Tässä threadissahan on kyse dieselin ja bensa-auton "kamppailusta".
Vastakkain 530d ja 530i.Itse ajan dieselillä,en tosin 530d:llä.Molemmat mallit ovat suorituskykyisiä,mutta diesel kiehtoo ainakin minua enemmän.Jos autoilla ei aja kilpaa radalla niin dieselin käyttöteho on mielestäni parempi kuin bensavehkeessä.Tosin en ole ajanut 530i:llä milloinkaan,mutta ainakin E36 M3:nen ei tuottanut samanlaista voiman tunnetta pienillä nopeuksilla.Bensa kutosen ääni on miehekkäämpi ja sivistyneempi kuin dieselin,mutta ainakaan minun 330dat ei raksuta kuin "traktori" ei edes kovemmin kiihdytettäessä.Vanhemmat 3,0 litraiset(m57)moottorit ovat äänekkäämpiä ja työkonemaisempia.Annan ääneni dieselille.
Vastakkain 530d ja 530i.Itse ajan dieselillä,en tosin 530d:llä.Molemmat mallit ovat suorituskykyisiä,mutta diesel kiehtoo ainakin minua enemmän.Jos autoilla ei aja kilpaa radalla niin dieselin käyttöteho on mielestäni parempi kuin bensavehkeessä.Tosin en ole ajanut 530i:llä milloinkaan,mutta ainakin E36 M3:nen ei tuottanut samanlaista voiman tunnetta pienillä nopeuksilla.Bensa kutosen ääni on miehekkäämpi ja sivistyneempi kuin dieselin,mutta ainakaan minun 330dat ei raksuta kuin "traktori" ei edes kovemmin kiihdytettäessä.Vanhemmat 3,0 litraiset(m57)moottorit ovat äänekkäämpiä ja työkonemaisempia.Annan ääneni dieselille.
Kyllä bemarinkin kannattais antaa suunnitteluinsseille kenkää ja ottaa humanisteja tilalle. Saatais varmaan tosi jänniä autoja... joita kukaan ei ostaisi.
Nyt täytyy ymmärtää seuraavaksi niin, että dieselit on ajotaidottomien papparaisten siirtymävälineitä.
Comment