Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TJJ
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Vois taas ajella E39:llä .
    Löytyyköhän enää hyviä? Onhan sinulla vielä se Alpinakin kokematta tuosta korimallista.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Vois taas ajella E39:llä .
    Mites tää nyt pitää tulkita? Et kai ole autoa vaihtamassa? Täältä saa tulla hakeen E39:n lainaan koska vaan, kunhan jätät sen E60:n siksi aikaa mulle.

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Vois taas ajella E39:llä .

    Tero

    Leave a comment:


  • Magor
    replied
    E39 530da oli kyllä yksi parhaista omistamistani autoista, omassa ainoa mikä alko häiritä oli alustan jäykkyys/mataluus.
    Toki se olisi korjaantunut alustan vaihdolla mutta keksin helpomman tavan ja nykyään e53 X5 4,8iS ja eipä ole ollu e39:ä ikävä muuta kuin tankilla käydessä ��

    Leave a comment:


  • Vesa
    replied
    E61

    Itsellä sigun e39:n tilalle tuli e61 530DA LCI. Parin viikon kokemuksella pari huomiota:
    • Moottori ja vaihteisto ovat kehittyneet e39:stä paljon. Tehoa on enemmän, moottori on dieseliksi hiljainen ja automaatti on ihan eri planeetalta.
    • Aktiiviohjaus ja dynamic drive ovat must-varusteita, joita ei saanut e39:iin.
    • Auto on kaikin puolin nykyaikaisempi kuin e39.
    • Sisustan nahan laatu on huonompi kuin e39:ssä.
    • e39:n kuljettajakeskeinen kojelauta on parempi.
    • e61:n kojelaudasta kuuluu pienen pieni resonanssi, jonka syytä en saa paikannettua. Tällaista ei ole ollut e39:ssä.
    • e61 on suuremman tuntuinen. Laivamaisempi kuin e39.
    • e61:n takatilat eivät ole yhtään suuremmat kuin e39:ssä. Pettymys tilojen osalta.


    E6X-sarja on hyvä seuraaja e39:lle. Todellinen laatu paljastuu kilometrien myötä. E39 on niin hyvä, että harva auto tuntuu sen jälkeen enää miltään. E61 tuntuu toistaiseksi oikealta valinnalta seuraajaksi.

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tarttis kai ajaa enemmän kuten tuttava jolla on se GT86. Kertoi että käyttää ajossa lähinnä ykkös ja kakkosvaihteita. Ajaa siis käytännössä vain kaupungissa ja kulutus tuolla tyylillä kuulemma ollut nyt vähän päälle 13 litraa sadalla. Ehkä E39:kin tuntuisi pirteämmältä noin. Ja olisi ainakin paljon hiljaisempi kuin GT86.
    Tästäpä tulevaksi kesäksi ideaa..Sportti puoli päälle ja ykkönen tai kakkonen silmäs

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    D-asento onkin sellainen pappa-versio, siinä tuntuu olevan aina kaksi pykälää liian suuri vaihde sisällä.

    Mutta manuaalipuolen käytön kyllä huomaa bensankulutuksessa...
    Mulla on varmaan manuaalissakin yleensä liian suuri vaihde sisällä. Silloin kun ei ole kiire tai ajan jonossa niin ajelen yleensä tosi isoilla vaiheteilla. Vastakin huomasin ajaneeni jonkun oikealle kääntyvän risteyksen nelosella.

    Olen aiemmin aina ajatellut, että jaksan kyllä kepittää manuaalia vielä muutaman vuosikymmenen, mutta on tässä kai vähän laiskistunutkin iän myötä. Ja sekin vaikuttaa, että ei tuo oma auto tunnu useinkaan ripeältä edes sillä oikealla vaihteella. Viimekesänä ajeltu 330dA taas oli ripeä automaatillakin. Siksi E60 sport-automaatilla tai varsinkin E92 DKG:llä meinaa välillä himottaa. Tuo jälkimmäinen on toki reilusti ulkona budjetista vielä vuosia.

    Tarttis kai ajaa enemmän kuten tuttava jolla on se GT86. Kertoi että käyttää ajossa lähinnä ykkös ja kakkosvaihteita. Ajaa siis käytännössä vain kaupungissa ja kulutus tuolla tyylillä kuulemma ollut nyt vähän päälle 13 litraa sadalla. Ehkä E39:kin tuntuisi pirteämmältä noin. Ja olisi ainakin paljon hiljaisempi kuin GT86.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Ihan hyvin tuo lähtee kun vaan kiekkoja on se +3000,lähinnä normi ajoa vertasin jolloin keppi on d:llä.
    Silloin tuo 528 on vähän uninen ja hidas reagoimaan ,vaikka ihan ok kai tuo liikkuu
    Tuota 535d viivettä en kyllä allekirjoita ongelmaksi\häiritseväksi.
    D-asento onkin sellainen pappa-versio, siinä tuntuu olevan aina kaksi pykälää liian suuri vaihde sisällä. Reagointi on hidasta ja laatikko yrittää aluksi käyttää moottorin "vääntöä", kunnes lopulta huomaa ettei sitä ole... Poikkeuksena tuohon on tilanne jos otat akun irti päiväksi ja tuurilla menee se ihmetila päälle, silloin tuosta tulee todella nopea/herkkä reagoimaan ja vaihtamaan pienempi vaihde. Mutta sitä riemua ei kauaa kestä. Eikä se tila aina mene päälle vaikka akku on irti. Siinäpä on toinen E39:n mysteeri, tuon satunnaisen hurjan tehon lisäksi.

    Olen viimeaikoina ajanut manuaalipuolella, vaihdellut paddleilla (ja haaveillut 335iA:sta). Mutta manuaalipuolen käytön kyllä huomaa bensankulutuksessa...

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Omien kokemuksien mukaan 528 on kyllä ihan kuin eri auto kun vertaa manuaalia ja automaattia. Manuaalinahan tuota voi sanoa jopa ihan pirteäksi :think Toki iA ei ollut TU-koneella ja nykyinen on.

    Mutta mutta, silti ottaisin mieluummin sen automaatin kaupunkipyörittelyyn
    samaa mieltä,muutama vuosi sitten oli 528 manuaalina ja se oli ihan pirteä peli.
    Samoin E46 328 oli pirtsakka manuaalina

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Omien kokemuksien mukaan 528 on kyllä ihan kuin eri auto kun vertaa manuaalia ja automaattia. Manuaalinahan tuota voi sanoa jopa ihan pirteäksi :think Toki iA ei ollut TU-koneella ja nykyinen on.

    Mutta mutta, silti ottaisin mieluummin sen automaatin kaupunkipyörittelyyn

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Entä jos sinulla on 528:ssa 2. vaihde päällä, kierroksia 3000 ja painat kaasua ja vertaat sitä samaan tilanteeseen 535d:llä? Minun kokemuksen mukaan dieselillä ehti miettiä koska lähdetään ja sanoa matkustajille, että kohta lähdetään. Kun taas bensalla lähdetään heti. Toki siinä "lähdössä" on sitten aika pahuksen suuri ero kun se diesel lopulta lähtee matkaan (ja menee kevyesti ohi 528:sta).

    Tietty tuo 535d saattoi olla rikki, mutta jostain syystä samaa ilmiötä olen havainnut muissakin dieseleissä, myös xDrive tourilla ajamissani (530d, m550d). Kaikista pahin oli eräs uusi Volvo, jossa ei tapahtunut yhtään mitään pitkään aikaan. Hankala on sellaisella mennä liikenneympyrään (ja se varmaan selittääkin ne ihmeelliset tosi pitkää rakoa odottelijat joiden takana meinaa mennä hermot).
    Tuota en ole kokeillut muuta kuin ohituksessa.
    Ihan hyvin tuo lähtee kun vaan kiekkoja on se +3000,lähinnä normi ajoa vertasin jolloin keppi on d:llä.
    Silloin tuo 528 on vähän uninen ja hidas reagoimaan ,vaikka ihan ok kai tuo liikkuu
    Tuota 535d viivettä en kyllä allekirjoita ongelmaksi\häiritseväksi.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Tuo 5-v steppi tuntuu vanhanaikaiselta,tosin pehmeästi vaihtaa mutta reagoi hitaasti omasta mielestä ei edes voi verrata tuon 535d viiveeseen..
    Entä jos sinulla on 528:ssa 2. vaihde päällä, kierroksia 3000 ja painat kaasua ja vertaat sitä samaan tilanteeseen 535d:llä? Minun kokemuksen mukaan dieselillä ehti miettiä koska lähdetään ja sanoa matkustajille, että kohta lähdetään. Kun taas bensalla lähdetään heti. Toki siinä "lähdössä" on sitten aika pahuksen suuri ero kun se diesel lopulta lähtee matkaan (ja menee kevyesti ohi 528:sta).

    Tietty tuo 535d saattoi olla rikki, mutta jostain syystä samaa ilmiötä olen havainnut muissakin dieseleissä, myös xDrive tourilla ajamissani (530d, m550d). Kaikista pahin oli eräs uusi Volvo, jossa ei tapahtunut yhtään mitään pitkään aikaan. Hankala on sellaisella mennä liikenneympyrään (ja se varmaan selittääkin ne ihmeelliset tosi pitkää rakoa odottelijat joiden takana meinaa mennä hermot).

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Tosin minähän en ajanut, joten siinä varmaan oli taas karmea viive, kuten noissa aina tuntuu olevan. Ja dieselin tyypillinen meteli ja tärinä alkoi tympäistä jo ekoissa liikennevaloissa.
    Kommenttia..pitkästä aikaa 528 taas alla

    Vähän vertailua kun vertaa tuohon 535d \ M5

    Äänekäs,okei kuluneet renkaat ja tuuli suhisee ilmeisesti tarvike lasi asennettu huonosti.
    Hyvä ajaa !
    Ja voimaahan tuossa ei ole nimeksikään..
    Tuo 5-v steppi tuntuu vanhanaikaiselta,tosin pehmeästi vaihtaa mutta reagoi hitaasti omasta mielestä ei edes voi verrata tuon 535d viiveeseen..

    535d:n jälkeen ei tule ainakaan E39:siä..vaan joku järki F11 kunnon moottorilla
    Last edited by veku; 28-04-2013, 10:06.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Enkä nää Suomen byrokratiassakaan mitään estettä rekisteröimiselle Suomeen, kun auto on kuitenkin rullannut tuollaisenaan tehtaalta eikä mikään autotallissa rakennettu konversio.

    Tosta
    Niinpäs näkyy olevan. Joskus satunnaisesti noita yrittänyt Saksastakin ettiä, mutta en muista useinkaan löytäneeni. Voiko tuon tuonti sitten vaatia jotain erityisiä paperihommia jos ko. mallia ei ole koskaan EU:ssa myyty? Ite en ole tästä byrokratiasta perillä, mutta luulis että jollakin ois kokemusta jostain samantyylisestä tilanteesta.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Juu kyllä tuo seikka oli tiedossa. Ei varmaan Suomessa ole yhtään, mutta kyllä noita Euroopasta löytyy jos sellaisen haluaa. Enkä nää Suomen byrokratiassakaan mitään estettä rekisteröimiselle Suomeen, kun auto on kuitenkin rullannut tuollaisenaan tehtaalta eikä mikään autotallissa rakennettu konversio.
    Suomen byrokratia voi pian yllättää... Melkein tuo pitäisi hankkia jonkun liikkeen kautta joka tekee koko homman ja ottaa riskit itselleen. Ja sehän maksaa. Lisäksi verotusarvo on mysteeri, tuo kun menee arvontalautakuntaan. Ja lopputulos on sellainen, että sillä hinnalla olisikin melkein saanut jo F10 535iA:n. Jonka saisi vielä nelivetona. Tosin sitten ei taas saa aktiiviohjausta ja kääntöympyrä on kuorma-auton luokkaa. Ja E39:llä ajo jatkuu...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎