Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5261
    • Pirkkala

    Voi hyvinki tulla anturinvaihdolla kuntoon
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • jepe-
      BTCF Member
      • Feb 2008
      • 713
      • Kotka

      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Voi hyvinki tulla anturinvaihdolla kuntoon
      Kyllä se siitä pitää liikkeelle alkuun lähteä.
      Alpina B10 3.3 Touring
      Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1824
        • N/A

        Tytär pukkasi autolla toisen auton perään. Molemmat airbagit laukesivat, mutta muuten vahingot jäi minimaalisiksi.

        Kun airbag laukeaa, niin riittääkö yleisesti ottaen vain niiden vaihto + vikakoodin kuittaus, vai meneekö samassa yhteydessä jotain muutakin vaihtoon?

        Onko airbag koodattu vin:iä vastaavaksi vai meneekö esim purkuauton airbag plug'n'play paikalleen?
        Nyt:
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2694
          • Tampere

          Originally posted by bmw323it View Post
          Kun airbag laukeaa, niin riittääkö yleisesti ottaen vain niiden vaihto + vikakoodin kuittaus, vai meneekö samassa yhteydessä jotain muutakin vaihtoon?

          Onko airbag koodattu vin:iä vastaavaksi vai meneekö esim purkuauton airbag plug'n'play paikalleen?
          Lauenneiden airbagien vaihto riittää, eikä niitä tarvitse koodata. BMW:n ohje on seuraavanlainen:

          "-Inspect visually for mechanical damage (housing, plug connections). Replace damaged components.
          -Connect diagnosis system
          -Read fault memory
          -Disconnect the vehicle battery and adhere to the waiting period (at least 30 seconds)
          -Rectify faults
          -Reconnect the vehicle battery and adhere to the waiting period (at least 10 seconds)
          -Delete fault memory
          -Switch off ignition and wait at least 2 minutes (no consumers may be switched on during this period such as interior light, radio, etc.)
          -Switch the ignition on (wait for at least 10 seconds)
          -Delete fault memory
          -If you cannot delete the fault memory: Replace the component that is causing the fault
          "
          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16350
            • Leppävirta

            Oliko jotain vinkkejä kuinka saada roikkuvaa kattoverhoilua takaisin kiinni? Täytyykö kattoverhous irroittaa kokonaan restauroimisen ajaksi?
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1837
              • Karjaa

              Kyllä se irroitus ja uudelleenverhoilu taitaa olla ainoa tapa saada oikeasti siistiä jälkeä, sama savotta olisi itsellänikin edessä.
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16350
                • Leppävirta

                Originally posted by Wespa View Post
                Kyllä se irroitus ja uudelleenverhoilu taitaa olla ainoa tapa saada oikeasti siistiä jälkeä, sama savotta olisi itsellänikin edessä.
                Vanhaa verhoilua saako siis uudelleen kiinnitettyä vai mitenkä
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • aae30
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 2699
                  • .fi

                  sehän on kuin ohut vaahtomuovi joka sieltä välistä antautuu, eli korjaus uudella uudelleenverhoillen.
                  Sorry I'm Not Sorry
                  E34 540iA 93 sedan
                  E34 540iA 93 sedan
                  E39 530iA 00 touring

                  Comment

                  • Wespa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2016
                    • 1837
                    • Karjaa

                    YouTubessa esim. M539 Restorations -kanavan E38-videossa on hyvät ohjeet uudelleenverhoiluun, ei hirveästi taida erota E36:sesta tuossa suhteessa.
                    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                    Porsche 944 -86 (DE)
                    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                    Comment

                    • pazq
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 3166
                      • 47200

                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Oliko jotain vinkkejä kuinka saada roikkuvaa kattoverhoilua takaisin kiinni? Täytyykö kattoverhous irroittaa kokonaan restauroimisen ajaksi?
                      Jos tuo e36 kyseessä niin on melkoinen putsaaminen siinä hötössä mikä siinä kankaassa on. Ite fiksasin joskus kun yllättäen tuulilasin reunalta roikkui, että sprayliimaa sinne väliin ja hieroin sen kankaan takasin kiinni. Ei ainakaan 3v siitä alkanu enää roikkumaan. Kattoverhoilun poistaminen kokonaan on taas iso työ kun pitäis ottaa joko tuulilasin tai takalasin kautta pihalle koko paketti

                      Comment

                      • biimerrrrville
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 296
                        • Suomi

                        Originally posted by pazq View Post
                        Jos tuo e36 kyseessä niin on melkoinen putsaaminen siinä hötössä mikä siinä kankaassa on. Ite fiksasin joskus kun yllättäen tuulilasin reunalta roikkui, että sprayliimaa sinne väliin ja hieroin sen kankaan takasin kiinni. Ei ainakaan 3v siitä alkanu enää roikkumaan. Kattoverhoilun poistaminen kokonaan on taas iso työ kun pitäis ottaa joko tuulilasin tai takalasin kautta pihalle koko paketti
                        ei ainakaan sedanissa tartte laseja irrotella, ihan ovista mahtuu.

                        Comment

                        • ippeex
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 99
                          • Suomi

                          Originally posted by biimerrrrville View Post
                          ei ainakaan sedanissa tartte laseja irrotella, ihan ovista mahtuu.
                          coupessa mahtuu myös ilman lasien irrotusta

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3166
                            • 47200

                            Ai mahtuu tulemaan no perkele eikai siinä sitte oo ongelmaa

                            Comment

                            • mikkod
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 5201
                              • Stadi

                              Originally posted by ippeex View Post
                              coupessa mahtuu myös ilman lasien irrotusta
                              E63 tuli kanssa ovien kautta.
                              Helkama S3000
                              Myydään kutosen alustaosia
                              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1704
                                • vihti

                                Vaikkakin lasin joutuisikin irroittamaan kattoverhoilun purkamisen tieltä niin se on 15min homma irroittaa oikeilla työkaluilla, mutta kiveniskemillä oleva lasi harvemmin ehjänä lähtee ni kannattaa mielummin sitä takalasia koittaa
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎