Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TJJ
    replied
    Originally posted by tuomkiti81 View Post
    Eikös E39 ollu esittelyvuotenaan (1995) maailman hiljaisin auto (siis sisämelu)?
    Tuskin oli. Olihan E38:kin olemassa ja paljon muitakin autoja.

    Leave a comment:


  • tuomkiti81
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Niin, voiko urheilullinen auto olla hiljainen? Autolehtien mukaan ei voi, aina tulee valitusta puuttuvista äänistä jos on vähänkin tehokkaampi kone keulilla. Bemari on kuitenkin kai pyrkinyt hiljaisuuteen, vaikkei itsellä olekaan M-malleista kokemusta. Matka-ajo baanalla Saksan nopeuksilla lienee vaikuttanut suunnitteluun osaltaan.
    Eikös E39 ollu esittelyvuotenaan (1995) maailman hiljaisin auto (siis sisämelu)?

    Itsekkin kun tuli 4vuotta ko.mallilla ajettua niin ei se mielestäni kovin äänekäs ollu...eikä oo moneen nykyautoon verrattuna varmaan vieläkään.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Bemarista monet siirtyyy possuun, mulle melukysymys on tähän asti ollut deal breaker, kuten lähes kaikissa urheilullisemmissa autoissa.
    Niin, voiko urheilullinen auto olla hiljainen? Autolehtien mukaan ei voi, aina tulee valitusta puuttuvista äänistä jos on vähänkin tehokkaampi kone keulilla. Bemari on kuitenkin kai pyrkinyt hiljaisuuteen, vaikkei itsellä olekaan M-malleista kokemusta. Matka-ajo baanalla Saksan nopeuksilla lienee vaikuttanut suunnitteluun osaltaan.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    OT: ajelin viime viikolla e39:llä 1400km lenkin. Jäi audioasennukset välitilaan joten otin mukaan MP3-soittimen vastamelukuulokkeilla. Aika veikeä kokemus ajella kun ei oikein mitään auton ääniä satasen vauhdissakaan kuulu, mutta herkkäkin musiikki tulee hienosti ilman kovaa volyymia. Sitten kun ottaa kuulokkeet pois päästä ja korva on tottunut tuntikausien hiljaisuuteen niin tuntuu että autossa on jotain vikaa, aivan järkyttävä sisämelu, puhallin huutaa, rengasmelu pauhaa jne.

    Tämä sai minua vähän miettimään mahdollista autonvaihtoa eri tulokulmasta. Lyhyissä siirtymissä auton voimaakkaamman sisämelun voisi sietää, mutta pitkille matkoille voisi laittaa vastamelukuulokkeet korville jolloin seuraavaa autoa ostettaessa ei tarvitsisi satsata sisämeluun ja äänentoistolaitteisiin ja auto voisi olla vastaavasti pienempi ja näppärämpi (Golf,1-sarjalainen, A3 jne.). Bemarista monet siirtyyy possuun, mulle melukysymys on tähän asti ollut deal breaker, kuten lähes kaikissa urheilullisemmissa autoissa.

    Periaatteessa efektin voi demota hyvin korvatulpilla, mutta vastamelukuulokkeet mahdollistavat sekä musiikin kuuntelut että juttelun vieruskaverin kanssa (musa tietty pois). Jos äänilähde on kännykässä niin hf-toimii myös samalla.

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    http://www.youtube.com/watch?v=cNjMYwJ8SpI ~33s
    http://www.youtube.com/watch?v=Ou1_zNnWuuM ~30s

    Aika vaisua se meno on molemmissa +180km/h...

    Automaatti syö tuosta kötysestä viiskolikympistä viimesetki voimanrippeet No joo, kylläpä se tuossa manuaalissakin alkaa kiihtyvyys hiipumaan kun ollaan siellä +180km/h.

    Hyvin tuo F30 320da jaksaa pykää, että kehitystä on tapahtunut. Rehellisyyden niimissä mulla ei ollut mielessä tuo f30 kun mietin pientä turbodieseliä ei edes bmw-merkki

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Martti View Post
    Se on just näin, vaikka ei moni ei haluais sitä myöntääkään. Tuntuu, että välillä saa kepittää tosissaan tuolla 6-gangillakin, että pysyy uudempien tavallisten kotteroiden perässä..
    Onhan noi modernit 2-litran dieselit pirteitä, taajamavauhdeissa ainakin 523i:tä saa kepittää kunnolla ja sittenkin tekee tosi tiukkaa jos on vähänkään ripeämpi diesel verrokkina. Joku F30 320dA on varmasti käytännön tilanteissa selvästi nopeampi kuin 523i. Oma kokemus on että sitten kun vauhti kasvaa niin tilanne hiukan muuttuu, ainakin E91 320dA 130kW tuntui pikkunopeuksissa rivakalta, mutta asteen tai parikin puutuneemmalta autobaanavauhdeissa. Voi olla että tämäkin oli vain persdynon virhe.

    Originally posted by Bomb5 View Post
    Kutos-bensakone kiinnosti, koska kaverilla oli semmonen ja ihmettelin sen siistiä käyntiä. Olen jotenkin vanhanaikainen, niin en edes harkinnut automaattia.
    Aivan sama mulla, siis bensakutonen ollut pikkulapsesta asti päässä sellainen juttu että pakko joskus omistaa oli järkeä tai ei. Ja manuaalina. Toki V8 myös.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 29-07-2013, 09:08.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Niin, mutta mihin nopeuteen asti?
    http://www.youtube.com/watch?v=cNjMYwJ8SpI ~33s
    http://www.youtube.com/watch?v=Ou1_zNnWuuM ~30s

    Aika vaisua se meno on molemmissa +180km/h...

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ehkä 12v sitten, mutta nykyään saman kiihtyvyyden tarjoaa jo pikku dieselit...
    Niin, mutta mihin nopeuteen asti? Nuot "muka äkäset" pikkudieselit missä tehoalue on kapea, jää kuin tikku paskaan kun tuollaisella 12 vuotta vanhalla bensarohmulla aletaan ajamaan siellä suunnalla kierroslukumittaria, missä ne hevosvoimat kehittyy eli 3500-6000rpm. Sitä en kiellä etteikö nämät uudehkot, 3 litraa sataselle kuluttavat pienet turbodieselit olisi järkeviä kulkuneuvoja, varsinkin kaupungissa.

    Mitä tuohon soundimaailmaan, niin kyllä omasta mielestä 530i mörisee hieman isommin kuin pienemmät.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Kyllä, itsekin tullut vaihteita sisään leipoessa huomattua, että monet kaupunkilaiset ajelee uudehkoilla ~2 litraisilla diesel-automaateilla. Helppohan semmosella on lähteä liikkeelle kun turbo suhisee ja laatikko vaihtaa itekseen. Kutos-bensakone kiinnosti, koska kaverilla oli semmonen ja ihmettelin sen siistiä käyntiä. Olen jotenkin vanhanaikainen, niin en edes harkinnut automaattia. Kieltämättä motarilla tuossa 530i:ssä voisi olla kutosvaihdekin. Etupäässä ajelen hitaampia teitä, niin en ole asiaan sen enempää kiinnittänyt huomiota.

    Leave a comment:


  • Martti
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ehkä 12v sitten, mutta nykyään saman kiihtyvyyden tarjoaa jo pikku dieselit...
    Se on just näin, vaikka ei moni ei haluais sitä myöntääkään. Tuntuu, että välillä saa kepittää tosissaan tuolla 6-gangillakin, että pysyy uudempien tavallisten kotteroiden perässä..

    Ja mikä minusta on noissa 530i:ssä manuaalina iso miinus, on tuo 5-lovinen laatikko (ja tiheä perä). Kierroksia jo normaali motarinopeudessa turhan paljon.

    Ja siitä ölpän kulutuksesta on tarinaa netti pullollaan.. Tosin useimmissa tapauksissa siitä selviää lisäilemällä muutaman litran vaihtovälillä..

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by MMF View Post
    Mä luulen että 530i on just passeli mulle. E39 on alkujaankin jo niin iso auto että ei sen tartte mikään älytön kilpuri ollakaan, m3, z3m ja tämmöset on kuitenkin olemassa sitä varten.

    Perhekiesiä ostamassa, 530d oli ihan kiva mutta kyllä se dieselin ruksutus vie fiilikset. Tän hetkinen 523i:ssä on vähän jo sitä fiilistä minkä takia mä bemareilla ajan, suora kutonen. Kulkupuoli vaan ei oikein riitä ja tämä on vielä manuaali.

    Tiedän että ei se 530i paljoa ripeämpi tosta ole, mutta on siinä sentään 60hp enemmän. Automaatti toki vähän vielä heikentää kulkua mutta mun mielestä e39 on vaan pakko olla automaatilla, edelleen ne "kilpurit" on erikseen.

    Huonosti on hyviä toukkia tällä hetkellä, blocketit ja mobilet plärätty moneen kertaan... Eikä edes yhtä imolarot:a.

    Tuo Alpinan B10 3.3 vois olla myös yks vaihtoehto ja älä nyt suotta sitä 540:tä hylkää ennen kuin kokeilet

    Esim:

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by sonikk View Post
    Eikös 530:ssä ole tiheämpi perävälitys kuin 525:ssa vai kuvittelenko?
    On, et kuvittele.

    Se Alpina olisi ollut kanssa parempi tiheämmällä perällä..

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Eikös 530:ssä ole tiheämpi perävälitys kuin 525:ssa vai kuvittelenko?

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Taitaa sinullakin olla katalysaattoreissa hitsaussauma revennyt...
    Voi olla mahdollista. Olen vain törmännyt tuohon tietoon monessa muussakin paikassa, että nimenomaan 3-litraisessa on erilainen soundi ihan vakioputkistollakin.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Taitaa sinullakin olla katalysaattoreissa hitsaussauma revennyt...
    Jep. Ainoa E39 missä on ollut vakiona ärjymmät äänet on tuo Alpina B10 3.3. Vaan siinähän onkin Alpinan oma putkisto alusta loppuun, eikä sekään nyt mitenkään erikoisesti rähise.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎