Announcement

Collapse
No announcement yet.

pakettiautot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tojopa
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 1592
    • Kuopio

    Veljellä ollut useamman vuoden Hiace, ja se on kyllä ollut huoleton auto. Takavetoisena etenemiskyky on kyllä vaatimaton ja pari kertaa oltu naurettavissa paikoissa sillä kiinni. Firman naisia en uskaltaisi takavetohiacen rattiin talvella laittaa.

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      Jos pakettiauto pitäis valita niin volkkarin transporteri 2.5tdi 4x4.
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Kyllä tommonen hiace on paras, eikö se voittanut muutama vuosi sitten TMn pakuvertailun mennentullen.

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11680
          • Kouvola

          Firmalle tilattiin kesäksi uusi Vito 119CDI 4x4. Tuota ennen ollut kolme Transporteria kukin noin 5v välein hankittuna (viimeinen 2010 140hv 4Motion). Nyt 15tkm tuolla uudella autolla rullanneena ei kyllä ole yhtään ikävä volkkarileiriä. Vito on hiljaisempi, parempi alustaltaan, parempi varustevalikoimaltaan jne. Voimaa on kerrankin vaunun vetohommiin riittävästi! Ei tarvi paljo jännitellä alkaako vauhti hyytymään ylämäissä eikä laatikon tarvitse pykältää kuin harvoin pienemmälle. Kääntyvät ledivalot on kerrassaan loistavat! Kuljettajan comfort-jakkarassa on ilo istua vaikka koko päivä. Automaattilaatikko toimii kuin junan vessan yhteen tuon moottorin kanssa eikä keppi ole tilaa viemässä keskipaikkalaisen jalkatilasta. Peruutuskameralla säästää mukavasti auton persettä peruutettaessa vaunun eteen yms. Kokonaisuutena kirkkaasti paras pakettiauto mitä meillä on ollut.

          Käytiin kyllä kysymässä tarjousta uudesta Transporteristakin, mutta ei ollut ainakaan sillä hetkellä tietoa saisiko koska ja mihin hintaan tehokkainta moottoriversiota. Ehkä kuitenkin merkittävimmät seikat Vitoon päätymiseen oli, että mersumyyjä hyvitti pari tonnia enemmän vanhasta volkkarista mitä volkkariliike ja se ehkä olennaisin seikka, että Transporter on edelleen pääpiirteittäin ihan sama auto mitä se on ollut jo yli 10 vuotta. Vähän on ajovaloja, kojelautaa ja moottoreita päivitetty, mutta siinä kaikki. Samat viat noissa tuntuu vaivaavan "mallisarjasta" toiseen silti kuten alimitoitettu kytkin nelikoissa, narisevat iskarien yläpäät, hajoavat ovitiivisteet, EGR-viat jne.

          Comment

          • A^A
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 2168
            • Seinäjoki

            Nostetaan vanhaa topiccia.

            Kokemuksia tästä uusimman -12 -> korisesta pikkupakusta transit connect?

            Firmalle tarttis kakkos pakuksi tuollaisen pikkunäppärän. Ulkonäkö miellyttää silmää ja myös 3 paikkaisuus on iso plussa. Moottorina minkälainen tuo 1.6tdci? En ole vielä käynyt kokeilemassa mutta kuinkahan tuossa penkin säätövarat riittää 194cm kuskille :think
            EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

            Comment

            • A^A
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2168
              • Seinäjoki

              Kyselen lämpimiksi taas. Nyt olisi kiikarissa opel vivaro -07 tuolla 2.0 cdti motilla, tämä taisi olla jo ketjukoneella? Miten luotettavaa tekniikkaa?
              Manuaalilaatikon ongelmista puhutaan paljon, meillä oli aikoinaan yksi 2.5 trafic jolla ajettiin 150 - > 250tkm eikä siinä ainakaan ollut loodassa mitään isompaa vikaa, kylmänä kyllä piti vaihteet laittaa aika rauhallisesti ettei ollut sorsia vaihdelaatikossa..
              Minkälaista ääntä rikkinäinen tai rikki menevä loota pitää? Tässä koeajamassa autossa kuului joku erikoinen vollotus joka tuntui menevän kiekkojen mukaan eli hiljeni kun painoi kytkimen pohjaan, lisäksi kutosella kun vähän vedätti pienemmillä kiekoilla niin tuli mielenkiintoisia ääniä, oma lopputulema oli kyllä että loota on selvä, toki toimi muuten kuten kuuluu..
              Muutenhan tuollainen on loistava ajaa eikä ruosteet vaivaa.
              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9988
                • KVLA

                Tulipa mieli eräs pikku kyssäri pakuista: Onko noissa vanhemmissa 2007-2010 MB Vitoissa lukkoperä,edes nelikoissa?

                Comment

                • hencca89
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 619
                  • ikaalinen

                  Onko kellää alla tai kokemuksia transit connect II:sta?
                  Lähinnä L2 95hv kiinnostaisi mutta en ole edes koeajanu.

                  Talouden autoja pidetty pääsääntösesti vain yhtä kerrallaan ajossa niin hakusessa olisi pieni pakettiauto jolla pärjäisi käyttiksenä hyvin. Tarkoittaa meillä 3-istuttavaa, johon kuitenki mahtuisi just ja just 2-kyykkäpyörää kyytiin. :think
                  BMW E91 320
                  MB W108 280SE
                  SUZUKI GSX-R
                  BMW K100 "cafe"

                  Comment

                  • N54
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2012
                    • 526
                    • Satakunta

                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Tulipa mieli eräs pikku kyssäri pakuista: Onko noissa vanhemmissa 2007-2010 MB Vitoissa lukkoperä,edes nelikoissa?
                    99% varmuudeella ei ole saanut edes lisävarusteena lukkoa, vakiona ei ainakaan ole taka- eikä nelivedossa. Nelivedossa tasauspyörästönlukkoa korvataan jarruttamalla sutivaa pyörää vähän samaan tapaan kuin esim. E9x sarjan sähkölukossa, mutta tämä tietysti välttää vain tiettyyn pisteeseen asti.

                    Taitaa muuten W124 korinen olla ainoa 4Matic, jossa oli oikeat mekaaniset lukot.

                    ^Connecti on muuten ihan jees, mutta se keskipaikka on kyllä aika snadi, että jatkuvaan kolmenhengen käyttöön voi olla vähän ahdas. Riippuu tietysti loppuviimeksi kuskattavien koosta.

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9988
                      • KVLA

                      Originally posted by N54 View Post
                      99% varmuudeella ei ole saanut edes lisävarusteena lukkoa, vakiona ei ainakaan ole taka- eikä nelivedossa. Nelivedossa tasauspyörästönlukkoa korvataan jarruttamalla sutivaa pyörää vähän samaan tapaan kuin esim. E9x sarjan sähkölukossa, mutta tämä tietysti välttää vain tiettyyn pisteeseen asti.

                      Taitaa muuten W124 korinen olla ainoa 4Matic, jossa oli oikeat mekaaniset lukot.
                      Lukon puutteesta huolimatta ostin kuitenkin. Kun löytyi pitkällä etsimisellä vähän ajettu,omiin tarpeisiin hyvin varusteltu ja mikä tärkeintä,oikeasti ruosteeton yksilö (orkkis maaleissaan vielä).
                      Last edited by Heguli 31; 04-01-2020, 21:14.

                      Comment

                      • jani
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 5151
                        • Kuopio

                        Originally posted by hencca89 View Post
                        Onko kellää alla tai kokemuksia transit connect II:sta?
                        Lähinnä L2 95hv kiinnostaisi mutta en ole edes koeajanu.

                        Talouden autoja pidetty pääsääntösesti vain yhtä kerrallaan ajossa niin hakusessa olisi pieni pakettiauto jolla pärjäisi käyttiksenä hyvin. Tarkoittaa meillä 3-istuttavaa, johon kuitenki mahtuisi just ja just 2-kyykkäpyörää kyytiin. :think
                        En kyllä tiedä mitenkä ahdas on pakata kaksi pyörää kyytiin, mutta muutenhan tuo on aika mukava pakuksi ajaa.
                        F33 435d Mineral-grau metallic
                        K40 K1200s sondermodell

                        Comment

                        • A^A
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 2168
                          • Seinäjoki

                          Uudemman koppanen Fiat scudo -07 nyt jäi käteen.
                          En edes harkinnut kyseistä autoa kun kokemukset siitä edellisestä korimallista oli aika ankeat tai ainakin kapiini oli niin pieni ettei meinannut ulos nähdä.
                          Mutta tuli kuitenkin käytyä kokeilemassa ja olipa yllätys miten soiva peli on.
                          Kapiini on ihan eri luokkaa vanhan kanssa, saa yli 190cm hyvän ajoasennon. Ajoltaan on myös oikein hyvä, ei oikeastaan isompia moitteita. Melutaso on ainut miinus ainakin w906 sprintterin jälkeen mutta pitää koittaa vaimentaa ainakin tuo väliseinä kun sieltä tuntuu äänet kantautuvan. 2.0jtd moottori menee suht pienellä aineella ja vetää oikein iloisesti, tehoa en kaipaa yhtään lisää tuommoiseen kopperoon.. Löytyy ilmastointi, vakkari, webasto kellolla, molemminpuolin penkinlämppärit yms. Saman hintaluokan vitot, transportterit ja vivarot mitä tuli kokeiltua oli joko aivan surkeassa kunnossa, surkeilla varusteilla tai muutenvaan loppuunpoljettuja.
                          Yksi raivostuttava ominaisuus tässä kyllä on, tuo takatilan automaattilukitus mitä ei ilmeisesti saa pois millään, eli aina erikseen on avattava takatilan ovet joko avaimesta tai kapiinin napista muuten ne on aina lukossa ja napsahtaa heti lukkoon kun auto liikahtaa..

                          Firman w906 315cdi sprintterillä on nyt 200tkm täynnä ja pientä remppaa on alkanut ilmestyä mutta edelleenkään ei mitään mullistavaa. Etuiskarit ja raidetangon päät joutui nyt katsastukseen vaihtamaan, muuten on alusta vielä alkuperäinen että aika hyvin tuntuu kestävän. Kytkin teki ihan yhtäkkiä täyden laupeuden joten se rempattiin kokonaisuudessaan samalla.
                          n.170tkm kohdalla tehtiin eteen isompi jarruremppa kun oli toiselta puolelta syönyt sisemmän jarrupalan loppuun niin että meni satulakin vaihtoon.
                          Lämppärin puhallin on hajonnut 2 kertaa. Ruostettahan puskee vähän joka välistä, kerran on korjattu ja nyt saisi taas vähän fiksailla..
                          Tuossa kaikki isommat korjaukset mitä meidän aikana (90-200tkm) on ollut.
                          Öljyjä olen vaihtanut 15tkm välein kokoajan jospa tuo moottorikin kestäisi vielä toiset 200tkm. Edellisen firman vastaava oli koneelta aivan loppu 250tkm ajettuna kun ajettiin sillä 40tkm vaihtovälillä
                          EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                          Comment

                          • jakeluvesimies
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2010
                            • 2726
                            • On the road @ Laplandia

                            Täällä iski hätäinen pakukuume loppukesästä. Hintaluokan vitot olivat mätiä ja sen 300+tkm kelattuja. Pihaan löytyi ensimmäisten vuosien t5 porteri, ruosteeton rapiat 200tkm ajettuna. Sentään webasto ja ilmastointi. Kokonaiset 85 heppaa. Ennen kauppaa oli turbo uusittu ja tuulilasi. Lisäksi kahdet uudenveroiset renkaat.

                            Koeajolla yllätyin kuin hiljainen tuollainen on matka-ajossa - tehottomuus ei puolestaan yllättänyt.

                            8 euroa käytin koritöihin ja 60e lastuun. Nyt jaksaa jo vetää mäkien päälle ja ohitella. Kulutus siinä 7,5 - 9 litraa sadalla.

                            Laitettu nyt hupiakku 185ah, erotusrele, kiinapojan ilmaweba kaukosäädöllä, 1500 watin invertteri, jääkaappi ja keittimet löytyy pitkään ajoon..

                            Pitkästä aikaa kokemus kansanautoiluun 3. auton suhteen - ei kaduta valinta
                            Last edited by jakeluvesimies; 04-01-2020, 04:30.

                            Comment

                            • miyli
                              BTCF Member
                              • Dec 2008
                              • 2084
                              • Naantali

                              4 vuotta takana 125hv manuaali Transit Customin kanssa työajoa ja nyt tuli 6.1 Transporter 4 motion DSG laatikolla ja 150 hv koneella tilalle. Transit toimi loistavasti, ei ainuttakaan vikaa koko 4 vuoden ja 150 tkm aikana.
                              Tässä muutamia mietteitä mitä tullut mieleen autojen välisistä eroista muutaman tuhanne kilometrin jälkeen. Transit on huomattavasti rengasmelusta hiljaisempi kuin Transporter. Tuo Transporterin DSG laatikko miettii ärsyttävästi liikkeelle lähtiessä ja vaatii aika paljon kaasua ennen kuin lähtee liikkeelle, liekö laatikko vielä oppimisvaiheessa vai kuuluuko olla tuollainen :think. Transporterin kuskinpenkki on parempi kuin Transitissa, mutta tuo vaihdekeppi osuu Transporterissa ärsyttävästi polveen/farkun sivusaumaan ja painaa jalkaan kun siihen tulee nojattua. Samoin Transportteriin oli pakko ottaa lisävarusteena mukavuusväliseinä kun tälläinen 185cm pitkä ei mahdu sitä muuten ajamaan kunnolla, Transitissa mahtui juuri juuri. No tuo 6.1 Transportterin kojetaulu on jo onneksi hiukan fiksumman oloinen kuin noissa vanhemmissa malleissa. Säilytystilaa on ohjaamossa myös paljon vähemmän/ pienemmät Transportterissa kuin Transitissa. Ajoltaan molemmat on ihan hyviä, mutta kulutus Transportterissa on 10l kun Transitissa se oli 8,5l. Ledivalot aivan loistavat Transportterissa.
                              Transportterin hinta lisävarusteineen oli 57000€ Joka on minun mielestä järjetön summa siitä kun vastaavan Transitin ilman nelivetoa saa 10000€ halvemmalla ja täällä etelässä nelivedosta ei ole mitään hyötyä.
                              No ehkä Transporter pitää paremmin hintansa kuin Transit :think
                              Ei ollut onneksi minun päätäntävalassa tuo auto kun työnantaja suosii Volkkareita ja halusi tuollaisen ostaa ja kyllähän tuolla mukava on ajella sitä en kiellä.
                              Last edited by miyli; 04-01-2020, 08:18.
                              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                              0-200km/h 11.40s
                              100-200km/h 6,00s
                              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17505
                                • Turku

                                Ajellut jonkin verran noilla vanhemman ja uudemman kopan Transiteilla (2015-2017) Ovat pitkiä ja korkeita, onko tuo sitten L2H2 tjsp.?

                                Raffissa käytössä olleet, mutta ihan mukavia ajaa. Suurin tuska on mielestäni tuo moottori. Aivan nuha ja tehoton, vääntöäkään ei ole. Mitä lie 2.0 dieseleitä, äänekäs käyntiääni ja ruma sellainen tietysti. Nahkaratti on kyllä mukava yllätys noissa.

                                Edit: Verrattuna Ducatoon vm. 2008 2.2l diesel: Ducato on kyllä huomattavasti pirteämpi, vaikka muutoin sysipaska onkin teknisesti ja pikkuvikoja riittää.
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎