Originally posted by teropa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by teropa View PostVois taas ajella E39:llä .
Leave a comment:
-
-
E39 530da oli kyllä yksi parhaista omistamistani autoista, omassa ainoa mikä alko häiritä oli alustan jäykkyys/mataluus.
Toki se olisi korjaantunut alustan vaihdolla mutta keksin helpomman tavan ja nykyään e53 X5 4,8iS ja eipä ole ollu e39:ä ikävä muuta kuin tankilla käydessä
Leave a comment:
-
-
E61
Itsellä sigun e39:n tilalle tuli e61 530DA LCI. Parin viikon kokemuksella pari huomiota:
- Moottori ja vaihteisto ovat kehittyneet e39:stä paljon. Tehoa on enemmän, moottori on dieseliksi hiljainen ja automaatti on ihan eri planeetalta.
- Aktiiviohjaus ja dynamic drive ovat must-varusteita, joita ei saanut e39:iin.
- Auto on kaikin puolin nykyaikaisempi kuin e39.
- Sisustan nahan laatu on huonompi kuin e39:ssä.
- e39:n kuljettajakeskeinen kojelauta on parempi.
- e61:n kojelaudasta kuuluu pienen pieni resonanssi, jonka syytä en saa paikannettua. Tällaista ei ole ollut e39:ssä.
- e61 on suuremman tuntuinen. Laivamaisempi kuin e39.
- e61:n takatilat eivät ole yhtään suuremmat kuin e39:ssä. Pettymys tilojen osalta.
E6X-sarja on hyvä seuraaja e39:lle. Todellinen laatu paljastuu kilometrien myötä. E39 on niin hyvä, että harva auto tuntuu sen jälkeen enää miltään. E61 tuntuu toistaiseksi oikealta valinnalta seuraajaksi.
Leave a comment:
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTarttis kai ajaa enemmän kuten tuttava jolla on se GT86. Kertoi että käyttää ajossa lähinnä ykkös ja kakkosvaihteita. Ajaa siis käytännössä vain kaupungissa ja kulutus tuolla tyylillä kuulemma ollut nyt vähän päälle 13 litraa sadalla. Ehkä E39:kin tuntuisi pirteämmältä noin. Ja olisi ainakin paljon hiljaisempi kuin GT86.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostD-asento onkin sellainen pappa-versio, siinä tuntuu olevan aina kaksi pykälää liian suuri vaihde sisällä.
Mutta manuaalipuolen käytön kyllä huomaa bensankulutuksessa...
Olen aiemmin aina ajatellut, että jaksan kyllä kepittää manuaalia vielä muutaman vuosikymmenen, mutta on tässä kai vähän laiskistunutkin iän myötä. Ja sekin vaikuttaa, että ei tuo oma auto tunnu useinkaan ripeältä edes sillä oikealla vaihteella. Viimekesänä ajeltu 330dA taas oli ripeä automaatillakin. Siksi E60 sport-automaatilla tai varsinkin E92 DKG:llä meinaa välillä himottaa. Tuo jälkimmäinen on toki reilusti ulkona budjetista vielä vuosia.
Tarttis kai ajaa enemmän kuten tuttava jolla on se GT86. Kertoi että käyttää ajossa lähinnä ykkös ja kakkosvaihteita. Ajaa siis käytännössä vain kaupungissa ja kulutus tuolla tyylillä kuulemma ollut nyt vähän päälle 13 litraa sadalla. Ehkä E39:kin tuntuisi pirteämmältä noin. Ja olisi ainakin paljon hiljaisempi kuin GT86.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by veku View PostIhan hyvin tuo lähtee kun vaan kiekkoja on se +3000,lähinnä normi ajoa vertasin jolloin keppi on d:llä.
Silloin tuo 528 on vähän uninen ja hidas reagoimaan ,vaikka ihan ok kai tuo liikkuu
Tuota 535d viivettä en kyllä allekirjoita ongelmaksi\häiritseväksi.
Olen viimeaikoina ajanut manuaalipuolella, vaihdellut paddleilla (ja haaveillut 335iA:sta). Mutta manuaalipuolen käytön kyllä huomaa bensankulutuksessa...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by rizzo View PostOmien kokemuksien mukaan 528 on kyllä ihan kuin eri auto kun vertaa manuaalia ja automaattia. Manuaalinahan tuota voi sanoa jopa ihan pirteäksi :think Toki iA ei ollut TU-koneella ja nykyinen on.
Mutta mutta, silti ottaisin mieluummin sen automaatin kaupunkipyörittelyyn
Samoin E46 328 oli pirtsakka manuaalina
Leave a comment:
-
-
Omien kokemuksien mukaan 528 on kyllä ihan kuin eri auto kun vertaa manuaalia ja automaattia. Manuaalinahan tuota voi sanoa jopa ihan pirteäksi :think Toki iA ei ollut TU-koneella ja nykyinen on.
Mutta mutta, silti ottaisin mieluummin sen automaatin kaupunkipyörittelyyn
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostEntä jos sinulla on 528:ssa 2. vaihde päällä, kierroksia 3000 ja painat kaasua ja vertaat sitä samaan tilanteeseen 535d:llä? Minun kokemuksen mukaan dieselillä ehti miettiä koska lähdetään ja sanoa matkustajille, että kohta lähdetään. Kun taas bensalla lähdetään heti. Toki siinä "lähdössä" on sitten aika pahuksen suuri ero kun se diesel lopulta lähtee matkaan (ja menee kevyesti ohi 528:sta).
Tietty tuo 535d saattoi olla rikki, mutta jostain syystä samaa ilmiötä olen havainnut muissakin dieseleissä, myös xDrive tourilla ajamissani (530d, m550d). Kaikista pahin oli eräs uusi Volvo, jossa ei tapahtunut yhtään mitään pitkään aikaan. Hankala on sellaisella mennä liikenneympyrään (ja se varmaan selittääkin ne ihmeelliset tosi pitkää rakoa odottelijat joiden takana meinaa mennä hermot).
Ihan hyvin tuo lähtee kun vaan kiekkoja on se +3000,lähinnä normi ajoa vertasin jolloin keppi on d:llä.
Silloin tuo 528 on vähän uninen ja hidas reagoimaan ,vaikka ihan ok kai tuo liikkuu
Tuota 535d viivettä en kyllä allekirjoita ongelmaksi\häiritseväksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by veku View PostTuo 5-v steppi tuntuu vanhanaikaiselta,tosin pehmeästi vaihtaa mutta reagoi hitaasti omasta mielestä ei edes voi verrata tuon 535d viiveeseen..
Tietty tuo 535d saattoi olla rikki, mutta jostain syystä samaa ilmiötä olen havainnut muissakin dieseleissä, myös xDrive tourilla ajamissani (530d, m550d). Kaikista pahin oli eräs uusi Volvo, jossa ei tapahtunut yhtään mitään pitkään aikaan. Hankala on sellaisella mennä liikenneympyrään (ja se varmaan selittääkin ne ihmeelliset tosi pitkää rakoa odottelijat joiden takana meinaa mennä hermot).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostTosin minähän en ajanut, joten siinä varmaan oli taas karmea viive, kuten noissa aina tuntuu olevan. Ja dieselin tyypillinen meteli ja tärinä alkoi tympäistä jo ekoissa liikennevaloissa.
Vähän vertailua kun vertaa tuohon 535d \ M5
Äänekäs,okei kuluneet renkaat ja tuuli suhisee ilmeisesti tarvike lasi asennettu huonosti.
Hyvä ajaa !
Ja voimaahan tuossa ei ole nimeksikään..
Tuo 5-v steppi tuntuu vanhanaikaiselta,tosin pehmeästi vaihtaa mutta reagoi hitaasti omasta mielestä ei edes voi verrata tuon 535d viiveeseen..
535d:n jälkeen ei tule ainakaan E39:siä..vaan joku järki F11 kunnon moottorillaLast edited by veku; 28-04-2013, 10:06.
Leave a comment:
-
-
Niinpäs näkyy olevan. Joskus satunnaisesti noita yrittänyt Saksastakin ettiä, mutta en muista useinkaan löytäneeni. Voiko tuon tuonti sitten vaatia jotain erityisiä paperihommia jos ko. mallia ei ole koskaan EU:ssa myyty? Ite en ole tästä byrokratiasta perillä, mutta luulis että jollakin ois kokemusta jostain samantyylisestä tilanteesta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Esko View PostJuu kyllä tuo seikka oli tiedossa. Ei varmaan Suomessa ole yhtään, mutta kyllä noita Euroopasta löytyy jos sellaisen haluaa. Enkä nää Suomen byrokratiassakaan mitään estettä rekisteröimiselle Suomeen, kun auto on kuitenkin rullannut tuollaisenaan tehtaalta eikä mikään autotallissa rakennettu konversio.
Leave a comment:
-
Leave a comment: