaan kuin uudempien "DTC/traction".
                Last edited by jj5; 02-02-2021, 16:18.
                sigpic

                Comment

                • naikou
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 1704
                  • vihti

                  #54
                  Saahan tuon asc+t pelaamaan eri tavalla jos haluaa, ecun flashissa on kohta mistä asc ignition retardia voi muuttaa, tossa ahdetussa meinaa melkein saada perän sladiin sadekelillä ennen kuin katkee veto(asc läppä menee kiinni), pienemmällä kaasunpainalluksella toimii lähes yhtä hienostuneesti kuin vakio auto. Liukasta ylämäkeä ylös kiihdyttäessä pientä pauketta pakoputkesta Harmi kun sitä kaasuläpän käyttäytymistä ei voi muuttaa, siellä on varmaan joku tietty nopeusero pyörien välillä jolloin se vetäsee vaijerista läpän kokonaan kiinni vähäksi aikaa.
                  E39 523i Turbo

                  Comment

                  • grändi
                    Newbiemmer
                    • Jul 2020
                    • 28
                    • Vetelä-Karjala

                    #55
                    Mahtaako joku tuurilla tietää meneekö F1x sarjan etupenkit F20 kotteroon, kiskojen, sähköjen ja fyysisten mittojen puolesta?
                    Houkuttelisi F1x sport jakkara jostain syystä. En ole realoem suuremmin selaillut tämän pohjalta, eikä netistä äkkiseltä löytänyt vastausta.
                    F20 LCI leasingwhite turbodiessel
                    ex: F20 leasingwhite pikkukinneri​

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7410
                      • Oulu

                      #56
                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Meidän perheen toinen e39 ilman lukkoa tuntuu ihan rampautuneelta liukkaalla kelillä verrattuna toiseen missä lukko on.
                      Vähän vieläkin ajanu E92 liukkaalla, mutta vähän jo saanut tuntumaa siihen että ehkä se eLSD jotain tekee (DSC off). E92 ajaessa sitä on vaikea huomata, mutta sen jälkeen E39:n ratissa tuntunu että on vaan vaikeampaa saada pitoa.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        #57
                        Liittimen tunnistusta

                        Mikä lie tämän kauppanimike, tms. jolla saisi vastaavan tilattua, sekä pinnit myös?

                        Kuvassa oleva "ylempi", eli tuo jossa urospinnit. Kuvassa olevat sopii siis toisiinsa.
                        M62tu kaasuläpän liitin kyseessä.

                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • aae30
                          BTCF Member
                          • May 2010
                          • 2699
                          • .fi

                          #58
                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Mikä lie tämän kauppanimike, tms. jolla saisi vastaavan tilattua, sekä pinnit myös?

                          Kuvassa oleva "ylempi", eli tuo jossa urospinnit. Kuvassa olevat sopii siis toisiinsa.
                          M62tu kaasuläpän liitin kyseessä.

                          Tällä numerolla saattais tulla oikea: 61138383300

                          Oudosti ei kyllä bmwfans.info:n haku näytä sitä numerolla löytävän kaasuläpälle,
                          mutta sama liitin löytynee siis myös kaasupolkimelta, ja joltain dsc-pumppuun liittyvältä anturilta.
                          Ja onhan tuota muissakin malleissa käytetty.
                          + käsin kun selaa m62tu kaasuläpän osat näkyviin e39 540i, on siellä tuolla^ numerolla liitin.
                          Sorry I'm Not Sorry
                          E34 540iA 93 sedan
                          E34 540iA 93 sedan
                          E39 530iA 00 touring

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            #59
                            Tupla.
                            Last edited by bemmeri; 13-02-2021, 13:17.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              #60
                              Tarviin nimenomaan tuon liittimen "vastakappaleen"(joka on tuossa aiemmassa kuvassa ylempänä)
                              Tilasin tuon aikoinaan Kiinasta, tms., mutta en muista enää millä nimikkeellä/koodilla löytyi. Tarttis nyt johtoa jatkaa ja tuo liitin on pikkuisen lohennut kulmasta.

                              En usko että bmw tuommoista tarjoaa, kun liitin on kiinteästi kaasuläpässä kiinni. Johtosarjan puoleista varmaan löytynee yleensä ja joissain tapauksissa tulee pätkä johtoa mukana (minun tapauksessa naaraspinneillä oleva liitin on johtosarjan puolella, varmaan kaikissa VDO:n kaasuläpässä, yms., pinnien paikat ja liittimen muoto vaihtuu).

                              Edit.
                              Eli tämmöinen.
                              Last edited by bemmeri; 13-02-2021, 13:20.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎