Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Danukos
    Alueaktiivi
    • Feb 2011
    • 1112
    • pks

    Originally posted by racing02 View Post
    Tuntuu että tässä on kyse markkinan ajoittamisesta ihan kuin kysyisi onko Koneen osake kesällä korkeammalla vai alempana kuin nyt. Jos et veikkaa et voi voittaa, mutta yleensä tulee veikattua väärin Ehkä pitäisi unohtaa veikkaus ja miettiä mitä nuo muut perusteet painaa, tosin eihän siinä tainnut jäädä kuin miinuksia nyt myymisen puolelle?
    Suurin miinus siirtyä tonnin pommiin on korkeat polttoainekustannukset ja vanha 300tkm rullatusta autosta takuulla hajoaa jotain puolen vuoden aikana.

    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Itse kyllä dumppaisin pian 5v vanhan plugarin mahdollisimman pian, varsinkin jos siitä on tarjolla "omansa takaisin". Jos volsulta ehtii tulla uusia malleja ennen kesää niin se tuskin ainakaan nostaa tuon nykyisen arvoa.

    Toisaalta VW on kyllä suomessa suosittu merkki ja onhan hybridiin tai EV:hen vaihtaminen tällä hetkellä muodikasta. Toisaalta jo esim. täälläkin sähköauto langoissa on jo ajat sitten päätelty, että hybridi on melko välimalli ratkaisu ja huonon rangen lisäksi pahimmillaan sekä bensa- että sähköpuolen ongelmat painaa.
    Tätä plugareidan romahdusta itsekin miettinyt paljon. Tulee varmasti tapahtumaan mutta tapahtuuko jo tänä vuonna vai vasta 2023? 2024? Kristallipalloon paha turvautua mutta ehkä netistä löytyy asiaan perehtyneiden autotoimittajien tai muiden alalla olevien artikkeleja/juttuja/kommentteja/mielipiteitä kun vähän tonkii..

    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Tästähän ei ole kuin plussia, nirso vaimo ei tule kyytiin ja lapset nauraa. Pelkkää voittoa sen lisäksi että pääsee volkkarista eroon.
    Tuun ostaa sulta yhden mirkan
    E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
    Ex - E34
    ///M5 -90 Alpin Weiss II

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2699
      • .fi

      Originally posted by MikkoJII View Post
      Piti hieman penkoa, että miten löysit nuo Lemförderit, mutta tosiaan tuon tuotteen info-napin kautta löytyy. Kiitoksia vinkistä, en ollutkaan tuota aikaisemmin käyttänyt.

      Sain asian korjattua Aeron chatin kautta ja muutin tilausta niin, että Vaicot vaihtui Lemförderiin. Henkilö vastasi muutamassa minuutissa ja asia saatiin hoidettua chatin kautta 10 minuutissa maksuineen. Aika 5/5 fiilis jäänyt Aerosta kokonaiskuvana.

      Wespalle: Tilasin tosiaan 2kpl kumeja juuri tuon takia ja kun eivät tuon enempää maksaneet.
      hieno homma. sama fiilis Aerosta pl. yksi paketin pohjasta avattuna lähetetty käytetty vanoksen solenoidi.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • aae30
        BTCF Member
        • May 2010
        • 2699
        • .fi

        mitäs mieltä täällä ollaan huonoilta näyttävistä johtosarjoista? otetaan esimerkiksi vaikkapa
        alla oleva kuva. näkisitkö vaivaa, saadaksesi kirkkaat virtapiuhat tuon vasemman tilalle?



        fwiw., tuohon esimerkin spliceen jäi maffille ja nokka-anturille virta.
        Sorry I'm Not Sorry
        E34 540iA 93 sedan
        E34 540iA 93 sedan
        E39 530iA 00 touring

        Comment

        • _Bäri_
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2014
          • 928
          • Turku

          Näkisin kyllä, tuossa on pieni matka enää johtojen lämpeämiseen. Ja sitä kautta palamiseen yms..
          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

          Ex:
          E61 535dA -05
          E91 320dA -06
          E53 X5 3.0dA - 03
          E39 535iA -01
          E39 520i -97
          E39 530dA - 00

          Comment

          • aae30
            BTCF Member
            • May 2010
            • 2699
            • .fi

            Originally posted by _Bäri_ View Post
            Näkisin kyllä, tuossa on pieni matka enää johtojen lämpeämiseen. Ja sitä kautta palamiseen yms..
            jooh. noi oli useamman sentin tuosta kauttaaltaan vihreinä, ja paksuimmassa taisi vielä uuden*
            liitoksenkin kohdalta sisältä samaa paskaa löytyä, josta onkin helppo vetää johtopäätös, että
            koko paska kerralla itse tehden uusiks, koska uus alkup. maksaa vajaan harrasteyksikön, niin
            on vihdoin syytä ostaa myös perus kolmenkympin markettiknipexejä paremmat pihdit liittimille.

            vielä ku keksis, et mistä ja mitkä, mut on enempi työkalu-topikin ongelma.


            *) =väliaikaisen.
            Sorry I'm Not Sorry
            E34 540iA 93 sedan
            E34 540iA 93 sedan
            E39 530iA 00 touring

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              Toissa päivänä vaihtelin laturin ja akun e60. Pyysin tyttöä tarkkailemaan tiheämmin nyt alkuun akun latautumista. Lataa 14.6V.

              Nyt aamulla kahden päivän seisomisen jälkeen ennen ovien avaamistakin näyttää akun varaukseksi 13.15V mikä minusta kuulostaa hieman kovalle ?
              Akku on 900EN Exide.

              Ainakin akaisemmin nämä käyttämäni murkulat on näyttäneet oikein ja noissa pihassa seisovissakin näyttää nytkin. Eli ovat wifi/bt dataloggereita jotka liitety auton akun napoihin.
              Last edited by BMW525Xda; 23-01-2022, 23:04.

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4328
                • Turku

                Originally posted by aae30 View Post
                jooh. noi oli useamman sentin tuosta kauttaaltaan vihreinä, ja paksuimmassa taisi vielä uuden*
                liitoksenkin kohdalta sisältä samaa paskaa löytyä, josta onkin helppo vetää johtopäätös, että
                koko paska kerralla itse tehden uusiks, koska uus alkup. maksaa vajaan harrasteyksikön, niin
                on vihdoin syytä ostaa myös perus kolmenkympin markettiknipexejä paremmat pihdit liittimille.

                vielä ku keksis, et mistä ja mitkä, mut on enempi työkalu-topikin ongelma.


                *) =väliaikaisen.
                Joskus tilasin E34 marmorilta sumarin liittimet, joissa oli 20cm piuhanpätkät. No vanhat piuhat poikki ja kuorta pois. Nehän oli aika hyvin hapettuneet. Otin sitten hienoa hiekkapaperia ja sillä hinkkasin kuparin näkyviin. Sen jälkeen ihme kyllä juotostina alkoi tarttua ja valotkin taas alkoi pelittää.

                Comment

                • aae30
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 2699
                  • .fi

                  Originally posted by jani73 View Post
                  Joskus tilasin E34 marmorilta sumarin liittimet, joissa oli 20cm piuhanpätkät. No vanhat piuhat poikki ja kuorta pois. Nehän oli aika hyvin hapettuneet. Otin sitten hienoa hiekkapaperia ja sillä hinkkasin kuparin näkyviin. Sen jälkeen ihme kyllä juotostina alkoi tarttua ja valotkin taas alkoi pelittää.
                  jooh. itsekin e34 etuvalojen johtoja kesällä vaihtaessa huomasin saman, mutta nämä moottorin johtosarjan
                  johdot on kuitenkin sinänsä eriasia, että mielestäni näissä ei riitä valon palaminen johdon päässä.
                  ovat siis osin analogisia signaaleja varten esim. 0-5V, ja niistä tässä on kyse, että vaikuttaako se,
                  jos johtosarjaan hukkuu vaikkapa 5% antureiden ulostulojen "skaalasta", koska syöttökin jo tuossa kunnossa.

                  näiden mittailukin vaatis varmaan osk.skoopin, ja sitä ei ole, niin uusiks tekeminen tosissaan houkuttelee.

                  mulla on tuolle sopivasti eri korimallin(dme ja moottorin väli pidempi, mikä ei haittaa) johtosarja irtonaisena,
                  josta saan näppärästi kaiken tarpeellisen johtojen riittäviä pituustietoja myöden(+kotelot+kumit+liittimien rungot).
                  Sorry I'm Not Sorry
                  E34 540iA 93 sedan
                  E34 540iA 93 sedan
                  E39 530iA 00 touring

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    Uudessa hallissa pitäs irrotella säilytyksessä akku. Mitä mieltä E91 ja E61 on moisista operaatioista?
                    Lähinnä jos pitempää remppaa tekee.
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • ohhoh
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2014
                      • 191
                      • .

                      Originally posted by peltone View Post
                      Uudessa hallissa pitäs irrotella säilytyksessä akku. Mitä mieltä E91 ja E61 on moisista operaatioista?
                      Lähinnä jos pitempää remppaa tekee.
                      Kellonaika ja kulutus taitaa nollaantua, eipä ne siitä muuta meinaa , ainakaan näin alle vuoden virroitta ololla.
                      Toki jos remppa venähtää vuosiin, niin ei kokemusta miten reagoi

                      Comment

                      • Silmaauki
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 1800
                        • Turku

                        Originally posted by peltone View Post
                        Uudessa hallissa pitäs irrotella säilytyksessä akku. Mitä mieltä E91 ja E61 on moisista operaatioista?
                        Lähinnä jos pitempää remppaa tekee.
                        Ei tossa ole mitään ongelmaa. Kellonaika pitää koodata uudestaan ja sen akun virhekoodin voi nollata jälkeenpäin (jos haluaa).

                        Sehän riittää kun irrottaa miinuskaapelin navasta.
                        E93 335i Aarre, Montego blue
                        E90 318i talvipulkka

                        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          Originally posted by ohhoh View Post
                          Kellonaika ja kulutus taitaa nollaantua, eipä ne siitä muuta meinaa , ainakaan näin alle vuoden virroitta ololla.
                          Toki jos remppa venähtää vuosiin, niin ei kokemusta miten reagoi
                          Noo ei nyt ihan vuosii

                          Originally posted by Silmaauki View Post
                          Ei tossa ole mitään ongelmaa. Kellonaika pitää koodata uudestaan ja sen akun virhekoodin voi nollata jälkeenpäin (jos haluaa).

                          Sehän riittää kun irrottaa miinuskaapelin navasta.
                          Joo aattelin ystävällisesti kysästä ku tuntuu että nää vehkeet on rakennettu sisäpuhaltimien ja akkujen ympärille

                          Mut hyvä homma, kiitos teille, tietää uskaltaa surutta irrotella ja säätää
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • samulis
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 440
                            • Helsinki

                            Käykö e46:sen 330D perä murikka e46 328:siin, kardaani ja vetarit?

                            Käykö 46 perän tumpit ristiin e36 kanssa?
                            Last edited by samulis; 16-01-2022, 18:23.
                            ex:e46 328Ci, e36 318Ti

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16440
                              • Asikkala

                              Originally posted by samulis View Post
                              Käykö e46:sen 330D perä murikka e46 328:siin, kardaani ja vetarit?

                              Käykö 46 perän tumpit ristiin e36 kanssa?
                              Dieselin perä bensakoneen jatkoksi :think

                              330d manuaali 2,28
                              Tomaatti 2,81

                              328i manuaali 2,93
                              Tomaatti 3,46

                              Eli diesel tomaatin perän voi laittaa bensamanuaalin kaveriksi, muuten ei välitykset oikein osu. Siis jos menee suoraan paikalleen.

                              Comment

                              • samulis
                                BTCF Member
                                • Nov 2004
                                • 440
                                • Helsinki

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Dieselin perä bensakoneen jatkoksi :think

                                330d manuaali 2,28
                                Tomaatti 2,81

                                328i manuaali 2,93
                                Tomaatti 3,46

                                Eli diesel tomaatin perän voi laittaa bensamanuaalin kaveriksi, muuten ei välitykset oikein osu. Siis jos menee suoraan paikalleen.
                                Jep, tollainen 330D kemppi oli muutamalla kympillä. Mut annanpa olla.
                                ex:e46 328Ci, e36 318Ti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎