Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 osto edessa, tietoja kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ttw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1016
    • Vantaa

    Originally posted by janne320d View Post
    e46 323ci -99

    tälläistä autoa ostamassa ja nyt pitäis saada kokemuksia muilta kyseisestä venkeestä.
    mitä tyypivikoja/mitä pitää tarkistaa autoa ostettaessa?
    ja sun muuta mitä nyt tulee mieleen........

    kiire........................autoa huomenna hakemaan
    Eihän noissa mitään isoa ole..

    Tarkasta:

    Alustan vetelyt ja kolinat
    Moottorin ääni, kuuluuko rallatusta etupäästä? (Ketjukone)
    Takakaaret
    Huoltohistoria tottakai.
    Öljyvuodot imusarjan suunnalta ja vk-tiiviste.
    Airbagin valo, syttyykö/sammuuko välillä?
    Koita istua vielä apukuskin penkille ja liikkua vähän, syttyykö valo?
    Bagin istuintunnistimia nimittäin mennyt.


    Ei nyt äkkiseltään mitään muuta mieleen...

    T: BMW-Asentaja
    728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
    Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
    MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

    Comment

    • Driver22
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2098
      • *

      Originally posted by janne320d View Post
      e46 323ci -99

      tälläistä autoa ostamassa ja nyt pitäis saada kokemuksia muilta kyseisestä venkeestä.
      mitä tyypivikoja/mitä pitää tarkistaa autoa ostettaessa?
      ja sun muuta mitä nyt tulee mieleen........

      kiire........................autoa huomenna hakemaan
      Ainakin ovien lukot on kaikki näissä coupeissa tyyppivikana. Useampi näitä tullut nähtyä, ja jokaikisessä kuskin tai vänkärin oven lukko reistaa. Eli nuppi jää kaukolukituksella avattaessa alas. Siihen ei auta kuin lukon vaihto, hinta ~150€ + työ.
      F31 330D Xdrive M-Sport

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17847
        • PKS

        Originally posted by Driver22 View Post
        Ainakin ovien lukot on kaikki näissä coupeissa tyyppivikana. Useampi näitä tullut nähtyä, ja jokaikisessä kuskin tai vänkärin oven lukko reistaa. Eli nuppi jää kaukolukituksella avattaessa alas. Siihen ei auta kuin lukon vaihto, hinta ~150€ + työ.
        Ja ei ainoastaan lukko vaan väkivaltaa vaativa ovenkahva, joka johtuu samaisesta ilmiöstä. Jos siis ovea pitää vetäistä ulospäin reippaasti sen avaamiseksi on kahvayksikkö paskana. On muuten suhteellisen paskamainen myös vaihtaa.
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
        ½
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • Driver22
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2098
          • *

          Originally posted by Dualfun View Post
          Ja ei ainoastaan lukko vaan väkivaltaa vaativa ovenkahva, joka johtuu samaisesta ilmiöstä. Jos siis ovea pitää vetäistä ulospäin reippaasti sen avaamiseksi on kahvayksikkö paskana. On muuten suhteellisen paskamainen myös vaihtaa.
          Itsellä meni kokonainen päivä tuossa vaihtohommassa. Suurin ongelma oli se että ikkunaa en saanut irti koska sopivaa työkalua ei ollut. Nyt sitten piti äärimmäisen varovasti vetää se lukkoyksikkö pois sieltä, uuden paikalleen saaminen oli ehkä hiukan helpompi homma. Vaarana tuossa on ikkunan särkeminen ja oveen lommojen tekeminen sisältäpäin.
          F31 330D Xdrive M-Sport

          Comment

          • Valitsijamies
            Newbiemmer
            • May 2009
            • 18
            • Helsinki

            Noniin nyt lienee jutut oikeassa paikassa.

            Harkinnan alla olisi joku 02-04 vm ja siinä 100tkm kurvailtu 330Ci työmatka-ajeluun.

            En ole koskaan bemaria omistanut, mutta ajellut kyllä ja tuo 330 Ci tuntui ihan sopivalta pitempienkin matkojen taittamiseen. Ei mikään ohjus, mutta riittää minulle.

            Mihin kannattaa varautua jos tämmöisen hankkii? Onko hyviä syitä, että miksi ei kannata hankkia? Tarkoitushan on uittaa auto synnyinmaastaan.

            Kun en tiedä hevonhelvettiä bemareista, niin mitäs kivaa nämä "M-paket" -varustellut sisältävät verrattuna tavallisiin?

            Tyyppivikoja tässä ketjussa jo olikin lueteltu. Tuleeko kellään vielä mitään mieleen johon kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota autoa tarkastaessa?

            Mitenkäs ne kuuluisat ylläpitokulut? Ei varmaankaan ihan käsittäättömän kallista jos itsekin vähän ropaa.

            Comment

            • 535SD
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1068
              • Lahti

              Originally posted by Valitsijamies View Post
              Noniin nyt lienee jutut oikeassa paikassa.

              Harkinnan alla olisi joku 02-04 vm ja siinä 100tkm kurvailtu 330Ci työmatka-ajeluun.

              En ole koskaan bemaria omistanut, mutta ajellut kyllä ja tuo 330 Ci tuntui ihan sopivalta pitempienkin matkojen taittamiseen. Ei mikään ohjus, mutta riittää minulle.

              Mihin kannattaa varautua jos tämmöisen hankkii? Onko hyviä syitä, että miksi ei kannata hankkia? Tarkoitushan on uittaa auto synnyinmaastaan.

              Kun en tiedä hevonhelvettiä bemareista, niin mitäs kivaa nämä "M-paket" -varustellut sisältävät verrattuna tavallisiin?

              Tyyppivikoja tässä ketjussa jo olikin lueteltu. Tuleeko kellään vielä mitään mieleen johon kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota autoa tarkastaessa?

              Mitenkäs ne kuuluisat ylläpitokulut? Ei varmaankaan ihan käsittäättömän kallista jos itsekin vähän ropaa.
              Tuo m paketti eli M-SPORT sisältää mm alustasta iskarit, jouset, kallistuksenvakaajat ja tukivarret.
              Sisustasta penkit, ratti, kynnyslistat, lepuutustuki. tumma kattoverhoilu ja jotain pientä muuta mm vaihdekepinnuppi.
              Ulkoa puskurit ja helmat.
              Jälleenmyyntiarvo säilyy myös normi mallia paremmin.
              Olleita ja menneitä
              1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

              Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

              Comment

              • jyrbba69
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2008
                • 2394
                • Kouvola

                Originally posted by Valitsijamies View Post
                Noniin nyt lienee jutut oikeassa paikassa.

                Harkinnan alla olisi joku 02-04 vm ja siinä 100tkm kurvailtu 330Ci työmatka-ajeluun.

                En ole koskaan bemaria omistanut, mutta ajellut kyllä ja tuo 330 Ci tuntui ihan sopivalta pitempienkin matkojen taittamiseen. Ei mikään ohjus, mutta riittää minulle.

                Mihin kannattaa varautua jos tämmöisen hankkii? Onko hyviä syitä, että miksi ei kannata hankkia? Tarkoitushan on uittaa auto synnyinmaastaan.

                Kun en tiedä hevonhelvettiä bemareista, niin mitäs kivaa nämä "M-paket" -varustellut sisältävät verrattuna tavallisiin?

                Tyyppivikoja tässä ketjussa jo olikin lueteltu. Tuleeko kellään vielä mitään mieleen johon kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota autoa tarkastaessa?

                Mitenkäs ne kuuluisat ylläpitokulut? Ei varmaankaan ihan käsittäättömän kallista jos itsekin vähän ropaa.
                Pekka luettelikin jo m-paketin sisällön. Kannattaa kiinnittää huomiota alustaan, jos tykkää että auto on 100% kunnossa niin alustaan uppoaa helposti 1000e jossei siihen oli vaihettu mitään (voi hyvin olla 100tkm ajetussa). Alustan välyksiä huomaat vetelyistä urissa, täristyksistä matka-ajossa ja jarrutuksissa ainakin. Tyhjäkäynti olisi hyvä olla tasainen.

                Itse en muuta nyt heti keksi. M-paketin ottaisin ainakin itse ehdottomasti, myös 16:9 navi ja harman kardonit ovat kivoja varusteita.

                Ylläpitokulut ovat melko pieniä, ainakin olleet minulla. Ei ainakaan muita b emareita kalliimmat.

                Coupessa kuuluu ainakin vähän ylimääräisiä suhinoita ja natinoita sieltä täältä, ei välttämättä ole mitään vikoja.
                2015 AMG GTS
                -----------------------------

                www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                [email protected]

                Comment

                • Valitsijamies
                  Newbiemmer
                  • May 2009
                  • 18
                  • Helsinki

                  Kiitos vaan tiedoista. Ehkä pitäisi katsella tuollainen ämmä sitten.

                  Miten hankala homma on noiden ohjaamon koristelistojen vaihto? Jos nyt sattuu niin, että auto on muuten esimerkillinen, mutta listat tökkii silmiin, niin saako niitä omin avuin vaihdettua? Miten ratin koristeet?

                  Comment

                  • Jake79
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 510
                    • Kokkola

                    Kannattaako tuommoinen SMG/SSG vaihteiston omaava 330i unohtaa
                    ihan suosiolla, eli kuinka herkkiä nuo on vikaantumaan ja millainen
                    vaihteisto tuo on ihan normaali kaupunki pyörityksessä?
                    Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

                    Comment

                    • Juice
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 820

                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Ja ei ainoastaan lukko vaan väkivaltaa vaativa ovenkahva, joka johtuu samaisesta ilmiöstä. Jos siis ovea pitää vetäistä ulospäin reippaasti sen avaamiseksi on kahvayksikkö paskana. On muuten suhteellisen paskamainen myös vaihtaa.
                      Kahvamekanisimi on muovia, toki voimalla saa rikki. Se lienee tarkoituskin, ettei ne kaikista älykkäimmät "voimalla sisään" vorot pääse sisään

                      Oven avausmekanismi, osat päivittynyt joskus 2000+, eli ennen sai oven auki pelkällä sivuriuhtaisulla, uudemmassa avausliike onkin ylöspäin n.30-45 astetta. Tiedä miksi, älytön päivitys mielestäni. Blondit vähintään ihmettelee, mitä vikaa ovessa...

                      Oven lukkoyksikkö alkaa olla vaihtoiässä, jos ovi ns. metallisesti "kilahtaa" suljettaessa, tai esim. talvisin takertelee (1 kerta kauko-ohjaimesta, ei avaa, 2 kerta, avaa jne.).

                      Paskamaisuus on suhteellista, mutta toki täytyy myötää, että niitä harvoja ei helposti vaihdettavia osia.

                      ......
                      Muuta yo. viesteistä: M3 = käyttö rata-ajoa usein, tarvetta 200+Kmt motarinopeuksiin päivittäin, ja myös rahaa käyttökuluihin. SMG = vikaherkkä ja kallis korjata.
                      Last edited by Juice; 03-05-2009, 02:12.

                      Comment

                      • jyrbba69
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2394
                        • Kouvola

                        Höpöhöpö, netissa kaikkia aina liioitellaan. Täältäkään kun laitat hakusanaan SMG et löydä yhtään paskaksi mennyttä SMG:tä, tai ainakaan ei löytynyt ennen. Ostat vaan hyvin huolletun ja järkevillä kilometreillä niin pitäisi kestää ihan hyvin. Jos autolla on vedelty paljon launch controlleja tms niin se vaikuttaa selvästi laatikon käyttöikään. Jos sitten saat joskus autoosi SMG:n niin vältä launch controlleja ja nollaa laatikkoa silloin tällöin (vaihde N:lle ja molemmat ratin vaihdeläpyskät pohjaan).

                        Tota SSG:tä en kyllä ostaisi tosin, SMG2 on kuitenkin semmonen minkä voisin ostaa. Vaikka viittasinkin ylläolevalla tekstillä molempiin.

                        Juice: melkoset kriteerit, itselläni ei täyty varmaan yksikään ja M3 tulossa pihaan
                        2015 AMG GTS
                        -----------------------------

                        www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                        [email protected]

                        Comment

                        • Driver22
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2098
                          • *

                          Originally posted by jyrbba69 View Post
                          Coupessa kuuluu ainakin vähän ylimääräisiä suhinoita ja natinoita sieltä täältä, ei välttämättä ole mitään vikoja.
                          Mutta on siitä huolimatta e46 sedania hiljaisempi
                          F31 330D Xdrive M-Sport

                          Comment

                          • |makke
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 847
                            • Vaasa

                            Originally posted by Valitsijamies View Post
                            Kiitos vaan tiedoista. Ehkä pitäisi katsella tuollainen ämmä sitten.

                            Originally posted by Juice View Post
                            Muuta yo. viesteistä: M3 = käyttö rata-ajoa usein, tarvetta 200+Kmt motarinopeuksiin päivittäin, ja myös rahaa käyttökuluihin.
                            Uskon että tässä tarkoitettiin kuitenkin E46 330Ci M-sporttia, eikä M3:sta.

                            Comment

                            • Valitsijamies
                              Newbiemmer
                              • May 2009
                              • 18
                              • Helsinki

                              Originally posted by |makke View Post
                              Uskon että tässä tarkoitettiin kuitenkin E46 330Ci M-sporttia, eikä M3:sta.
                              Jeps M-paketillista tässä tarkoitettiin.

                              Kävinkin tänään laittamassa biilin tilaukseen. Loppusuoralla oli WRX ja 330 Ci, bemariin sitten päädyin, kun noita WRX:iä on kovin vähän tarjolla eikä valkkaamaan oikein pääse.

                              Viikon päästä maanantaina lähtee noutaja kohti germaniaa ja loppuviikosta pitäisi olla jokin kulkine kotosalla.

                              Saas sitten nähdä millanen on meikän eka bemari.

                              Olen tässä lueskellut ameriikkalaisten foorumeita ja siellä on listattu vesipumppu heikoksi lenkiksi E46:ssa. Millaisia kokemuksia täällä on pumpuista?

                              http://www.bimmerfest.com/wiki/index...ook_out_for.3F tuolla on juttua pumpuista.

                              Comment

                              • Sizzla
                                Newbiemmer
                                • Jul 2004
                                • 12
                                • Rajamäki / Klaukkala

                                Kuinka iso on sedanin takakontti?
                                Mahtuuko sinne lastenrattaat kuinka vaivatta, kenelläkään kokemuksia? Jossain threadissa kehuttiin coupen tavaratilaa, mutta sedanissahan se on pienempi.
                                Itsellä ollut touringin etsintä menossa, mutta toisaalta haluaisin sedania...
                                e30 316
                                e39 520 m-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎