memebuy23buy

Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Italowestern
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 507
    • Vantaa

    Vai ritiikkiä..

    Ei siinä mitään, että jotkut purkaa negatiivisiakin tuntojaan tämän Ämmäkuutostopikin suhteen. Pitkähkö lätinä on tullut vuodatettua ja osa ohi aiheenkin komeasti.

    Valitan tapahtunutta, mutta lisää venyttelytekstiä on edelleen tulossa aiheen tiimoilta, kunhan ennätetään. Pahoittelen serveritilan väärinkäyttöä.

    Tällaisia nää harrastukset on, jaettu ilo on aina isompi ilo.

    Ehkä ne lamajankutukset olisi voinut jättää väliin, mutta "elämä on".
    Last edited by Italowestern; 29-08-2010, 19:34.
    sigpic
    ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
    Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

    Comment

    • ruupanen
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 5169
      • Joensuu

      Jatka vain samaan malliin. Onhan tämä nyt mielenkiintoisimpia topikkeja koko foorumilla!
      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

      Comment

      • jva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1419

        Originally posted by kmn View Post
        Pikkasen pistää kyllä nyt vituttamaan tää topikki..
        Tähän on hyvin yksinkertainen ratkaisu:
        Älä avaa tätä topicia otsikkoa pidemmälle.

        Tämän palstan topiceista on ehkä noin puolet sellaisia, jotka aiheuttavat enemmän tai vähemmän vitutusfiiliksiä meikäläisessä..johtuen varmasti osittain siitä, että olen todennäköisesti noin 20 vuotta vanhempi kuin osa kirjoittajista ja siksi kiinnostuksen kohteet, näkökulmat ja mielipiteet asioihin ovat hyvin erilaiset. Siksi en edes avaa sellaisia otsikoita jotka eivät meikäläiselle avaudu/ ovat sisällöltään sellaisia, että tiedän niiden aiheuttavan enemmin tai myöhemmin kyrsimistä omassa mielessäni..mutta toisaalta ymmärrän myös noiden keskustelujen olevan keskustelijoilleen tarpeellisia ja mielekkäitä. Siksi on hyvä että niitä keskusteluja käydään ja ne ovat olemassa.

        Sama varmaankin pätee myös tähän keskusteluun: Jos kyrsii, ei kannata klikata edes otsikkoa..jos kiinnostaa, kuten monia on kiinnostanut, keskusteluketju on mitä parhain.

        Comment

        • Italowestern
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2008
          • 507
          • Vantaa

          Kiitos kannustuksesta

          Originally posted by ruupanen View Post
          Jatka vain samaan malliin. Onhan tämä nyt mielenkiintoisimpia topikkeja koko foorumilla!
          Kiitos, kiitos.

          Pyritään siihen, että noista koeajorupeamista löytyisi pian jotain uutta ja mielenkiintoista.

          Eihän tämä topikki tietenkään pelkkiä Bemareita koske, vaan yksi pääideoista onkin vertailla eri autonvalmistajien filosofioita ja autoihin luotuja tunnelmia.

          Itse olen myös jo niin pitkän historian ajellut erilaisia urheiluautoja ja touhunnut muuten vaan tehokkaampien autojen parissa, että voi sanoa kehityksen olleen viimeisten 30 vuoden aikana varsin merkittävää.

          Kuitenkin kaikkein parhaat alustat olivat jo tuolloin erittäin hyviä. Pakko erikseen mainita varsinkin Jaguarin E-Typestä alkaen käyttämä taka-akseliston tuplajousilla varustettu takakelkka, jossa jarrulevyt olivat vetoakselien alkupäissä heti tasauspyörästön vieressä.

          Muutenkin juuri tuo alusta oli aika lailla edellä muita ratkaisuja varsinkin mukavuuden ja tarkkuuden suhteen. Tuo jälkimmäinen omistamani V-12-moottorinen XJ-S tuli siis korinvaihdoksena tehtyä melko suurelta osalta itse, mukaan lukien moottorin vaihto kaikkine muutoksineen ja kaapelointeineen, joten olen kyllä oman osani myös auton rakentelusta ehtinyt tehdä. Sekä etuakseliston että taka-akseliston rakenne tuli myös tuolloin varsin tutuksi purettuani ne atomeiksi ja kasattuani ne uusilla välityksillä, jousilla, puslilla ja iskareilla. Jotain niiden laadusta kertoo se, että samoja osia käytettiin varsin monissa huipputehokkaissa rodeissa ja replikoissa.

          Rojektiin meni noin pari vuotta, kun kaikkia pikkuongelmia piti korjailla todellakin korjaamalla, ettei muutosprosentti karannut käsistä. Ruostettakin löytyi ja siinä oli aika iso savotta. Lopulta kiitos ns. seisoi ja työkaverien ihmettely "uuden" XJ-S:n ostosta kruunasi kaiken. Oli nimittäin melko hauska yhteensattuma, kun juuri sinä päivänä, jona auton duunipaikan eli Nokian pihalle ajoin, oli Kauppalehdessä uuden XJ-S:n mainos, joita ei siiihen aikaan lehdissä ikinä ollut. Valmistunut XJ-S Coupé sai siis uusine maalipintoineen varsin paljon huomiota, koska tuolloin niitä ei maassa ollut kuin ehkä pari muuta autoa omani lisäksi. Se oli tuolloin todellinen silmäterä ja omistajan ylpeys. Kulkupuolta rajoitti hiukan paketissa ollut 3-v B&W laatikko, joka ei suostunut säädettynäkään vaihtamaan pienemmälle kakkoselta, jos vauhtia oli yli 65kmh. Kolmoselta kick down sen sijaan toimi ihan ok.

          Myös 1kpl 732i on tullut varsinkin sähköjen osalta rakennettua uudestaan kun edellinen omistaja oli parkannut sen jokeen.. Mm. ovien keskuslukituksen moottorit tuli käämittyä uudelleen samoin kuin ohjausyksiköihin tehtyä parannuksia.. Vakionopeussäädinkin tuli suunniteltua uusiksi kun sen piirilevy oli vioittunut. Senkin sain tuolloin virheettämästi toimimaan, yllättävää kyllä.

          Nykyisten ohjelmallisten viritysten teko kiinnostaa myös kovasti ja noita ohjelmia on tullut jo jonkin verran vertailtua, jotta Ämmään saisi mm. sen nopeusrajoittimen poiston tehtyä sekä hiukan muitakin säätöjä Vanosin ja kierroslukurajoitusten suhteen.

          Patopaine-ilmanpuhdistinkotelot niiden vaatimine lisäohjelmineen on myös suunnitteilla sekä läpällinen takavaimennin putkistoon. Luiston rajoituksen ja ajonhallinnan täydellinen poisto-ohjelma myös tarvitaan.

          Lopuksi kai päädytään remmiahtimiin, kuten jo olemassa olevat tehoversiot ämmästä, kunhan on saatu tarpeeksi oppia asiaan. Tavoite ahtimien kanssa on vain n. 600hv teho, joka on vielä leimattavissa, (alle 20% tehon lisäys) mutta myös hyvä hyötysuhde, jonka ahdettu kone tarjoaa. Kulutuksen pitäisi sen ansiosta normaalikäytössä jopa laskea hiukan.

          Roll gage taitaa sitten olla samalla asennettava, jos tehoja aikoisi oikeasti hyödyntää. Nuo muutokset saattaisi ehkä olla järkevintä tehdä aluksi kilvettömään rata-autoon, jotta veroihin ei menisi turhaan rahaa. Katuautossa jo nuo alkuperäiset 507 heppaa ovat tietty varsin riittävät.

          Jos jollakulla on jo ahdettu kymppi pellin alla, olisin kiinnostunut kuulemaan asiasta enempikin.
          Last edited by Italowestern; 04-09-2010, 21:56.
          sigpic
          ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
          Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

          Comment

          • Italowestern
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2008
            • 507
            • Vantaa

            Juuri noin

            Originally posted by jva View Post
            Tähän on hyvin yksinkertainen ratkaisu:
            Älä avaa tätä topicia otsikkoa pidemmälle.

            Tämän palstan topiceista on ehkä noin puolet sellaisia, jotka aiheuttavat enemmän tai vähemmän vitutusfiiliksiä meikäläisessä..johtuen varmasti osittain siitä, että olen todennäköisesti noin 20 vuotta vanhempi kuin osa kirjoittajista ja siksi kiinnostuksen kohteet, näkökulmat ja mielipiteet asioihin ovat hyvin erilaiset. Siksi en edes avaa sellaisia otsikoita jotka eivät meikäläiselle avaudu/ ovat sisällöltään sellaisia, että tiedän niiden aiheuttavan enemmin tai myöhemmin kyrsimistä omassa mielessäni..mutta toisaalta ymmärrän myös noiden keskustelujen olevan keskustelijoilleen tarpeellisia ja mielekkäitä. Siksi on hyvä että niitä keskusteluja käydään ja ne ovat olemassa.

            Sama varmaankin pätee myös tähän keskusteluun: Jos kyrsii, ei kannata klikata edes otsikkoa..jos kiinnostaa, kuten monia on kiinnostanut, keskusteluketju on mitä parhain.
            Aivan oikein. Ikä vaikuttaa kiinnostuksen kohteisiin ja arvostuksiin aika paljon. Joissain asioissa erittäinkin paljon. Esim. 18-25v poikamiehelle ei välttämättä juuri takapenkin tilat paljoa merkkaa. Kun sitten perhettä siunaantuu, muuttuu tarpeet ja ajatustavat sen mukana.

            Silti urheilullinen menopeli voi olla sopiva henkisen tasapainon tuoja arjessa, jos siitä saa kicksejä. Näin perheenjäsenten ja tavarankuljetusmahdollisuudet kasvaa arvoon arvaamattomaan. Esim. M6 takapenkki pesee 6-0 lähes kaikkien urheliuautojen vastaavat tilat. Vain Porschen Panamera ja jotkin muut toteuttaa saman asian kunnolla.

            Olen itse huomannut muunmuassa, miten tärkeää monille nuoremmille tuunaajille on, että auto on matala.

            Kyllähän se toki optisesti toimii, mutta normaali käytössä kohtuullinen maavara ja tehtaan suunnittelemat pyöräkulmat on yleensä todella hyvät ja tietty pintapehmeys jousituksessa antaa paljon ajomukavuutta ja hiljaisuutta autoon ajo-ominaisuuksien siitä juurikaan kärsimättä. Rata-ajossa madallukset antavat kyllä hyötyä, mutta normi tiellä useimmiten ajometeli kasvaa ja urat vetelee enempi yms. vastaavaa ärsyttävää harmia saattaa ilmaantua.

            Mutta joo, tosiaan, eipä tuollaiseen Motorsport lippulaivaan kauheasti muutoksia kaivata, jos välttämättä mitään. Silti siinä riittää runsaasti kirjoittelemisen aihetta. Etenkin vertailemalla sitä muihin laadukkaisiin urheilullisiin autoihin.

            Mikäs Porsche malli sulla muutes olikaan käytössä ja miltä se tuntuu jokapäiväisessä käytössä? Mitäs ruusuja ja risuja antaisit omista lähtökohdista?
            Last edited by Italowestern; 04-09-2010, 22:45.
            sigpic
            ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
            Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

            Comment

            • janikoo
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 1262
              • Lahti

              Annetaas vähän nuoremmankin mielipidettä.. itse tykkään lukea tätä topikkia ja lähes aina kun jotain uutta ilmaantuu pakko tulla heti lukemaan . Ja kertoohan tuo topikin nimikin että täällä voi olla muutakin urheiluauto keskustelua

              itse en tekisi autoon enää MITÄÄN
              BIGBROTHER kommentti team

              Comment

              • Italowestern
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2008
                • 507
                • Vantaa

                Jep ja juu

                Originally posted by Inno View Post
                Oli iteki pakko lukee topic ja pakko myöntää et jotain feeluu täs oli. Jotenki jäi sellanen fiilis et ihan sama oisko alla possu, mese, lambo tai fefe ni aina löytyis jotain upgradettavaa. Niinku lähes kaikki meistä. ;]

                Mun hermolle vaan otti kaikki OT autosta.. Superhiiret, soittotunnit, princess botskit.. Sit toi avun anelu joidenki jenkkilän virien suhteen, sharing is caring mut koglaa googlee maan, pliis.
                Ihanku tääl joku pyöris paljonki Maranellon tuulitunnelilla.

                onnee.
                Mitä ihmeen feelua? Ja mitä ihmeen googlausta? Googlausta voi aina tehdä, eri asia on joku paikallinen, joka on sattumalta asentanut autoonsa osia, joista kyse. Avun anelu? Hertsyykert.

                Nythän on niin, että halusit vaan ja ainoastaan jostain syystä lukea kuin piru raamattua. Ja itselläs vielä ihan turbopeli alla jossa sopivia modauksia.

                Mikäs siis oli pointti? Noh, ei ole tarvis vastata. Sopulimeininki tarttuu joskus meihin jokaiseen.

                Eihän esim. mikään noista mainitsemistasi OT:sta ollut OT.

                Superhiiri teki just sen mitä teki ja ihan oikeesti. Söi autosta kaapelit ja aiheutti mystisen vian, jonka löytymiseen Laakkoselta kesti melkein kolme kuukautta. Huumorintajuttomuuden ymmärrän, koska kaikki meistä vaan ei huumoria ymmärrä. Sisältö oli kuitenkin ihan asiaa ja tapahtunutta. Ei siis OT.

                Tuulitunnelillapa juuri ei porukka pyöri nih.

                Mutta silti esim.noista Dinanin osista löytyi niin "asiantuntevia" dumaavia kommentteja kuin olisi asiasta sen enemmän kuin höykäsen pölähtävää aavistustakaan. Kuinka ne sitten oli OT?:think

                Jos 911 ulkonäöllä saisi remmiahdetulla V10-koneisella ja isolla takasitsillä varustetun auton, niin se olisi aika täydellistä.
                sigpic
                ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                Comment

                • Italowestern
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2008
                  • 507
                  • Vantaa

                  Tänks!

                  Originally posted by janikoo View Post
                  Annetaas vähän nuoremmankin mielipidettä.. itse tykkään lukea tätä topikkia ja lähes aina kun jotain uutta ilmaantuu pakko tulla heti lukemaan . Ja kertoohan tuo topikin nimikin että täällä voi olla muutakin urheiluauto keskustelua

                  itse en tekisi autoon enää MITÄÄN
                  Kiitosta vaan. Juuri noin sen olen tarkoittanutkin. Siis tän topikin.

                  Mitä tulee kuutosämmään, ajatukset vaihtelee aina hiukan fiiliksistä riippuen. Mitään isompia varoja modauksiin ei just nyt ole, joten aikaa palaa, ennen kuin ihmeempiä tapahtuu sen suhteen.

                  Toki se pikku madallus on edessä huollon yhteydessä, mutta se ei onneksi ole kustannuksiltaan kovin iso, joten menköön.
                  sigpic
                  ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                  Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                  Comment

                  • kmn
                    Moderator
                    • May 2009
                    • 6023
                    • Sipoo

                    no topikin avaamisesta nyt sen verran, että kyllähän tuollanen M6 kiinnostaa tosiaan ei siinä mitään, mutta siihen se jääkin. Mielelläänhän tuota seuras M6:n sipistelyä topikissa, mutta jos on 700-800 postausta ja mitään ei tapahdu, ni alkaa ihmetyttää vähän noi turhat topikin nostot.. väkisinkin tuntuu pelkältä munan venytykseltä, kun mitään ei tapahdu, mutta silti jatkuvasti renkaiden potkimista riittää.. Ja mitä, tosiaan vanteet vaihdettu ja niidenkin rengastuksen ja offsetin kanssa mentiin aika lujaa metsään..?

                    en tiedä yritettiinkö tolla 19-25 -poikamiesläpällä viitata minuun, mutta tarkennuksena, että ikää tosiaan 25, mutta ihan avoliitossa asustelen muksun ja kahden koiran kanssa.. ne jalkatilat ja peräkontit löytyy sitten toisesta autosta ja nämä ruuvausvehkeet on erikseen.

                    EDIT: jos täällä on tarkoitus puida jotain ferrarin eroja vs. M6, niin lienee Yleistä keskustelua -osion tavaraa ja riippumatonta siitä, millä kirjoittaja ajelee?

                    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                    --
                    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                    Comment

                    • Italowestern
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2008
                      • 507
                      • Vantaa

                      Joopatijoo

                      Originally posted by kmn View Post
                      no topikin avaamisesta nyt sen verran, että kyllähän tuollanen M6 kiinnostaa tosiaan ei siinä mitään, mutta siihen se jääkin. Mielelläänhän tuota seuras M6:n sipistelyä topikissa, mutta jos on 700-800 postausta ja mitään ei tapahdu, ni alkaa ihmetyttää vähän noi turhat topikin nostot.. väkisinkin tuntuu pelkältä munan venytykseltä, kun mitään ei tapahdu, mutta silti jatkuvasti renkaiden potkimista riittää.. Ja mitä, tosiaan vanteet vaihdettu ja niidenkin rengastuksen ja offsetin kanssa mentiin aika lujaa metsään..?

                      en tiedä yritettiinkö tolla 19-25 -poikamiesläpällä viitata minuun, mutta tarkennuksena, että ikää tosiaan 25, mutta ihan avoliitossa asustelen muksun ja kahden koiran kanssa.. ne jalkatilat ja peräkontit löytyy sitten toisesta autosta ja nämä ruuvausvehkeet on erikseen.

                      EDIT: jos täällä on tarkoitus puida jotain ferrarin eroja vs. M6, niin lienee Yleistä keskustelua -osion tavaraa ja riippumatonta siitä, millä kirjoittaja ajelee?
                      Tää topikki on toki rönsyillyt, mutta lähtökohta kun on M6 niin aiheeseen liittyvät jutut on siinä jatkeena. Ja niin moni on ollut aiheesta kiinnostunut kaikkine koeajoineen, että ei siinä asiassa mitään muutosta ole odotettavissa. Onko se jotenkin sulta pois kun viittaat näihin elimen venytyksiin? Kuten todettu, mikä pakko on sitten lukea tätä topikkia?

                      Mulle on tärkeää, että tuolla kuutosella voi myös kuljettaa ihmisiä ja tavaraa suht hyvin. Kolme nuorta pyörii nurkissa kavereineen ja yksi pikkuvekara pitää perheen kurissa.

                      Ei siis oikein ole aikaa vaan ajella huvikseen tai varsinaisesti rakennella nääs.

                      Kyllä tämä kirjoittelukin johtuu puhtaasta mielenkiinnosta aiheeseen, eikä jostain nettirispektin hausta. Mukava lukea porukan kirjoituksia aiheeseen liittyen.

                      Mitä tulee noihin renkaisiin, ne on lähes täydelliset katsoa ja ajaa. Ne pukee autoa paremmin kuin originaalit. Kunhan madallussarja on asennettu huollossa, täytyy katsoa tuleeko eteen vielä pikku speiseri vai ei. Laittelen uutta kuvaa kun homma on saatu kondikseen.

                      Takana 295 rengas johtuu siitä, että juuri tuolloin ei samaa Pirellin rengasta löytynyt 285 koossa. Se toimii hyvin ja suojaa vanteen reunaa paremmin kuin 285. Lookki ei ihan täydellinen ole etuviistosta, mutta takaa sitäkin parempi.

                      se 18-25v poikamiesjuttu ei ollut mikään läppä vaan ihan normaalia arkifaktaa, omasta elämästä koettua. Mulla on tosiaan jo ikää 50v ja neljä jälkeläistä plus pari firmaa, joiden kanssa aika palaa melko totaalisesti 24/7.

                      Siinä sivussa tämä auto- ja prätkäharrastus tasapainottaa henkisesti mutta huonona puolena vaatii hiukan liikaa rahaa tällä hetkellä.

                      Kun viittasit tuohon rahatilanteen hallintaan, niin palkkatyöläisenä on tultu oltua pitkään ja sehän oli helppoa, kun tulot oli ainakin melko hyvin tiedossa joka kuukausi.

                      Siinäkin oli toki riskinsä jos duuni lähti alta, niin sellaisissa olosuhteissa meni hetkeksi raha-asiat mönkään.

                      Toista se on ollut yrittäminen. 8 vuotta ja kaikki on pelissä. Välillä menee ok mutta huonoina viimeaikoina on sitten siinä aika omillaan, eli mielikuvitusta ja raakaa duunia vaaditaan runsaasti. Joku yrittämisessä kuitenkin viehättää vaikeuksista huolimatta.

                      Kaikki tapahtuva ei siis aina ole välttämättä tuunausta, vaan voi olla ihan pelkkää tuumaustakin.:think

                      Mukavaa syksyä vaan sulle ja sun perheelle.
                      Last edited by Italowestern; 18-09-2010, 19:37.
                      sigpic
                      ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                      Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                      Comment

                      • K2Ri
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 1829
                        • London, UK & Germany

                        Minkäslaiset madallusjouset tähän onkaan tulossa? Minkä merkkiset ja paljonko luvataan madaltavan?

                        ..ja milloin on tulossa alle?
                        sigpic
                        BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                        Comment

                        • Italowestern
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2008
                          • 507
                          • Vantaa

                          Huollossa alle

                          Originally posted by K2Ri View Post
                          Minkäslaiset madallusjouset tähän onkaan tulossa? Minkä merkkiset ja paljonko luvataan madaltavan?

                          ..ja milloin on tulossa alle?
                          Ne on nuo tehtaan orggikset, eli M6 Competition mallin jouset, joilla madallus on keskimäärin vajaan tuuman, eli aika mieto madallus kyseessä. Edellisistä viesteistä (no:764) löytyy kuva asiasta, kuva tosin orggisvanteilla, joihin jää ehkä hiukan enempi ilmaa ylle kuin näihin 20" pyöriin.

                          Kun huomioi, että alkuperäiset jouset on varmaan jo jonkin verran antaneet periksi vuosien mittaan, niin pudotus ei varmaan ole kovin valtava.

                          Tilatut jouset on jo saapuneet Laakkoselle odottelemaan ja seuraavan huollon yhteydessä laitetaan alle tarvittavine oheisosineen ja säätöineen.

                          Laittelen uutta kuvaa sitten pelistä kun homma klaari.
                          Last edited by Italowestern; 05-09-2010, 13:13.
                          sigpic
                          ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                          Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                          Comment

                          • jva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 1419

                            Nyt kun lueskelin viimeisimpiä postauksia niin toistan sen mitä aiemmin kirjoitin:
                            Jos tämä topic ei miellytä, niin älkää klikatko otsikkoa..niin yksinkertaista se homma on.
                            Ja Italolle sanon sen verran, että älä suotta lähde tuohon kinasteluun mukaan. Jätä kommentoimatta ja keskity tuottamaan sitä tekstiä mitä olet tähänkin asti tuottanut. Minä luen sitä mielelläni ja niin lukee moni muukin. Sinun ei tarvitse perustella miksi kirjoitat sitä/siten kuin kirjoitat..senkun kirjoitat vain
                            Kritisoijien kannattaa huomioida myös ikätekijät. 2-kymppinen kloppi todennäköisesti ei ymmärrä tuon taivaallista siitä, millaista on perheellisen yrittäjän arki ja siksi todennäköisesti kokee jotenkin outona sen jos topicissa joskus sivutaan mm. sitä miten lama kouraisee ja aikaansaa jopa jonkinlaisia selviytymispaineita. Heille sanonkin, että tervetuloa joskus aikuisten maailmaan..täällä moni asia näyttää hyvin erilaiselta kuin miltä se näytti 2-kymppisenä. Mieluusti olisin itsekin vielä sen noin 20v nuorempi..mutta toisaalta NIIN PALJON erilailla maailmaa katselee nyt kuin silloin, että enpä tiedä haluaisinko sittenkään vaihtaa osia?!
                            No, se siitä. Tämä ei liittynyt mitenkään topicin varsinaiseen aiheeseen, vaan oli kantani keskustelun sivujuonteeseen topicin "olemassaolon oikeutuksesta".
                            Italo kyseli aiemmin meikäläisen nykyisestä autosta. Porschella mennään edelleen, mutta nykyisin 987-Boxsterilla. Tilanne oli jossain vaiheessa sellainen, että rahaa tarvittiin muuhun, tärkeämpään asiaan kuin autoharrastukseen. Junailin sen asian vaihtamalla Porschen toiseen ja homma onnistui juuri siten kuin pitikin. Nyt on meneillään projekti joka tähtää siihen, että päästäisiin palaamaan entiseen..eli 997 on projektin tavoite. Nyt vain oikeastaan etsiskellään rauhassa pitkän kaavan mukaan sopivaa yksilöä ja kun sellainen löytyy niin sitten se ostetaan. Käytettyä kun etsii, niin aikaa on pakko varata riittävästi, että löytää juuri sellaisen kuin haluaa. Näissä hankinnoissa kuitenkin puhutaan sen luokan rahanmenosta, että en enää koe mielekkääksi laittaa sitä summaa johonkin joka on vain "sinnepäin" toiveiden mukainen.
                            Tietysti toisaalla kummittelee nuo Italollekin tutut, perheellisen tarpeet auton ominaisuuksille. Boksu on ehdottomasti hieno, ennenkaikkea ajajan auto, mutta sen kanssa ongelma on se, että jaettu ilo on kaksinkertainen ilo..eli mukavampi se olisi, että saisi koko perheen kyytiin myös hupiajelulle. 997:lla se seikka kyllä toteutuu, mutta silloinkin jää vielä niitä perheellisen "ongelmia". Lasten harrastuksiin ym. liittyy jos jonkinlaista varustetta ja vimpainta ja aina ei ole mahdollista hoitaa kuljetuksia perheen käyttöautolla. Siinä kohtaa 997:kin muuttuu ongelmallisen ahtaaksi.
                            Sen vuoksi on E60 M5 alkanut jonkin verran kiinnostaa. Sen ehdoton etu olisi se, että perheellisen kannalta käyttöominaisuudet ovat erittäin hyvät, mutta nautinnollisuutta löytyy ajajalle monessa muodossa enemmän kuin kylliksi. Eikä sekään tietysti haittaa, että E60 M5:sten hintataso on tällä hetkellä jo mielestäni erittäin kuluttajaystävällinen. Kuitenkin jokainen meistä joutuu myös miettimään jossain määrin sitä, miten saa rahalle parhaan vastineen..mielestäni E60 M5 tarjoaa tänä päivänä erittäin hyvän vastineen rahalle.
                            No, todennäköisesti pitäydyn kuitenkin suunnitelmassa ja etsiskelen pikkuhiljaa täsmälleen mieleisen 997:n..mutta mistä sitä koskaan tietää
                            Last edited by jva; 05-09-2010, 13:30.

                            Comment

                            • Italowestern
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 507
                              • Vantaa

                              Olet asian ytimessä

                              Originally posted by jva View Post
                              Nyt kun lueskelin viimeisimpiä postauksia niin toistan sen mitä aiemmin kirjoitin:
                              Jos tämä topic ei miellytä, niin älkää klikatko otsikkoa..niin yksinkertaista se homma on.
                              Ja Italolle sanon sen verran, että älä suotta lähde tuohon kinasteluun mukaan. Jätä kommentoimatta ja keskity tuottamaan sitä tekstiä mitä olet tähänkin asti tuottanut. Minä luen sitä mielelläni ja niin lukee moni muukin. Sinun ei tarvitse perustella miksi kirjoitat sitä/siten kuin kirjoitat..senkun kirjoitat vain
                              Kritisoijien kannattaa huomioida myös ikätekijät. 2-kymppinen kloppi todennäköisesti ei ymmärrä tuon taivaallista siitä, millaista on perheellisen yrittäjän arki ja siksi todennäköisesti kokee jotenkin outona sen jos topicissa joskus sivutaan mm. sitä miten lama kouraisee ja aikaansaa jopa jonkinlaisia selviytymispaineita. Heille sanonkin, että tervetuloa joskus aikuisten maailmaan..täällä moni asia näyttää hyvin erilaiselta kuin miltä se näytti 2-kymppisenä. Mieluusti olisin itsekin vielä sen noin 20v nuorempi..mutta toisaalta NIIN PALJON erilailla maailmaa katselee nyt kuin silloin, että enpä tiedä haluaisinko sittenkään vaihtaa osia?!
                              No, se siitä. Tämä ei liittynyt mitenkään topicin varsinaiseen aiheeseen, vaan oli kantani keskustelun sivujuonteeseen topicin "olemassaolon oikeutuksesta".
                              Italo kyseli aiemmin meikäläisen nykyisestä autosta. Porschella mennään edelleen, mutta nykyisin 987-Boxsterilla. Tilanne oli jossain vaiheessa sellainen, että rahaa tarvittiin muuhun, tärkeämpään asiaan kuin autoharrastukseen. Junailin sen asian vaihtamalla Porschen toiseen ja homma onnistui juuri siten kuin pitikin. Nyt on meneillään projekti joka tähtää siihen, että päästäisiin palaamaan entiseen..eli 997 on projektin tavoite. Nyt vain oikeastaan etsiskellään rauhassa pitkän kaavan mukaan sopivaa yksilöä ja kun sellainen löytyy niin sitten se ostetaan. Käytettyä kun etsii, niin aikaa on pakko varata riittävästi, että löytää juuri sellaisen kuin haluaa. Näissä hankinnoissa kuitenkin puhutaan sen luokan rahanmenosta, että en enää koe mielekkääksi laittaa sitä summaa johonkin joka on vain "sinnepäin" toiveiden mukainen.
                              Tietysti toisaalla kummittelee nuo Italollekin tutut, perheellisen tarpeet auton ominaisuuksille. Boksu on ehdottomasti hieno, ennenkaikkea ajajan auto, mutta sen kanssa ongelma on se, että jaettu ilo on kaksinkertainen ilo..eli mukavampi se olisi, että saisi koko perheen kyytiin myös hupiajelulle. 997:lla se seikka kyllä toteutuu, mutta silloinkin jää vielä niitä perheellisen "ongelmia". Lasten harrastuksiin ym. liittyy jos jonkinlaista varustetta ja vimpainta ja aina ei ole mahdollista hoitaa kuljetuksia perheen käyttöautolla. Siinä kohtaa 997:kin muuttuu ongelmallisen ahtaaksi.
                              Sen vuoksi on E60 M5 alkanut jonkin verran kiinnostaa. Sen ehdoton etu olisi se, että perheellisen kannalta käyttöominaisuudet ovat erittäin hyvät, mutta nautinnollisuutta löytyy ajajalle monessa muodossa enemmän kuin kylliksi. Eikä sekään tietysti haittaa, että E60 M5:sten hintataso on tällä hetkellä jo mielestäni erittäin kuluttajaystävällinen. Kuitenkin jokainen meistä joutuu myös miettimään jossain määrin sitä, miten saa rahalle parhaan vastineen..mielestäni E60 M5 tarjoaa tänä päivänä erittäin hyvän vastineen rahalle.
                              No, todennäköisesti pitäydyn kuitenkin suunnitelmassa ja etsiskelen pikkuhiljaa täsmälleen mieleisen 997:n..mutta mistä sitä koskaan tietää
                              Olet tosiaan asian ytimessä. Tokihan tämä topikki voisi olla jossain muuallakin kuin showroomissa, mutta kun se kuitenkin liittyy em. aiheeseen niin täällä jatketaan.

                              Toisaalta ajattelin kuitenkin kommentoida noita negatiivisempiakin kommentteja sen verran, että tiettyjä epäkohtia saisi hiukan oiottua. Mutta itse aihe on kuitenkin paljon mielenkiintoisempi, joten samoilla linjoilla jatketaan kuten ehdotitkin.

                              Tuosta autostasi,
                              Olen kerran vuokrannut jälleenmyyjien ratapäivätapahtumaan Porsche Boxterin ja se oli ihan noita alkupään autoja, Asunnan Harrin entinen oma peli.

                              Voi sanoa, että Salmenaution Arton kyydissä oli varsin hauskaa ja itsekin Boxteria pari kierrosta pyöritin Alastarossa. Takarenkaat ja kytkin ei olleet ihan täydessä hapessa, joista osittain johtuen, pari kaveria sai sen spinnattua radalla ja lopulta kaatosade keskeytti ajoharjoittelun.

                              Maserati oli tuolloin myös mukana kuvioissa ja silläkin tuli ajeltua muutamia ratakierroksia. Porsche oli manuaaliaskilla todella hauska ja kevyt ajaa, vaikka ei se mitenkään helppoa ollut. Mitään aikaa ei virallisesti otettu, mutta harjoitusta oli kiva harrastaa.

                              Lopuksi vielä tuli hetken aurinkoista ja Boxsterin kytkin antoi periksi. Boxter meni kuitenkin ilman apuja takaisin Tampereelle ajopäivän päätteeksi. Kytkinremppa maksoi jokusen tonnin mutta muistot päivästä olivat kaikille hyvin mieluisat.
                              Last edited by Italowestern; 05-09-2010, 19:11.
                              sigpic
                              ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                              Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                              Comment

                              • jva
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 1419

                                Originally posted by Italowestern View Post
                                Olen kerran vuokrannut jälleenmyyjien ratapäivätapahtumaan Porsche Boxterin ja se oli ihan noita alkupään autoja
                                Jep, keskimoottorisena Boxster ja Cayman ovat tällaisen vähemmän taitavan harrastelijankin käsissä hyvin helppoja ajaa. Taitava kuski ajaa 100% varmasti 911:lla todella kovaa, mutta...no..en ole kokeillut..mutta näppituntuma on se, että uskoisin ajavani radalla jossa ei ole pitkiä suoria Boxsterilla kovempaa kuin 911 Carreralla.
                                986 on hyvä ajettavuudeltaan ja helppo ajaa, nämä uudemmat 987:skat ovat vielä hiukan paremmaksi jalostettuja näiltä osin. Tehopainosuhde on muuten näissä uudemmissa 987:ssa hyvin lähelle sama kuin E92 335i:ssä, joten tehoihin nähden Boxsterin kulkupuoli on yllättävän pirteä.
                                Boxster ja Cayman ovat siis molemmat hyvin helppoja ajaa keskinkertaista heikommillakin taidoilla..911 on kuitenkin siinä mielessä PALJON enemmän ajajan auto, että vaikka sen ajaminen vaatii rutkasti enemmän taitoa, niin sitten kun hommat naksahtaa kohdilleen, on se todella palkitseva tunne kuskille..todellista oivaltamisen iloa.
                                Boxsterilla ajaessa kuskin ilme on tämä
                                911:sta ajaessa se on meikäläisellä lähinnä tämä
                                Kunnes sitten tajuaa miten se homma menee edes sinnepäin ja ilme on tämä

                                Comment

                                Working...
                                X