Suuri sähköautokeskustelu osa VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko nämä niitä hetkiä kun Kuqi on ottanut kuppia ja päähän tulee kaikenlaisia jänniä ajatuksia elämän pienistä ja isoista kysymyksistä?
-
-
itse harrastan sähköpyöräilyä mutta nämä autolla tehtävät säästöt kiinnostaa.
Leave a comment:
-
-
Tarkennetaan vielä sen verran että hinnastosta puhutaan nyt, ei mitään semmosia "en tiedä mitä xxx maksaa ensiviikolla" vaan just nyt.
Leave a comment:
-
-
nyt on pakko kysyä typerä kysymys: paljonko pitää ajaa sähköautolla että on edullisempaa kuin bensa-autolla tai diesel-autolla?
Leave a comment:
-
-
Lämmitetäänkö sähköauton akkuja koko ajan. Eli jos jätän tammi- maaliskuuksi tai pidemmäksi aikaa seisomaan, syökö auto energiaa koko ajan. Ei tunnu kovin taloudelliselta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nullzwei View PostSähkö- ja tulevien vetyautojen ylivertaisuus taitaa sapettaa? Ei käy kieltäminen etteikö konventionaalinen energialähde miellyttäisi kaltaistani bensalenkkaria mutta kun se nyt vain on niin että bensalenkkareiden tie ollaan marssimassa loppuun. Yksinkertaisemmin tässä:
Ihminen on lähes tuplannut hiilidioksidin ilmakehässä
Ilmakehän hiilidioksidipitoisuus on 150 viime vuoden aikana noussut ihmisen toiminnan seurauksena.
Nousu alkoi teollistumisesta. Sitä ennen luonnolliset päästöt ja hiilinielut olivat vielä tasapainossa. Ilmakehään päätyi eliöiden soluhengityksestä, biomassan hajoamisesta ja vaikkapa tulivuorenpurkauksista syntyvää hiilidioksidia.
Esiteollisena aikana ilmakehässä oli hiilidioksidia 270 miljoonasosaa, parts per million. Nyt pitoisuus on 420 ppm.
Lähes kaikki maailman maat tavoittelevat parhaillaan hiilineutraaliutta. Jos tavoitteet toteutuvat, käyrä eli hiilidioksidipitoisuuden kasvu pysähtyy.
Se ei kuitenkaan riitä pysäyttämään lämpenemistä. Lämpeneminen voi kääntyä laskuun vasta, kun ihmisen aiheuttamat päästöt lakkaavat kokonaan. Silloin hiilinielut eli metsät ja meret alkavat poistaa hiiltä ilmakehästä.
Vaikka Suomi on pieni ilmastopäästäjä maailman mittakaavassa, jokaisen maan vastuulla on vähentää omia päästöjään.
CO2.Earth connects the general public with the latest data and information for stabilizing earth's atmosphere, climate and living environments.
Puheet on puheita. Realipolittiikkaa ei tehdä sadan vuoden sääennusteiden mukaan. Aivan turha on uskotella , että jokainen teko vaikuttaa. Vain massojen yhteisillä toimilla on merkitystä. Vähäväkisen kansan ei kannata hirttäytyä ylimitoitettuihin , mutta vaikutuksettomiin päästötavoitteissiin , kun globaalinen konsensus tekojen tasolla on , että jatketaan hiilidioksin työntämistä ilmakehään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ceeray View Post...Hassusti kävi. Auto oli myynnissä 4kk ja meni ekalle kyselijälle. Hyvän pirssin sai.
Piti sitten jotain pikaseen keksiä. Vingutin kauppiaita vähän ja mukaan tarttui sitten I-pace, kaikesta huolimatta. Ens keskivk pääsee tutustumaan tarkemmin, nyt sijari alla.
Noh, sähköautoummikkona en tajunnut tuon taivaallista latausongelmista.. Nyt sitten paripäivää opiskeltu urakalla. Esim Ipacen 1 vaihelataus.. hehheh. Noh pitää hankkia sopivat kilkkeet.
Meinaan hinta/laatu aika lyömätön tossa Ipaces. Samat romut sisään ja saa pulittaa 65-70k vastaavasta Audi/MB versiosta. Toi irtos alle 50k.. Toki ylläolevat latauskiemurat sitten oma soppansa mutta onhan tossa jo hintaerokin.
Leave a comment:
-
-
...Hassusti kävi. Auto oli myynnissä 4kk ja meni ekalle kyselijälle. Hyvän pirssin sai.
Piti sitten jotain pikaseen keksiä. Vingutin kauppiaita vähän ja mukaan tarttui sitten I-pace, kaikesta huolimatta. Ens keskivk pääsee tutustumaan tarkemmin, nyt sijari alla.
Noh, sähköautoummikkona en tajunnut tuon taivaallista latausongelmista.. Nyt sitten paripäivää opiskeltu urakalla. Esim Ipacen 1 vaihelataus.. hehheh. Noh pitää hankkia sopivat kilkkeet.
Meinaan hinta/laatu aika lyömätön tossa Ipaces. Samat romut sisään ja saa pulittaa 65-70k vastaavasta Audi/MB versiosta. Toi irtos alle 50k.. Toki ylläolevat latauskiemurat sitten oma soppansa mutta onhan tossa jo hintaerokin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Turder View PostMulla Polestar 2:ssa ainakin eniten vaikuttaa kulutukseen onko sadetta vai ei. Lähdöt aina lämpimästä tallista kotoa ja töistä, joten akun ja kabiiniin lämmitykseen ei mene alussa paljoakaan sähköä. Työmatka 25km, josta n. 20km motaria. Kesällä kulutus oli tuolle pätkälle n. 15-17kWh/100km. Nyt kuivalla kelillä pikkupakkasilla mennyt n. 19-21kWh/100km. Sitten joku sellainen marraskuun +5 ja rajumpi sade niin sellainen 22kWh/100km ainaMukava nähdä sitten mitä tulee olemaan -25 kelissä tai oikein rankassa nuoskalumisateessa.
Arkikäytön helppous ja vaivattomuus jaksaa aina yllättää tilanteessa kuin tilanteessa.
Leave a comment:
-
-
Voisiko palata aiheeseen? Jatkakaa maapallon pelastamista jossain toisessa ketjussa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nullzwei View PostKävellen, fillareilla, joukkoliikenteellä sekä pienikulutuksisella kauppakassilla, missä hinta/laatusuhde on budjettiin sopiva. Halventaisin sitäkin mutta kun en ole ainoa ajava. Tämänhetkinen sotatilanne ei suosi mitään sijoituksia autoon. Jos törkeä sota päättyy niin vuoden, parin kuluttua sopivasti ajellun käytetyn sähkärin saa autoverotta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by schwarze View PostSaakos kysyä millaisella autolla nulli itse hiilijälkeän pienentää? just curiosity no offence
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nullzwei View PostSähkö- ja tulevien vetyautojen ylivertaisuus taitaa sapettaa? Ei käy kieltäminen etteikö konventionaalinen energialähde miellyttäisi kaltaistani bensalenkkaria mutta kun se nyt vain on niin että bensalenkkareiden tie ollaan marssimassa loppuun. Yksinkertaisemmin tässä:
Ihminen on lähes tuplannut hiilidioksidin ilmakehässä
Ilmakehän hiilidioksidipitoisuus on 150 viime vuoden aikana noussut ihmisen toiminnan seurauksena.
Nousu alkoi teollistumisesta. Sitä ennen luonnolliset päästöt ja hiilinielut olivat vielä tasapainossa. Ilmakehään päätyi eliöiden soluhengityksestä, biomassan hajoamisesta ja vaikkapa tulivuorenpurkauksista syntyvää hiilidioksidia.
Esiteollisena aikana ilmakehässä oli hiilidioksidia 270 miljoonasosaa, parts per million. Nyt pitoisuus on 420 ppm.
Lähes kaikki maailman maat tavoittelevat parhaillaan hiilineutraaliutta. Jos tavoitteet toteutuvat, käyrä eli hiilidioksidipitoisuuden kasvu pysähtyy.
Se ei kuitenkaan riitä pysäyttämään lämpenemistä. Lämpeneminen voi kääntyä laskuun vasta, kun ihmisen aiheuttamat päästöt lakkaavat kokonaan. Silloin hiilinielut eli metsät ja meret alkavat poistaa hiiltä ilmakehästä.
Vaikka Suomi on pieni ilmastopäästäjä maailman mittakaavassa, jokaisen maan vastuulla on vähentää omia päästöjään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOishan se pitänyt arvata, että kun ei enää muuta annettavaa ole, jää vain henkilökohtaisuuksiin meneminen. Eikä ole ensimmäinen kertakaan...
Melkein jo päivällä mietin poistamista ingoresta, mutta jatkampa tätä kurkkimista.
Ihminen on lähes tuplannut hiilidioksidin ilmakehässä
Ilmakehän hiilidioksidipitoisuus on 150 viime vuoden aikana noussut ihmisen toiminnan seurauksena.
Nousu alkoi teollistumisesta. Sitä ennen luonnolliset päästöt ja hiilinielut olivat vielä tasapainossa. Ilmakehään päätyi eliöiden soluhengityksestä, biomassan hajoamisesta ja vaikkapa tulivuorenpurkauksista syntyvää hiilidioksidia.
Esiteollisena aikana ilmakehässä oli hiilidioksidia 270 miljoonasosaa, parts per million. Nyt pitoisuus on 420 ppm.
Lähes kaikki maailman maat tavoittelevat parhaillaan hiilineutraaliutta. Jos tavoitteet toteutuvat, käyrä eli hiilidioksidipitoisuuden kasvu pysähtyy.
Se ei kuitenkaan riitä pysäyttämään lämpenemistä. Lämpeneminen voi kääntyä laskuun vasta, kun ihmisen aiheuttamat päästöt lakkaavat kokonaan. Silloin hiilinielut eli metsät ja meret alkavat poistaa hiiltä ilmakehästä.
Vaikka Suomi on pieni ilmastopäästäjä maailman mittakaavassa, jokaisen maan vastuulla on vähentää omia päästöjään.
Leave a comment:
-
Leave a comment: