Originally posted by tuomkiti81
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostNiin, voiko urheilullinen auto olla hiljainen? Autolehtien mukaan ei voi, aina tulee valitusta puuttuvista äänistä jos on vähänkin tehokkaampi kone keulilla. Bemari on kuitenkin kai pyrkinyt hiljaisuuteen, vaikkei itsellä olekaan M-malleista kokemusta. Matka-ajo baanalla Saksan nopeuksilla lienee vaikuttanut suunnitteluun osaltaan.
Itsekkin kun tuli 4vuotta ko.mallilla ajettua niin ei se mielestäni kovin äänekäs ollu...eikä oo moneen nykyautoon verrattuna varmaan vieläkään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostBemarista monet siirtyyy possuun, mulle melukysymys on tähän asti ollut deal breaker, kuten lähes kaikissa urheilullisemmissa autoissa.
Leave a comment:
-
-
OT: ajelin viime viikolla e39:llä 1400km lenkin. Jäi audioasennukset välitilaan joten otin mukaan MP3-soittimen vastamelukuulokkeilla. Aika veikeä kokemus ajella kun ei oikein mitään auton ääniä satasen vauhdissakaan kuulu, mutta herkkäkin musiikki tulee hienosti ilman kovaa volyymia. Sitten kun ottaa kuulokkeet pois päästä ja korva on tottunut tuntikausien hiljaisuuteen niin tuntuu että autossa on jotain vikaa, aivan järkyttävä sisämelu, puhallin huutaa, rengasmelu pauhaa jne.
Tämä sai minua vähän miettimään mahdollista autonvaihtoa eri tulokulmasta. Lyhyissä siirtymissä auton voimaakkaamman sisämelun voisi sietää, mutta pitkille matkoille voisi laittaa vastamelukuulokkeet korville jolloin seuraavaa autoa ostettaessa ei tarvitsisi satsata sisämeluun ja äänentoistolaitteisiin ja auto voisi olla vastaavasti pienempi ja näppärämpi (Golf,1-sarjalainen, A3 jne.). Bemarista monet siirtyyy possuun, mulle melukysymys on tähän asti ollut deal breaker, kuten lähes kaikissa urheilullisemmissa autoissa.
Periaatteessa efektin voi demota hyvin korvatulpilla, mutta vastamelukuulokkeet mahdollistavat sekä musiikin kuuntelut että juttelun vieruskaverin kanssa (musa tietty pois). Jos äänilähde on kännykässä niin hf-toimii myös samalla.
Leave a comment:
-
-
Guest repliedOriginally posted by Bmw Master View Posthttp://www.youtube.com/watch?v=cNjMYwJ8SpI ~33s
http://www.youtube.com/watch?v=Ou1_zNnWuuM ~30s
Aika vaisua se meno on molemmissa +180km/h...
Automaatti syö tuosta kötysestä viiskolikympistä viimesetki voimanrippeet No joo, kylläpä se tuossa manuaalissakin alkaa kiihtyvyys hiipumaan kun ollaan siellä +180km/h.
Hyvin tuo F30 320da jaksaa pykää, että kehitystä on tapahtunut. Rehellisyyden niimissä mulla ei ollut mielessä tuo f30 kun mietin pientä turbodieseliä ei edes bmw-merkki
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Martti View PostSe on just näin, vaikka ei moni ei haluais sitä myöntääkään. Tuntuu, että välillä saa kepittää tosissaan tuolla 6-gangillakin, että pysyy uudempien tavallisten kotteroiden perässä..
Originally posted by Bomb5 View PostKutos-bensakone kiinnosti, koska kaverilla oli semmonen ja ihmettelin sen siistiä käyntiä. Olen jotenkin vanhanaikainen, niin en edes harkinnut automaattia.Last edited by Petri.Kekkonen; 29-07-2013, 09:08.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mr.Speed View PostNiin, mutta mihin nopeuteen asti?
http://www.youtube.com/watch?v=Ou1_zNnWuuM ~30s
Aika vaisua se meno on molemmissa +180km/h...
Leave a comment:
-
-
Guest repliedOriginally posted by Bmw Master View PostEhkä 12v sitten, mutta nykyään saman kiihtyvyyden tarjoaa jo pikku dieselit...
Mitä tuohon soundimaailmaan, niin kyllä omasta mielestä 530i mörisee hieman isommin kuin pienemmät.
Leave a comment:
-
-
Kyllä, itsekin tullut vaihteita sisään leipoessa huomattua, että monet kaupunkilaiset ajelee uudehkoilla ~2 litraisilla diesel-automaateilla. Helppohan semmosella on lähteä liikkeelle kun turbo suhisee ja laatikko vaihtaa itekseen. Kutos-bensakone kiinnosti, koska kaverilla oli semmonen ja ihmettelin sen siistiä käyntiä. Olen jotenkin vanhanaikainen, niin en edes harkinnut automaattia. Kieltämättä motarilla tuossa 530i:ssä voisi olla kutosvaihdekin. Etupäässä ajelen hitaampia teitä, niin en ole asiaan sen enempää kiinnittänyt huomiota.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostEhkä 12v sitten, mutta nykyään saman kiihtyvyyden tarjoaa jo pikku dieselit...
Ja mikä minusta on noissa 530i:ssä manuaalina iso miinus, on tuo 5-lovinen laatikko (ja tiheä perä). Kierroksia jo normaali motarinopeudessa turhan paljon.
Ja siitä ölpän kulutuksesta on tarinaa netti pullollaan.. Tosin useimmissa tapauksissa siitä selviää lisäilemällä muutaman litran vaihtovälillä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MMF View PostMä luulen että 530i on just passeli mulle. E39 on alkujaankin jo niin iso auto että ei sen tartte mikään älytön kilpuri ollakaan, m3, z3m ja tämmöset on kuitenkin olemassa sitä varten.
Perhekiesiä ostamassa, 530d oli ihan kiva mutta kyllä se dieselin ruksutus vie fiilikset. Tän hetkinen 523i:ssä on vähän jo sitä fiilistä minkä takia mä bemareilla ajan, suora kutonen. Kulkupuoli vaan ei oikein riitä ja tämä on vielä manuaali.
Tiedän että ei se 530i paljoa ripeämpi tosta ole, mutta on siinä sentään 60hp enemmän. Automaatti toki vähän vielä heikentää kulkua mutta mun mielestä e39 on vaan pakko olla automaatilla, edelleen ne "kilpurit" on erikseen.
Huonosti on hyviä toukkia tällä hetkellä, blocketit ja mobilet plärätty moneen kertaan... Eikä edes yhtä imolarot:a.
Tuo Alpinan B10 3.3 vois olla myös yks vaihtoehto ja älä nyt suotta sitä 540:tä hylkää ennen kuin kokeilet
Esim:
Leave a comment:
-
-
Eikös 530:ssä ole tiheämpi perävälitys kuin 525:ssa vai kuvittelenko?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostTaitaa sinullakin olla katalysaattoreissa hitsaussauma revennyt...
Leave a comment:
-
Leave a comment: