Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jakuza
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 516
    • Brisbane

    Hatunnoston arvoinen suoritus

    Ainakin 45-tiellä tuusulasta 3-tielle, noiden tolppien herkkyyttä on laskettu, kun pomon(kuljetusyrittäjä) kanssa juttelin niin oli ruvennut satelemaan postiluukkuun huomautuksia noin 7-10km/h (rajotinta vasten 80 alueella) ylityksistä.
    On tullut mietittyä, että mikä saatanan järki siinä on kun 99% raskaasta liikenteestä sitäkin tietä ajaa päivittäin rajotinta vasten ja kamerat välkkyy vähintään minuutin välein.. ETTÄ KERTOKAA NYT KAMEROIDEN PUOLUSTAJAT MIKÄ SAATANAN JÄRKI TÄSSÄ ON?
    Onkohan tämä nyt joku kokeilu ollut vai pysyväkin muutos parempaa turvallisuutta kohti?
    Muutenki ko. pätkällä ne pöntöt on sellaisiin kohtiin istutettu missä nopeusrajoitus pienenee (lähiaikoina salakavalasti sitä on pariinkin otteeseen hilattu alaspäin) taikka ohituspaikkojen päihin.

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Älkää nyt hyvät ihmiset haukkuko Hemiä hänen puheistaan, jos ette ymmärrä asian suurempaa kokonaisuutta. Kuten Hemikin sanoo, nopeuskamerat ovat ensiaskel kohti totaalista valvontaa. Kyllähän itsekin ymmärtäisin ne nopeuskamerat, jos niillä oikeasti lisättäisiin turvallisuutta, eikä vain rahasteta ihmisiä. Jos ihmiset mukisematta hyväksyvät tällaisen valvonnan, ajattelevat päättäjät, että no lisätään valvontaa entisestään, kun kerran kansalaisille se käy, niin kohta on sitten jo GPS-paikannus jokaisessa kinnerissä. Vai voiko joku väittää, etteikö piru veisi tässäkin kohtaa koko kättä, jos sille pikkusormen antaa? Pitihän autoveronkin olla väliaikainen samoin kuin auton käyttöveron, mutta kas kummaa, ihmiset eivät valittaneet ja nyt sitten maksamme kalliisti näistäkin asioista.

      Comment

      • eldrin
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 521
        • Espoo

        Originally posted by Ramzez View Post
        Jkohta on sitten jo GPS-paikannus jokaisessa kinnerissä.
        Antaa tulla vaan, ja samalla GPS-pohjainen auton käytön seuranta, jonka mukaan maksellaan se autovero. En voi tarpeeksi alleviivata kuinka paljon juhlisin tällaista älynväläystä, GPS-blokkaajat ei nimittäin montaa kymppiä maksa.. :think
        e60 530iA -04 Olivine Grün
        e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
        e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
        e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
        e34 540iA -94 Arktissilber
        ///ex

        Comment

        • BMW
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 3822
          • California

          Originally posted by eldrin View Post
          Antaa tulla vaan, ja samalla GPS-pohjainen auton käytön seuranta, jonka mukaan maksellaan se autovero. En voi tarpeeksi alleviivata kuinka paljon juhlisin tällaista älynväläystä, GPS-blokkaajat ei nimittäin montaa kymppiä maksa.. :think
          Ei se ruuvimeisselikään paljon maksa millä voit eliminoida rekisterikilven autostasi. Järjestelmä tosin on tehty sellaiseksi että kilpi kannattaa pitää autossa kiinni ja näkyvillä...
          P
          R
          N
          D

          Comment

          • Kiree äMMä
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 309
            • Jyväskylä

            Originally posted by Ramzez View Post
            Älkää nyt hyvät ihmiset haukkuko Hemiä hänen puheistaan, jos ette ymmärrä asian suurempaa kokonaisuutta. Kuten Hemikin sanoo, nopeuskamerat ovat ensiaskel kohti totaalista valvontaa.
            Kertokaahan mikä tekee juuri näistä tienvarsikameroista "ensiaskeleen kohti totaalista valvontaa"? Aiemminkin topicissa oli pointti siitä, että aktiivisesti kuvaavia kameroita on siellä täällä -ja jopa nauhoittavia- ja ollut jo pitkään.

            Comment

            • ka00z
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1805
              • Varsinais-Suomi

              Originally posted by BMW View Post
              Ei se ruuvimeisselikään paljon maksa millä voit eliminoida rekisterikilven autostasi. Järjestelmä tosin on tehty sellaiseksi että kilpi kannattaa pitää autossa kiinni ja näkyvillä...
              Piti juuri mainita, että kyllä siitä puuttuvasta GPS-datasta joku älähtää. Ja jos sitä GPS-dataa rupeat itse peukaloimaan, niin kaipa se Suomessa rinnastetaan petokseen
              W124 voll, markalla pidemmälle

              Comment

              • Kiree äMMä
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 309
                • Jyväskylä

                Osittain käsittämättömillä argumenteilla täällä puolustetaan rikoksentekijää(ja näistä puolustajista karkeasti arvioiden suuri osa on sieltä aktiivisimmasta päästä kerholaisia). Hemikin luovii "isoa pahaa" kuvatessaan täydellisen valvonnan ja ylinopeuden välillä niin sujuvasti, että yhteys noiden kahden asian välillä hämärtyy samalle tasolle kuin on tieliikenneonnettomuuksien suhde valvontakameroihin. Kumpi se paha nyt sitten olikaan...?

                Käsi sydämelle, kuinka moni foorumilainen sisimmässään myöntää tiellä liikkuessaan hajoilevansa valvontakameroihin niiden "isovelivaikutuksen" vuoksi? Tuskin moni edes pohtinut asiaa noin syvällisesti.

                Sitten jos mennään taas ylinopeusasiaan(jolla ei ole mitään tekemistä eikä yhteyttä tähän paljo puhuttuun täydellisen valvonnan dilemmaan), niin enpä jaksa uskoa, että tämän kaltaset tuhotyöt vaikuttavat nopeusrajoituksiin millään muotoa, vaikka toiminta kuinka laajenisi.

                Comment

                • eldrin
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 521
                  • Espoo

                  Originally posted by ka00z View Post
                  Piti juuri mainita, että kyllä siitä puuttuvasta GPS-datasta joku älähtää. Ja jos sitä GPS-dataa rupeat itse peukaloimaan, niin kaipa se Suomessa rinnastetaan petokseen
                  Ihan hyvä pointti kyllä. Mitenköhän tuota puuttuvaa gps-dataa sitten valvotaan? Jos sulla on esim autopaikka hallissa niin eihän sitä signaalia sieltä näy, jos nyt ajatellaan että se palikka sitä paikannustietoa päivittäis jatkuvasti vaikka virrat oliskin kytkettynä autosta pois.
                  e60 530iA -04 Olivine Grün
                  e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                  e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                  e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                  e34 540iA -94 Arktissilber
                  ///ex

                  Comment

                  • ka00z
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1805
                    • Varsinais-Suomi

                    Originally posted by eldrin View Post
                    Ihan hyvä pointti kyllä. Mitenköhän tuota puuttuvaa gps-dataa sitten valvotaan? Jos sulla on esim autopaikka hallissa niin eihän sitä signaalia sieltä näy, jos nyt ajatellaan että se palikka sitä paikannustietoa päivittäis jatkuvasti vaikka virrat oliskin kytkettynä autosta pois.
                    GPS on vaan yksisuuntaista, eli auto lähettää jotakin muuta kautta kyllä sen datan, mikäli tuollainen järjestelmä tulee. GPS herää heti, kun saa yhteydet satelliitteihin. Tosin myönnän että on menossa hankkeita, joilla saataisiin aikaan kaksisuuntainen järjestelmä.

                    Tällä hetkellä mobiilitekniikat kyllä tuon mahdollistavat, keskellä ei mitään GPRS ja kaupunkialueella 3G. Itse GPS-data on vain jono NMEA-lauseita, joita laite tulkitsee.



                    Osittain työkseni joskus tehnyt paikkatietoon liittyviä hankkeita, epäilen hieman tuon toteutumista.

                    Ensimmäisenä syynä voisi heittää heikon signaalin tiettyinä päivänaikoina ja toisena heti perään tuon tiedonkeruun. Siitä tulee suhteellisen kova rasite ja tietoa joudutaan parsimaan ihan kohtalainen määrä, kuin jokainen liikennekäytössä oleva auto tuota pistää eteenpäin. Mutta jos ei murehdita sen suunnitelemista ja jätetään niille muillekin softasuunnittelijoille haastetta...
                    Last edited by ka00z; 01-03-2010, 14:53.
                    W124 voll, markalla pidemmälle

                    Comment

                    • eldrin
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 521
                      • Espoo

                      Originally posted by ka00z View Post
                      GPS on vaan yksisuuntaista, eli auto lähettää jotakin muuta kautta kyllä sen datan, mikäli tuollainen järjestelmä tulee. GPS herää heti, kun saa yhteydet satelliitteihin.

                      Tällä hetkellä mobiilitekniikat kyllä tuon mahdollistavat, keskellä ei mitään GPRS ja kaupunkialueella 3G. Itse GPS-data on vain jono NMEA-lauseita, joita laite tulkitsee.

                      http://www.gpsinformation.org/dale/nmea.htm

                      No toi huonontaa tilannetta aika oleellisesti. Mikäli oon oikein ymmärtänyt niin blokkerit käsittääkseni sulkee nimenomaan sitä vastaanottavaa puolta. Tosin, on melko epätodennäköstä että tohon gps-seurantaan oltais nyt vielä ihan hetkeen menossa. Ei taida olla edes laillisesti vielä mahdollista.
                      e60 530iA -04 Olivine Grün
                      e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                      e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                      e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                      e34 540iA -94 Arktissilber
                      ///ex

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Kiree äMMä View Post
                        Kertokaahan mikä tekee juuri näistä tienvarsikameroista "ensiaskeleen kohti totaalista valvontaa"? Aiemminkin topicissa oli pointti siitä, että aktiivisesti kuvaavia kameroita on siellä täällä -ja jopa nauhoittavia- ja ollut jo pitkään.
                        En tiedä, onko tätä nyt vaikea hahmottaa, vai mitä, mutta selitän asian toisella tavalla. Eli ymmärrän kyllä kameravalvonnan, jos nopeusrajoitukset olisivat tietyillä osuuksilla suurempia ja ihmiset osaisivat ajaa. Toiseksi jos se valvonta todella jäisi sille tasolle, mitä se nyt on, eli nopeuskameravalvonta yhdessä poliisin tutkavalvonnan kanssa. MUTTA kun homma ei jää tähän. Aikansa kun nuo kamerat ovat tuolla tien varressa, niin ihmisten totuttaminen GPS-valvontaan ja keskinopeusvalvontaan on huomattavasti helpompaa, kun ihmiset ovat jo ennalta tottuneet, että heitä valvotaan noilla nopeuskameroilla. Pikku hiljaa sanktioista tehdään yhä ankarampia ja autoilemisesta tehdään hissukseen yhä kalliimpaa ja vaikeampaa. Tällainen hidas siirtyminen on petollista, koska sitä ei huomata. Lopulta vasta tajutaan, että nyt valvonta on jo sillä tasolla, ettet edes kotona saa olla rauhassa, etteikö poliisi kuvaisi sinua kameralla. Havainnollistavana esimerkkinä sammakko, joka tiputetaan kiehuvaan veteen, se hyppää sieltä heti pois, koska lämpötilan muutos on liian suuri. Mutta jos vettä aletaan hiljakseen keittää sammakon ollessa kattilassa, lopulta sammakko keittyy elävältä, koska ei tajunnut lämpötilan muutosta. Tämä on se syy, miksi ei pitäisi antaa liikaa narua eduskunnan suuntaan, jotteivat he siellä sitten hiljakseen tee olostamme yhä kurjempia. Edellä mainittu toimintaperiaate pätee niin moneen muuhunkin asiaan, mutta koska muutos on hidas, sitä ei huomata. Esim. sähkönhinta nousee koko ajan hiljakseen, verot nousevat hiljakseen yms. Lopulta sitten ihmetellään, kun tuloerot ovat järjettömän korkealla ja kaikki on kallista.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by jani View Post
                          Tietenkin jos kamerat liikaa häiritsee, voi mennä kauppaa ja ostaa



                          ja laittaa sen päähänsä.

                          Tällöin valvova isoveli ei tunnista kuka missäkin härää.

                          Minua kiinnostaisi myös tietää kuinka tässä isoveli järjestelmässä, jota Hemi nyt niin kovasti pelkää, löydetään juurikin ne kuvat missä Hemi on? Hemiltä varmaan löytyy varmaan vastaus?

                          Ajatellaanpa sellainen isoveli skenaario, että jokaisesta suomalaisesta eli n. 5miljoonasta ihmisestä pidetään tarkkaa seurantaa. Otetaan jokaisesta kuva 5sek välein niillä miljoonilla kameroilla, jotka suomen maahan on tasaisesti levitetty, niin että kukaan ei pääse minnekkään piiloon valvovalta isoveljeltä. Jokainen kuva on kooltansa 50kt. Jokainen voi laskea millainen määrä dataa syntyy päivässä, kuukaudessa ja vuodessa. Sitten voi alkaa miettimään millainen laskentateho tarvitaan käsittelemään tämä tieto, että voidaan tietää koska Hemi on käynyt kuppilassa juomassa kaljan tai jättänyt ärrällä veikkauksen.

                          Tai ehkäpä kenties George Orwell olikin oikeassa?
                          Totean taas kerran.... Eli mikäli ongelmaa ei ymmärrä, ei sitä ole olemassakaan. Puhumme kuitenkin aivan eri asiasta.

                          Comment

                          • jsa014
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1651
                            • Turun Pallivaha

                            Ei saa olla eri mieltä, hyi teitä.

                            Kun Hemi on raahattu mamman toimesta shoppailemaan Ideaparkkiin, tulee hän kameravalvotuksi kymmeniä kertoja, ja muutaman kerran vieläpä nauhalle taltioiduksikin. Tämä ei herätä suuria tunteenpurkauksia.

                            Mutta kun sitten kotimatkalla 9h shoppailuputkesta kyrpiintyneenä hän ajaa ylinopeutta kameratolppaan, eli syyllistyy rikokseen jonka vuoksi hänet kuvataan, niin se on suuren luokan valvomista, kansalaisoikeuksien polkemista, vapaudenriistoa ja ties mitä.

                            Voi kauhia kun mun esimerkit on nyt ontuvia ja ties mitä enkä tajua mitään ja olen lammas ja varmaan homokin.
                            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8235
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by jsa014 View Post
                              Voi kauhia kun mun esimerkit on nyt ontuvia ja ties mitä enkä tajua mitään ja olen lammas ja varmaan homokin.
                              mitä ilmeisimmin kun kerran niitä tolppia niin rakastat..
                              "demokratian" tuotoksia moiset tolpat (huom. lainausmerkit) ja hajottajat toteuttivat demokratiaa.. mikä on oikein, mikä väärin.. jos enemmistöltä kysytään niin väittäisin että kaikki tolpat poistuisivat aika nopiaan.. tosin demokratia ei tässä maassa toimi mutta jokin muu toimii :think
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Isoveli valvoo....
                                Nykyäänkään ei ole tieliikennelain rikkomuksista olemassa haltijavastuuta että auton omistaja joutuisi maksamaan autolla ajetut ylinopeudet.

                                Aina voi kuulusteluissa sanoa että autolla ajaa milloin kukakin , ei voi muistaa. Voi höpöttää vaikka että puoli kylää pitää sitä sijaisautona kun korjaa niitten kyläläisten pommeja.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎