Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1763
    • Honkajoki

    Pitäis saada tohon polliin vaihtoehdoksi "kyllä taajama-alueiden ulkopuolelta" , kun tämä asia ei ole ihan noin yksinkertainen.
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • Rubu
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 809
      • Kuopio

      Originally posted by jussi_r View Post
      Sähän voit kaivella ihmsten ikiä muista gallupeista, kun niin kiinnostaa.

      Meinaatko muuten, että vain erittäin nuoret viitsivät niitä vastustaa? Osa nimittäin on senkin verran vanhoja, että muistaa millaista oli ajaa autolla ilman mitään kameravalvontoja. Toiset taas ovat kasvaneet siihen, että ne kuuluvat muka tähän juttuun.
      Antaa gallupin elää elämäänsä eikä minun ehdottamat gallupin tarkennukset liity muuhun kun haluan nähdä tilastoa vaikuttaako ikä mahdollisesti vastaukseen.

      Eikös nuorten pitäisi sitten äänestää Ei jos ovat kasvaneet tolppien kanssa?

      Minä muistan millaista oli ajaa kesäyönä 200 mittarissa ilman tolppia. Äänestin Ei.

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6602
        • Lappeenranta

        Originally posted by okko View Post
        Pitäis saada tohon polliin vaihtoehdoksi "kyllä taajama-alueiden ulkopuolelta" , kun tämä asia ei ole ihan noin yksinkertainen.
        Suomessa noita peltipoliiseja on lähes yksinomaan taajamien ulkopuolella, ja ymmärtääkseni niistä täällä on nyt väitelty.
        M550d

        Comment

        • jussi_r
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1655
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Rubu View Post
          Eikös nuorten pitäisi sitten äänestää Ei jos ovat kasvaneet tolppien kanssa?

          Minä muistan millaista oli ajaa kesäyönä 200 mittarissa ilman tolppia. Äänestin Ei.
          Valitettavasti tolppien kanssa kasvaneet aikanaan hyväksyvät ne, elleivät ajattele asioita pidemmälle.

          Minä muistan millaista oli ajaa ennen ensimmäistäkään tolppaa koko maassa (tulivat v. 1991). Äänestin kyllä, koska noista vaihtoehdoista se on mielestäni parempi. Tolppa sopii johonkin sellaiseen paikkaan taajamassa, jossa on kevyttä liikennettä varottavaksi, mutta jossa ei voida/haluta käyttää liikenneympyröitä tai hidastetöyssyjä.
          M3 Cabrio Individual
          530d GT xDrive
          GL420 CDI
          ZX-12R

          Comment

          • Radon
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 463
            • Suomi-Finland

            Originally posted by Kaimann View Post
            Ennemmin niitä oikeita poliiseja sinne tien päälle nimenomaan liikennettä valvomaan, ei pieniä merkityksettömiä ylinopeuksia.
            Juurikin näin, ei nyt heti tule mieleen mitään turhempaa kuin nuo tolpat, olisivat edes taajamissa tmv. järkevissä paikoissa mutta lähes kaikki ovat jossain valtateiden varsilla täysin merkityksettömissä paikoissa, niin turhaa kun olla voi. Hieman menee tämä valvontayhteiskunta välillä yli. Voisivat asiaa osaavat noihin tolppiin harjoitella graffiteja mun puolestani varsin vapaasti, ihan näin holhousyhteiskunnan vastustamisen puolesta.

            Comment

            • jsa014
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1651
              • Turun Pallivaha

              Originally posted by Hemi View Post
              Mikäli sinä jsa014 LUPAAT minulle että nykyinen kameravalvonnan taso on ja pysyy maailman tappiin juuri nykyisellä tasolla, on minulle herttaisen yhden tekevää onko nykyiset peltipoliisit siellä missä ne nyt ovat ja "isoveli" pitäköön omansa.
              En lupaa. Tietenkin kameroita aletaan käyttää laajemmin, ensin keskinopeuden mittaamiseen, ja sitten kun etäluettava livekuvausdata on käytössä, niin mm. etsintäkuulutettujen autojen etsimiseen, yleiseen liikennevalvontaan, ajoetäisyysvalvontaan, kännykänkäyttövalvontaan, turvavöihin ym ties mihin.

              Kehityksen suunta on selvä. Mutta onko oikea tapa tuhota niitä, se on toinen kysymys. Jos tilanne on se, että kansan enemmistö on tätä vastaan, ja silti näin tehdään, ajaudutaan tilanteeseen jossa tämä on ainoa tapa. Mutta uskonpa että Suomen kukkahattukansa on aikalailla tolppien puolella.

              Ja hyvät poijaat, en minä tolppia rakasta. Joka tolppaan itsekin joudun jarruttamaan, ja sen mieluusti pois jättäisin.
              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7345
                • Oulu

                Originally posted by jsa014 View Post
                Mutta uskonpa että Suomen kukkahattukansa on aikalailla tolppien puolella.
                Saattaahan se näin todellakin olla. Mutta onko tässä takana se, että tolpat on vain onnistuneesti markkinoitu kansalle nollavisioilla sun muilla epärealistisilla lupauksilla viattomia kanssaautoilijoita tappavien kaahareiden poiskitkemisestä, vai kokeeko joku todella tarvitsevansa niitä tolppia voidakseen ajaa ihmisiksi?

                Mulla tulee aina mielleyhtymä Suomen alkoholipolitiikkaan kun ajattelen tätä tolppa-asiaa ja kansan laajempaa suhtautumista siihen. Ilmeisesti kukkahattukansan mielestä on hyvä että viinaa myydään vain Alkossa ja että keskioluttakaan ei saa myydä ennen aamu klo 9. Kumpikaan rajoitus ei henkilökohtaisesti hierrä minua lainkaan, mutta silti on vaikea uskoa että asiat todella pitäisi olla kansan mielestä näin.

                Originally posted by jsa014 View Post
                Ja hyvät poijaat, en minä tolppia rakasta. Joka tolppaan itsekin joudun jarruttamaan, ja sen mieluusti pois jättäisin.
                Kyllä minä vielä niihin tolppiinkin jaksan jarrutella kun teen kaikkeni ajaakseni vain teitä joissa tolppia ei ole, mutta silloin kun en voi sellaista tietä valita ja vähäisessäkin jonossa nopeus tippuu 5-10 km/h alle rajoituksen jokaisen tolpan kohdalla niin se saattaa joskus hiukan harmittaa. Tolpan jälkeen vauhti tietysti palaa siihen järkevään ko. tielle ja olosuhteilla sopivaan luonnolliseen vauhtiin, joka voi olla enemmän tai vähemmän kuin rajoitusnopeus.
                Last edited by Petri.Kekkonen; 01-03-2010, 20:07.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • zanta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 2908
                  • Oulu

                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Niin ja tolpista: kannattaisin niitä jos ne siirrettäisiin isolta tieltä päiväkotien ja koulujen ympäristöön. Olisin (kahden isänä) ihan tyytyväinen vaikka nämä lähikadut taajamassa (missä lähin ala-aste ja pvkoti on,-) tykitettäisiin täyteen kameratolppia.
                  Joo hidasteet voitaisiin poistaa ja tilalle siirtää isompien teiden varsilta nuita tolppia kameroineen. Ei haittais kyllä yhtään jos taajamissa olis automaattinen nopeusvalvonta.
                  LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                  eksälista:
                  E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                  Comment

                  • Tumppi_
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 105
                    • Helsinki

                    Olen kyllä täysin samoilla linjoilla Hemi:n kanssa, se ei aiheuta vaaraa ajaa 5-15km/h ylinopeutta maanteillä missä lähes kaikki näistä tolpista on. Omasta mielestä pitäisi nekin rahat mitä noihin käytetään käyttää vaikka teiden kunnossapitoon tai sitten näihin paljon enemmän vaaraa aiheuttaaviin rattijuoppoihin.
                    Hyvä juttu vaan jos porukka noihin tolppiin maalailee tai vetää vaikka elmukelmua linssin eteen niin että kuvista ei saa mitään selvää .

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Keskinopeusvalvonta se vasta iso kirosana onkin. Jos ja kun nopeuksia aletaan valvomaan keskinopeuksien perusteella, muuttuu liikennekulttuuri nopeusmittariin tuijottelemiseksi ja ajetaan sitten reipasta alinopeutta ja auta armias, jos ajoit kilometrin verran 80-alueella 85 km/h, niin sinun pitää äkkiä jarruttaa ja körötellä seuraava kilometri reilulla alinopeudella. Liikenne ei enää suju, aiheuttaa ruuhkautumista, isompia bensalaskuja autoilijoille, sakkoja, lisää mahdollisesti peräänajoja yms.


                      Pieni OT: Onko kukaan perehtynyt nykyisiin ACTA-neuvotteluihin? Kohta alkaa se isoveli valvoa muillakin rintamilla, ei ainoastaan liikenteessä. Se niistä puheista, etteikö tänne yritettäisi saada totaalista valvontaa aikaiseksi.

                      Piraattiliiton selvitys: KLIK

                      Tietokoneen Tero Lehdon päivityksiä aiheesta: KLIK
                      Last edited by Ramzez; 01-03-2010, 20:57.

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10494
                        • Saaressa

                        Joku vois paukutella 8 tieltäki noi tolpat ketoon.. Sais kesällä rauhaksiin ajella partyille
                        Mutta tuo edellämainitun tien kun ajat turusta ouluun positiivinen kuva kameratolpista on rapissut viimeistään turusta lähtiessä jo porin kohdalla.
                        Ei niiden sijoitelulla ole liikenneturvallisuuden kanssa mitään tekemistä 95% tolppien paikoista.
                        Itse kannatan sujuvaa ajamista jonka osa poliisivoimiemmekin edustajista hiljaa hyväksynee, omalla käytöksellään

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • TFV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 3080
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by wta View Post
                          Samoin, jos enemmistö saisi päättää myöskään veroja ei maksettaisi. Miten nämä kameratolpat ovat muka vaarallisia liikenteelle? Ai siten, että ne pistävät ihmiset pudottamaan vauhtinsa takaisin sallittujen rajoihin? Kyllä tällaisessa tapauksessa se syyllinen löytyy edelleen sieltä penkin ja ratin välistä. Hän on se joka on nostanut nopeutensa yli sallitun ja näin on pakottanut itsensä hidastamaan tolpan kohdalla.

                          On asia erikseen ovatko nopeusrajoitukset liian hitaita, niillä ei ole tekemistä tämän kameravalvonnan kanssa mitään tekemistä. Nuo kamerat kyllä pystytään kalibroimaan korkeammillekin nopeuksille, joten noita "liian matalilla" nopeusrajoituksilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa valvooko tuota nopeutta pelti vaiko oikea poliisi.

                          Ylinopeuksien estämisessä olisi kaikista paras keino pistää autoihin laite johon syötetään oma ajokortti ja vasta tällöin saataisiin auto liikkeelle. Kys. laite lukisi tiekohtaisen nopeuden ja kirjaisi ylös jokaisen ylityksen. Tämä kys. laite sitten välittäisi tiedon eteenpäin ja sakko seuraisi postissa. Mutta eihän tällainen sopisi palstan itkijöille, heille kun ylinopeuden ajaminen on ihmisoikeus (eikös täällä joku itkenyt, kun sai ylinopeussakon, että hänen ihmis- ja perusoikeuksiaan on loukattu).

                          Toki autojen nopeuden rajoittaminen tiekohtaiseksi olisi yksi keino mutta tästä saattaisi aiheutua joitain vaaratilanteita, koska joskus saattaa olla pakkotila nopeuttaa sallittu nopeus.
                          Minulla tuli nyt erittäin voimakas tunne, että olet ammattiauttajan tarpeessa.
                          Kirjoituksestasi seurasi fyysinen reaktio.
                          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                          Comment

                          • Kroeger
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2008
                            • 195
                            • -

                            Oikein esimerkillistä toimintaa! Propsit tämän tekijälle!

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              Muistan kanssa hyvällä mielellä niitä hetkiä kun mökille pääsi joustavasti ja tasaista nopeutta kantatie 51:stä pitkin. 80kmh alueella semmosta tasaista 90kmh ja 100 alueella tasaista 110kmh. Tämä siis ennen kun noi mulkkutolpat tuli 51:lle.
                              Nyt 51:llä on tämä ihana nollatoleranssi niin voi että miten ihanaa on ajella letkassa 80kmh alueella ~65-70kmh tolppien kohdalla ja 100kmh alueella semmosta 90kmh..ei niin joustavaa ei missään nimessä mukavaa, kiitos noitten vitun tolppien.
                              Ihmiset pelkää tolppia, oletan että vanhemmat ihmiset pelkäävät, tyypillisesti ne jarruttaa juuri ennen tolppaa 10-15kmh pois sallitusta ja nostavat takaisin sallittuun kun tolppa on mennyt ohi.
                              Tämä pumppausliike korostuu kauas taakse mitä pitempi jono on.
                              Tolppa kun on ohitettu alkaa ohituskarnevaalit, tulpista on päästävä ohi ja niistähän mennään.
                              Ennen ei tämmöstä ohitusfestivaaleja nähty, nykyään näkee kiitos noitten hauskojen tolppien.

                              Se ei haittaa jos ajettais koko matkan tasaisesti 80kmh, mutta kun pitää jarruttaa "vielä varmuuden vuoksi" noin paljon alle sallitun niin pistäähän se vituttamaan, ja kaikki tämä noitten helvetin typerien tolppien takia

                              Vastasin galluppiin että KYLLÄ
                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              • TFV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 3080
                                • Nurmijärvi

                                Vastasin galluppiin että KYLLÄ[/QUOTE]

                                Missä se galluppi luuraa? pääsis kylläilemään.
                                Äh, löytyi. Luulin, että jossain muualla olisi joku kysely.
                                Last edited by TFV; 01-03-2010, 22:17.
                                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎