Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Esko
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Miksei, kun noita vain myytäis tällä puolella palloa. Montakohan tuollaista on tuotu muuttoautona Suomeen?
    Juu kyllä tuo seikka oli tiedossa. Ei varmaan Suomessa ole yhtään, mutta kyllä noita Euroopasta löytyy jos sellaisen haluaa. Enkä nää Suomen byrokratiassakaan mitään estettä rekisteröimiselle Suomeen, kun auto on kuitenkin rullannut tuollaisenaan tehtaalta eikä mikään autotallissa rakennettu konversio.

    Tosta
    Last edited by Esko; 28-04-2013, 09:30.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Miksei E60 535i tuplaturbolla? Jos tarvit liikuttavaa vääntöä, niin sitten kasikoineinen 540-550i.
    Ei sitä ole myyty euroopassa, Saksaan tuodun jenkkiversion ostaminen jännittää (siis katsastus/rekisteröinti yms. Suomen byrokratia).

    Muistikuva 540:stä on sellainen, ettei sekään vielä tarjoa sitä mitä haen. Siis sitä vaivatonta vääntöä mitä koen diesel-auton kyydissä, vaikka niissä olisi vähemmän tehoa kuin minun autossa. Viimeksi sitä ihmettelin Skoda Superb DSG:n kyydissä, kylläpä lähti kivasti. Tosin minähän en ajanut, joten siinä varmaan oli taas karmea viive, kuten noissa aina tuntuu olevan. Ja dieselin tyypillinen meteli ja tärinä alkoi tympäistä jo ekoissa liikennevaloissa.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Miksei E60 535i tuplaturbolla?
    Miksei, kun noita vain myytäis tällä puolella palloa. Montakohan tuollaista on tuotu muuttoautona Suomeen?

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Olisi kiva kokeilla miten 530iA LCI kulkee, ainakaan E39 530iA ei tarjonnut oikein mitään uutta, mutta tuohan onkin vielä selvä tehohyppy siitä ylöspäin. Pitäisi edes joskus omistaa auto jolla ei "kokoajan" tarvitse ajaa kaasupoljin lattiassa ja jotenkin tuntuu, että vain turbolla tuo onnistuu. Ja kun diesel ei vaan iske, niin taas ollaankin F10 535i ja E90/E92/F30 335i autoissa...
    Miksei E60 535i tuplaturbolla? Jos tarvit liikuttavaa vääntöä, niin sitten kasikoineinen 540-550i.

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by r.w. View Post
    Jos kriteerit on nuo niin en suosittele.

    Hyvin tuossa koneessa tehoa on, vastaa kaasuun herkästi, hiukan yläkireä luonteeltaan mutta vääntää alhaallakin sitkeästi. Aivan sairaan upea moottori, mutta vetoa on juuri sen verran mitä 3l vaparissa voi olla, se ~300Nm ei todellakaan vedä selkää penkkiä vasten tai liikuta painavaa koppaa mihinkään ilman kierroksia... Mielestäni kevyesti paras moottori mitä 1- ja 3-sarjaan saa M-sarjan ulkopuolella, mutta jos ison V-moottorin tai turbokoneen tuhtia vääntöä ja pitkää vetoaluetta kaipaa niin sitä tuossa ei ole...
    Tämä on totta. 530i LCI ei ole väännön puolesta mitenkään ihmeellinen, häviää esim 540i E39:lle siinä suhteessa.

    Tottakai jos olisi rahaa niin 550i ilman muuta. Ja se päivä varmaan tulee, kun tollanen pitääkin hommata.

    Tero

    Leave a comment:


  • r.w.
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Olisi kiva kokeilla miten 530iA LCI kulkee, ainakaan E39 530iA ei tarjonnut oikein mitään uutta, mutta tuohan onkin vielä selvä tehohyppy siitä ylöspäin. Pitäisi edes joskus omistaa auto jolla ei "kokoajan" tarvitse ajaa kaasupoljin lattiassa ja jotenkin tuntuu, että vain turbolla tuo onnistuu. Ja kun diesel ei vaan iske, niin taas ollaankin F10 535i ja E90/E92/F30 335i autoissa...
    Jos kriteerit on nuo niin en suosittele.

    Hyvin tuossa koneessa tehoa on, vastaa kaasuun herkästi, hiukan yläkireä luonteeltaan mutta vääntää alhaallakin sitkeästi. Aivan sairaan upea moottori, mutta vetoa on juuri sen verran mitä 3l vaparissa voi olla, se ~300Nm ei todellakaan vedä selkää penkkiä vasten tai liikuta painavaa koppaa mihinkään ilman kierroksia... Mielestäni kevyesti paras moottori mitä 1- ja 3-sarjaan saa M-sarjan ulkopuolella, mutta jos ison V-moottorin tai turbokoneen tuhtia vääntöä ja pitkää vetoaluetta kaipaa niin sitä tuossa ei ole...

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Petri bensakoneista pitävänä varmaan pärjäisi hyvällä E60 530i LCI:llä pitkään.
    Varmasti. Pitäis käydä joskus sillä sun autolla pieni lenkki heittään niin ois taas pykälää viisaampi.

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    tupla

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Olisi kiva kokeilla miten 530iA LCI kulkee, ainakaan E39 530iA ei tarjonnut oikein mitään uutta, mutta tuohan onkin vielä selvä tehohyppy siitä ylöspäin. Pitäisi edes joskus omistaa auto jolla ei "kokoajan" tarvitse ajaa kaasupoljin lattiassa ja jotenkin tuntuu, että vain turbolla tuo onnistuu. Ja kun diesel ei vaan iske, niin taas ollaankin F10 535i ja E90/E92/F30 335i autoissa...

    Kulkee todella vaivattomasti ja mielestäni oikea vaihtoehto 530iA E39 jälkeen on 530iA/540/550 LCI, jollei ole rahaa laittaa sen verran enemmän, että saa F10 535i/550


    Vaihteisto tekee paljon tehon lisäksi, suosittelen!
    Last edited by jake2710; 27-04-2013, 22:25.

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    e39:n jälkeen isompi koneista ja varustellumpaa kolmeysiä, sitten siitä m5, sitten kun alkaa puutumaan, ajaa vuoden ooppelilla ja sitten alkaakin taas e39 maistumaan
    Last edited by Roito; 27-04-2013, 13:15.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Olisi kiva kokeilla miten 530iA LCI kulkee, ainakaan E39 530iA ei tarjonnut oikein mitään uutta, mutta tuohan onkin vielä selvä tehohyppy siitä ylöspäin. Pitäisi edes joskus omistaa auto jolla ei "kokoajan" tarvitse ajaa kaasupoljin lattiassa ja jotenkin tuntuu, että vain turbolla tuo onnistuu. Ja kun diesel ei vaan iske, niin taas ollaankin F10 535i ja E90/E92/F30 335i autoissa...
    Hmm... Mun mielestä e39 530i on selvästi pirteämpi ja nopeampi kuin 528i.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Petri bensakoneista pitävänä varmaan pärjäisi hyvällä E60 530i LCI:llä pitkään. Määrätyt varusteet noissa on oltava, muuten ei tule mitään.
    Olisi kiva kokeilla miten 530iA LCI kulkee, ainakaan E39 530iA ei tarjonnut oikein mitään uutta, mutta tuohan onkin vielä selvä tehohyppy siitä ylöspäin. Pitäisi edes joskus omistaa auto jolla ei "kokoajan" tarvitse ajaa kaasupoljin lattiassa ja jotenkin tuntuu, että vain turbolla tuo onnistuu. Ja kun diesel ei vaan iske, niin taas ollaankin F10 535i ja E90/E92/F30 335i autoissa...

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by Tenojono View Post
    530i lci e6x m-sport lienee ainut mitä edes voisi harkita. Ja siinäkin alusta, rengastus ja vanteet pitänee miettiä todella tarkkaan.

    Mutta onhan se aika noloa jos 520 F10 olisi vertailussa parempi ajettavuudessa.
    Nyt muutaman kuukauden ollut 530i lci E60. Kyllä tuo on mielestäni ihan kiva auto, ja ei häviä ajettavuudessa E39:lle. Toki E39:ssä on paljon asioita, jotka on oikeasti parempia siinä kuin E60:ssa. Samalla tekniikka kuitenkin kehittyy, ja noissa uudemmissa on elämää helpottavia asioita, joihin jää koukkuun.

    Petri bensakoneista pitävänä varmaan pärjäisi hyvällä E60 530i LCI:llä pitkään. Määrätyt varusteet noissa on oltava, muuten ei tule mitään.

    Tero

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Pitääkö tässä ajaa vielä toiset 7 vuotta E39:llä että F10 535i:n hinnat laskee sopiviksi. Tarttis päästä koeajaan jotain hyvää E60 LCI:tä niin asia ehkä selkenis. Liikkeissä täällä ei taida olla yhtäkään bensakoneella...
    530i lci e6x m-sport lienee ainut mitä edes voisi harkita. Ja siinäkin alusta, rengastus ja vanteet pitänee miettiä todella tarkkaan.

    Mutta onhan se aika noloa jos 520 F10 olisi vertailussa parempi ajettavuudessa.
    Last edited by Tenojono; 25-04-2013, 21:13.

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Originally posted by Vanquish View Post
    Missä suhteessa f10 on driving machine? Itse ymmärrän termin täysin toisin
    Jätin tietoisesti sanan Ultimate pois.

    F10 lci kuulemma päivitetään ohjauksen tuntumaa.
    Tämän jälkeen minun pitäis päästä kokeilemaan manuaalia ja moottorilla varustettua f10. Sen jälkeen voin sanoo että onko se "ultimate"

    e6x kokemukset on minulla lci 520da ja preface 525iA

    e39 on koettu monta erilaista. Hiljainen vakaa ja hyvä tuntuma jos on ehjä. Minun mielestä parempi kuin joulukuusi e6x

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎