Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Automaattihan se tuo tupaöljyrouskutinkin on, eikä paljoa jää. Sama perä siellä manuaalissa on.(?)
    Tuossa vertauksessa oli ihan hyvä pointti, että diisselillä pääsee myös aika ripeästi, mutta vertailussa oli vain automaatit ja dieselissä todennäköisesti huomattavasti kehittyneempi laatikko. 530i manual sedanin perä on erilainen (Nixu kerkesi tarkistaa), mikä myös selittää sen paremman suorituskyvyn (<- not). Sillä ei jää muiden kanssa jalkoihin, kunhan vaan kehtaa painaa kaasuun. Kaupunkiajelussa hyvä puoli on myös se, että vääntöä löytyy jo hyvin ihan alhaalta, melkein kuin dieselillä ajaisi, tiedä sitten miten 530iA:lla, kun en sitä ole ajanut.

    Edit. Manuaalissa laatikko + perä kokonaisvälityssuhde on lyhyempi, jolloin myös ajaessa samaa nopeutta manuaalissa on enemmän kierroksia. Eli ero ei johdu pelkästä perästä. Katsoin myös perän välityssuhteet väärinpäin.
    Last edited by Bomb5; 31-07-2013, 21:34.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Realoem sanoo..

    I=2,93 I=3,07
    Kappas vaan, no ei tuo aavikkoperä ainakaan auta kiihtyvyyteen.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Automaattihan se tuo tupaöljyrouskutinkin on, eikä paljoa jää.

    Sama perä siellä manuaalissa on.(?)
    Realoem sanoo..

    Sedan + Manu
    01 Rmfd final drive I=2,93 1 33101428503
    Sedan + Auto
    01 Rmfd final drive I=3,46 1 33107529494


    Touring + Auto
    01 Rmfd final drive I=3,46 1 33107529494
    Touring + Manu
    01 Rmfd final drive I=3,07 1 33101428467

    :think

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Hyvin tuo F30 320da jaksaa pykää, että kehitystä on tapahtunut. Rehellisyyden niimissä mulla ei ollut mielessä tuo f30 kun mietin pientä turbodieseliä ei edes bmw-merkki
    Ja f30 320da onkin parasta mitä on tarjolla kaksilitraisista (joo, 325da..): muut saksalaiskilpailijat jää sen 1-1.5s jo 0-100km/h puhumattakaan muista merkeistä. Tietysti bensalla joutuu ottaa kierroksia 1.5-2x vastaavaan suorituskykyyn kuin dieselillä. Onhan tuo 300-sarjalainen vähän kevyempi (?), joten siitä etua myös vähän ja 2-3 lisäpykälästä lootassa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Ai juma, niin totta!
    Last edited by Bmw Master; 08-08-2013, 18:34.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Taitaa johtua automaatista ja eri perästä vaisu meno. Tässä 530i manuaali, ei hyydy vielä 180 km/h:ssa: http://www.youtube.com/watch?v=y0zCvjU4mIs ~23s
    Automaattihan se tuo tupaöljyrouskutinkin on, eikä paljoa jää.

    Sama perä siellä manuaalissa on.(?)

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Hitlerkin meinasi ostaa E39:n:

    Leave a comment:


  • Squamish
    replied
    Originally posted by Martti View Post
    Se on just näin, vaikka ei moni ei haluais sitä myöntääkään. Tuntuu, että välillä saa kepittää tosissaan tuolla 6-gangillakin, että pysyy uudempien tavallisten kotteroiden perässä..
    Vaihdoin hiljattain autoa M54B30 330i:stä 2.0 TDI:in, ja voin ikävä kyllä vahvistaa tämän. Tilanne muuttuu sitten kun ajetaan ns. isoa kovaa, mutta miten relevanttia se sitten on Suomen nopeusrajoituksilla ja yleisillä teillä...

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    http://www.youtube.com/watch?v=cNjMYwJ8SpI ~33s
    http://www.youtube.com/watch?v=Ou1_zNnWuuM ~30s

    Aika vaisua se meno on molemmissa +180km/h...
    Taitaa johtua automaatista ja eri perästä vaisu meno. Tässä 530i manuaali, ei hyydy vielä 180 km/h:ssa: http://www.youtube.com/watch?v=y0zCvjU4mIs ~23s

    Leave a comment:


  • tuomkiti81
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    "Neljännen sukupolven 5-sarja (E39) esiteltiin sedanina syksyllä 1995. Auto sai lehdistössä poikkeuksellisen suotuisan vastaanoton ja monissa yhteyksissä se mainittiin maailman parhaaksi autoksi.".

    "Auton sisämelua pidettiin myös poikkeuksellisen hiljaisena"

    http://www.autotalli.com/artikkeli/A...mw-5-Sarja-E39
    Okeido...muistin vähän väärin mutta en paljoa

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by tuomkiti81 View Post
    Eikös E39 ollu esittelyvuotenaan (1995) maailman hiljaisin auto (siis sisämelu)?

    Itsekkin kun tuli 4vuotta ko.mallilla ajettua niin ei se mielestäni kovin äänekäs ollu...eikä oo moneen nykyautoon verrattuna varmaan vieläkään.
    "Neljännen sukupolven 5-sarja (E39) esiteltiin sedanina syksyllä 1995. Auto sai lehdistössä poikkeuksellisen suotuisan vastaanoton ja monissa yhteyksissä se mainittiin maailman parhaaksi autoksi.".

    "Auton sisämelua pidettiin myös poikkeuksellisen hiljaisena"

    Last edited by Guest; 29-07-2013, 17:11.

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Eikö TJJ ole lukenut TM:n koeajoa vuodelta 1996? Itsellä on se laminoituna takanreunalla.

    Kyllä siinä ainakin sanotaan että hiljaisin TM:n koskaan mittaama auto.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    E38 ei ole niin hiljainen, jossain on lista ja vieläkin e39 on aika kärkipäässä.
    Minulla on molemmat ja E39 on äänekkäämpi sisältä kuin E38.
    Tämä siis korvan mukaan, en ole mitannut millään mittarilla.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    E38 ei ole niin hiljainen, jossain on lista ja vieläkin e39 on aika kärkipäässä.
    Listoja toki voi olla, mutta onko ne tulokset edes vertailukelpoisia? Vaikea uskoa, että 7-sarja olisi äänekkäämpi. TM:n mittaukset ei taida olla yhteneväisiä aina samassa paikassa tehtyjä?

    Ja maailman hiljaisin..? Entäs joku tuon aikakauden Rolls Royce tai Bentley? Minä toki en sellaisia ole ajanut, mutta eikös ne aika hiljaisia pitäisi olla? Siis eihän E39 mikään oikeasti hiljainen ole koska sen kuitenkin saa paljon hiljaisemmaksikin lisäämällä vaimennuksia esim. oviin.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Tuskin oli. Olihan E38:kin olemassa ja paljon muitakin autoja.
    E38 ei ole niin hiljainen, jossain on lista ja vieläkin e39 on aika kärkipäässä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎